Mały silnik

Data: 2011-11-11 21:44:05
Autor: Sebastian Biały
Mały silnik
Witam.

Pytanie troche z innej strony:

Jaki silnik spalinowy (diesel lub benzyna) ma takie cechy:

a) około 30kM

b) jak najmniejsza kompaktowa budowa

c) jak najmniej osprzętu (idealnie: nie chłodzony cieczą).

d) cichy

d) "silnik samochodowy", kosiarki i motorowery odpadają ze wzgledu na straszliwy hałas na wysokich częstotliwościach.

e) obecnie produkowany, lub przynajmniej produkowane częsci zamienne

Silniki od malucha odpadajÄ… ;)

Pytanie raczej natury akademickiej. Ktoś ma pomysł przerobić napęd sporego agregatu i pewno nic z tego nie wyjdzie, ale ...

Data: 2011-11-11 20:55:35
Autor: Waldek Godel
Mały silnik
Dnia Fri, 11 Nov 2011 21:44:05 +0100, Sebastian Bia³y napisa³(a):

Witam.

Pytanie troche z innej strony:

Jaki silnik spalinowy (diesel lub benzyna) ma takie cechy:

W zasadzie to.. NTG :-)
Du¿o rozs±dniej by³oby zapytac na grupie motocyklowej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimê? Golf TDI
Ma standardowo funkcjê samootrzepywania siê ze ¶niegu

Data: 2011-11-11 22:18:01
Autor: p0li
Mały silnik
T->Dnia 2011-11-11 21:55:35 niejaki Waldek Godel napisa³:
[...]

guuupi¶ ;)

popatrz za silnikami do citroenów 2cv, gs, lna, visa

boxery od 300cm do ~1000 - ze wzglêdu na ch³odzenie powietrzne raczej ciche
nie bêdzie - ale stosunkowo oszczêdne
produkowane do dzi¶ wiêc z czê¶ciami nie ma problemu
silnik nówka 630cm do 2cv kosztuje ~800E

jakby¶ chcia³ co¶ nowszego to mo¿e z fiata 500 te 2 cylindrowe - ale s±dzê
¿e raczej sporo dro¿sze bêdzie no i dochodzi elektronika

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki

Data: 2011-11-11 21:42:20
Autor: Waldek Godel
Mały silnik
Dnia Fri, 11 Nov 2011 22:18:01 +0100, p0li napisa³(a):

guuupi¶ ;)

popatrz za silnikami do citroenów 2cv, gs, lna, visa

"obecnie produkowany" - co¶ przeoczy³em? kurde, cz³owiek na moment wyjdzie
do kuchni sobie kolacjê zrobiæ...

Data: 2011-11-11 23:19:19
Autor: p0li
Mały silnik
T->Dnia 2011-11-11 22:42:20 niejaki Waldek Godel napisa³:
[...]

przeoczy³e¶
jest nadal produkowany dostêpny nuffka w kartonie za 800E
nigdy nie mówi³em ze przez citroena :)

Data: 2011-11-11 23:39:12
Autor: Waldek Godel
Mały silnik
Dnia Fri, 11 Nov 2011 23:19:19 +0100, p0li napisa³(a):

przeoczy³e¶
jest nadal produkowany dostêpny nuffka w kartonie za 800E
nigdy nie mówi³em ze przez citroena :)

to nic, ¿e za t± kasê kupi³by sobie nowy agregat?

Data: 2011-11-12 01:12:34
Autor: p0li
Mały silnik
T->Dnia 2011-11-12 00:39:12 niejaki Waldek Godel napisa³:

nikt nie mówi³ o cenach :)

Data: 2011-11-11 21:48:57
Autor: Grejon
Ma³y silnik
W dniu 2011-11-11 21:44, Sebastian Bia³y pisze:
Witam.

