Magazyn danych

Data: 2012-10-27 22:57:15
Autor: Budzik
Magazyn danych
Mam kompa chodzcego 24h jako mag danych do wszelkiego sprztu w domu.
Chciabym troch w nim posprzta i kilka dyskw wymieni na 2 due.

Predkoc nie ma praktycznie znaczenia bo i tak wiekszosc rzeczy czy sie przez sie, przez wifi albo przez usb2.0.

Liczy si natomiast bezawaryjnosc, cisza, zuzycie prdu.

Zastanawiam si nad Wd Green 3TB lub WD Red 3Tb- rnica w cenie - 100z pomijalna.

Czy dobrze rozumiem, ze:
- bezawaryjnosc - bez znaczenia - przypadkowosc, albo bedzie ok, albo nie.
- cisza - podobnie
- zuzycie prdu - no wlasnie - czy green rzeczywiscie jest znaczco oszczdniejszy?

Reasumujc - dobrze myl, e brak greena?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")

Data: 2012-10-28 08:57:41
Autor: PK
Magazyn danych
On 2012-10-27, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Liczy się natomiast bezawaryjnosc, cisza, zuzycie prądu.

Zastanawiam się nad Wd Green 3TB lub WD Red 3Tb- różnica w cenie - 100zł pomijalna.

Na silentpcreview jest test WD Red, w którym porównują go m.in. do
WD Green. W skrócie: wyszło im, ze ten Red 3TB to taki dysk niemal
idealny (za to 1TB wypadł dużo słabiej). Nie widziałem nigdzie równie
szczegółowego testu, więc trudno powiedzieć, czy to nie był efekt
dobrej sztuki.

Co do WD Green, to jest kilka serii i trzeba uważać, którą się kupuje
(tzn. wybrać tę najnowszą: EZRX, a mogą jeszcze mieć w sklepach
starsze). Mój WD10EZRX jest właściwie bezgłośny i bezproblemowy,
choć moim zdaniem mógłby mniej drgać (tzn. drga mało, ale mógłby
bardzo mało).

Generalnie musisz pamiętać, że Red to seria do NAS, czyli przystosowana
do ciągłej pracy. Green to oszczędne dyski desktopowe, więc teoretycznie
praca non-stop może je męczyć.

- zuzycie prądu - no wlasnie - czy green rzeczywiscie jest znacząco oszczędniejszy?

Poszukaj wspomnianego testu na spcr - są tam podane interesujące Cię
wartości (pobór prądu, głośność, drgania).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-10-28 10:15:01
Autor: $heikh el $hah
Magazyn danych
W dniu 2012-10-28 00:57, Budzik pisze:
Liczy się natomiast bezawaryjnosc, cisza, zuzycie prądu.
                                      ^^^^^
Z ciekawości: gdzie trzymasz komputer? Przy łóżku?

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-10-28 09:34:43
Autor: PK
Magazyn danych
On 2012-10-28, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
Z ciekawości: gdzie trzymasz komputer? Przy łóżku?

Ja trzymam 170cm od łóżka. Czy to już "przy"? :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-10-28 11:19:19
Autor: $heikh el $hah
Magazyn danych
On 2012-10-28, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
Z ciekawości: gdzie trzymasz komputer? Przy łóżku?

Ja trzymam 170cm od łóżka. Czy to już "przy"? :)

A ja, w tej chwili, jakiś metr, tyle że nie desktopa, a laptopa, choć z dwoma zewnętrznymi dyskami. I w weekendy jest włączony 24h/d. Ale muzyka też idzie 24h/d, więc kompletnie mi nie przeszkadza.
Choć nawet gdyby to był desktop i sobie cicho szumiał przy wyłączonej muzyce/radiu, to raczej działałoby to na mnie kojąco-usypiająco.
Jak szum morza, hehe.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-10-28 12:01:43
Autor: PK
Magazyn danych
On 2012-10-28, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
A ja, w tej chwili, jakiś metr, tyle że nie desktopa, a laptopa, choć z dwoma zewnętrznymi dyskami. I w weekendy jest włączony 24h/d. Ale muzyka też idzie 24h/d, więc kompletnie mi nie przeszkadza.

Śpisz przy muzyce? :D

Choć nawet gdyby to był desktop i sobie cicho szumiał przy wyłączonej muzyce/radiu, to raczej działałoby to na mnie kojąco-usypiająco.
Jak szum morza, hehe.

"Morza szum" (podobnie jak "ptaków śpiew") ma jakąś określoną
częstotliwość i "brzęczność" :). Niestety dźwięk wiatraków
(szczególnie tych wysokooobrotowych) trochę się od tego różni :D.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-10-28 13:14:17
Autor: $heikh el $hah
Magazyn danych
W dniu 2012-10-28 13:01, PK pisze:
On 2012-10-28, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
[...]

Mam problemy ze snem, ponoć za dużo myślę/rozmyślam, toteż najlepiej mi się zasypia przy jakimś audiobooku. A od całkowitej ciszy tak się już odzwyczaiłem, że byłoby trudno.

"Morza szum" (podobnie jak "ptaków śpiew") ma jakąś określoną
częstotliwość i "brzęczność" :). Niestety dźwięk wiatraków
(szczególnie tych wysokooobrotowych) trochę się od tego różni :D.

Nie wiem, nie ogarniam Twojej sytuacji. Piszesz, że sprzęt służy jako "magazyn danych" dla domowego sprzętu. Mnie np. mógłby służyć jako punkt dostępowy dla drukarki wi-fi, ale nie widzę potrzeby drukowania czegoś poprzez e-mail. Zresztą połączę ją z routerem, jak mi go wymienią. Wobec tego znowu tak z ciekawości: co ten komputer dokładnie robi, że dyski muszą mieć taką pojemność, a wiatrak chodzić na wysokich obrotach?

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-10-30 10:56:46
Autor: Budzik
Magazyn danych
Osobnik posiadajcy mail sheikh.el.shah@geehad.com napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

Liczy si natomiast bezawaryjnosc, cisza, zuzycie prdu.
                                      ^^^^^
Z ciekawoci: gdzie trzymasz komputer? Przy ku?

w salonie przy TV. A jakie to ma znaczenie? --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
Dyplomata potrafi powiedzie "id do diaba" w taki sposb,
e waciwie cieszysz si na t wypraw.

Data: 2012-10-31 08:47:35
Autor: Ghost
Magazyn danych

Uytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa w wiadomoci news:30102012.1559D1B5budzik61.poznan.pl...
[...]

masz na mysli salon gier?

Data: 2012-10-31 22:56:07
Autor: Budzik
Magazyn danych
Osobnik posiadajcy mail ghost@everywhere.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

Liczy si natomiast bezawaryjnosc, cisza, zuzycie prdu.
                                      ^^^^^
Z ciekawoci: gdzie trzymasz komputer? Przy ku?

w salonie przy TV.

masz na mysli salon gier?
A podobno nie ma gupich pyta :)

Ale rozumiem co chcesz powiedzie. e haas jest pomijalny.
Chyba rzeczywicie wiatraczki s goniejsze. --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Czy wiat si bardzo zmieni gdy z modych, gniewnych
wyrosn starzy, wkurwieni..?"  J. Kofta

Magazyn danych