Magiczne zaklęcia

Data: 2010-01-19 20:11:21
Autor: Piotrek
Magiczne zaklęcia
Na pl.soc.prawo nie miałem szczęścia, ale może subject kogoś tu zainteresuje i ten ktoś mnie oświeci ;-)

Czy jest jakieś magiczne zaklęcie, będące odpowiednikiem "czynnego żalu", które pozwoli ustrzec się od wymierzenia opłaty wynikającej z art 288 ustęp 1 ustawy prawo ochrony środowiska?

Kontroli nie było, będzie natomiast autodenuncjacja poprzez złożenie zaległego formularza.

Chodzi oczywiście o (niezłożone w terminie) słynne/debilne sprawozdanie o zakresie korzystania ze środowiska. Kwoty znacznie mniejsze niż progowe 400 pln ale sprawozdanie trzeba było złożyć.

BTW do końca stycznia składamy sprawozdanie za 2 półrocze 2009 :-)

Piotrek

Data: 2010-01-19 20:25:37
Autor: Tomek
Magiczne zaklęcia
Dnia 19-01-2010 o 20:11:21 Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info>  napisał(a):

[...]

Ja tam widzę: "Jeżeli podmiot korzystający ze środowiska: 1) nie  przedłożył wykazu",
a Ty przecież jutro go przedłożysz.

Poza tym nie za bardzo widzę możliwość wymierzenia opłaty efektywnej innej  niż 0zł.
Jeśli wymierzą Ci np. 243zł, to w art. 289 masz jak wół:

                                     Art. 289.
1. Nie wnosi się opłat z tytułu tych rodzajów korzystania ze środowiska  spośród
    wymienionych w art. 273 ust. 1, których półroczna wysokość wnoszona na  ra-
    chunek urzędu marszałkowskiego nie przekracza 400 zł. Przepisy art. 286  ust. 1–
    2 stosuje się odpowiednio.

- i koniec zabawy.

BTW do końca stycznia składamy sprawozdanie za 2 półrocze 2009 :-)

Yes sir :-)

--
Tomek

Data: 2010-01-19 20:57:58
Autor: Piotrek
Magiczne zaklęcia
On 2010-01-19 20:25, Tomek wrote:
Ja tam widzę: "Jeżeli podmiot korzystający ze środowiska: 1) nie
przedłożył wykazu",
a Ty przecież jutro go przedłożysz.

Również zauważyłem brak słów "w terminie". Ale wolałem się upewnić.

[...]

IMHO to akurat dotyczy opłat za korzystanie ze środowiska, a nie bonusu za niezłożenie. Ale to tak na marginesie.

Piotrek

Data: 2010-01-19 22:05:11
Autor: Tomek
Magiczne zaklęcia

On 2010-01-19 20:25, Tomek wrote:

[...]

Ale ten bonus to dalej opłata, tylko że wyliczona administracyjnie.

--
Tomek

Data: 2010-01-19 22:20:51
Autor: Piotrek
Magiczne zaklęcia
On 2010-01-19 22:05, Tomek wrote:

Ale ten bonus to dalej opłata, tylko że wyliczona administracyjnie.

Zauważ, że bonus wynika z art. 288 ustęp 1
Natomiast zwolnienie (art. 289 ustęp 1) dotyczy opłat z tytułu art. 273.

Piotrek

Data: 2010-01-19 22:45:38
Autor: 'Tom N'
Magiczne zaklęcia

On 2010-01-19 22:05, Tomek wrote:
Ale ten bonus to dalej opata, tylko e wyliczona administracyjnie.

Zauwa, e bonus wynika z art. 288 ustp 1
Natomiast zwolnienie (art. 289 ustp 1) dotyczy opat z tytuu art. 273.

Dobra, do tego onglowania numerkami artykuw --
ma by wykaz czego? Bo nie mog si doczyta, eby gazy ze spalonego paliwa
ewidencjonowa, a tym samym skada sprawozdanie z niecnego procederu
uywania pojazdw

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-01-19 22:57:06
Autor: Piotrek
Magiczne zaklcia
On 2010-01-19 22:45, 'Tom N' wrote:

[...]