Pytanie troche z innej strony:

Jaki silnik spalinowy (diesel lub benzyna) ma takie cechy:

a) oko³o 30kM

b) jak najmniejsza kompaktowa budowa

c) jak najmniej osprzêtu (idealnie: nie ch³odzony ciecz±).

d) cichy

d) "silnik samochodowy", kosiarki i motorowery odpadaj± ze wzgledu na
straszliwy ha³as na wysokich czêstotliwo¶ciach.

e) obecnie produkowany, lub przynajmniej produkowane czêsci zamienne

Hm... VW Garbus produkowany jeszcze jest w Meksyku? Nie wiem ile to ma koni, ale jest ch³odzony powietrzem i ma uk³ad bokser OIDP. No i z racji atmosferycznego ch³odzenia raczej cichy nie bêdzie :)

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2011-11-12 10:23:49
Autor: Czarek Daniluk
Ma³y silnik
W dniu 2011-11-11 21:48, Grejon pisze:

Hm... VW Garbus produkowany jeszcze jest w Meksyku? Nie wiem ile to ma
koni, ale jest ch³odzony powietrzem i ma uk³ad bokser OIDP. No i z racji
atmosferycznego ch³odzenia raczej cichy nie bêdzie :)

By³ do chyba 2003 roku ;P

Moja propozycja - zweizylinder z T25A W³adimiriec ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-11-11 21:53:46
Autor: Kuba \(aka cita\)
Mały silnik

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j9k1em$6np$1news.onet.pl...
Pytanie raczej natury akademickiej. Ktoś ma pomysł przerobić napęd sporego agregatu i pewno nic z tego nie wyjdzie, ale ...

przerobić na co?

i dlaczego silnik malucha odpada? Spełnia wszystkie załozenia. Są też silniki garbusowskie, ale czy one są takie całkiem małe... to nie wiem

Jak ma być oszczędny to poczytaj o silnikach "P3". Chłodzony cieczą, ale ma wiele zalet...

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-11-11 21:56:36
Autor: Sebastian Biały
Mały silnik
On 2011-11-11 21:53, Kuba (aka cita) wrote:
Pytanie raczej natury akademickiej. Ktoś ma pomysł przerobić napęd
sporego agregatu i pewno nic z tego nie wyjdzie, ale ...
przerobić na co?

Na działający. Napęd pierwotny pozwolił sobie rozpęknąć blok.

i dlaczego silnik malucha odpada?

Bo ostatnio ich nie widuje na ulicy. Oznacza to że szansa na trafienie na sprawny silnik jest coraz mniejsza.

Data: 2011-11-11 22:03:23
Autor: Kuba \(aka cita\)
Mały silnik

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j9k264$8kr$1news.onet.pl...
i dlaczego silnik malucha odpada?

Bo ostatnio ich nie widuje na ulicy. Oznacza to że szansa na trafienie na sprawny silnik jest coraz mniejsza.

ale co ty gadasz.

Remont tego silnika to pikuś, części wbrew pozorom dostępne w wielu miejscach, przy okazji są śmiesznie tanie.
Silnik prosty jak budowa cepa, chłodzony powietrzem, stosunkowo oszczędny i dość cichy.

Zdobądz dowolny silnik, a będzie chodził, ale jakbyś chciał koniecznie - to rozbierzesz go sam, naprawisz sam, a gdybyś sie bardzo uparł to głowice kupisz nowe, a blok wyremontujesz u byle jakiego szlifierza.
Silnik bez elektroniki, mniód malina - jeśli konstrukcja ma być prosta.

Zastanów sie jeszcze raz ;)

Data: 2011-11-11 23:14:13
Autor: Sebastian Biały
Mały silnik
On 2011-11-11 22:03, Kuba (aka cita) wrote:
Zastanów sie jeszcze raz ;)

To nie ja się mam zastanawiać. Właściciel odrzuca pomysł silnika z malucha mimo moich pytań dlaczego ;)

Data: 2011-11-12 13:44:26
Autor: Kuba \(aka cita\)
Mały silnik

On 2011-11-11 22:03, Kuba (aka cita) wrote:
Zastanów sie jeszcze raz ;)

To nie ja się mam zastanawiać. Właściciel odrzuca pomysł silnika z malucha mimo moich pytań dlaczego ;)

no wiesz, jeśli ktoś używa argumentu "nie i chuj" to już nic nie zrobisz ;)

