Mały komputer, bezgłośny, z minimalną mocą obliczeniową

Data: 2010-10-02 14:41:51
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Mały komputer, bezgłośny, z minimalną mocą obliczeniową
Potrzebuje niewielki (najlepiej) komputerek x86, chciałbym na tym postawić jakieś 2k/XP i dostawać się na to przez VNC.

Wymagania:
- bezgłośny (priorytet)
- o niewielkim poborze prądu
- mały
- stosunkowo tani
- moc obliczeniowa - atom wystarczy w zupelnosci

Za taki kompter sluzy obecnie Compaq PII 400MHz, z W2k i 256MB RAM i 40GB dyskiem - istne muzem, ale niezawodny, a prędkość właściwie wystarcza. Tylko żę przez klasyczny dysk nie jest bezgłośny, a wiatrak w zasilaczu też dodaje swoje.

Może dałoby się kupić coś bardziej zaawansowanego? Może jakąś jednoukładową jednostkę? Wymagań nie mam specjalnych, może to mieć np. jakiś kurduplowy dysk typu karta CF, bo "pamiecia masowa" (uhuhu ;-) bedzie pendrive. 2x USB, RJ45, VGA, jakies ew. PS/2 (niekoniecznie).

Poradzicie coś?

Eeebox jest zdecydowanie za głośny i chyba za drogi (~1k) na coś gdzie wydajność właściwie nie jest potrzebna.

Ps. Chciałem go zrobić z jakiegoś Eee901 z rowaloną matrycą, ale było mi szkoda kasy, a moja amtryca - odpukac - jeszcze działa ;-)

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2010-10-02 15:29:01
Autor: BartekK
W dniu 2010-10-02 14:41, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
[...]

zasilaczu teĹź dodaje swoje.

[...]

Zotac z serii zbox, wersja z atomem n270 (lub 330) i grafiką gma jest do dostania czasem za śmieszne pieniądze (350-500zł), bo wyszły nowsze wersje (HD-ID11 itp, na ION i nowym atomie) które kosztują po 700-900zł. Do kompletu musisz dorzucić ram SO-DIMM DDR (znaczy laptopowy), i dysk sata 2.5" (chyba że przekonasz xp/2k by bootowały z usb/karty SDhc, bo czytnik sdhc jest). Pobór prądu max 40W, idle 27W, wentylatorek jest ale jest dużo cichszy niż to co jest w EEE901, w idle nawet przy otwartej obudowie z 30cm nie słychać że się kręci.

Data: 2010-10-02 15:51:35
Autor: Wiktor S.
[...]

Szukaj czegoś na mini-ITX. niektóre są z pasywnym chłodzeniem procesora.

--
Azarien

Data: 2010-10-02 17:21:23
Autor: Marcin Sroczyk
[...]

Proponuję terminal HP serii t5000, obszerne info m.in. tutaj:
http://echolink.pl/articles.php?article_id=8

W moim dysk mieści się w środku. Większy i mocniejszy będzie Dell SX270 i nowszy SX280.

Pozdrawiam

Data: 2010-10-02 22:40:03
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Mały komputer, bezgłośny, z minimal ną mocą obliczeniową
Proponuję terminal HP serii t5000, obszerne info m.in. tutaj:
http://echolink.pl/articles.php?article_id=8

Ototo będzie dobre :-)

Serdeczne podziekowania wszystkim dyskutantom!

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2010-10-03 11:23:25
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-10-02 22:40, Adam 'Adak' Kępiński wrote:
Proponuję terminal HP serii t5000, obszerne info m.in. tutaj:
http://echolink.pl/articles.php?article_id=8

Ototo będzie dobre :-)

Serdeczne podziekowania wszystkim dyskutantom!

IMHO strasznie dużo kombinowania, no chyba że za nie więcej niż 100 zł :)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-10-03 14:15:29
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Mały komputer, bezgłośny, z minimal ną mocą obliczeniową
IMHO strasznie dużo kombinowania, no chyba że za nie więcej niż 100 zł :)

100-150pln to nie tragedia, a bezglosnosc jest tutaj bardzo wazna.

A kombinowanie - prawie nie ma, szczegolnie ze mam np. przejsciowke z IDE na CF, wiec specjalnie wiecej wydatkow nie bedzie :-)

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2010-10-03 14:20:32
Autor: BartekK
W dniu 2010-10-03 14:15, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
[...]