Dokadnie.

Przy czym debilno przepisu (dotyczcego obowizkowego skadania sprawozda pomimo zwolnienia) jest poraajca.

Na opat apiesz si po przejechaniu - szacujc "spod duego palca" - 500 tysicy kilometrw na p roku.

Czyli - zgaduj - 100% jednoosobowych DG nie ma szansy zapaci ale kwity musi zoy.

Piotrek

Data: 2010-01-19 23:17:15
Autor: 'Tom N'
Magiczne zaklcia
Piotrek w <news:hj5a0c$m7i$3atlantis.news.neostrada.pl>:

On 2010-01-19 22:45, 'Tom N' wrote:
[...]

Ale dokadnie co?

Gdzie jest przepis, e trza sprawozdanie od spalin skada?
Przy czym debilno przepisu (dotyczcego obowizkowego skadania sprawozda pomimo zwolnienia) jest poraajca.

Na opat apiesz si po przejechaniu - szacujc "spod duego palca" - 500 tysicy kilometrw na p roku.

To teraz ja poongluj ;-)

Art. 286. 1.218) Podmiot korzystajcy ze rodowiska w terminie, o ktrym mowa w art. 285 ust. 2 i 4, przedkada marszakowi wojewdztwa wykaz zawierajcy informacje i dane, o ktrych mowa w art. 287, wykorzystane do ustalenia wysokoci opat oraz wysoko tych opat.

Art. 287. 1. Podmiot korzystajcy ze rodowiska powinien prowadzi, aktualizowan co p roku, ewidencj zawierajc odpowiednio:

1) (uchylony);

2) informacje o iloci i jakoci pobranej wody powierzchniowej i podziemnej;

3) informacje o iloci, stanie i skadzie ciekw wprowadzanych do wd lub do ziemi;

4) informacje o wielkoci, rodzaju i sposobie zagospodarowania terenu, z ktrego odprowadzane s cieki, o ktrych mowa w art. 3 pkt 38 lit. c;

5) informacje o wielkoci produkcji ryb innych ni ososiowate lub innych organizmw wodnych oraz powierzchni uytkowej staww eksploatowanych w cyklu produkcyjnym w obiektach chowu lub hodowli tych ryb lub tych organizmw, za okres od dnia 1 maja roku rozpoczynajcego cykl do dnia 30 kwietnia roku nastpujcego po zakoczeniu tego cyklu produkcyjnego.

2. Zasady prowadzenia ewidencji odpadw okrelaj przepisy ustawy o odpadach.

Czyli - zgaduj - 100% jednoosobowych DG nie ma szansy zapaci ale kwity musi zoy.

A mnie z powyszych 286 i 287 wynika, e przy uywaniu pojazdw nie ma co skada (moe kto wie co byo w tym 287 1. 1. uchylonym i kiedy uchulono?)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-01-19 23:42:32
Autor: 'Tom N'
Magiczne zaklcia
'Tom N' w <news:100119.231715.pspp.358int.dyndns.org.invalid>:

[...]
A mnie z powyszych 286 i 287 wynika, e przy uywaniu pojazdw nie ma co skada (moe kto wie co byo w tym 287 1. 1. uchylonym i kiedy uchulono?)

A tam byo:

"1. Podmiot korzystajcy ze rodowiska powinien prowadzi, aktualizowan co p roku, ewidencj zawierajc odpowiednio:

1) informacje o iloci i rodzajach gazw lub pyw wprowadzanych do powietrza oraz dane, na podstawie ktrych okrelono te iloci,
"

Czyli, podsumowujc:

nie pieprz Pietrze ;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-01-20 00:09:21
Autor: 'Tom N'
Magiczne zaklcia
'Tom N' w <news:100119.234232.pspp.359int.dyndns.org.invalid>:

'Tom N' w <news:100119.231715.pspp.358int.dyndns.org.invalid>:

[...]
A mnie z powyższych 286 i 287 wynika, że przy używaniu pojazdów nie ma co składać (może ktoś wie co było w tym 287 1. 1. uchylonym i kiedy uchulono?)

