Mafiozi ze zwi±zku.

Data: 2011-05-08 02:53:59
Autor: cirrus
Mafiozi ze zwi±zku.
# Otó¿ ów kumpel, pytany o stosunek do zwi±zków zawodowych (przypominam: g³êboki PRL i obowi±zuje teoria wa¿nej roli zwi±zków jako transmisji idei Partii do mas!) mawia³, ¿e jego zdaniem zwi±zki zawodowe s± nam potrzebne dok³adnie w tym samym stopniu, co sutki mê¿czy¼nie i narz±d rozrodczy papie¿owi.

Dzi¶ widaæ, ¿e mia³ sporo racji. Nie ca³±: bo wymienione akcesoria nie s± wprawdzie rzeczywi¶cie do niczego potrzebne, ale i specjalnie posiadaczom nie szkodz±.  Ale ustrój siê zmieni³ - i dzi¶ organizacje zwi±zkowe s± w praktyce gangami, czy sitwami, których najwa¿niejszym zadaniem jest  ochrona monstrualnych przywilejów i zarobków swoich bossów i robienie antypañstwowych rozrób w obronie niczym nieuzasadnionych partykularnych interesów grup, które mogê porównaæ mentalnie tylko z najgorszymi kibolami pi³karskimi. Czyli - mot³ochu.

Mo¿ecie powiedzieæ, ¿e moje stanowisko w tej sprawie nie da siê okre¶liæ jako lewicowe. Mo¿liwe, ¿e bêdziecie mieli racjê - choæ z mojego punktu widzenia oznacza to tyle tylko, ¿e zupe³nie inaczej rozumiemy s³owo "lewicowo¶æ". Nie mo¿e ono oznaczaæ nieustaj±cej grupowej roszczeniowo¶ci i anarchii zatr±caj±cej o zwyk³y bandytyzm. I proszê mi nie perswadowaæ, ¿e zwi±zkowcy "zirytowali siê", ¿e w³adze KGHM zarabiaj± 10 czy wiêcej razy od nich. To ¿aden argument. Niech porównaj± swoje zarobki raczej z przeciêtn± nauczyciela czy in¿yniera na pierwszej posadzie. I niech zamkn± dziób. #
Ze strony:
http://tiny.pl/hfqk1

--
stevep

Data: 2011-05-08 07:55:20
Autor: jadrys
Mafiozi ze zwiÄ…zku.
W dniu 2011-05-08 02:53, cirrus pisze:

Możecie powiedzieć, że moje stanowisko w tej sprawie nie da się określić jako lewicowe. Możliwe, że będziecie mieli rację - choć z mojego punktu widzenia oznacza to tyle tylko, że zupełnie inaczej rozumiemy słowo "lewicowość".

Wyraźnie widać że to napisał "lewicowiec" bardziej lewicowy od skrajnej prawicy. Coś w stylu członka ugrupowania organizacji A Kwaśniewskiego.

Mafiozi ze zwi±zku.