Ale tam musisz miec przejściówkę z IDE 44pin "gęstego" laptopowego (raster chyba 2mm) a nie zwykłego 40pin z rastrem 2.54mm

Data: 2010-10-03 14:25:24
Autor: Jawi
W dniu 2010-10-02 17:21, Marcin Sroczyk pisze:
W moim dysk mieści się w środku. Większy i mocniejszy będzie Dell SX270
i nowszy SX280.

no ale chciał energooszczędny a to dyskwalifikuje te delle.
Najlepszym wyjściem będzie albo terminal jak ktoś radził, albo płyta intela G945SEJT bodajże. Chodzi nie tylko o atoma ale chipset. Po ci atom, wbudowana grafa, karta CF skoro 10 x tyle weźmie płyta z chipsetem?
Chipset intela 945GSE chyba jest odpowiedni pod atoma jeśli chodzi o prądożerność. A i at płyta zasilana jest bespośrednio z 12v, czyli obudowa byle jaka, mała. Koszt na pewno poniżej 400pln

Data: 2010-10-04 15:50:09
Autor: Yakhub
Dnia Sat, 02 Oct 2010 17:21:23 +0200, Marcin Sroczyk napisał(a):

W moim dysk mieści się w środku. Większy i mocniejszy będzie Dell SX270 i nowszy SX280.

Bezgłośny miał być. Te delle co prawda są bardzo fajne, ale warczą.

--
Yakhub

Data: 2010-10-04 22:36:37
Autor: Jawi
W dniu 2010-10-04 15:50, Yakhub pisze:
[...]

Mam 270sx. Zaszumi przy włączeniu, potem nawet dość cichutko jest. Tylko, że on obciążany nie jest na maxa to i może te wentylatory się tak nie angażują w pracę:)jedyny ból to dyski ATA. Jeden wchodzi.

Data: 2010-10-02 20:14:18
Autor: Tomasz Jasiński
Mały komputer, bezgłośny, z minimalną mocą obliczeniową
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 02 Oct 2010 14:41:51 +0200  doszła do mnie wiadomość  <i879a1$cfa$1@news.onet.pl>  od Adam 'Adak' Kępiński <adak@poczta.onet.pl>  :
[...]

Może Alix 1D? Zbyt tanie to nie będzie, ale XP na tym spokojnie
postawisz, a i pobór prądu miewielki(z kartyą CF zupełnie malutki,
pewnie max 10W).

Data: 2010-10-03 00:56:04
Autor: Feromon
Mały komputer, bezgłośny, z minimalną mocą obliczeniową

Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i879a1$cfa$1news.onet.pl...
Wymagania:
- bezgłośny (priorytet)

Zamknąć go w lodówce w pokoju obok - zapewni chłodzenie i wyciszenie.

Feromon

Data: 2010-10-03 09:06:51
Autor: Tomasz Jasiński
Mały komputer, bezgłośny, z minimalną mocą obliczeniową
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 3 Oct 2010 00:56:04 +0200  doszła do mnie wiadomość
<4ca7b886$0$27036$65785112@news.neostrada.pl>  od "Feromon" <fer0m0n@wp.pl>  :

[...]

Przyszedł mi do głowy Gumstix Overo, wszystko(z wyjątkiem ceny)
pasuje, nawet całą farmę można zrobić:

http://www.gumstix.com/store/catalog/product_info.php?products_id=247

Feromon

Data: 2010-10-03 11:21:35
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-10-02 14:41, Adam 'Adak' Kępiński wrote:
[...]

Tani - kwestia względna - Płyta intela (miniITX) D510MO ma pasywne chłodzenie, mały pobór prądu itd. Wsadzasz do wybranej obudowy i jedyny dźwięk to dysk /ale 2.5" 5400 są naprawde ciche/. Ew. SSD lub DOM, wtedy masz 0dB

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-10-03 20:08:07
Autor: Kamikazee
W dniu 2010-10-03 11:21, Rafał Łukawski pisze:
[...]

Rozwiń znaczenie skrótu DOM?

Data: 2010-10-03 21:57:56
Autor: BartekK
W dniu 2010-10-03 20:08, Kamikazee pisze:
[...]

Disc On Module. Wczesny protoplasta SSD, flashowy dysk twardy (przeważnie miewały małe pojemności typu pojedynczych MB, czasem do 1GB) w postaci małego modułu/płytki, wpinany przeważnie wprost w gniazdo IDE na płycie. Stosowany np w routerach i innych maszynach maksymalnie uproszczonych

Data: 2010-10-04 22:37:41
Autor: Jawi
W dniu 2010-10-03 21:57, BartekK pisze:
[...]

