Mała Księgowość - pytania

Data: 2011-01-07 19:46:30
Autor: Marek
Mała Księgowość - pytania
Czy będzie wydana w 2011 razem z Rzepą nowa MK, a może po zainstalowaniu
ubiegłorocznej jest możliwy/dostępny upgrade dostosowujący do zmian
w przepisach. Nie mam płytki MK 2010 dlatego nie mogę tego fizycznie
sprawdzić.

--
Marek

Data: 2011-01-08 11:18:21
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Mała Księgowość - pytania
W dniu 07.01.2011 19:46, Marek pisze:
Czy będzie wydana w 2011 razem z Rzepą nowa MK,

Nie wiem.

a moĹźe po zainstalowaniu
ubiegłorocznej jest możliwy/dostępny upgrade dostosowujący do zmian
w przepisach.

A do jakich zmian? Bo stawki VAT można sobie zmieniać od dawna. Co
prawda wydali teraz fikcyjne uaktualnienie z opisem zmian ,,zmiana
stawek VAT'' ale to tylko taka ściema, bo ta zmiana była już wcześniej
moĹźliwa.

Natomiast czy obsługuje jakieś inne cuda na kiju z okresem przejściowym
związane, to nie wiem. Wiem, że ma opcję ,,okres przejściowy'' i
dostępne są wtedy wszystkie stawki, nowe i stare.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
(J 1,14)

Data: 2011-01-08 22:47:48
Autor: Mariusz
Mała Księgowość - pytania
witam,

Dnia 2011-01-07 19:46 Marek napisał(a):
[...]

aktualizacje są na stronie producenta i rp
http://www.jaslan.pl/mk/download.php
http://www.rzeczpospolita.pl/mala_ks/

pzdr
Mariusz

Data: 2011-01-09 07:55:42
Autor: Jan Werbinski
Mała Księgowość - pytania
Można te aktualizacje użyć bez oryginalnego CD?
Działają z CD sprzed kilku lat?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2011-01-09 10:06:19
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Mała Księgowość - pytania
W dniu 09.01.2011 07:55, Jan Werbinski pisze:
Można te aktualizacje użyć bez oryginalnego CD?

Nie.

Działają z CD sprzed kilku lat?

Nie. Aktualizacje z danego roku są do wersji z danego roku. Po
pojawieniu się nowej, trzeba kupić nową wersję. Zważywszy jednak na cenę
(max 20zł), to chyba nikt nie omarudzi tego faktu.

Data: 2011-01-09 15:45:19
Autor: Łukasz
Mała Księgowość - pytania
Witam,

Mam do odsprzedania dwa egzemplarze ostatniej rzepy z MK. Dołączę do
tego paragon zakupu z kiosku z tamtego dnia 13 września 2010. Cena za
dwie 16 zł (koszt jednego egzemplarza wynosił 7,99) + koszt przesyłki
gdzieś około 7 zł (list polecony priorytetowy).

Sorry za offtop ale ja na tym nic nie zarabiam a komuś może się przyda.

Widomski Łukasz

Data: 2011-01-09 21:36:09
Autor: Jan Werbinski
Mała Księgowość - pytania
Ja też mam ale sprzed kilku lat. Muszę więc kupować nowe.

Data: 2011-01-10 07:18:31
Autor: Łukasz
Mała Księgowość - pytania
Witam,

Ta gazeta, którą mam do odstąpienia to właśnie jest ostatnia, do której
można pobierać aktualizacje. Jednak jak ktoś chce poczekać to pewnie
gdzieś koło lutego albo marca pojawi się nowa wersja w kioskach.

Pozdrawiam,
--
Widomski Łukasz

Data: 2011-01-10 09:38:33
Autor: Jan Werbinski
Mała Księgowość - pytania
Pytanie tylko po co mi aktualizacje? Przez kilka lat mam nieaktualizowane i działa.

