Mały automat

Data: 2012-02-13 20:24:27
Autor: Marvin
Mały automat
Witam,

PotrzebujÄ™ porady.

Muszę kupić drugi samochód dla rodziny. Z przyczyn kolanowych musi to być automat.

Główny samochód jaki mam, to też automat, porządny, skrzynia 6-biegowa planetarna ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Działa super.

No i czytam, że w tych małych gnojkach typu Yaris, Fiesta, Corsa itp. kładą jakąś skrzynię półautomatyczną, czyli klasyczną tyle, że z siłownikami przerzucającymi biegi zamiast człowieka.

Jeździ ktoś takim wynalazkiem? Jak to wygląda w praktyce? Czy po wrzuceniu na D lekko ciągnie? A jak szarpanie? Bo skrzynia ze sprzęgłem H-K to trzeba przyznać że niezwykle płynnie chodzi, a tu się boję że będzie czkawka....

Czy jest jakieś małe auto z porządnym automatem? Może Honda Jazz? Ona ma chyba skrzynię CVC, niemniej nie wiem jakie jest tam sprzęgło.

Marvin

Data: 2012-02-13 12:24:46
Autor: Tatanka
Mały automat
On 13 Lut, 20:24, Marvin <mar...@fakename.com> wrote:
Witam,

Potrzebuję porady.

Muszę kupić drugi samochód dla rodziny. Z przyczyn kolanowych musi to
być automat.

Główny samochód jaki mam, to też automat, porz±dny, skrzynia 6-biegowa
planetarna ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Działa super.

No i czytam, że w tych małych gnojkach typu Yaris, Fiesta, Corsa itp.
kład± jak±¶ skrzynię półautomatyczn±, czyli klasyczn± tyle, że z
siłownikami przerzucaj±cymi biegi zamiast człowieka.

JeĽdzi kto¶ takim wynalazkiem? Jak to wygl±da w praktyce? Czy po
wrzuceniu na D lekko ci±gnie? A jak szarpanie? Bo skrzynia ze sprzęgłem
H-K to trzeba przyznać że niezwykle płynnie chodzi, a tu się boję że
będzie czkawka....

Czy jest jakie¶ małe auto z porz±dnym automatem? Może Honda Jazz? Ona ma
chyba skrzynię CVC, niemniej nie wiem jakie jest tam sprzęgło.

Marvin

Jesli chodzi o pseudo automat czyli klasyczna skrzynia mechaniczna z
silownikami - nie jezdzilem. Za to kazda opinia z dziesiatek o tym,
kazdy artykul w prasie moto stwierdza - szajs do kwadratu. To juz
lepiej CVT - choc tez chwalona nie jest. KLasyczny automat HK jest
najlepszym rozwiazaniem, chyba ze cie stac na DSG.

Data: 2012-02-14 10:32:37
Autor: Marcin N
Mały automat
W dniu 2012-02-13 21:24, Tatanka pisze:

Jesli chodzi o pseudo automat czyli klasyczna skrzynia mechaniczna z
silownikami - nie jezdzilem. Za to kazda opinia z dziesiatek o tym,
kazdy artykul w prasie moto stwierdza - szajs do kwadratu.

Terefere: nie jeĽdziłem, ale na pewno jest do kitu.

Ja jeĽdziłem. Jeżdżę. JeĽdziłem też kilkoma "klasycznymi" automatami oraz CVT.

Oto porównanie:

Sprzęgło hydrokinetyczne daje największ± kulturę jazdy - choć i tu trafiaj± się modele szarpi±ce. Skrzynia CVT też ma sprzęgło HK i dla małych silników uważam, że jest najbardziej godna polecenia. Potrafi ¶wietnie wykorzystać maksymalny moment obrotowy silnika.

W Mikrze 1.0 (CVT) silnik wchodził na ok 4-4.5 tys obr i ci±gn±ł na nich od 20 do 60 km/h. 0-100 km/h robił w około 13 sek, mimo, że katalog mówił, że zajmuje to 17 sek.

W Yarisie 1.3 (87KM) mam skrzynię MTM, czyli manual z automatyczn± zmian± - ze sprzęgłem ciernym. Gdy skrzynia jest prawidłowo skalibrowana (w serwisie trzeba czasem kalibrować) - jeĽdzi się ¶wietnie! Żadnych szarpnięć, po puszczeniu hamulca na postoju - pełznie do przodu.

Wada: zmiana biegów jest wolniejsza (niecała sekunda), zaleta: przez brak po¶lizgu na sprzęgle - małe zużycie paliwa. Yaris ma tryb jazdy "ekonomiczny". Po mie¶cie latem spalanie schodzi poniżej 6.8 litra (z klim±).

Reasumuj±c: gdy trafi się dobry używany egzemplarz z dowoln± z tych skrzyń - można brać. Nie ma sensu odrzucać dobrego MTM i kupić padlinę z CVT.