Data: 2011-11-12 18:45:52
Autor: lublex
Mały silnik
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:j9k2iu$l3t$1inews.gazeta.pl...
[...]
oszczÄ™dny i  dość cichy.
Zdobądz dowolny silnik, a będzie chodził, ale jakbyś chciał koniecznie -
to  rozbierzesz go sam, naprawisz sam, a gdybyÅ› sie bardzo uparÅ‚ to
gÅ‚owice  kupisz nowe, a blok wyremontujesz u byle jakiego szlifierza.
Silnik bez elektroniki, mniód malina - jeśli konstrukcja ma być prosta.
Zastanów sie jeszcze raz ;)

Dodam, że ostatnio w maluchu znajomego cały "blok" poszedł na smietnik. Został zastąpiony takim śmiesznym zestawem naprawczym. Dwa cylindry podobne do motocyklowych z tłokami, pierścieniami, uszczelkami, uszczelkami takich rurek itp. Całość za śmieszne grosze. A cały remont w garażu trwał "do południa".

pozdr
lublex

Data: 2011-11-11 22:11:40
Autor: scobowski
Mały silnik

Zapomniałeś dodać: ~23kW przy 3000 obr/min.
Czy może planujesz przekładnię? ;)

Data: 2011-11-11 22:34:59
Autor: Sebastian Biały
Mały silnik
On 2011-11-11 22:11, scobowski wrote:
Zapomniałeś dodać: ~23kW przy 3000 obr/min.
Czy może planujesz przekładnię? ;)

Oryginał miał prędkośc znamionową około 2800 przy 30kM na tabliczce znamionowej. I był to diesel.

Szczegółów nie znam, to nie moje urządzenie. Po prostu w ramach luźnej rozmowy zaproponowalem że zapytam na grupie o stosowny silnik. Ide o zakład ze nic z tego nie wyjdzie, ale pytanie ciekawe.

Data: 2011-11-11 23:45:37
Autor: Lewis
Mały silnik
On 2011-11-11 22:11, scobowski wrote:
[...]

Może silnik od T25 taki radziecki ciągnik, silnik pierwotnie produkowany przez Deutza.
Diesel, 2 cyl, chłodzony powietrzem.Części produkowane nadal.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-11-12 10:25:49
Autor: Czarek Daniluk
Mały silnik
W dniu 2011-11-11 23:45, Lewis pisze:

Może silnik od T25 taki radziecki ciągnik, silnik pierwotnie produkowany
przez Deutza.
Diesel, 2 cyl, chłodzony powietrzem.Części produkowane nadal.

Widzę, że nie tylko ja mam takie pomysła :D

Pozdrawiam !

Data: 2011-11-12 08:25:39
Autor: Karolek
Mały silnik
On 2011-11-11 22:11, scobowski wrote:
[...]

Silniki Deutz, np. takie
http://allegro.pl/silnik-deutz-widlak-ladowarka-kruszarka-koparka-i1918614350.html
albo
http://allegro.pl/silnik-deutz-a3l912-hyster-kalmar-jungheindrich-i1918614356.html

Sa chlodzone powietrzem.

--
Karolek

Data: 2011-11-12 13:46:34
Autor: Kuba \(aka cita\)
Mały silnik

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j9k4e4$jng$1news.onet.pl...
On 2011-11-11 22:11, scobowski wrote:
[...]

Generalnie przy założeniach "mały, 30KM@2800" to o małej wolnossącej benzynie chyba trzeba zapomnieć.

Zaproponuj wczesniej wspomniany P3 .. tyle, ze chłodzony cieczą.

Data: 2011-11-12 22:41:02
Autor: The_EaGle
Mały silnik

[...]

Silniki do ciągników rolniczych mają takie parametry np:
- zetor major
- zetor "bociek" :)

To leciwe konstrukcje ale działają po 50 lat i ważą jakieś 250kg :P

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-11-13 22:21:24
Autor: Kuba \(aka cita\)
Mały silnik

Użytkownik "The_EaGle" <thegit@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j9mp5a$16g$3news.onet.pl...

[...]

P3 jest w sumie małym, a przede wszystkim bardzo oszczędnym silnikiem..

Data: 2011-11-15 12:38:34
Autor: The_EaGle
Mały silnik

[...]

Nie dalej jak miesiąc temu ten "mały " silnik wrzucałem do busa.
:) Że tak powiem 4 osoby miały co nieść... fakt że był z kołem zamachowym i osprzętem ale ... 250kg to lekko licząc.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-11-12 19:08:35
Autor: J.F.
Mały silnik
[...]

