Macie wyciągi z Citibanku?

Data: 2018-04-09 21:17:49
Autor: Bogdan B.
Macie wyciągi z Citibanku?
Witam,

Moje wyciągi z Citibanku mają się generować na siódmego każdego miesiąca. Dostałem email, że jest w systemie transakcyjnym a tu lipa :-(. Na stronie głównej jest i owszem kwota minimalna, ale w wyciągach
mogę pobrać tylko te ze stycznia, lutego i marca.
A jak u was?

pozdrawiam,
Bogdan B.

-- -

Data: 2018-04-09 22:06:05
Autor: wiatrak
Macie wyciągi z Citibanku?
,

[...]

Moje generują się 4-tego. Był jak zawsze.

Data: 2018-04-10 00:59:59
Autor: przemyslaw.juroszek
Macie wyciągi z Citibanku?
W dniu poniedziałek, 9 kwietnia 2018 21:17:52 UTC+2 użytkownik Bogdan B. napisał:
[...]

Sam piszesz, że masz dostęp do wyciągu z marca, więc nie rozumiem pytania.
Czyżbyś się spodziewał, że 8 kwietnia dostaniesz wyciąg za kwiecień???

Data: 2018-04-10 01:54:25
Autor: Dawid Rutkowski
Macie wyciągi z Citibanku?
W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 10:00:02 UTC+2 użytkownik przemysla...@gmail.com napisał:

Sam piszesz, że masz dostęp do wyciągu z marca, więc nie rozumiem pytania.
Czyżbyś się spodziewał, że 8 kwietnia dostaniesz wyciąg za kwiecień???

Spodziewał się prawidłowo.
Ja miałem do tej pory ustawione na 10. dzień miesiąca i po wybraniu roku 2018 mam dostępne wyciągi z 10/01/2018, 11/02/2018 i 11/03/2018.
Gdybym nie zmienił na 25. dzień miesiąca, to jutro powinienem mieć dostępny z 10/04/2018.
W citku wyciągi zawsze były dostępne następnego dnia po dniu zamknięcia cyklu (bo np. w db trzeba czekać zwykle do drugiego dnia - jak mam koniec na 25. dzień to wyciąg jest do pobrania w pdf zwykle dopiero 27. po południu - choć sumę minimalną itp. widać w ST już 26.).

A z tą moją zmianą to też jestem ciekawy, jak będzie - w poczcie wewnętrznej mam zapewnienie, że zmiana jest zrobiona i następny wyciąg będzie z datą 25 kwietnia - ale w ST w "Zarządzaj kartą" wciąż widnieje "Data wyciągu 2018-04-10". Pewnie niedoróbka, bo cykle zmieniałem już kilka razy (i to nawet dwa razy w roku) - jedynym zonkiem była konieczność wcześniejszej spłaty karty jak zmieniałem z bodajże 27. dnia na 10. dzień - kazali spłacić do 9., bo nie mogą być "dwa wyciągi na raz aktywne", choć na wyciągu z 27. dnia data spłaty była oczywiście dopiero ok. 23.

Data: 2018-04-10 15:05:09
Autor: Piotr Gałka
Macie wyciągi z Citibanku?

[...]

Gdybym taką zmianę planował w mBanku to zmianę zrobiłbym między 24 a 26. Co do Citka to nie chce się wymądrzać, bo może są jakieś przeciwwskazania.

W ogóle jak na razie to ich system oceniam kiepsko.
P.G.

Data: 2018-04-10 07:06:05
Autor: Dawid Rutkowski
Macie wyciągi z Citibanku?
W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 15:05:12 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]

Gdybym taką zmianę planował w mBanku to zmianę zrobiłbym między 24 a 26. Co do Citka to nie chce się wymądrzać, bo może są jakieś przeciwwskazania.

O, a skąd taki wybór daty? Co dałaby w ramach "inżynierii finansowej" czy "oscylatorków"? Czy też może jest to jakaś po prostu dla Ciebie wygodna data?

