Mały silnik

Data: 2011-11-12 22:37:43
Autor: The_EaGle
Mały silnik
Witam.

Pytanie troche z innej strony:

Jaki silnik spalinowy (diesel lub benzyna) ma takie cechy:

a) około 30kM

b) jak najmniejsza kompaktowa budowa

c) jak najmniej osprzętu (idealnie: nie chłodzony cieczą).

d) cichy

d) "silnik samochodowy", kosiarki i motorowery odpadajÄ… ze wzgledu na
straszliwy hałas na wysokich częstotliwościach.

e) obecnie produkowany, lub przynajmniej produkowane częsci zamienne

Silniki od malucha odpadajÄ… ;)

Pytanie raczej natury akademickiej. Ktoś ma pomysł przerobić napęd
sporego agregatu i pewno nic z tego nie wyjdzie, ale ...

Silnik do suzuki GS500 :

- 45KM
- chłodzony powietrzem
- cichy z tłumikiem
- produkowany chyba albo produkowany jeszcze rok dwa temu
- tani
- lekki
- cholernie niezawodny

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-11-13 14:26:08
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Mały silnik
[...]

Wszystko prawda, tylko że mam wrazenie iż te 45KM to jest osiągane przy 7k rpm albo coś w tym stulu.

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2011-11-14 10:15:22
Autor: juhass
Mały silnik
W dniu 2011-11-13 14:26, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
Wszystko prawda, tylko że mam wrazenie iż te 45KM to jest osiągane przy
7k rpm albo coÅ› w tym stulu.

Wyżej, sporo wyżej, coś ponad 9k rpm...
Do tego zblokowanie ze skrzynią silnika motocyklowego na stałe w jednej obudowie chyba utrudnia takie zastosowanie.

--
Pozdrawiam:
juhass

Data: 2011-11-15 12:39:52
Autor: The_EaGle
Mały silnik
W dniu 2011-11-14 10:15, juhass pisze:
[...]

Albo ułatwia - zależy do czego.

Można zrobić prosty przekaz mocy łańcuchem :)

Pozdrawiam
Rafał

Mały silnik