Data: 2010-07-27 08:47:34 | |
Autor: mkałrwan jest debilem | |
Macierewicz i "Nasz Dziennik" po prostu kłami±. | |
- Decyzja numer 40 to decyzja wykonuj±ca decyzję w poprzedniego dnia o pozyskaniu czasowym samolotów do naszej floty VIP-owskiej - mówił w Poranku TOK FM minister obrony narodowej, Bogdan Klich. - Nie ma tutaj mowy o tym, że jest jaki¶ problem z bezpieczeństwem lotów - dodał.
Decyzja numer 40 to decyzja wykonuj±ca decyzję w poprzedniego dnia o pozyskaniu czasowym samolotów do naszej floty VIP-owskiej. Zastanawiali¶my się w owym czasie, czy jest możliwy ich leasing, czy możliwe jest wyczarterowanie. Skończyło się na wyczarterowaniu dwóch samolotów od naszego narodowego przewoĽnika, jakim jest LOT - mówił w Poranku TOK FM minister Bogdan Klich. Odnosił się do zarzutów Antoniego Macierewicza, który w trakcie poniedziałkowej konferencji prasowej w Sejmie powołał się na tre¶ć decyzji szefa MON nr 40 z 3 lutego tego roku ws. zwiększenia możliwo¶ci transportu lotniczego dla najważniejszych osób w państwie w okresie przej¶ciowym. Zdaniem Macierewicza Klich "w sposób jednoznaczny" stwierdza w decyzji, że 36. Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego znajduje się w sytuacji, która nie zapewnia bezpieczeństwa lotów najważniejszym osobom w państwie. - Antoni Macierewicz i "Nasz Dziennik" po prostu kłami±. Tytuł tej decyzji jest znamienny: "Decyzja w sprawie zwiększenia możliwo¶ci transportu lotniczego", a nie decyzja o tym, co zrobić, żeby zwiększyć bezpieczeństwo lotów - odpierał zarzuty w TOK FM Klich. - Nie ma tutaj mowy o tym, że jest jaki¶ problem z bezpieczeństwem lotów, jest tylko mowa o tym, że trzeba zagwarantować naszym VIP-om możliwo¶ć realizacji ich działań - dodał. Minister uzasadniał, że decyzja o pozyskaniu nowych samolotów była po to, żeby przy pomocy tych samolotów najważniejsze osoby w państwie nie wchodziły sobie w drogę. - Przypomnę, że tupolew, który rozbił się pod Smoleńskiem, wła¶nie wrócił z kapitalnego remontu modernizacyjnego - podkre¶lił swój argument minister. - W tej chwili VIP-y maj± czym podróżować: maj± do dyspozycji dwa Embraery wyczarterowane od LOT-u do 2013 roku, cztery Jaki-40 i drugiego Tupolewa, jak tylko wróci z remontu - zapewniał szef Ministerstwa Obrony Narodowej. "My nie mamy interesów w Afganistanie, mamy je w NATO" - Niew±tpliwie Ľle się stało, że taki przeciek nast±pił - komentował wyciek 90 tys. dokumentów o operacjach w Afganistanie minister Klich. - Ale on w niewielkim stopniu dotyczy operacji polskich żołnierzy - uspokajał. - Problemem w przypadku takiego wycieku jest skala i złamanie podstawowych zasad oklauzulowania. Nie jest czyim¶ widzimisię, tylko efektem zabezpieczenia, że takie informacje zachowuje się pod klauzul± niejawno¶ci - zaznaczył szef MON. Klich ocenił, że pod względem operacyjnym dokumenty, które dostały się do prasy stanowi± problem dla tych, którzy s± w Afganistanie, w polu. - Jednak jest to też problem ważny społecznie, bo pokazuje wojskow± kuchnię - podkre¶lił Klich. - To pokazuje wizerunek wojny, którego nie widzi się w filmach patriotycznych, tylko w filmach brutalnych. Sił± rzeczy akceptacja dla udziału państw sprzymierzonych w tej operacji spadnie - ocenił. - Mieli¶my kolejn± debatę na temat udziału polskich żołnierzy przypadkowo w czasie wyborów i wiemy, że większo¶ć głosów opowiada się za zakończeniem naszej misji wojskowej w Afganistanie - mówił minister. - Takie stanowisko zaprezentował również prezydent-elekt, który oczekuje, że do końca 2012 roku polscy żołnierze wycofaj± się z Afganistanu. Po tej debacie rozpoczęli¶my pracę nad jej zoperacjonalizowaniem, tj. pracujemy nad tym, w jaki sposób przygotować miękko zakończenie naszej misji wojskowej w Afganistanie, a potem przej¶ć na zadania o charakterze szkoleniowym i na pomoc rozwojow± - podkre¶lił Klich. Według szefa MON-u to, co musimy wzi±ć pod uwagę, to stanowisko społeczno¶ci międzynarodowej. - Ono niedawno zostało wyrażone podczas szczytu szefów państw i rz±dów podczas konferencji w Kabulu. Niedługo odbędzie się też rada północnoatlantycka, a w listopadzie szczyt NATO w Portugalii. To s± kamienie milowe, do których musimy być przygotowani z naszym wkładem narodowym - ocenił minister obrony narodowej. - Nasza ocena misji afgańskiej jest uzależniona od stanowiska Sojuszu Północnoatlantyckiego. My nie mamy interesów w Afganistanie, mamy je w NATO - podsumował Klich. http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,8181492,Klich___Antoni_Macierewicz_i_Nasz_Dziennik_po_prostu.html Przemysław Warzywny -- "Oskarżenie minister Kopacz, że oszukała premiera, mówi±c w Sejmie, że uczestniczyła w sekcji zwłok, było jak strzał kul± w płot, bo minister mówiła nie o sekcji, ale o identyfikacji ofiar". |
