Magiczna naklejka

Data: 2016-12-23 15:04:22
Autor: J.F.
Magiczna naklejka
Data: 2016-12-23 15:26:56
Autor: re
Magiczna naklejka

Użytkownik "J.F."

Jak myslicie - dziala tak dobrze jak na filmie ?

http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technika/naklejka-kt%C3%B3ra-oszuka-fotoradar-i-ochroni-przed-mandatem-mo%C5%BCna-j%C4%85-kupi%C4%87-w-internecie/ar-AAlDZN2
-- -
Tak, tak jak na filmie :-)

Gorzej, że pewnie nie zadziała tak dobrze na fotoradarze. Listek można też nalepić. No i można z premedytacją zasłonić pół (a razie potrzeby całą) tablicy jak to ponoć robił komendant policji w Katowicach (wywalili go z roboty czy dalej żyje za nasze pieniądze ?).

Data: 2016-12-23 15:45:38
Autor: T.
Magiczna naklejka
W dniu 2016-12-23 o 15:26, re pisze:

[...]

Numery też odczytywane są z naklejki na szybie.
T.

Data: 2016-12-23 16:01:37
Autor: cef
Magiczna naklejka
W dniu 2016-12-23 o 15:45, T. pisze:

Numery też odczytywane są z naklejki na szybie.
T.

Chyba na potrzeby NASA.

Data: 2016-12-23 16:20:09
Autor: nadir
Magiczna naklejka
W dniu 2016-12-23 o 15:45, T. pisze:

Numery też odczytywane są z naklejki na szybie.

Są naklejki na tablice, to będą też na szybę.

Data: 2016-12-23 17:22:18
Autor: re
Magiczna naklejka

Użytkownik "nadir"

Numery też odczytywane są z naklejki na szybie.

Są naklejki na tablice, to będą też na szybę.
-- -
No i na czoło :-)

Data: 2016-12-23 17:21:56
Autor: re
Magiczna naklejka

Użytkownik "T."

[...]

Jaaasne, kierowcy nie da się rozpoznać, ale numery są :-)

Data: 2016-12-23 17:52:13
Autor: Tomasz Pyra
Magiczna naklejka
Dnia Fri, 23 Dec 2016 15:45:38 +0100, T. napisał(a):

Numery też odczytywane są z naklejki na szybie.

Miejska legenda :)
Za niskie rozdzielczości i za długie czasy naświetlania/błysku.

Może jedynie w jakiś super warunkach oświetleniowych i przy niezbyt dużych
prędkościach.

Data: 2017-01-09 20:07:05
Autor: Poldek
Magiczna naklejka
W dniu 2016-12-23 o 17:52, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Fri, 23 Dec 2016 15:45:38 +0100, T. napisał(a):

Numery też odczytywane są z naklejki na szybie.

Miejska legenda :)
Za niskie rozdzielczości i za długie czasy naświetlania/błysku.

Ile trwają te błyski?

Data: 2017-01-10 01:05:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Magiczna naklejka
Hello Poldek,

Numery też odczytywane są z naklejki na szybie.
Miejska legenda :)
Za niskie rozdzielczości i za długie czasy naświetlania/błysku.
Ile trwają te błyski?

Poniżej 1 ms jeśli lampa pracuje ze skracaniem błysku.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2017-01-22 14:59:30
Autor: jerzu.xyz
Magiczna naklejka
On Fri, 23 Dec 2016 15:45:38 +0100, "T." <kuki543@interia.pl> wrote:

Numery też odczytywane są z naklejki na szybie.

U mnie akurat naklejka jest naklejona tak, że numer zasłoniety jest
przez wycieraczkę ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2016-12-23 16:13:27
Autor: RadoslawF
Magiczna naklejka
W dniu 2016-12-23 o 15:04, J.F. pisze:

Jak myslicie - dziala tak dobrze jak na filmie ?