A tam było:

"1. Podmiot korzystający ze środowiska powinien prowadzić, aktualizowaną co pół roku, ewidencję zawierającą odpowiednio:

1) informacje o ilości i rodzajach gazów lub pyłów wprowadzanych do powietrza oraz dane, na podstawie których określono te ilości,
"

Czyli, podsumowując:

nie pieprz Pietrze ;-)

No i mały fak:

<http://www.polskieustawy.com/print.php?actid=4676&lang=&adate=20100119>

2. Podmiot korzystający ze środowiska, wprowadzający gazy lub pyły do
powietrza, przedkłada marszałkowi województwa wykaz sporządzony na podstawie
informacji zawartych w raporcie, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia
17 lipca 2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i
innych substancji, uwzględniający informacje o rodzajach substancji
wprowadzonych do powietrza, wielkości emisji oraz wysokości opłat za
wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza uiszczonych za poprzedni rok
kalendarzowy.

3. Wykaz, o którym mowa w ust. 2, podmiot korzystający ze środowiska
przedkłada w terminie do końca lutego roku następnego za poprzedni rok
kalendarzowy.

4. Informacje zawarte w wykazie, o którym mowa w ust. 2, stanowią podstawę
do wystawienia tytułu wykonawczego.

[...]

10) w art. 288 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) nie przedłożył wykazu zawierającego informacje i dane o zakresie
korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat, wykazu, o którym
mowa w art. 286 ust. 2 – marszałek województwa wymierza opłatę, w drodze
decyzji, na podstawie własnych ustaleń lub wyników kontroli wojewódzkiego
inspektora ochrony środowiska;”;

[...]

Art. 59 Pierwszy raport, o którym mowa w art. 7 ust. 1, podmiot korzystający ze
środowiska sporządza za rok 2010 i wprowadza do Krajowej bazy w terminie do
końca lutego 2011 r.

[...]
Art. 61 Przepisy wykonawcze wydane na podstawie art. 286 ust. 3 ustawy zmienianej w
art. 56 zachowują moc do dnia wejścia w życie przepisów wykonawczych
wydanych na podstawie art. 286 ust. 10 ustawy zmienianej w art. 56, jednak
nie dłużej niż przez okres 24 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej
ustawy.

Ale, namotali ;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-01-20 00:36:00
Autor: Piotrek
Magiczne zaklęcia
On 2010-01-20 00:09, 'Tom N' wrote:
[...]
Ale, namotali ;-)

OK. Czyli wniosek jakoby ktoś tam pomyślał był IMHO nieuprawniony ...

Z tego co widzę, to art. 287 ustęp 1 wywalili już w ogłoszonym tekście jednolitym z 2008 roku (co nie przeszkodziło urzędnikowi przyjąć kwity za 2008). Czyli odpadła kwestia mojej zaległości za pierwsze półrocze 2009. :-)

Ustawa o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji została ogłoszona 2009-08-18 czyli pierwsze sprawozdanie składamy (najwcześniej) do końca lutego 2010 za rok 2009.

Jest zatem jeszcze chwila czasu ażeby to ogarnąć.

Dzięki za zwrócenie uwagi.

Piotrek

Data: 2010-01-20 00:42:28
Autor: Tomek
Magiczne zaklęcia

On 2010-01-20 00:09, 'Tom N' wrote:
[...]
[...]

Ale .. podmiotem korzystającym ze środowiska jest każdy przedsiębiorca.
Więc chociaż zeróweczkę złożyć IMHO trzeba.

--
Tomek

Data: 2010-01-20 01:04:46
Autor: Piotrek
Magiczne zaklęcia
On 2010-01-20 00:42, Tomek wrote:

Ale .. podmiotem korzystającym ze środowiska jest każdy przedsiębiorca.
Więc chociaż zeróweczkę złożyć IMHO trzeba.

Czekaj, jaką znowu zeróweczkę?!