W ogóle jak na razie to ich system oceniam kiepsko.

A jaki jest obecnie dobry po ostatniej fali "modnych" zmian?
citkowy jest jaki jest, w miarę działa - choć np. posiadaczom kart dodatkowych pokazuje bzdury co do dostępnych środków.
Przeładowanie graficzne - jak niestety obecnie wszędzie, choć - pewnie nie widziałeś - w porównaniu z poprzednim potworkiem (którego przebijał chyba tylko VW bank) - można nawet powiedzieć, że jest poprawa...

Data: 2018-04-10 18:31:49
Autor: Piotr Gałka
Macie wyciągi z Citibanku?
[...]

OIDP dwa razy zmieniałem termin wyciągów KK w mBanku i zawsze przy tej okazji uzyskiwałem jednorazowe wydłużenie okresu spłaty.

Zasugerowałem się tym co pisałeś, że dwa nie mogą być aktywne - więc jak spłacony to już nie aktywny i wtedy zmieniam - ale to jest błąd - pospieszyłem się.
Zakres dobrych terminów zmiany terminu jest szerszy.
Jak wyciąg 27 chcemy zmienić na wyciąg 10-go to trzeba to zrobić między 10 (może 11) a 26.
Czyli np: wyciąg 27 marca (spłata 23 kwiecień).
Zmieniam 11 kwietnia, że wyciągi 10-go.
Następny wygeneruje się 10 maja (spłata np. 4 czerwca).
Płatność kartą z 28 marca będzie kredytowana przez bank do 4 czerwca czyli 68 dni.

W ogóle jak na razie to ich system oceniam kiepsko.

A jaki jest obecnie dobry po ostatniej fali "modnych" zmian?

Nie znam wielu systemów.
Dobry był dla mnie stary mBanku.
Nowy jest gorszy, ale chyba lepszy od Citi.
W nowym podoba mi się wykres tego co się będzie działo w przyszłości.

Pierwsze co mi się w Citi nie spodobało, że jak definiowałem przelewy (na razie tylko kilka i wszystkie na moje konta w innych bankach) to w jakiś całkiem automatyczny sposób stały się one 'zaufane' w nomenklaturze mBankowej (nie wiem jak tu się to nazywa) - wykonanie nie wymaga potwierdzenia kodem jednorazowym. Na pewno nie było żadnego pytania czy ma być zaufany, czy nie.
Ale może to co mi się nie spodobało, to wyższa od oczekiwanej inteligencja systemu i może on domyślił się, że to są przelewy ode mnie do mnie więc z klucza mogą być zaufane. Ale nawet jak jest tak mądry to nie lubię jak systemy wiedzą lepiej co ja chcę.

Drugie co mi się nie spodobało, że jak próbowałem przesłać im skan dowodu to system nagle zaczął generować serię kodów jednorazowych - telefon nie zdążył pokazać jednego, a już przychodził następny.

Trzecie co mi się nie podoba, to, że po przepisaniu z komórki kodu jednorazowego na klawiaturę komputera nie mam już szansy sprawdzić na ekranie, czy się nie pomyliłem (nie wykluczam, że ta seria kodów to było np. po błędnym przepisaniu jednego kodu).

Czwarte - włączyłem wysyłanie do mnie sms-ów przy zmianie stanu konta. Dałem im miesiąc na zadziałanie i nie udało się. Dopiero po interwencji pisemnej coś tam poprawili i napisali, że już będzie działać.