A na filmie działa dobrze ?
Sporo lat temu jak ta nowinka wchodziła to działało tylko
na jakimś nikłym procencie urządzeń które musiały sobie doświetlić
w czasie pstrykania. Dzisiaj ciężko będzie znaleźć taki na którym
to zadziała w dzień.
No i zostaje nierozwiązany problem naklejki na szybie.

Pozdrawiam

Data: 2016-12-24 21:47:30
Autor: t-1
Magiczna naklejka
W dniu 2016-12-23 o 16:13, RadoslawF pisze:

No i zostaje nierozwiązany problem naklejki na szybie.

Pozdrawiam

Naklejkę na szybie naklejasz sobie sam.
A więc nie ma problemu, aby zasłaniała go wycieraczka.

Data: 2016-12-23 16:34:53
Autor: Uncle Pete
Magiczna naklejka
On 2016-12-23 15:04, J.F. wrote:

Jak myslicie - dziala tak dobrze jak na filmie ?

http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technika/naklejka-kt%C3%B3ra-oszuka-fotoradar-i-ochroni-przed-mandatem-mo%C5%BCna-j%C4%85-kupi%C4%87-w-internecie/ar-AAlDZN2

Policjanci się ucieszą, jak będą za takim samochodem jechali po zmierzchu )))

Data: 2016-12-23 16:52:33
Autor: Maurycy Poszepszyński
Magiczna naklejka
[...]

Na moje oko, starczy trochę jezdniowego błocka i działać nie będzie.

Data: 2016-12-23 17:03:13
Autor: ToMasz
Magiczna naklejka
W dniu 23.12.2016 o 15:04, J.F. pisze:

Jak myslicie - dziala tak dobrze jak na filmie ?

tak. jest też taki specjalny spray, swoją wersję robi też volvo, którym możesz spryskać ubranie i uzyskasz ten sam efekt. w normalnym świetle - nic nie widać, w bysku lampy - idealna biel. kumpel na ostatnich targach rowerowych, na czarnej kurtce typu soft shell, namalaował sobie "uśmiech" ( głowę wielkości talerza). Niema wała żebyś to zauważył. ale wystarczy pstryknąć fotkę, albo zaświecić mocną latarką- zaczyna działać magia.

ale jak z trwałością? Z ubrania zlazło przy pierwszym praniu. naklejka na szybie też jest czytelna na fotoradarze

ToMasz

Data: 2016-12-26 00:05:43
Autor: Maciek
Magiczna naklejka
W dniu 2016-12-23 o 17:03, ToMasz pisze:
ale jak z trwałością? Z ubrania zlazło przy pierwszym praniu. naklejka na szybie też jest czytelna na fotoradarze
Na którym?? Na fotce z fotoradaru ledwo poznałem siebie, a i numery na
tablicy nie były idealne. Jak chciałbyś je odczytać z mojej naklejki na
szybie?? Pomijam już kwestię, że moja naklejka wypada akurat na
wysokości wycieraczki :->

Maciek

Data: 2016-12-27 00:29:35
Autor: nadir
Magiczna naklejka
W dniu 2016-12-26 o 00:05, Maciek pisze:

Na fotce z fotoradaru ledwo poznałem siebie, a i numery
na tablicy nie były idealne. Jak chciałbyś je odczytać z mojej
naklejki na szybie??

To, że dostałeś nieczytelną fotkę, nie oznacza jeszcze, że ITD nie ma lepszej.

Pomijam już kwestię, że moja naklejka wypada
akurat na wysokości wycieraczki :->

Nie każdy ma ten luksus.

Data: 2016-12-27 07:54:35
Autor: cef
Magiczna naklejka
W dniu 2016-12-27 o 00:29, nadir pisze:
[...]

Widziałeś kiedyś jakąkolwiek fotkę z fotoradaru
(nawet z najlepszego sprzętu i nieważne czyjego) na której da się odczytać coś z naklejki?