Jak słusznie zauważył kolega Tom N, z ustawy prawo ochrony środowiska wywalili (w 2008 roku) 287 ustęp 1.

Czyli wypadło spalanie za oba półrocza 2009 (a i za 2008 najwyraźniej można było już nie składać).

Natomiast w 2009 roku wpadło (na mocy ustawy o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji) spalanie jako roczne sprawozdanie (do 20 lutego).

No chyba, że ja czegoś nie widzę, ale to już na spokojnie trzeba będzie jutro zczytać.

Piotrek

Data: 2010-01-22 01:15:46
Autor: Tomek
Magiczne zaklęcia

On 2010-01-20 00:42, Tomek wrote:

[...]

Art. 286.
1. Podmiot korzystający ze środowiska w terminie(...) przedkłada  marszałkowi województwa
    wykaz zawierający informacje i dane, o których mowa w art. 287,
    wykorzystane do ustalenia wysokości opłat oraz wysokość tych opłat.

A kto to jest ten "Podmiot korzystający ze środowiska"?

20) podmiocie korzystającym ze środowiska – rozumie się przez to:
             a) przedsiębiorcę w rozumieniu art. 4 ustawy z dnia 2 lipca  2004 r. o swo-
                 bodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2007 r. Nr 155,  poz. 1095 i
                 Nr 180, poz. 1280), (...)

Więc ja teraz proszę o przepis zwalniający w przypadku gdy masz same zera  do wpisania.

--
Tomek

Data: 2010-01-22 08:23:02
Autor: Piotrek
Magiczne zaklęcia
On 2010-01-22 01:15, Tomek wrote:
[...]
[...]

Faktycznie. Wygląda na to, że wszyscy przedsiębiorcy (nawet Ci co to w potocznym tego słowa znaczeniu nie korzystają ze środowiska) muszą dymać do marszałka, w celu doniesienia pustych kwitów.

No offence, ale chyba kogoś tam pojeba**

Piotrek

Data: 2010-01-22 08:59:24
Autor: Piotrek
Magiczne zaklęcia
On 2010-01-22 01:15, Tomek wrote:

Więc ja teraz proszę o przepis zwalniający w przypadku gdy masz same
zera do wpisania.

No dobrze.

Z tego wynika w szczególności, że pomimo usunięcia z ustawy prawo ochrony środowiska regulacji dotyczących gazów lub pyłów wprowadzanych do powietrza (i przeniesienia do ustawy o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji - sprawozdawczość roczna) dalej trzeba było złożyć "wykaz ..." za pierwsze półrocze 2009 (dotyczący pustych: poboru wód, wprowadzania ścieków i składowania odpadów).

Piotrek

Data: 2010-01-22 09:55:21
Autor: Tomek
Magiczne zaklęcia

On 2010-01-22 01:15, Tomek wrote:

[...]

Tak mi wychodzi..

--
Tomek

Data: 2010-01-20 00:06:20
Autor: Piotrek
Magiczne zaklcia
On 2010-01-19 23:17, 'Tom N' wrote:
[...]
A mnie z powyszych 286 i 287 wynika, e przy uywaniu pojazdw nie ma co
skada (moe kto wie co byo w tym 287 1. 1. uchylonym i kiedy uchulono?)

No patrz Pan! Cud prawdziwy!

Wyglda na to, e w kocu kto poszed po rozum do gowy i jest jeden kwit do skadania mniej.

Piotrek

Data: 2010-01-20 00:15:57
Autor: 'Tom N'
Magiczne zaklcia

On 2010-01-19 23:17, 'Tom N' wrote:
[...]
[...]

Taaa, patrz kolejny post... Nie jeden a dwa papierki... Raport i wykaz

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-01-20 00:37:14
Autor: Tomek
Magiczne zaklęcia

On 2010-01-19 23:17, 'Tom N' wrote:
[...]
A mnie z powyższych 286 i 287 wynika, że przy używaniu pojazdów nie ma  co
składać (może ktoś wie co było w tym 287 1. 1. uchylonym i kiedy  uchulono?)

No patrz Pan! Cud prawdziwy!