Stary. bo nowy ma kupe elektroniki sterujacej

d) cichy
d) "silnik samochodowy", kosiarki i motorowery odpadaj± ze wzgledu na straszliwy ha³as na wysokich czêstotliwo¶ciach.

One maja ~5KM. Sa tez i dobrze wyciszone - ale za slabe.

e) obecnie produkowany, lub przynajmniej produkowane czêsci zamienne
Silniki od malucha odpadaj± ;)
Pytanie raczej natury akademickiej. Kto¶ ma pomys³ przerobiæ napêd sporego agregatu i pewno nic z tego nie wyjdzie, ale ...

od przeznaczenia trzeba zaczac. Jesli agregat ma dluzej uzywany ... no to decyduj teraz - diesel czy lpg ? bo przeciez benzyna za droga
30KM (22kW) srednio, maksymalnie, stale ? Dobrac moze trzeba cos
mocniejszego, zeby tych 30KM to byla polowa mocy, za to sprawnosc duza.

Agregat obrotow jakich wymaga ? 1500 to raczej ciezarowki.

Tak czy inaczej - malych silnikow samochodowych nie ma tak duzo.
Ale kilka ponizej 1 litra sie znajdzie.

J.

Data: 2011-11-13 09:44:23
Autor: Sebastian Bia³y
Ma³y silnik
On 2011-11-12 19:08, J.F. wrote:
Stary. bo nowy ma kupe elektroniki sterujacej

To nie jest problem. Problemem jest masa ma³ych dupereli: klima i sa paski tylko do klimy. Zdemontujesz i nie ma jak zalozyæ paska. Alternator zdemontujesz i to samo. Recylkulator spalin out i nie ma jak wpi±c w kolektor rury bez frezarki. itd. A tu ma krêciæ walem i konsumowaæ paliwo. I tyle.

od przeznaczenia trzeba zaczac. Jesli agregat ma dluzej uzywany ...
no to decyduj teraz - diesel czy lpg ?

Diesel lub benzyna. Musi byc nape³niany rêcznie w terenie.

30KM (22kW) srednio, maksymalnie, stale ?

Stale.

Dobrac moze trzeba cos
mocniejszego, zeby tych 30KM to byla polowa mocy, za to sprawnosc duza.

To ju¿ jest z liczenia sprawno¶ci. Czê¶æ elektryczna jest oczywiscie s³absza.

Tak czy inaczej - malych silnikow samochodowych nie ma tak duzo.
Ale kilka ponizej 1 litra sie znajdzie.

Jedna z propozycji to by³o wstawienie czego¶ z [sei|cinque]cento bo produkowane czê¶ci i masa tego na szrotach. Zobaczymy.

Data: 2011-11-12 22:37:43
Autor: The_EaGle
Mały silnik
[...]

d) "silnik samochodowy", kosiarki i motorowery odpadajÄ… ze wzgledu na
[...]

Silnik do suzuki GS500 :

- 45KM
- chłodzony powietrzem
- cichy z tłumikiem
- produkowany chyba albo produkowany jeszcze rok dwa temu
- tani
- lekki
- cholernie niezawodny

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-11-13 14:26:08
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Mały silnik
[...]

Wszystko prawda, tylko że mam wrazenie iż te 45KM to jest osiągane przy 7k rpm albo coś w tym stulu.

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2011-11-14 10:15:22
Autor: juhass
Mały silnik
W dniu 2011-11-13 14:26, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
Wszystko prawda, tylko że mam wrazenie iż te 45KM to jest osiągane przy
7k rpm albo coÅ› w tym stulu.

Wyżej, sporo wyżej, coś ponad 9k rpm...
Do tego zblokowanie ze skrzynią silnika motocyklowego na stałe w jednej obudowie chyba utrudnia takie zastosowanie.

--
Pozdrawiam:
juhass

Data: 2011-11-15 12:39:52
Autor: The_EaGle
Mały silnik
W dniu 2011-11-14 10:15, juhass pisze:
[...]

Albo ułatwia - zależy do czego.

Można zrobić prosty przekaz mocy łańcuchem :)

Pozdrawiam
Rafał

Mały silnik