A piąte to numer z ostatnich dni.
Uwspólniliśmy konto. Żona dostała kartę. Chciała aktywować dostęp do konta. Wpisała co trzeba (numer karty i co tam jeszcze system chciał) i informacja: Sorry teraz nie można spróbuj kiedy indziej, a jak się nie uda to zadzwoń. Spróbowała następnego dnia - znów to samo. Wyglądało, że to tak będzie zawsze no to zadzwoniła i z trudem bo z trudem, ale się udało. Kilka dni temu odkryłem, że 4 kwietnia szarpnęli 6zł za to.
Było z trudem, bo konsultant nie mógł przełączyć gdzie chciał i coś napomknął, że to przez przetwarzanie danych. Wtedy przyszło mi do głowy, że poprzednia próba mogła też być o tej porze (ale tego nie jestem pewien). Przyjąłem więc hipotezę, że to z tego powodu system nie mógł.
Gdyby system napisał, spróbuj w godzinach...., albo że teraz nie bo trwa przetwarzanie to nie byłoby całej afery (akcja z konsultantem trwała coś koło 20..30 minut). Nie lubię jak informacja od systemu jest niejasna. Jak ktoś siadałby do takich rzeczy zawsze po 24 to mógłby 100 razy próbować i zawsze mieć "spróbuj kiedy indziej".
System albo powinien zawsze działać, albo jednoznacznie informować kiedy należy próbować.
Chyba efektem jest to, że żona ma teraz włączone CitiPhone - muszę poszukać jak to się wyłącza bo podejrzewam, że co miesiąc będą pobierać 6zł.

A szóste to zaplanowane transakcje. Jak włączyłem  automatyczną spłatę KK to chciałem zobaczyć w zaplanowanych czy będzie spłacone. Niestety okazało się, że widać tylko 7 dni, a ja wyjeżdżałem na narty i nie mogłem być w przedziale 7 dni przed spłatą. Ale teraz w sobotę przekonałem się, że i tak bym nic nie zobaczył - termin spłaty kolejnego wyciągu był 9.04 a 7-go w zaplanowanych pusto.

To dodam jeszcze 7-e. Dostaję sms-y o zmianie salda konta - podoba mi się. Ale jak z konta spłaciła się KK to żadnej info o zmianie stanu konta nie dostałem (może to dlatego, że nie zaznaczyłem pierwszej flagi w konfiguracji tych sms-ów, wydawało mi się, że dwie kolejne załatwiają wszystkie zmiany - jeszcze się temu kiedyś przyjrzę).
Tylko, czy jak coś zmienię to zadziała - dotychczasowe doświadczenie każe wątpić.

Jeszcze nigdy z żadnym kontem nie miałem tylu ceregieli zważywszy, że mam je dopiero od 30 stycznia.

[...]

Nie widziałem i już się cieszę, że nie widziałem.
P.G.

Data: 2018-04-10 12:29:02
Autor: Dawid Rutkowski
Macie wyciągi z Citibanku?
W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 18:31:50 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

OIDP dwa razy zmieniałem termin wyciągów KK w mBanku i zawsze przy tej okazji uzyskiwałem jednorazowe wydłużenie okresu spłaty.

Hmmm, a pamiętasz, jakie dokładnie były te zmiany?
Bo o ile zgodzę się, że przy zmianie na dzień "późniejszy" - czyli np. tak, jak mam teraz, z 10. na 25., wydłuża się okres kredytowania, to przy zmianie na "wcześniejszy" - czyli np. z 27. (a jeśli w citku, to był to 28., pomyliłem się) na 10. - pominąłeś ważną kwestię, czyli brak - dla ustalenia uwagi dalej wg Twojego przykładu - wyciągu "kwietniowego".
Muszę poszukać na "dużym" komputerze (minus nowego ST citka, że trudno szuka się w starej poczcie wewnętrznej, muszę pokasować niepotrzebne, a mam tam sporo - w starym działało to lepiej - ale stary miał też np. zmianę PIN dk KK w sekcji "plan ratalny" ;), kiedy dokładnie zlecałem taką zmianę i kiedy zrealizowali, ale sądzę, że gdyby zlecić 11 kwietnia, to najpierw byłby jeszcze jeden wyciąg, ten "kwietniowy" 27 (czy 28) kwietnia, z krótkim terminem płatności - tylko do 9 maja, a dopiero potem kolejny z 10 maja.

