Mała miejska żmija - Abarth, Twingo?

Data: 2010-03-08 12:58:39
Autor: J.F.
Mała miejska żmija - Abarth, Twingo?
Użytkownik "fv" <fake@cybax.com> napisał w wiadomości news:hn2n7f$ccn$1inews.gazeta.pl...
Zastanawiam się nad zakupem małej miejskiej żmiji typu Fiat Punto Abarth. Chodzi o auto
ukierunkowane wyłącznie na osiągi, radykalne a przy tym dosyć małe i lekkie.
Oprócz Punto rozważam też Renault Twingo 1.6,

Ja tam sie nie znam, ale sportowa renowka nazywa sie Clio 2.0T, albo clio 3.0 :-)

Ale jednocześnie auto nie może palić w
mieście więcej niż 10 litrów przy bardzo ostrym ciśnięciu.

malucha se, k*, kup, to nie bedzie :-)

Mini, BMW, Calibra, Golf i silniki diesla odpadają, żeby było jasne.

W pewnym momencie do polo czy do skody najmocniejszy silnik to byl TDI :-)

Tak, wiem - wybebeszyć malucha, dać głowicę od Pandy i wiaderko zamiast wydechu. Ale oprócz tego?

Wywalic to co z tylu pierdzi w maluchu i wstawic silnik od hondy.
500 z motocykla :-)

J.

Data: 2010-03-08 13:07:15
Autor: grzech
Mała miejska żmija - Abarth, Twingo?
Wywalic to co z tylu pierdzi w maluchu i wstawic silnik od hondy.
500 z motocykla :-)

A po co psuć takie moto?;) Kup se tę hondzine 500, spali 5l. a frajda jak clio 2.0.
I na koło da radę:)))

grzech
nyska

Data: 2010-03-08 13:26:53
Autor: J.F.
Mała miejska żmija - Abarth, Twingo?
Użytkownik "grzech" <zulus250wytnijzero@wp.pl> napisał
Wywalic to co z tylu pierdzi w maluchu i wstawic silnik od hondy.
500 z motocykla :-)

A po co psuć takie moto?;) Kup se tę hondzine 500, spali 5l. a frajda jak clio 2.0. I na koło da radę:)))

Ale nie ma tego efektu jak byle maluchem uciekasz komus na swiatlach :-)

I mowia o tobie "ten wariat na motorze".

J.

Data: 2010-03-08 15:31:49
Autor: kamil

"grzech" <zulus250wytnijzero@wp.pl> wrote in message news:hn2p9m$ji9$1inews.gazeta.pl...
Wywalic to co z tylu pierdzi w maluchu i wstawic silnik od hondy.
500 z motocykla :-)

A po co psuć takie moto?;) Kup se tę hondzine 500, spali 5l. a frajda jak clio 2.0.

Najwieksza frajda zima. Albo w deszczu. Albo w 35'c upale w czarnej skorze motocyklowej.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-08 13:30:28
Autor: Michal Jankowski
Ma³a miejska ¿mija - Abarth, Twingo?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Ale jednocze¶nie auto nie mo¿e paliæ w
mie¶cie wiêcej ni¿ 10 litrów przy bardzo ostrym ci¶niêciu.

malucha se, k*, kup, to nie bedzie :-)

Bedzie bedzie.   MJ

Data: 2010-03-08 14:20:53
Autor: fv
J.F. wrote:
Tak, wiem - wybebeszyć malucha, dać głowicę od Pandy i wiaderko
zamiast wydechu. Ale oprócz tego?

Wywalic to co z tylu pierdzi w maluchu i wstawic silnik od hondy.
500 z motocykla :-)

Obawiam się, że profesjonalne i w miarę trwałe rozwiązanie tego typu kosztowałoby mnie więcej niż
zakup nowego auta z salonu. Całkiem serio do rozwiązania jest kilka trudnych problemów jak sprzęgło
czy skrzynia biegów - one tego nie wytrzymają po prostu. A że są zintegrowane z silnikiem, to jest
nad czym myśleć.

Zresztą nie lepiej Cinquecento Sporting znaleźć? Cena podobna...

Hm.. to jest w sumie myśl.