Data: 2011-01-10 09:24:13
Autor: Wemif
Mała Księgowość - pytania
Jan Werbinski <ja?@tralala.bez.maj.la> wrote:
Pytanie tylko po co mi aktualizacje? Przez kilka lat mam nieaktualizowane i działa.

US nie kwestionuje VAT-7 na starych typach deklaracji, czy wypełniasz poza programem? a.

Data: 2011-01-10 13:04:53
Autor: Jan Werbinski
Mała Księgowość - pytania
Użytkownik "Wemif" <wemif@amsnet.pl> napisał w wiadomości news:igej7t$uh0$1host.amsnet.pl...
[...]

Fakt, kilka razy musiałem przepisywać.

Data: 2011-01-10 13:18:21
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Mała Księgowość - pytania
W dniu 10.01.2011 13:04, Jan Werbinski pisze:
[...]

No ale 7zł do przodu.

Data: 2011-01-12 14:30:07
Autor: Jan Werbinski
Mała Księgowość - pytania
Kasa to nie problem. Na kilka lat polowań, tylko raz ustrzeliłem w kiosku. Nie tak łatwo pamiętać o pierdółkach.

Data: 2011-01-12 14:50:51
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Mała Księgowość - pytania
W dniu 12.01.2011 14:30, Jan Werbinski pisze:
Kasa to nie problem. Na kilka lat polowań, tylko raz ustrzeliłem w
kiosku. Nie tak łatwo pamiętać o pierdółkach.

No... Nie zamówić wysyłkowo w sklepie -- bezcenne, 14zł do przodu.

Data: 2011-01-12 14:53:39
Autor: radekp@konto.pl
Mała Księgowość - pytania
Sat, 08 Jan 2011 22:47:48 +0100, w <4d28dbb7$1@news.home.net.pl>, Mariusz
<mariuszkWYTNIJ@TO-TEZ-WYTNIJonet.pl> napisał(-a):

> [...]

> sprawdzić.

aktualizacje są na stronie producenta i rp

Jak zostać szczęśliwym użytkownikiem tego programu?
Na stronie nie ma dema, nie ma sklepu... tylko RP?

Data: 2011-01-12 14:58:53
Autor: Liwiusz
Mała Księgowość - pytania
W dniu 2011-01-12 14:53, radekp@konto.pl pisze:

Jak zostać szczęśliwym użytkownikiem tego programu?
Na stronie nie ma dema, nie ma sklepu... tylko RP?

Sprzedają w internecie.

Tudzież mogę Ci przesłać wersję 17 (14mb zip), która się zaktualizuje do najnowszej 17.01.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-12 15:39:22
Autor: radekp@konto.pl
Mała Księgowość - pytania
Wed, 12 Jan 2011 14:58:53 +0100, w <igkc2t$rii$1@news.onet.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

Tudzież mogę Ci przesłać wersję 17 (14mb zip), która się zaktualizuje do najnowszej 17.01.

A bardzo chętnie poproszę i z góry dziękuję. Najlepiej na
http://www.sendspace.com/ , recipient: radekp@konto.pl

Ew. bezpośrednio na mojego maila, ale nie wiem czy przejdzie.

Data: 2011-01-12 15:39:53
Autor: radekp@konto.pl
Mała Księgowość - pytania
Wed, 12 Jan 2011 14:58:53 +0100, w <igkc2t$rii$1@news.onet.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

Tudzież mogę Ci przesłać wersję 17 (14mb zip), która się zaktualizuje do najnowszej 17.01.

A przy okazji: program ma jakieś znane upierdliwości?

Data: 2011-01-12 16:01:53
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Mała Księgowość - pytania
W dniu 12.01.2011 15:39, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Dla mnie: Momentami słaba klawiszologia. Produkty StreamSoftu to było
dla mnie cudo. Wszystko dało się masowo z klawiatury i bez wyginania
się. Tu niestety to mocno kuleje.

