Macierewicz MITOMAN

Data: 2017-07-15 18:35:27
Autor: Presidente de San Escobar
Macierewicz MITOMAN
Odnosiłem wrażenie, że Antek jest zły, bo został internowany do Nowego Łupkowa,
gdzie byli zwykli działacze, tacy jak ja. On uważał się za ważniejszego i
powinien siedzieć na Białołęce. Tam, gdzie Michnik czy Kuroń - odpowiada Jerzy
Zając, były działacz opozycji i były poseł. Wyjaśnia nam, co sądzi o
podejrzeniach o współpracy Antoniego Macierewicza z rosyjskimi służbami.

Niedawno ukazała się książka Tomasza Piątka o rzekomych powiązaniach Antoniego
Macierewicza z rosyjskim wywiadem. A ostatnio media obiegła dawna rozmowa
gdańskiego opozycjonisty, Bogdana Lisa. Podczas spotkania w 1983 uznał obecnego
ministra za agenta KGB. A jak pan uważa?

Nie wiem, czy Antek był agentem. Książki nie czytałem, bo nie mogę jej dostać.
Natomiast
uważam Macierewicza za człowieka niebezpiecznego dla Polski. Ma talent, że
wszystko, za
co się bierze, niszczy. Nie wiem tylko, czy specjalnie, czy nie.

A dalej pan podtrzymuje, że nie było wielkiej ucieczki Antoniego Macierewicza
ze szpitala w Sanoku? To jest część jego legendy.

Podtrzymuję. Chciał stworzyć swoją mitologię. Tego szpitala nikt nie pilnował.
Wystarczyło z niego wyjść. Wiem, bo byłem tam odwiedzić kolegów. Wracałem z
przepustki do Nowego Łupkowa, po drodze jest Sanok. Mieliśmy taki zwyczaj, że
odwiedzaliśmy kolegów. Zaskoczony byłem, gdy ujrzałem tam Macierewicza.
Porozmawiałem chwilę, a potem pojechałem do Nowego Łupkowa.

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Macierewicz MITOMAN