Ciekawy jestem, co mi się jutro zmieni w ST ;)
A może się wyciąg pojawi" ;> I będą dwa "kwietniowe" ;>
Taką zmianę na "późniejszy" robiłem na początku z 25. na 28., ale wtedy był jeszcze stary ST, gdzie miałem dwa loginy - jeden na kartę główną, drugi na naklejkę - na szczęście oba prowadziły do tego samego konta z obydwoma widocznymi kartami. Potem tego zabronili i jeden login mi skasowali.

Data: 2018-04-11 10:33:32
Autor: Piotr Gałka
Macie wyciągi z Citibanku?
OIDP dwa razy zmieniałem termin wyciągów KK w mBanku i zawsze przy tej
okazji uzyskiwałem jednorazowe wydłużenie okresu spłaty.

Hmmm, a pamiętasz, jakie dokładnie były te zmiany?

Przejrzałem moje zapiski.
Wyciąg 32 jest za okres 21.09.2012 do 22.10.2012.
Wyciąg 33 jest za okres 23.10.2012 do 11.12.2012 (zmiana z 20 na 11).

Wyciąg 65 jest za okres 14.07.2015 do 11.08.2015.
Wyciąg 66 jest za okres 12.08.2015 do 23.09.2015 (zmiana z 11 na 23).

[...]

Skąd pomysł, że jest jakiś obowiązek aby w każdym miesiącu był wyciąg.
Zmiana końca cyklu z 20 na 11 - brak wyciągu listopadowego - nie widzę w tym żadnego problemu.
Ale gdybym zmianę z 20 na 11 zażyczył sobie zaraz po 22.10 to wyciąg wygenerowałby się 11.11. Dlatego zażyczyłem sobie dopiero po 11.11.
A jakbym zmianę z 11 na 23 zażyczył sobie zaraz po 11.08 to w sierpniu miałbym dwa wyciągi.
Nie wiem jak w Citku ale w mBanku się dzwoni i od ręki pani przestawia termin. Nie ma pojęcia, że jakiś wniosek, który kiedyś zadziała.
P.G.

Data: 2018-04-11 06:00:53
Autor: Dawid Rutkowski
Macie wyciągi z Citibanku?
Hmm, w citku załatwiałem zawsze przez pocztę wewnętrzną - pewnie nawet przez telefon bez pobrania 6zł by nie zrobili - choć może to nie jest coś, co można wyklikać i może załapałoby się bez opłaty... W każdym razie z odpisywaniem nie są jacyś bardzo szybcy i kilka dni mija, zanim się zbiorą.
Właściwie to teraz prośbę/wniosek wysłałem między 10 a 25 marca (chyba 23) - ale sam dopisałem, że jakby miał być jakiś problem, to niech z realizacją poczekają, aż ten 25 marca minie - odpowiedź o realizacji mam z 27 marca.

Ale ciekawa ta sytuacja w mBanku - czy dobrze myślę, że przy braku takiego zabezpieczenia, że jeden wyciąg w miesiącu musi być - a jak widać w mBanku nie musi - teoretycznie można by odsuwać wystawienie wyciągu w nieskończoność?
Chyba że to jakoś inaczej jest zabezpieczone - w jakimś regulaminie KK, zdaje mi się że w db i/lub mBanku, widziałem zapis, że między kolejnymi zmianami końca okresu muszą minąć minimum 3 cykle.
Inne zabezpieczenie to płatna zmiana - tak mam w db oraz w żabie - w żabie udało się zmienić bezpłatnie ustawienie domyślne powołując się na rozmowę przy składaniu wniosku, w której było zapewnienie o możliwości wyboru okresu - co zrobiłem, a mimo to ustawili mi inną datę - a w db wybierałem przy składaniu wniosku w oddziale.
Citek teoretycznie pozwala zmienić bezpłatnie raz w roku, ale jak poprosiłem o drugą zmianę w ciągu jednego roku to też zrobili. Ale nie pozwala wybierać przy wniosku.
A eurobank ani nie pozwolił wybrać - ani potem zmienić. Jedyna możliwość zmiany to zamknięcie KK i wzięcie nowej.

