Mały dom, tańszy od kawalerki

Data: 2010-11-08 20:15:59
Autor: Tomasz Finke
Mały dom, tańszy od kawalerki
W dniu 2010-11-08 19:13, Jan Werbinski pisze:

http://maczetaockhama.blogspot.com/2010/07/dom-wolnego-niezamoznego-czowieka.html

Idea niby fajna, ale efektem jej rozpowszechnienia byłoby powstanie
zwyczajnych slumsĂłw i to na najlepszych gruntach w centrach wielkich
miast.

T.

Data: 2010-11-08 22:26:13
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Tomasz Finke" <tom@ict.pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości news:ib9i9c$9tf$1news.dialog.net.pl...
[...]

Lepsze slumsy od mieszkań finansowanych za Twoje i moje pieniądze.

--
Jan WerbiĹ„ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/

Data: 2010-11-08 23:36:46
Autor: /// Kaszpir ///
Mały dom, tańszy od kawalerki
Lepsze slumsy od mieszkań finansowanych za Twoje i moje pieni±dze.

Wiesz ja zupełnie nie rozumie czemu Państwo/gmina/miasto ma zapewnić
lokal komukolwiek i czemu ma to być normalne mieszkanie.

Osobi¶cie uważam że osoby których nie stać na zakup mieszkania/
wynajęcie mieszkania powinny otrzymać pomoc od państwa/miasta/gminy
ale nie powinny być to samodzielne mieszkania.

Osobi¶cie uważam że powinny być to takie jakby "hotele" , czyli każda
rodzina miała by mały pokój , kuchnia i łazienka była by wspólna.
Standard takiego mieszkania powinie być niższy ...

Najbardziej wkurzaj±ce jest to że tam gdzie chciałem kupić kiedy¶ nowe
mieszkanie i wydac całe oszczędnosci mojego zycia , miasto zbudowało
kilka bloków socjalnych o takim samym jak nie wyższym standardzie niż
bloki wybudowane przez developera w których aby ludzie mogli tam
zamieszkać brali kredyty na kilkadziesi±t lat ...

A miasto te mieszkania socjalne oddała pijakom , menelom , osobom
które nie potrafi± nawet utrzymać "darmowego" mieszkania.

Soorry , ale niektórych ludziom jedynie co się należy to kopniak w
dupę i niech id± do pracy , a jak nie to mog± mieszkać u "brata
Alberta" lub w innej noclegowni ...

Taka ta "nasza polska" sprawiedliwo¶ć. "Normalni" pracuj± , haruj± ,
bior± kredyty i kupuj± mieszkania lub tułaj± się po wynajmowanych
mieszkaniach a menele otrzymuj± nowe mieszkania za darmo które i tak
niszcz± ...

A mieszkania na działkach ,które nie s± przystosowane do ci±głego
mieszkania to zwykłe cwaniactwo. Niestety nikt nie ma "jaj" aby ludzi
z tych działek powywalać a bez problemu da się to zrobić bo w zapisie
jest że na tych działkach nie można mieszkać i długo przebywać ....

Data: 2010-11-09 09:08:04
Autor: Jan Werbinski
Mały dom, tańszy od kawalerki
Użytkownik "/// Kaszpir ///" <zbigniew.maczynski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:e1cf8f44-5df9-4905-b013-4c95e51cacc7a37g2000yqi.googlegroups.com...
Lepsze slumsy od mieszkań finansowanych za Twoje i moje pieni±dze.

Wiesz ja zupełnie nie rozumie czemu Państwo/gmina/miasto ma zapewnić
lokal komukolwiek i czemu ma to być normalne mieszkanie.

Ja też nie.

Osobi¶cie uważam że osoby których nie stać na zakup mieszkania/
wynajęcie mieszkania powinny otrzymać pomoc od państwa/miasta/gminy
ale nie powinny być to samodzielne mieszkania.

A ja uważam, że osoby, których nie stać na zakup lub wynajem mieszkania nie powinny go kupować. Niech im pomaga rodzina, ten kto ich spłodził, a nie my¶l±cy obywatele.

Osobi¶cie uważam że powinny być to takie jakby "hotele" , czyli każda
rodzina miała by mały pokój , kuchnia i łazienka była by wspólna.
Standard takiego mieszkania powinie być niższy ...

Ale nie za pieni±dze podatników. Ci ludzie maj± swoje rodziny, które powinny im pomóc. S± organizacje dobroczynne.

[...]

No wła¶nie. Patologia.

A miasto te mieszkania socjalne oddała pijakom , menelom , osobom
które nie potrafi± nawet utrzymać "darmowego" mieszkania.

A Ty za kredyt bedziesz miał niższy standard, niż oni za darmo.

Soorry , ale niektórych ludziom jedynie co się należy to kopniak w
dupę i niech id± do pracy , a jak nie to mog± mieszkać u "brata
Alberta" lub w innej noclegowni ...

Nie widzisz u siebie sprzeczno¶ci? Chcesz fundować, ale jednocze¶nie wysyłasz do pracy.

[...]

To podobno jest "humanitaryzm" i "altruizm".

[...]

Wolisz ich wywalać i fundować ze swoich pieniędzy mieszkania? Przecież na to wła¶nie narzekałe¶!

Data: 2010-11-09 18:01:56
Autor: kashmiri
Mały dom, tańszy od kawalerki
Jan Werbinski <ja¶@tralala.bez.maj.la> dared to write:
[...]

/ciach/

Hehe, ale widoku bezdomnych na ulicach to żaden z was nie lubi, nie? I czytaj±c o dzieciach zamarzaj±cych zim± pod mostem też klniecie na rz±d, co?

Jeszcze się taki nie urodził, który by każdemu dogodził...

k.