Data: 2012-02-13 20:38:24
Autor: neoniusz
Mały automat
W dniu 13.02.2012 20:24, Marvin pisze:
Czy jest jakieś małe auto z porządnym automatem? Może Honda Jazz? Ona ma
chyba skrzynię CVC, niemniej nie wiem jakie jest tam sprzęgło.

Swift. Calkiem fajnie jezdzi.

Data: 2012-02-13 20:51:44
Autor: glang
Mały automat
No i czytam, że w tych małych gnojkach typu Yaris, Fiesta, Corsa itp. kładą jakąś skrzynię półautomatyczną, czyli klasyczną tyle, że z siłownikami przerzucającymi biegi zamiast człowieka.

ĹĽona jeĹşdzi CorollÄ… 1.4D z 2006 roku.
na starcie trzeba się chwilę przyzwyczaić bo można nosem stuknąć w kierownicę przy zmianie biegów :)
ale to kwestia kilku chwil. poza tym bez problemu
pzdr
GL

Data: 2012-02-13 20:59:16
Autor: CM
Mały automat
żona jeĽdzi Coroll± 1.4D z 2006 roku.

z Japończyków to raczej polecam Sportage

CM

Data: 2012-02-13 12:21:56
Autor: Tatanka
Mały automat
On 13 Lut, 20:59, "CM" <CMlot...@wp.pl> wrote:
>żona jeĽdzi Coroll± 1.4D z 2006 roku.

z Japończyków to raczej polecam Sportage

CM

ROTFL.
A z Wlochow Lade Nive?

Data: 2012-02-14 06:46:11
Autor: CM
Mały automat
ROTFL.

co cię ¶mieszy? Mam ja i dwie kolezanki z aerobiku i wszyskim siępo doba (choć mój kolor najładniejszy - rudy)

Kalinka

Data: 2012-02-15 16:29:40
Autor: ojciec
Ma�y automat
W dniu 2012-02-14 06:46, CM pisze:
ROTFL.

co ci� �mieszy? Mam ja i dwie kolezanki z aerobiku i wszyskim si�po doba
(cho� m�j kolor naj�adniejszy - rudy)

Kalinka

Ze to Koreańczyk a nie Japończyk.

Data: 2012-02-15 16:53:10
Autor: news
Ma?y automat
Ze to Korea?czyk a nie Japo?czyk.

popraw se kodowanie bo simiecisz

Data: 2012-02-15 20:30:59
Autor: MadMan
Ma?y automat
Dnia Wed, 15 Feb 2012 16:53:10 +0100, news napisał(a):

Ze to Korea?czyk a nie Japo?czyk.

popraw se kodowanie bo simiecisz

Nieprawda, wszystko jest u niego dobrze. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2012-02-15 21:32:15
Autor: news
Ma?y automat
Nieprawda, wszystko jest u niego dobrze.

to dlaczemu wychodza krzaki?

Data: 2012-02-15 21:42:14
Autor: MadMan
Ma?y automat
Dnia Wed, 15 Feb 2012 21:32:15 +0100, news napisał(a):

Nieprawda, wszystko jest u niego dobrze.

to dlaczemu wychodza krzaki?

Bo zepsułe¶ szanowny newsie mu kodowanie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2012-02-13 21:52:41
Autor: Mumin
Mały automat
W dniu 2012-02-13 20:51, glang pisze:

ĹĽona jeĹşdzi CorollÄ… 1.4D z 2006 roku.
na starcie trzeba się chwilę przyzwyczaić bo można nosem stuknąć w
kierownicÄ™ przy zmianie biegĂłw :)

Ale tam jest właśnie skrzynia zautomatyzowana MMT, a nie tradycyjny automat i dlatego tak szarpie.
Klasyczne automaty mięciutko biegi zmieniają.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2012-02-13 21:29:19
Autor: bratPit
Mały automat

[...]

jechałem Corsą C z taką skrzynią i Alfą 147 2.0 (selespeed czy jak to tam się nazywało), oba auta jeździły płynnie, przyjemnie i bez szarpania, ZTCP żadne po zatrzymaniu nie ciągnęło na D - dopiero po naciśnięciu gazu ruszały,
natomiast jeżeli planujesz zakup takiego auta to poczytaj po forach opinie, bo zdaje się, że te manualne skrzynie z automatycznym sterowaniem potrafiły w eksploatacji sprawiać spore problemy - chodzi o uszkodzenia tego mechanizmu zmiany i to zdaje się zarówno w Corsach jak i - a może szczególnie - w Alfach,
być może najlepszym rozwiązaniem będzie poszukanie małego auta ale z klasycznym automatem - nie wiem typu Polo, może coś z la france np Clio?

brat

Data: 2012-02-13 22:04:47
Autor: Marvin
Mały automat

być może najlepszym rozwiązaniem będzie poszukanie małego auta ale z
klasycznym automatem - nie wiem typu Polo, moĹĽe coĹ› z la france np Clio?

brat

No chętnie właśnie tak bym zrobił, tyle że jakoś na horyzoncie nie widzę takich modeli.
Same skrzynie zautomatyzowane są. Obadałem Citroena C2, Yaris, Fiestę, Corsę.

