Macie kłopoty z dłużnikami??Co o tym myślicie

Data: 2009-05-11 10:56:13
Autor: Lukas
Macie kłopoty z dłużnikami??Co o tym myślicie
Czy mieliście,lub macie kłopoty z dłużnikami?
Co myślicie o internetowym bezpłatnym rejestrze dłużników,gdzie po
wpisaniu numeru NIP mogli byście sprawdzić czy dana firma lub osoba
nie zalega komuś z jakimiś płatnościami?

Jak wygląda zarejestrowanie takiej działalności w Polsce?Czy jest to
legalne?
Wiem że istnieje coś podobnego,ale mało firm z tego korzysta ze
względu na wysokie opłaty.

Data: 2009-05-11 20:19:29
Autor: Liwiusz
Lukas pisze:
[...]

   Na początek każdy by wpisał swoją konkurencję - a dlaczego by nie!

--
Liwiusz

Data: 2009-05-11 11:39:37
Autor: Lukas
On 11 Maj, 20:19, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Lukas pisze:

> [...]

> względu na wysokie opłaty.

   Na początek każdy by wpisał swoją konkurencję - a dlaczego by nie!

No nie tak do końca,wpisanie dłużnika było by takie bezkarne.
Na pewno było by weryfikowane w jakiś sposób,np ksero lub skan
faktury,lub krotka rozmowa telefoniczna.A i sama osoba zgłaszająca też
musiała by się zarejestrować w serwisie.
Tak że ktoś kto znalazł by swój NIP w takim rejestrze mógłby sprawdzić
kto go wpisał i za jaką kwotę.

Data: 2009-05-11 21:11:09
Autor: skawet
Lukas pisze:

[...]

to jest ciekawe
ale warto za takie sprawdzenie, albo wpisanie pobierać drobne opłaty od 1 do 5 zł np. sms-em
sam bym chętnie z takiego czegoś korzystał
pozdr.
skawet

Data: 2009-05-11 21:27:25
Autor: Liwiusz
Lukas pisze:

[...]

   Takich baz jest dużo, nieraz same firmy windykacyjne prowadzą takie bazy. To nic nowego. I tak nie ogarniesz w niej ogółu zadłużeń, czyli to nie będzie miejsce, gdzie można sprawdzić wszystko. Będziesz jedną z dziesiątek tego typu baz.

   Zresztą coś podobnego jest na www.krd.pl, a i tak mówi się, że KRD zbiera dużą ilość długów mocno wątpliwych.

--
Liwiusz

Data: 2009-05-11 21:43:51
Autor: SDD

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gu9u79$3kd$1news.onet.pl...

[...]

Wiec nieglupim pomyslem moglby byc serwis, ktory po wpisaniu jakichs danych, za pewna oplata przeszukiwalby owe dziesiatki baz.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-05-12 12:36:37
Autor: Emka

Użytkownik "Lukas" <grzegorz.szalk@gmail.com> napisał w wiadomości news:3cd2bf42-3997-44c0-ae3a-

Na pewno było by weryfikowane w jakiś sposób,np ksero lub skan
faktury,lub krotka rozmowa telefoniczna.

Kto by to robił i dlaczego za darmo? ;-)

E.

Data: 2009-05-12 19:22:13
Autor: atman

Użytkownik "Lukas" <grzegorz.szalk@gmail.com> napisał w wiadomości news:6901b91c-a0d0-47b2-b4b0-5dd2b6d951f1e23g2000vbe.googlegroups.com...
[...]

Mnie to by ustrzegło przed kilkoma wpadkami
ale i nie na rękę byłoby to firmom windykacyjnym ;)

Data: 2009-05-12 13:02:07
Autor: Lukas
On 12 Maj, 19:22, "atman" <robert...@wp.pl> wrote:

Mnie to by ustrzegło przed kilkoma wpadkami
ale i nie na rękę byłoby to firmom windykacyjnym ;)

Ale w przyszłości chciałbym i podjąć współpracę z tymi firmami.Aby
miały wgląd do baz danych,i mogły próbować odzyskać długi-ale dopiero
po odzyskaniu długu pobierały by swoją prowizję.

Wszyscy wiemy jak działają firmy windykacyjne,przynajmniej niektóre.A
ich skuteczność....

Jednak nadal nie wiem jak wygląda wystartowanie z takim
przedsięwzięciem od strony prawnej?Czy jest to w Polsce legalne,czy
może trzeba spełniać jakieś SPECJALNE WARUNKI?

Macie kłopoty z dłużnikami??Co o tym myślicie