Wygląda na to, że w końcu ktoś poszedł po rozum do głowy i jest jeden  kwit do składania mniej.

A odpady to tylko komunalne macie? Zero tonera z laserówki czy  świetlóweczki :) ?

--
Tomek

Data: 2010-01-20 00:51:22
Autor: 'Tom N'
Magiczne zaklęcia

Dnia 20-01-2010 o 00:06:20 Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info>  napisa(a):

On 2010-01-19 23:17, 'Tom N' wrote:
[...]
[...]

A odpady to tylko komunalne macie? Zero tonera z laserwki

Toner z laserwki si zuy na produkowanie tych wszystkich durnych kwitw,
czyli stan tonera zero, tak raportuje drukarka ;-)

czy wietlweczki

Nie dziaa, znaczy si co wyparowao, znaczy sie ni ma i nie byo ;->

A serio -- to one kurwa nie wiedz ile paliwa sprzedaj i akcyzy od niego
bier?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-01-20 00:53:27
Autor: Tomek
Magiczne zaklęcia
Dnia 20-01-2010 o 00:51:22 'Tom N' <news@int.dyndns.org.invalid>  napisał(a):

A serio -- to one kurwa nie wiedzą ile paliwa sprzedają i akcyzy od niego
bierą?

Ja bym raczej szukał pod hasłem Mitteleuropa :-)

--
Tomek

Data: 2010-01-20 01:05:42
Autor: Piotrek
Magiczne zaklęcia
On 2010-01-20 00:37, Tomek wrote:

A odpady to tylko komunalne macie? Zero tonera z laserówki czy
świetlóweczki :) ?

Odpady mam tylko komunalne i tej wersji będę się trzymał ;-)

Świetlóweczek nie używam (w DG), natomiast tonerki mam wyłącznie z tej właściwej grupy (co to nie są odpadami niebezpiecznymi).

A zresztą drukuję jak na lekarstwo a kiedy tylko tonerek zejdzie poniżej 2% to go grzecznie odstawię na półeczkę do późniejszego wykorzystania ;-)

Pasuje? ;-)

Piotrek

Data: 2010-01-20 10:10:42
Autor: Tomek
Magiczne zaklęcia

On 2010-01-20 00:37, Tomek wrote:

[...]

I dlatego nam tą śrubę dokręcają - bo sami kombinatorzy wokoło :-)

--
Tomek

Data: 2010-01-20 11:29:25
Autor: Piotrek
Magiczne zaklęcia
On 2010-01-20 10:10, Tomek wrote:
[...] bo sami kombinatorzy wokoło :-)

E tam, mylisz pojęcia. To się nazywa adaptacja.

A że warunki IMHO jakby nieco debilne, to momentami zaczyna być śmiesznie.

Piotrek

Data: 2010-01-20 11:34:30
Autor: Tomek
Magiczne zaklęcia

On 2010-01-20 10:10, Tomek wrote:
[...] bo sami kombinatorzy wokoło :-)

E tam, mylisz pojęcia. To się nazywa adaptacja.

A że warunki IMHO jakby nieco debilne, to momentami zaczyna być  śmiesznie.

To jest NEP naszej kochanej Mitteleuropy, ilość absurdów
jest taka duża, że nie kupuję tezy o tym że same bałwany na górze siedzą.

--
Tomek

Data: 2010-01-20 11:57:55
Autor: Piotrek
Magiczne zaklęcia
On 2010-01-20 11:34, Tomek wrote:
To jest NEP naszej kochanej Mitteleuropy,

Tłumaczenie, że "EU tak nakazuje" jest prawdopodobnie najczęściej używaną wymówką podczas stanowienia (nadmiernie) restrykcyjnych przepisów.

ilość absurdów jest taka duża, że nie kupuję tezy o tym że same bałwany na górze siedzą.

Również byłbym daleki od stwierdzenia, że na górze siedzą *same* bałwany.