--
fv

Data: 2010-03-08 14:29:53
Autor: krzysiek82
fv pisze:
  > Hm.. to jest w sumie myÅ›l.

cc lub sc do tego silnik 1.4 16v jak ktoÅ› chce to nawet turbo bo 1.4 16v    już jako seria wrażenia nie robi. Tutaj chyba wiÄ™kszÄ… frajdÄ™ sprawi nietypowe i fajnie zrobione maÅ‚e auto niż gotowiec z salonu :)

--
krzysiek82

Data: 2010-03-08 15:21:15
Autor: fv
krzysiek82 wrote:
fv pisze:
 > Hm.. to jest w sumie myÅ›l.
cc lub sc do tego silnik 1.4 16v jak ktoÅ› chce to nawet turbo bo 1.4 16v
  już jako seria wrażenia nie robi. Tutaj chyba wiÄ™kszÄ… frajdÄ™ sprawi
nietypowe i fajnie zrobione małe auto niż gotowiec z salonu :)

Muszę być ze sobą szczery i przyznać się sam przed sobą i przed Wami, że się nie znam na tuningu
nawet na tyle, żeby nie dać się obrobić firmie tuningowej. Mam jakąśtam podstawową wiedzę ale po
pierwsze primo uważam, że auto powinno być fabrycznie przystosowane do ostrego ciśnięcia a po drugie
nie mam jak fachowca skontrolować czy zrobił dobrze i czy w ogóle coś zrobił.

Raz mieli ze mnie ubaw w serwisie motocyklowym jak mi wywiercili dziurkę w wydechu. Uznałem że
zapierdziela jak dziki, dopiero później mi ktoś zwrócił uwagę że tylko głośniej słychać.

No nie można się znać na wszystkim ;-) Akurat ja wybrałem inną działkę profesjonalnie a z
automobilizmu wybrałem sobie fragment dotyczący prowadzenia pojazdów a nie mechaniki...

Kilka razy tuningu próbowałem (w motocyklach) i rady fachowców sprawdziły się średnio, więc chyba
sobie odpuszczÄ™.
Przykładowo zaproponowano mi wymianę filtra powietrza ze względu na to że wymieniłem wydech na
bardziej przepustowy. Wydawało się logiczne, że będzie jeszcze szybciej. Tymczasem spadek momentu u
dołu był większy niż to co doszło na górze i w rezultacie jest nieco słabsze przyspieszenie przy
minimalnie wyższej prędkości maksymalnej (4km/h). Nie opłaciło się, chociaż wszyscy uważali że
będzie lepiej. I co im teraz zrobię? Wymiana komputera to jedyne rozwiązanie, a to wiąże się z
odłączeniem katalizatora.
Później się okaże, że trzeba wymienić wtryskiwacze, potem pompę, potem przewody, potem tłoki i
korbowody.. i tak w nieskończoność. A na końcu i tak smarowanie nie styknie albo sprzęgło padnie bo
nieprzystosowane.

I tyle mam o tuningu do powiedzenia.

--
fv

Data: 2010-03-08 15:32:35
Autor: krzysiek82
fv pisze:
[...]

w sumie mam podobne doświadczenia, z taką różnicą, że jak czegoś nie rozkręcę to chory jestem, także z zawodu zajmuje się zupełnie czymś innym, ale dłubanie to dla mnie doskonała odskocznia. Rozumiem twoje obawy, odnośnie szybkich aut, znam jednego fiata 500 abarth w którym szyba już dwa razy poleciała. Dlaczego? Bo jest utwardzony i buda bardziej pracuje a jakie są polskie drogi wiadomo. Według mojej wiedzy karoseria 9a dokładniej sztywność) nie zmieniła się w porównaniu ze zwykłą wersją 500tki. Dlatego nie zawsze co fabrycznie jest idealnie dopasowane, nasze drogi potrafią wszystko zweryfikować.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-08 07:38:44
Autor: raadaar
On 8 Mar, 15:32, krzysiek82 <s...@user.pl> wrote:
fv pisze:

> [...]
> do³u by³ wiêkszy ni¿ to co dosz³o na górze i w rezultacie jest nieco s³absze przyspieszenie przy
> minimalnie wy¿szej prêdko¶ci maksymalnej (4km/h). Nie op³aci³o siê, chocia¿ wszyscy uwa¿ali ¿e
> bêdzie lepiej. I co im teraz zrobiê? Wymiana komputera to jedyne rozwi±zanie, a to wi±¿e siê z
> od³±czeniem katalizatora.
> Pó¼niej siê oka¿e, ¿e trzeba wymieniæ wtryskiwacze, potem pompê, potem przewody, potem t³oki i
> korbowody.. i tak w nieskoñczono¶æ. A na koñcu i tak smarowanie nie styknie albo sprzêg³o padnie bo