Data: 2011-01-12 16:28:43
Autor: Maciek
Mała Księgowość - pytania
W dniu 2011-01-12 15:39, radekp@konto.pl pisze:
A przy okazji: program ma jakieś znane upierdliwości?
Upierdliwy interfejs użytkownika - w moim pojęciu raczej nędzny, ale
może się nie znam :-)

Maciek

Data: 2011-01-13 14:30:11
Autor: radekp@konto.pl
Mała Księgowość - pytania
Wed, 12 Jan 2011 16:28:43 +0100, w
<4d2dc8b0$0$2497$65785112@news.neostrada.pl>, Maciek <maciek@nospam.pl>
napisał(-a):

Upierdliwy interfejs użytkownika - w moim pojęciu raczej nędzny, ale
może się nie znam :-)

Rzeczywiście, nie jest przyjazny... ledwo co doszedłem, że faktura to "wydanie
towaru".

Data: 2011-01-13 14:34:33
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Mała Księgowość - pytania
napisał(-a):

[...]

E tam... Masz albo fakturę ,,z powietrza'' albo ,,wydanie towaru z
magazynu'' i wtedy do niego generujesz fakturę. Całkiem rozsądne.

Data: 2011-01-13 14:29:23
Autor: radekp@konto.pl
Mała Księgowość - pytania
Wed, 12 Jan 2011 14:58:53 +0100, w <igkc2t$rii$1@news.onet.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

Tudzież mogę Ci przesłać wersję 17 (14mb zip), która się zaktualizuje do najnowszej 17.01.

Wielkie dzięki. Program działa (nieintuicyjny jest IMHO okrutnie).

Data: 2011-01-13 14:35:21
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Mała Księgowość - pytania
W dniu 13.01.2011 14:29, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Akurat widziałem gorsze, pod względem intuicyjności to mi pasi.
Jak masz jakieś pytania, to używam go od roku, więc możesz mnie znaleźć
na GG.

Data: 2011-01-13 15:18:37
Autor: radekp@konto.pl
Mała Księgowość - pytania
Thu, 13 Jan 2011 14:35:21 +0100, w <igmv2p$q7v$2@news.onet.pl>, Przemysław Adam
Śmiejek <niechce@spamu.pl> napisał(-a):

> [...]

Akurat widziałem gorsze, pod względem intuicyjności to mi pasi.
Jak masz jakieś pytania, to używam go od roku, więc możesz mnie znaleźć

Na razie daję radę, mam tylko jedno pytanie -- wprowadzone dokumenty testowe
można usuwać, czy program jest typu "wprowadzasz i kaplica, jest na amen"?

Data: 2011-01-14 12:40:14
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Mała Księgowość - pytania
W dniu 13.01.2011 15:18, radekp@konto.pl pisze:
Na razie daję radę, mam tylko jedno pytanie -- wprowadzone dokumenty testowe
można usuwać, czy program jest typu "wprowadzasz i kaplica, jest na amen"?

Program jest prosty jak premier pewnego kraju cudów. Można sobie
skopiować katalog z programem na bok i tam testować. Usuwać się da,
aczkolwiek nie wiem czy wszystko, bo jakoś namiętnie nie usuwam. Na
pewno nie ma problemu z usuwaniem zaksięgowanych rzeczy. Tylko samo
usunięcie z okienka zaksięgowanych nie zmienia statusu dokumentu, więc
trzeba mu zmienić jeszcze tryb na oknie dokumentów. I odwrotnie, przed
edycją dokumentu trzeba mu zmienić status księgowania, co nie usuwa go z
listy zaksięgowanych (i w sumie dobrze, bo nie zawsze zmieniam kwoty,
czasami nazwy).

Data: 2011-01-27 20:37:31
Autor: radekp@konto.pl
Mała Księgowość - pytania
> [...]

Akurat widziałem gorsze, pod względem intuicyjności to mi pasi.
Jak masz jakieś pytania, to używam go od roku, więc możesz mnie znaleźć

Zapytam tutaj, bo odpowiedź może być trudna :).

