Maciek dzie wira Lasek

Data: 2013-05-22 15:28:53
Autor: Marek Woydak
Maciek dzie wira Lasek

wPolityce.pl: Maciej Lasek uważa, że Raportu Millera nie trzeba bronić, bo
obroni się sam. Zaskoczyły pana te słowa?

Antoni Macierewicz: To stwierdzenie było chyba użyte w tej formule, że „ja
nie chcę tego raportu bronić, niech on się broni sam”, mówiąc krótko można
odnieść wrażenie, że pan Lasek się od niego dystansował.

 Skąd taki wniosek?

Proszę zwrócić uwagę, że w stosunku do Raportu Millera, wystąpienie pana
Laska opierało się raczej na skrajnych tezach Anodiny. Zostały
wyeliminowane wszystkie wskazówki, fakty, które wskazywały na
odpowiedzialność rosyjską w tym całym dramacie. Ona i tak w raporcie
Millera została delikatnie zaznaczona, tutaj u Laska nie było nawet tych
minimalnych wskazówek, które Miller zachował.

 Czyli, pan Lasek wręcz zaprzeczał tezom, które wcześniej sformułował
zespół, którego sam był członkiem?

Pan Lasek zakwestionował na przykład jedno z najważniejszych ustaleń
raportu Millera, mianowicie to, że doszło do awarii zasilania elektrycznego
w powietrzu. To w raporcie jest wprost stwierdzone. Maciej Lasek to
publicznie zakwestionował, tylko nie wiadomo na podstawie jakich
materiałów. Powtórzył też kłamstwo o obecności gen. Błasika w kokpicie! To
co przedstawił to była skrajna rosyjska wersja tego dramatu!

 Maciej Lasek odniósł się również, do prac zespołu, któremu pan przewodniczy
i stwierdził, że teza o wybuchach, do których miało dojść w powietrzu jest
„teorią alternatywną” i że nie ma dowodów, na obecność jakichkolwiek
eksplozji...

Odsyłam pana Laska do najnowszej publikacji prof. Chrisa Ciszewskiego z
University of Georgia. Tam jest dokładna analiza rozkładu szczątków
samolotu, ze wskazaniem, że taki rozkład, z jaki mamy do czynienia w
Smoleńsku, gdzie wielki części układają się promieniście półkoliście na
zewnątrz, a środek jest zasłany tysiącami drobnych elementów, jest
charakterystyczny dla wydarzenia, którego przyczyną była eksplozja. Więc
byłoby lepiej, żeby pan Lasek, zanim sformułuje jakieś hipotezy, zapoznał
się z naukowymi badaniami. Ja nie chcę być złośliwy, ale pan Lasek sam
potwierdził, że w jego zespole nie ma naukowców i zapewne z tego wynikają
takie zasadnicze błędy.

 W jakich jeszcze kwestiach Maciej Lasek, według pana nie ma racji?

Maciej Lasek sformułował na przykład absurdalną tezę, że fakt
zidentyfikowania dziesiątków, a nawet setek części kadłuba 100-150 metrów
przed miejscem uderzenia, to efekt tego, że samolot zahaczał o drzewa... To
jest zupełnie niepoważne. Warto też zwrócić uwagę na ogromne niekompetencje
w kwestii tej nieszczęsnej brzozy. Pan Lasek próbuje podtrzymywać tezę, że
ktoś ją mierzył i że to nawet byli eksperci polscy...

 Mimo tych rozbieżności, Maciej Lasek nadal upiera się, że ewentualne
spotkanie jego zespołu z pańskim możliwe będzie wyłącznie bez obecności
mediów. To znaczy, że unika konfrontacji?

Ja nie wiem czy on w końcu chce tego spotkania, czy nie. Często zmienia
zdanie. Opinia publiczna ma jednak prawo do poznania i skonfrontowania obu
wersji.

http://wpolityce.pl/wydarzenia/54146-macierewicz-pan-lasek-sam-potwierdzil-ze-w-jego-zespole-nie-ma-naukowcow-i-zapewne-z-tego-wynikaja-takie-zasadnicze-bledy-nasz-wywiad

Data: 2013-05-22 19:19:44
Autor: Parvus
Maciek dzień świra Lasek
Użytkownik "Marek Woydak" <mark.woydak@gmx.de> napisał w wiadomości news:1ifr8cd7z4vgs.1eapa5pcm05of.dlg40tude.net...

[...]

Zastanawiam się co w tym człowieku jest szalonego, że wszyscy tolerują jego kolejne teorie.

Bartek

Maciek dzie wira Lasek