w sumie mam podobne do¶wiadczenia, z tak± ró¿nic±, ¿e jak czego¶ nie
rozkrêcê to chory jestem, tak¿e z zawodu zajmuje siê zupe³nie czym¶
innym, ale d³ubanie to dla mnie doskona³a odskocznia. Rozumiem twoje
obawy, odno¶nie szybkich aut, znam jednego fiata 500 abarth w którym
szyba ju¿ dwa razy polecia³a. Dlaczego? Bo jest utwardzony i buda
bardziej pracuje a jakie s± polskie drogi wiadomo. Wed³ug mojej wiedzy
karoseria 9a dok³adniej sztywno¶æ) nie zmieni³a siê w porównaniu ze
zwyk³± wersj± 500tki. Dlatego nie zawsze co fabrycznie jest idealnie
dopasowane, nasze drogi potrafi± wszystko zweryfikowaæ.

--
krzysiek82

A ja znam samochód w którym pekaj± szyby pomimo miekkiego zawieszenia..
Nasze drogi potrafi± wszystko zweryfikowaæ.

Data: 2010-03-08 19:18:56
Autor: Cavallino
Ma³a miejska ¿mija - Abarth, Twingo?
U¿ytkownik "raadaar" <roztojek@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:

A ja znam samochód w którym pekaj± szyby pomimo miekkiego zawieszenia.

Niech zgadnê - Megane?
W mojej by³ej wymienili zapobiegawczo tyln± szybê podczas jakiej¶ akcji, w³a¶nie z tytu³u takowego zagro¿enia.

Data: 2010-03-08 10:37:36
Autor: raadaar
On 8 Mar, 19:18, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
U¿ytkownik "raadaar" <rozto...@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:

>A ja znam samochód w którym pekaj± szyby pomimo miekkiego zawieszenia.

Niech zgadnê - Megane?
W mojej by³ej wymienili zapobiegawczo tyln± szybê podczas jakiej¶ akcji,
w³a¶nie z tytu³u takowego zagro¿enia.

Blisko... ale Clio. I to tylko ten jeden egzemplarz.

Data: 2010-03-08 23:03:45
Autor: Cavallino
Ma³a miejska ¿mija - Abarth, Twingo?
U¿ytkownik "raadaar" <roztojek@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:31bd9ae5-30a6-42b9-948c-c10f5109f119z35g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]

w³a¶nie z tytu³u takowego zagro¿enia.

Blisko... ale Clio. I to tylko ten jeden egzemplarz.

Pewnie szyby mia³y z tej samej fabryki. ;-)

Data: 2010-03-08 20:44:15
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Ma?a miejska ?mija - Abarth, Twingo?
Dnia 08.03.2010 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³/a:
U?ytkownik "fv" <fake@cybax.com> napisa? w wiadomo?ci news:hn2n7f$ccn$1inews.gazeta.pl...
Zastanawiam si? nad zakupem ma?ej miejskiej ?miji typu Fiat Punto Abarth. Chodzi o auto
ukierunkowane wy??cznie na osi?gi, radykalne a przy tym dosy? ma?e i lekkie.
Oprócz Punto rozwa?am te? Renault Twingo 1.6,

Ja tam sie nie znam, ale sportowa renowka nazywa sie Clio 2.0T, albo clio 3.0 :-)

Masz racjê nie znasz siê. Nie by³o Clio 2.0T - Clio Sport to od zawsze
wolnoss±ca dwulitrówka. Wcze¶niej Williams - 1.8 16v. Clio V6 nie wystepuje jako nowe auto - nie by³o takiego silnika w Clio
III co z racji wieku chyba skre¶la model z rozwa¿añ autora w±tku.

Ale jednocze?nie auto nie mo?e pali? w
mie?cie wi?cej ni? 10 litrów przy bardzo ostrym ci?ni?ciu.

malucha se, k*, kup, to nie bedzie :-)

Bêdzie... Zadne z tych aut podczas deptania po duzym miejscie nie spali
ponizej 10 litrow. JEzeli tak sie zdarzy to znaczy, ze albo miasto nie
jest duze i zakorkowane albo to nie bylo deptanie ;-)
W pewnym momencie do polo czy do skody najmocniejszy silnik to byl TDI :-)

Poprzednia Fabia RS. W obecnej najmocniejszym jest silnik benzynowy.

Chloru *** XU10J4RS  *** chloru at chloru net

Mała miejska żmija - Abarth, Twingo?