Czy "Inwentaryzacja" w tym programie to Remanent?
Mnie uczono, że wpis w KPiR ma być pod nazwą remanent.
Ten program wpisuje jako "Inwentaryzacja początkowa" z wartością w rubryce
"16/Uwagi".
Niestety bez numeru, na dodatek widać to na wydruku dopiero. Nie ogarniam :)

Data: 2011-01-28 20:51:56
Autor: Gotfryd Smolik news
Mała Księgowość - pytania
On Thu, 27 Jan 2011, radekp@konto.pl wrote:

[...]

  A rozporządzenie o prowadzeniu KPiR przeczytałeś?
  *CAŁE*?
(objaśniam: ono zawiera jeszcze załącznik, "objaśnienie" :))
  Tak, wartość remanentowa ma być wpisana. "Gdzieś" (nie powiedziano
w której kolumnie). Wynika to z faktu, że owa wartość *nie jest*
doliczana do podsumowania *żadnej* kolumny - dopiero *wyniki* podsumowań
koryguje się o różnicę remanentową!

Niestety bez numeru, na dodatek widać to na wydruku dopiero. Nie ogarniam :)

  W myśl zasady "gdzieś" :) IMVHO również "bez numeru" spełnia formalne
wymogi rozporządzenia o KPiR. Mylę się?

  A co do "tylko na wydruku" - widać autor założył korzystanie
z czegoś między par.31.2 a par.31.3 :)
  Nie ma bowiem zakazu, aby KPiR została "założona wydrukiem",
i mimo że elektroniczna postać KPiR nie spełnia wymogów rozporządzenia
(eśli tak twierdzisz), wydruk IMO wymóg "wypełnienia przez
podatnika" spełni.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-28 21:27:24
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Mała Księgowość - pytania
W dniu 27.01.2011 20:37, radekp@konto.pl pisze:

Szczegóły prawne to nie do mnie :D Nie znam się :D Gotfryd już wyjaśniał.
Ale odnośnie tego zdania:

Niestety bez numeru, na dodatek widać to na wydruku dopiero. Nie
ogarniam :)

Ja widzę inwentaryzację w programie... Nie jako pozycja na spisie, ale
właśnie nad....

Data: 2011-01-30 15:55:56
Autor: Liwiusz
Mała Księgowość - pytania

W jutrzejszej Rzepie jest "Nowoczesna Księgowość".

Czy Mała Księgowość zmieniła nazwę, czy jest to coś innego?

--
Liwiusz

Data: 2011-01-30 18:22:28
Autor: WAM
Mała Księgowość - pytania
On Sun, 30 Jan 2011 15:55:56 +0100, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

W jutrzejszej Rzepie jest "Nowoczesna Księgowość".

Czy Mała Księgowość zmieniła nazwę, czy jest to coś innego?
http://www.jaslan.pl/mk/download.php
"W dniu 31 stycznia 2011 roku do wydania dziennika "Rzeczpospolita"
zostanie dołączona płytka z programem
Mała Ksiegowość 2011 czę?ć I
Księgowość , magazyn, fakturowanie ...
W dniu 1 lutego 2011 roku do wydania dziennika "Rzeczpospolita"
zostanie dołączona płytka z programem
Mała Ksiegowość 2011 czę?ć II
Kadry i Płace, środki trwałe"

WAM

Data: 2011-01-12 15:00:41
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Mała Księgowość - pytania
W dniu 12.01.2011 14:53, radekp@konto.pl pisze:
Jak zostać szczęśliwym użytkownikiem tego programu?
Na stronie nie ma dema, nie ma sklepu... tylko RP?

Sklep RP jest (przym i można tam kupić. Aczkolwiek ja kupowałem na
Allegro. Legalność zapewnia posiadanie płytki, więc można sobie na
Allegro kupić taką płytkę i już.