Nie wiem jak jest w Suzuki Swift i jakie sprzęgło jest w hondzie Jazz, ale poza tym to już wyboru specjalnie nie ma (w zakresie tańszych marek).

Marvin

Data: 2012-02-14 00:01:30
Autor: p 47
Mały automat

Użytkownik "Marvin" <marvin@fakename.com> napisał w wiadomości news:jhbttg$ite$1inews.gazeta.pl...

[...]

CorsÄ™.

JeĹ›li chodzi o komfort jazdy to czy dealerzy tych marek to wszyscy tacy sukisyny, co to nigdy potencjalnemu klientowi nie zezwalajÄ… na  prĂłbnÄ… jazdÄ™??

Data: 2012-02-14 07:26:20
Autor: Marvin
Mały automat

Jeśli chodzi o komfort jazdy to czy dealerzy tych marek to wszyscy tacy
sukisyny, co to nigdy potencjalnemu klientowi nie zezwalajÄ… na prĂłbnÄ…
jazdÄ™??

No niestety problemem jest to, ĹĽe takie samochody w salonach trafiajÄ… siÄ™ b. rzadko. Przetestowanie kompletu marek graniczy z cudem.

Marvin

Data: 2012-02-15 11:48:53
Autor: czak norris
Mały automat
W dniu 2012-02-14 00:01, p 47 pisze:

Jeśli chodzi o komfort jazdy to czy dealerzy tych marek to wszyscy tacy
sukisyny, co to nigdy potencjalnemu klientowi nie zezwalajÄ… na  prĂłbnÄ…
jazdÄ™??

Najpierw znajdź dealera który będzie miał takie (psiego segmentu z [pół]automatem) auto do jazd testowych...

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;)

Data: 2012-02-13 21:44:58
Autor: V-Tec
Mały automat
W dniu 2012-02-13 20:24, Marvin pisze:
Witam,

PotrzebujÄ™ porady.

Muszę kupić drugi samochód dla rodziny. Z przyczyn kolanowych musi to
być automat.

GĹ‚Ăłwny samochĂłd jaki mam, to teĹĽ automat, porzÄ…dny, skrzynia 6-biegowa
[...]

JeĹşdzi ktoĹ› takim wynalazkiem? Jak to wyglÄ…da w praktyce? Czy po
wrzuceniu na D lekko ciągnie? A jak szarpanie? Bo skrzynia ze sprzęgłem
H-K to trzeba przyznać że niezwykle płynnie chodzi, a tu się boję że
będzie czkawka....

Jeździłem vectrą c z takim automatem - wyjątkowo irytujące rozwiązanie. Raz wrzucał bieg 0.5s, raz 1.5s. Podczas wjeżdżania na rondo niepotrzebnie podnosił ciśnienie ;) Już lepiej mi się jeździ a-klasą z automatycznym sprzęgłem (biegi nadal zmienia się ręcznie).
Co do szarpania to niezbyt pamiętam bo vectrą bardzo dawno jeździłem z tą skrzynią, a-klasa raczej nie szarpie.

--
pozdr,
W.

Data: 2012-02-13 22:16:25
Autor: p0li
Mały automat
T->Dnia 2012-02-13 20:24:27 niejaki Marvin napisał:
JeĽdzi kto¶ takim wynalazkiem? Jak to wygl±da w praktyce? Czy po wrzuceniu na D lekko ci±gnie? A jak szarpanie? Bo skrzynia ze sprzęgłem H-K to trzeba przyznać że niezwykle płynnie chodzi, a tu się boję że będzie czkawka....

ja mam co¶ takiego i jeżdżę na codzień (oprócz tego dwa auta z automatami hk)

jest różnica w użytkowaniu - ale szybko się można przyzwyczaić
do auta miejskiego - fajne rozwi±zanie - tańsze od automatu hk, mniej
upierdliwe w obsłudze a efekt prawie ten sam

moje auto ma dodatkowo łopatki pod kierownica więc mogę zmieniac biegi
także ręcznie

zrobiłem ~18tys po miescie i nie miałem najmniejszych problemów ze skrzyni±
jak już pewnie wiesz jest to tzw skrzynia zrobotyzowana - czyli normalny
manual + sprzegło i do tego siłowniki elektryczne steruj±ce ww.