Data: 2018-04-11 15:15:42
Autor: Piotr Gałka
Macie wyciągi z Citibanku?
[...]

Właśnie tak, tylko kojarzy mi się (mBank) 4 miesiące.
P.G.

Data: 2018-05-09 08:35:07
Autor: wiatrak
Macie wyciągi z Citibanku?
W dniu 2018-04-09 o 21:17, Bogdan B. pisze:
[...]

Identyczną sytuację do twojej mam teraz w maju.Wyciąg z 4 maja. Dostałem maila że jest, a loguję się i nie ma :(

Data: 2018-05-09 02:35:13
Autor: Dawid Rutkowski
Macie wyciągi z Citibanku?
Na górze w ST jest info o kłopotach z wyciągami z 4 i 7 maja..
Mój z 25 kwietnia był dostępny już od rana 26 kwietnia, jak zwykle w citku (a powiadomienia mailowe wyłączyłem, bo mnie wkurzały - a jak je sobie w ST wyłączyłem, to niespodziankowo dostałem wyciąg listowny i skasowali na niego 5zł - ale od razu oddali, gdy wytłumaczyłem, że jednak składałem inną dyspozycję) - zaś w db nie ma się co spodziewać wyciągu z 25. dnia miesiąca wcześniej niż w 27. dniu i to po południu - a jak łobuzom podałem mail to też zaczęli przesyłać te irytujące powiadomienia mailem - zaś w db nie da się tego wyłączyć przez ST. Przez telefon zapominam - ale też się trochę boję, co też ci artyści mogą za skutki uboczne wywołać...

Data: 2018-05-09 13:07:04
Autor: Liwiusz
Macie wyciągi z Citibanku?
W dniu 2018-05-09 o 08:35, wiatrak pisze:
[...]

A ja w tym miesiącu ni stąd ni zowąd po 8 latach używania karty dostałem smsa z informacją o wygenerowaniu wyciągu i jego wysokości.

--
Liwiusz

Data: 2018-05-09 13:52:17
Autor: J.F.
Macie wyciągi z Citibanku?
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pcukop$69t$1@node2.news.atman.pl...
A ja w tym miesiącu ni stąd ni zowąd po 8 latach używania karty dostałem smsa z informacją o wygenerowaniu wyciągu i jego wysokości.

A sprawdzales juz ile ten sms bedzie cie kosztowal ? :-)

J.

Data: 2018-05-09 14:00:11
Autor: Liwiusz
Macie wyciągi z Citibanku?
W dniu 2018-05-09 o 13:52, J.F. pisze:
[...]

Pewnie dowiem się z wyciągu :)

--
Liwiusz

Data: 2018-05-09 16:36:13
Autor: Bogdan B.
Macie wyciągi z Citibanku?
[...]

U mnie jest ale dopiero dzisiaj.
Myślę że Twój też pojawi się z opóźnieniem.
Jak widzę sytuacja jest rozwojowa. Najpierw dzień 7, potem 4, kto następny :-)

Data: 2018-05-09 18:18:31
Autor: wiatrak
Macie wyciągi z Citibanku?

U mnie jest ale dopiero dzisiaj.
Myślę że Twój też pojawi się z opóźnieniem.
Jak widzę sytuacja jest rozwojowa. Najpierw dzień 7, potem 4, kto następny :-)

Sprawdziłem teraz. Nadal nie ma :(

Data: 2018-05-10 11:05:02
Autor: wiatrak
Macie wyciągi z Citibanku?

U mnie jest ale dopiero dzisiaj.
Myślę że Twój też pojawi się z opóźnieniem.
Jak widzę sytuacja jest rozwojowa. Najpierw dzień 7, potem 4, kto następny :-)

Dziś już 10-ty, a mojego z 4-tego maja dalej nie ma.

Macie wyciągi z Citibanku?