Piotrek

Data: 2010-01-20 12:29:21
Autor: my way
Magiczne zaklcia

Uytkownik "Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisa w wiadomoci news:hj6nod$8q$1atlantis.news.neostrada.pl...
On 2010-01-20 11:34, Tomek wrote:
To jest NEP naszej kochanej Mitteleuropy,

Tumaczenie, e "EU tak nakazuje" jest prawdopodobnie najczciej uywan wymwk podczas stanowienia (nadmiernie) restrykcyjnych przepisw.

ustawa Prawo ochrony rodowiska implementuje 28 dyrektyw i 1 rozporzdzenie Parlamentu Europejskiego oraz  Rady UE

;)

pozdr
m.w.

Data: 2010-01-20 12:44:45
Autor: Tomek
Magiczne zaklêcia

U¿ytkownik "Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisa³ w  wiadomo¶ci
On 2010-01-20 11:34, Tomek wrote:
To jest NEP naszej kochanej Mitteleuropy,

T³umaczenie, ¿e "EU tak nakazuje" jest prawdopodobnie najczê¶ciej  u¿ywan±
wymówk± podczas stanowienia (nadmiernie) restrykcyjnych przepisów.

ustawa Prawo ochrony ¶rodowiska implementuje 28 dyrektyw i 1  rozporz±dzenie
Parlamentu Europejskiego oraz  Rady UE

;)

Przepisy o fakturach elektronicznych też implementują to i owo ;)

--
Tomek

Data: 2010-01-20 13:26:33
Autor: my way
Magiczne zaklecia

Uytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisa w

Przepisy o fakturach elektronicznych te implementuj to i owo ;)

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
widz tylko 1 dyrektyw ;)

pozdr,
m.w.

Data: 2010-01-20 13:33:09
Autor: Tomek
Magiczne zaklecia
Dnia 20-01-2010 o 13:26:33 my way <yo_ssariannie@spamuj.tlen.pl>  napisał(a):

U¿ytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisa³ w

Przepisy o fakturach elektronicznych te¿ implementuj± to i owo ;)

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
widzê tylko 1 dyrektywê ;)

I co w niej napisali o kwalifikowanym podpisie wydawanym
przez oligopolistycznych znajomych królika?

--
Tomek

Data: 2010-01-20 13:41:17
Autor: my way
Magiczne zaklecia

Uytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisa w wiadomoci news:op.u6tztj0wl60ql1unk...
Dnia 20-01-2010 o 13:26:33 my way <yo_ssariannie@spamuj.tlen.pl>
napisa(a):

U?ytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisa3 w

Przepisy o fakturach elektronicznych te? implementuj? to i owo ;)

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
widze tylko 1 dyrektywe ;)

I co w niej napisali o kwalifikowanym podpisie wydawanym
przez oligopolistycznych znajomych krlika?
-- -- -- -- -- -- -- -- --

ja o iloci a Ty o jakoci
w ten sposb si nie dogadamy ;)

pozdr
m.w.

Data: 2010-01-20 12:49:37
Autor: Piotrek
Magiczne zaklêcia
On 2010-01-20 12:29, my way wrote:

ustawa Prawo ochrony ¶rodowiska implementuje 28 dyrektyw i 1 rozporz±dzenie
Parlamentu Europejskiego oraz  Rady UE

Czy z dyrektyw wynika obowiązek składania *papierowych* kwitów, pomimo nie przekroczenia kwoty zwolnionej od opłat?

Jeszcze zrozumiałbym, gdyby trzeba było kliknąć na jakiś button podpisany "opłaty nie należą się, spadajcie na drzewo".

Ale wytłumacz mi proszę racjonalność działania mającego w zamyśle chronić środowisko i wymagającego złożenia - szacując "spod dużego palca" - setek tysięcy "pustych" *papierowych* deklaracji.

Piotrek

Data: 2010-01-20 13:13:30
Autor: Tomek
Magiczne zaklêcia

On 2010-01-20 12:29, my way wrote:

[...]

Budują bazę. Elektroniczną.

--
Tomek

Data: 2010-01-20 13:28:07
Autor: Piotrek
Magiczne zaklêcia
On 2010-01-20 13:13, Tomek wrote:

Budują bazę. Elektroniczną.