To karta CF jakby, a moĹźe nawet nie "jakby"?

Data: 2010-10-06 10:08:41
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Mały komputer, bezgło śny, z minimalną mocą oblicz eniową
Dnia 2010-10-04, o godz. 22:37:41
Jawi <tajny@poufny.pl> napisał(a):

> [...]
> 1GB) w postaci małego modułu/płytki, wpinany przeważnie wprost w
> gniazdo IDE na płycie. Stosowany np w routerach i innych maszynach

To karta CF jakby, a może nawet nie "jakby"?

To nie jest karta CF. To dedykowane rozwiązanie. Między innymi dlatego
bez problemu pracujące stabilnie i szybko co nie jest normą dla
większości przejściówek CF<>IDE. Mam kilka sztuk czegoś takiego:
http://www.transcendusa.com/Products/Modlist.asp?CatNo=87&LangNo=0&Func1No=1&Func2No=159
w wersji 1 i 4GB na 40 i 44 piny pracujących kilka lat w
specjalizowanych maszynach głównie w zastosowaniach sieciowych.

Zdrówko

Data: 2010-10-08 23:55:25
Autor: Mateusz
Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:
[...]

Nadaje sie to to na zrobienie tam swapa w windowsie?

Data: 2010-10-09 10:29:52
Autor: BartekK
W dniu 2010-10-08 23:55, Mateusz pisze:
[...]

W życiu. Takie ustrojstwa są prawie jak CD-R, wgrać system, zapomnieć. Jak raz na miesiąc będzie się coś zmieniać w konfigu i sobie system na nim go zapisze, to nic się nie stanie, ale nie na swap...

Data: 2010-10-11 08:49:38
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Mały komputer, bezgło śny, z minimalną mocą oblicz eniową
Dnia 2010-10-09, o godz. 10:29:52
BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał(a):

> [...]
zapomnieć. Jak raz na miesiąc będzie się coś zmieniać w konfigu i
sobie system na nim go zapisze, to nic się nie stanie, ale nie na

Nie demonizuj ;-) Działają mi z tego głównie Linuxy zmodyfikowane pod
kątem zmniejszenia ilości operacji zapisu. Albo rejestrują się na to
dane z systemu pomiarowego - zapis robiony na bieżąco. I działa
bezproblemowo po kilka lat. Natomiast swapa czy w ogóle systemu który
przeprowadza mnóstwo operacji zapis/odczyt się nie sprawdza bo liczba
cykli zapisu jest jednak ograniczona.

Zdrówko

Data: 2010-10-04 22:37:53
Autor: Kamikazee
Mały komputer, bezgłośny, z minimalną mocą obliczeniową
W dniu 2010-10-03 21:57, BartekK pisze:
Disc On Module.

Dzięki.

Data: 2010-10-06 15:32:24
Autor: Tomek
Mały komputer, bezgłośny, z minimal ną mocą obliczeniową
Hej

Mogę polecić coś takiego:

http://ash.dnsalias.net/?page_id=60

Neoware Eon

Użyłem czegos takiego jako platformy do sterowania
urządzeniami w domu oraz pomiaru temperatury w kilku punktach.
Do złącza IDE podłączyłem IDE-CF. Na karcie CF 2GB mam
linuxa PLD z odpowiednimi modyfikacjami aby zminimalizować
ilość operacji zapisu na karcie. Chodzi to już 2 lata.
W środku siedzi procek AMD Geode 300MHz i włożona kość 144Pin
(laptopowa) 128Mb.
Można wsadzić standardowa kość DIMM ale wówczas nie włożysz
karty PCI (a jest taka możliwość)

Pozdrawiam
TM

Data: 2010-10-07 08:47:40
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Mały komputer, bezgło śny, z minimalną mocą oblicz eniową
Dnia 2010-10-06, o godz. 15:32:24
Tomek <barakudax@poczta.onet.pl> napisał(a):

Można wsadzić standardowa kość DIMM ale wówczas nie włożysz
karty PCI (a jest taka możliwość)

A zmieści tam się DOM ale kątowy? O taki:
http://www.transcendusa.com/Products/ModDetail.asp?ModNo=231&LangNo=0&Func1No=1&Func2No=159
I czy jest możliwość odpalenia sytemu (do instalacji) z USB?

Zdrówko

Mały komputer, bezgłośny, z minimalną mocą obliczeniową