nie ma pozycji D - jest tylko + i - jak chcesz ruszyć a skrzynia jest na N to wciskasz + ato zmienia bieg na 1
i czeka na dodanie gazu - dodajesz - wskakuje bieg, zwalnia się sprzegło i
ruszasz - optem wskakuj± następne biegi przy spokojnej jeĽdzie prawie nie czuć szarpania podczas zmiany biegów
przy bardziej dynamicznej - czuć - ale przy niższych biegach

najlepiej jakby¶ się sam przejechał takim autem i ocenił

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2012-02-14 01:04:24
Autor: =Marcos=
Mały automat
Jedyny automat jakim ja jeździłem to Yaris (nie wiem czy półautomat - są różne?) i miałem wrażenie, że płynnie przerzucał, żadnych zastrzeżeń. Na pewno nie robił tego gorzej niż ja w manualu. Ale to była nówka sztuka z wypożyczalni, chyba 5000km miał na blacie.
Aha, na postoju na światłach na D ciągnął lekko do przodu.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2012-02-14 08:22:55
Autor: kurdybanek
Mały automat

Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w wiadomo¶ci news:jhc8dr$is2$1inews.gazeta.pl...
Jedyny automat jakim ja jeĽdziłem to Yaris (nie wiem czy półautomat - s± różne?) i miałem wrażenie, że płynnie przerzucał, żadnych zastrzeżeń. Na pewno nie robił tego gorzej niż ja w manualu. Ale to była nówka sztuka z wypożyczalni, chyba 5000km miał na blacie.
Aha, na postoju na ¶wiatłach na D ci±gn±ł lekko do przodu.

Najlepiej sie przejechac i sprawdzic. Toyota ponoc w ciagu ostatnich lat mocno udoskonalila sterownik zautomatyzowanej skrzyni i nie odbiega ona juz prawie wcale kultura jazdy od tradycyjnego automatu.

Data: 2012-02-14 08:31:26
Autor: Robson
Mały automat
No i czytam, że w tych małych gnojkach typu Yaris, Fiesta, Corsa itp.
kład± jak±¶ skrzynię półautomatyczn±, czyli klasyczn± tyle, że z

Trochę Ľle czytałe¶ ;) najczę¶ciej tam pakuj± CVT. Ale s± chlubne wyj±tki: niektóre yarisy, niektóre hyndaie, niektóre peugeoty 206-306 itd. Tak naprawdę CVT jest dużo czę¶ciej spotykane niż manual automated.
Najlepiej napisz konkretny model-rocznik-silink to sie dowiemy co ma w ¶rodku. Ja tez takiego szukałem, kupiłem golfa, skrzynia 5-biegowa.

Data: 2012-02-15 12:03:07
Autor: Michal Jankowski
Mały automat
VW/Skoda daje do swoich aut skrzynie DSG:
http://www.motofakty.pl/artykul/przekladnia_dsg_2.html

Podobno ma toto działać wła¶nie bardzo płynnie, gł±dko i szybko (dwa
sprzęgła). Ale nie testowałem.

  MJ

Data: 2012-02-16 10:48:11
Autor: Robson
Mały automat
[...]

Ale ja nie mam DSG tylko Jatco JF506E.

Data: 2012-02-15 11:24:52
Autor: Dman-666
Mały automat
Tak se patrze i patrze jak Marvin nawija makaron na uszy:

[...]

Ja nie jestem zwolennikiem skrzyn polautomatycznych. Z malych polecilbym Ci zdecydowanie Getz'a/i20 w dalszej kolejnosi male Reanult (Clio, Modus) lub Puga 207.
--
Dman-666
668.942, 6A13 z bombom LPG

Data: 2012-02-15 20:40:18
Autor: Marvin
Mały automat

Ja nie jestem zwolennikiem skrzyn polautomatycznych. Z malych polecilbym
Ci zdecydowanie Getz'a/i20 w dalszej kolejnosi male Reanult (Clio,
Modus) lub Puga 207.

Rozumiem że w tych autach skrzynia jest raczej automatyczna i sprzęgło hydrokinetyczne?

A w takiej Toyocie?

Bo to jest chyba inna skrzynia od MMT kładzionej masowo. Lewarek jest inny.

http://otomoto.pl/toyota-yaris-automat-jak-nowy-ksiazka-serws-C10799709.html Marvin

Data: 2012-02-16 10:54:39
Autor: Robson
Mały automat
W dniu 2012-02-15 20:40, Marvin pisze:

[...]

Jest szansa, że to normalny automat, trzeba by pod maskę zajrzeć. W tym roczniku były skrzynie U340E albo XA-10LN (cvt).
Pierwsza oznak± jest kształt rowków przy wybieraku, zobacz tu:
http://photos01.otomoto.pl/photos/original/C22/86/05/C22860500_6.jpg
To jest 100% CVT.

Mały automat