|
Data: 2010-07-27 11:39:17 | |
Autor: precz z PO | |
Macierewicz i "Nasz Dziennik" po prostu kłamią . | |
mkałrwan jest debilem pisze:
- Decyzja numer 40 to decyzja wykonująca decyzję w poprzedniego dnia o pozyskaniu czasowym samolotów do naszej floty VIP-owskiej - mówił w Poranku TOK FM minister obrony narodowej, Bogdan Klich. Wypastuj sobie "szpiliki" kawecki, bo się nie spodobasz naczelnemu pedale. A bogdan kłamecki klich niech się raczej "w poprzedniego dnia" nauczy po polskiemu mataczyć: "DECYZJA Nr 40/MON MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 3 lutego 2010 r. w sprawie zwiększenia możliwości transportu lotniczego dla najważniejszych osób w państwie w okresie przejściowym Na podstawie § 1 pkt 8 lit. a i d oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), ustala się, co następuje: § 1. Celem zapewnienia właściwego wykonywania przez konstytucyjne organa państwowe przedsięwzięć, związanych z realizacją polityki zagranicznej podczas podróży służbowych jak i realizacji zadań przez osoby pełniące te funkcje, zachodzi pilna potrzeba zapewnienia na wysokim poziomie bezpieczeństwa przewozu najważniejszych osób w państwie oraz mając na względzie aktualną sytuację floty 36 splt, w oparciu o którą nie ma możliwości zapewnienia na wymaganym poziomie przewozów i bezpieczeństwa realizacji zadań przez konstytucyjne organa państwowe,polecam przeprowadzić postępowanie mające na celu zawarcie umowy, której przedmiotem będzie udostępnienie dwóch samolotów Embraer 175 od Polskich Linii Lotniczych „LOT” S.A. w latach 2010-2013, uwzględniające koszty eksploatacji samolotów i przygotowania personelu. § 2. Podsekretarz Stanu do spraw Uzbrojenia i Modernizacji: 1) powoła komisję do przeprowadzenia postępowania w sprawie udostępnienia dwóch samolotów, zwaną dalej „Komisją”; 2) wystąpi do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o uzyskanie opinii odnośnie trybu postępowania w sprawie pozyskania samolotów; 3) zaprosi do udziału w posiedzeniach Komisji, jako obserwatorów, przedstawicieli Służby Kontrwywiadu Wojskowego i Żandarmerii Wojskowej oraz w razie potrzeby powoła ekspertów komisji; 4) zatwierdzi regulamin pracy Komisji oraz zapewni nadzór nad jej pracami. § 3. W skład Komisji wchodzą: 1) Przewodniczący — przedstawiciel Departamentu Zaopatrywania SZ ; 2) Zastępcy Przewodniczącego — przedstawiciel Biura Pełnomocnika MON — Dyrektora Programu Wdrażania Na Wyposażenie SZ RP Samolotu Wielozadaniowego oraz jednostki wojskowej, o której mowa w § 7 ppkt 2); 3) Sekretarz — przedstawiciel jednostki wojskowej, o której mowa w § 7 ppkt 2); 4) Członkowie Zespołu — przedstawiciele: a) Dowódcy Sił Powietrznych, b) Dyrektora Departamentu Budżetowego, c) Dyrektora Departamentu Prawnego, d) Dyrektora Departamentu Zaopatrywania Sił Zbrojnych, e) Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, f) Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego. § 4. Przewodniczący Komisji za pośrednictwem Podsekretarza Stanu do spraw Uzbrojenia i Modernizacji przedstawi do akceptacji Ministrowi Obrony Narodowej protokół z postępowania. § 5. Dyrektor Departamentu Budżetowego zabezpieczy środki fi nansowe na realizację przedsięwzięcia w budżecie resortu obrony narodowej, w wysokości: 1) 50 mln zł w 2010 r.; 2) 35 mln zł rocznie w latach 2011-2013. § 6. Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego spowoduje: 1) wydzielenie personelu latającego i technicznego posiadającego odpowiednie kwalifikacje do uzyskania uprawnień, obsługi i użytkowania samolotów będących przedmiotem umowy, o ile będzie to uzasadnione; 2) wyznaczenie jednostki wojskowej, która będzie odpowiedzialna w imieniu Ministra Obrony Narodowej za zawarcie umowy i realizację jej postanowień; 3) wprowadzenie samolotów będących przedmiotem umowy do wojskowego rejestru statków powietrznych i ewidencji; 4) zapewnienie środków na eksploatację samolotów będących przedmiotem umowy. § 7. Nadzór nad postępowaniem poprzez udział w pracach w komisji sprawować będzie Biuro do Spraw Procedur Antykorupcyjnych. Dziennik Urzędowy — 331 — Ministra Obrony Narodowej z 2010 r. Nr 3 Poz. 25, 26 § 8. Tracą moc decyzje: 1) decyzja Nr 220/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 lipca 2009 r. w sprawie powołania zespołu odpowiedzialnego za zapewnienie przewozu ważnych osób w państwie; 2) decyzja Nr 287/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 sierpnia 2009 r. w sprawie kontynuowania prac zespołu odpowiedzialnego za zapewnienie przewozu ważnych osób w państwie. § 9. Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia. Minister Obrony Narodowej: B. Klich" |
|