Data: 2016-12-27 14:30:43
Autor: nadir
Magiczna naklejka
W dniu 2016-12-27 o 07:54, cef pisze:

[...]

No nie widziałem, co nadal nie oznacza, że ITD nie ma lepszej.
Natomiast widziałem fotkę z fotoradaru wykonaną w Niemczech jakieś 15 lat temu, co prawda żadnych nalepek na szybie nie było, natomiast szczegóły twarzy kierowcy i pasażera na zdjęciu pozwalają przypuszczać, że już wtedy Niemcy naszą naklejkę by odczytali. Nie widzę więc powodu żeby dziś był to jakiś niebywały wyczyn.

Data: 2016-12-27 15:16:00
Autor: J.F.
Magiczna naklejka
Użytkownik "nadir"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58626d05$0$5142$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jesli kamera obejmuje np 5m szerokosci pasa, i ma rozdzielczosc pozioma 4tys, to nam daje 1.25mm/piksel.

Ale 15 lat temu takich kamer nie bylo.
A i dzis stojace FR nie wszystkie musza byc takie dobre.

Przy 3mm/px, plus rozmycie na skutek predkosci, plus rozmycie obiektywu, plus szumy przy gorszym oswietleniu - i juz odczyt z naklejki  jest problematyczny.

J.

Data: 2016-12-27 17:18:40
Autor: szerszen
Magiczna naklejka
On Tue, 27 Dec 2016 14:30:43 +0100
nadir <none@hell.org> wrote:

Nie widzę więc powodu żeby dziś był to jakiś niebywały wyczyn.

:) W podobnym okresie, w każdym razie jeszcze miałem stare czarne blachy, jakoś tak zimowa pora, auto i blachy miałem tak uwalone, że w ciągu dnia z dwudziestu metrów nie byłem w stanie z nich nic odczytać.. W drugi dzień swiąt wracałem do domu i nadziałem się na fotopstryka na czerwonym świetle przy Stegnach w Wawie, jeszcze straż miejska go obsługiwała, czytelność blach na zdjęciu nie pozostawiała pola na domysły :)

szerszeń

Data: 2016-12-27 18:15:44
Autor: J.F.
Magiczna naklejka
Użytkownik "szerszen"  napisał
[...]

Ale my tu o naklejce za szyba. Czcionka 10x mniejsza.

Twoje "czarne blachy" to chyba jednak byly troche odblaskowe, skoro taki dobry wynik.

J.

Data: 2016-12-28 09:00:46
Autor: szerszen
Magiczna naklejka
On Tue, 27 Dec 2016 18:15:44 +0100
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ale my tu o naklejce za szyba. Czcionka 10x mniejsza.

O jakości zdjęć z fotoradarów, w dość odległej przeszłości.
Twoje "czarne blachy" to chyba jednak byly troche odblaskowe, skoro taki dobry wynik.

Absolutnie nie były odblaskowe, jakość fotografi i obróbka zrobiły swoje. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-12-28 09:11:29
Autor: cef
Magiczna naklejka
W dniu 2016-12-27 o 14:30, nadir pisze:
[...]

Ja akurat uważam, że to byłby wyczyn.

Data: 2017-01-09 20:18:32
Autor: Maciek
Magiczna naklejka
W dniu 2016-12-27 o 00:29, nadir pisze:
To, że dostałeś nieczytelną fotkę, nie oznacza jeszcze, że ITD nie ma lepszej.
Nawet jeśli ma to przelicz sobie jaką rozdzielczość musiałaby mieć
kamera by dało się odczytać czcionkę z naklejki, w ruchu, przy
zakłóceniach, typu brud na szybie, słabe oświetlenie itp.

Pomijam już kwestię, że moja naklejka wypada
akurat na wysokości wycieraczki :->
Nie każdy ma ten luksus.
Każdy sobie może naklejkę nakleić tak jak chce :-)

Maciek

Data: 2016-12-27 15:50:49
Autor: robot
Magiczna naklejka