Data: 2010-11-09 18:52:04
Autor: Jan Werbinski
Mały dom, tańszy od kawalerki
Użytkownik "kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> napisał w wiadomo¶ci news:ibbgns$o79$1news.onet.pl...

Hehe, ale widoku bezdomnych na ulicach to żaden z was nie lubi, nie? I czytaj±c o dzieciach zamarzaj±cych zim± pod mostem też klniecie na rz±d, co?

Byłem w slamsach Kalkuty. W domu dla umieraj±cych i sierocińcu matki Teresy.

Twierdzę że w Polsce nie ma ludzi biednych.

Data: 2010-11-11 02:17:24
Autor: kashmiri
[...]

Też byłem, jak również w slumsach paru innych krajów; w Londynie zbierałem bezdomnych z ulic zim±. Jedyne co mogę powiedzieć, że biedy nie wolno mierzyć "po amerykańsku", takie "poniżej 1$ dziennie".

Potrzeby s± różne w różnych krajach, strefach klimatycznych, kulturach. Przykład: w spójnych, osiadłych wspólnotach zwykle s±siad s±siadowi pomoże, żeby z głodu nie umarł - w "bogatych" krajach jeste¶ zdany na łaskę ulicy i systemu "opieki społecznej" i masz sporo przypadków ¶mierci z głodu czy zimna. Przykłady można mnożyć.

Poza tym, prze¶ledĽ różnicę między

    http://en.wikipedia.org/wiki/Human_Development_Index

    http://en.wikipedia.org/wiki/Satisfaction_with_Life_Index

pzdr.
k.

Data: 2010-11-09 20:45:25
Autor: William Bonawentura
Mały dom, tańszy od kawalerki
?
[...]

Takie co¶ już było i się nie sprawdziło. O czę¶ć "wspóln±" nikt nie dbał bo była niczyja.

[...]

Obecne prawo budowlane nie pozwala na wybudowanie mieszkań poniżej standardu - oddzielna kuchnia, łazienka, instalacje z opomiarowaniem, ciepłe ¶ciany i okna itd. Jedyne na czym można zaoszczędzić to kominek, glazura, podłogi.

Data: 2010-11-17 12:28:13
Autor: ±ćęłń󶼿
Maly dom, tanszy od kawalerki.
Podobnie uważam, że niestety prawo budowlane niepotrzebnie zawyża koszty budownictwa i mieszkaniowego, i ewentualnego socjalnego.
Przykład to wiele pseudowymagań pseudoprzeciwpożarowych bez ładu składu i rozs±dku.

-- -- -

Data: 2010-11-08 23:45:28
Autor: Tomasz Finke
W dniu 2010-11-08 22:26, Jan Werbinski pisze:

Lepsze slumsy od mieszkań finansowanych za Twoje i moje pieniądze.

Wolę, żeby za moje pieniądze dopłacano do prawdziwych mieszkań
z adresem, kanalizacją i podatkem od nieruchomości.

T.

Data: 2010-11-09 01:05:29
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Tomasz Finke" <tom@ict.pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości news:ib9ui9$h6c$1news.dialog.net.pl...
[...]

Wolisz pracować na innych. Twoja sprawa. Ja bym wolał zachować moje pieniądze dla siebie.

Data: 2010-11-09 01:17:21
Autor: lolka
On 8 Lis, 20:15, Tomasz Finke <t...@ict.pwr.wroc.pl> wrote:

>http://maczetaockhama.blogspot.com/2010/07/dom-wolnego-niezamoznego-c...

Idea niby fajna, ale efektem jej rozpowszechnienia byłoby powstanie
zwyczajnych slumsów i to na najlepszych gruntach w centrach wielkich
miast.

Na WIlanowie, naprzeciwko pól golfowych, nad rzeczk±, s± Ogrody
Działkowe (ul. Vogla). Kto tam nie byl, polecam wycieczke, pouczajace
doswiadczenie. kto ma za daleko - mozna obejrzec z w googlu:
hhttp://tiny.pl/hwck2

Na tym terenie, w pieknej willowej okolicy, z miejska komuniakcja,
stoja prawie wylacznie regularne domy mieszkalne. Duze, murowane,
ocieplone, z tarasami, ogrodami, z mediami.
Kilka lat temu (jeszcze przed boomem cenowym na mieszkania) mialam
okazje kupic tam domek. Jeden z mniejszych i skromniejszych,
aczkolwiek z kompletem mediow i ogrzewaniem i calkiem przyzwoita
powierzchnia (na parterze salonik+ kuchnia+lazienka+jeszcze jedna
malenka klitka-pokoik, na poddaszu duza sypialnia).
Zabraklo mi odwagi ze wzgledu na jego "nie do konca" legalnosc i
owczesne zapedy wladzy do odebrania ogrodow dzialkowych. Zaluje. Dzis
juz bym go miala splaconego i nawet gdyby jutro mieli zabrac, to by
sie zamortyzowal. Ogrody jak byly tak sa, domy (co do jednego
nielegalne) jak staly tak stoja. Pieknie by sie tam mieszkalo...

Data: 2010-11-10 08:27:31
Autor: KOMTUR
W dniu 2010-11-08 20:15, Tomasz Finke pisze:

Idea niby fajna, ale efektem jej rozpowszechnienia byłoby powstanie
zwyczajnych slumsĂłw i to na najlepszych gruntach w centrach wielkich
miast.

CZemu zaraz slamsy?

W Gdańsku na wielu ogrodkach dzialkowych tak jest, sa wielkie altany gdzie ludzie mieszkaja calorocznie. Mi to jakos nie przeszkadza.

POzdrawiam

KOMTUR

Data: 2010-11-17 12:29:06
Autor: ąćęłńóśźż