I nie mogą zassać danych z EDG, jak rozumiem.

Ale za to zatrudnią wróżkę, która im powie czy te 399 pln (zwolnione od opłat) to wyjeździł jeden samochód czy też raczej 50 samochodów - jeśli taka wiedza jest im do czegokolwiek potrzebna.

OK. Nie mam więcej pytań.

Piotrek

Data: 2010-01-20 13:34:46
Autor: Tomek
Magiczne zaklêcia

On 2010-01-20 13:13, Tomek wrote:

Budują bazę. Elektroniczną.

I nie mogą zassać danych z EDG, jak rozumiem.

To chyba dobrze, inaczej by wiedzieli ile firemk im nie płaci
i by wymyślili coś ciekawszego niż mamy teraz.

Ale za to zatrudnią wróżkę, która im powie czy te 399 pln (zwolnione od  opłat) to wyjeździł jeden samochód czy też raczej 50 samochodów - jeśli  taka wiedza jest im do czegokolwiek potrzebna.

Możesz nie utrwalać w necie wniosków racjonalizatorskich :) ?

--
Tomek

Data: 2010-01-20 13:24:36
Autor: cef
Magiczne zaklêcia
Piotrek wrote:

Ale wytłumacz mi proszę racjonalność działania mającego w zamyśle
chronić środowisko i wymagającego złożenia - szacując "spod dużego
palca" - setek tysięcy "pustych" *papierowych* deklaracji.

Racjonalne to ma być Twoje dzialanie, a nie ustawodawcy.
Ustalasz sobie, że intecja ustawodawcy była inna
i postępujesz stosownie do tej intencji. Tak jak 99% prowadzących
działalność, którzy sprawozdań nigdy nie składali, ba nawet nie wiedzieli,
że był/jest  taki obowiązek i składać nie będą. A jak zacznie ktoś ekzekwować
te kary, to sie podniesie raban i specjalna komisja to uwali, tak jak strażaka
w każdej firmie. Ten wygłup z BHP też obowiązywał czas jakiś
(a może nadal jest w mocy) i jakoś się z tym żyje.

Data: 2010-01-20 13:28:07
Autor: my way
Magiczne zaklecia

Uytkownik "Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisa w wiadomoci
Ale wytumacz mi prosz racjonalno dziaania majcego w zamyle chroni rodowisko i wymagajcego zoenia - szacujc "spod duego palca" - setek tysicy "pustych" *papierowych* deklaracji.

a ja twierdziam, e to racjonalny przepis ? ;)

niepotrzebnie wycie mojego emotikonka ;)

pozdr,
m.w.

Data: 2010-01-20 13:39:46
Autor: Tomek
Magiczne zaklęcia
[...]

A sprzęcik komputerowy się Panu nie psuje, np drukareczka, albo monitorek  :) ?

--
Tomek

Data: 2010-01-20 21:14:36
Autor: Gotfryd Smolik news
Magiczne zaklęcia
On Wed, 20 Jan 2010, Tomek wrote:

Dnia 20-01-2010 o 01:05:42 Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisa(a):

A zreszt drukuj jak na lekarstwo a kiedy tylko tonerek zejdzie poniej 2% to go grzecznie odstawi na peczk do pniejszego wykorzystania ;-)

A sprzcik komputerowy si Panu nie psuje, np drukareczka, albo monitorek :) ?

  No chyba nie jeste taki cham, co wyrzuca, tylko porzdnie sprzedajesz,
a nu kto kupi :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-20 22:25:39
Autor: Tomek
Magiczne zaklęcia
Dnia 20-01-2010 o 21:14:36 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl>  napisał(a):

[...]

  No chyba nie jesteś taki cham, co wyrzuca, tylko porządnie sprzedajesz,
a nuż ktoś kupi :D

Zaraz - handluje Pan odpadami bez zezwolenia ???

--
Tomek

Data: 2010-01-20 23:21:53
Autor: cef
Magiczne zaklęcia
Tomek wrote:

  No chyba nie jesteś taki cham, co wyrzuca, tylko porządnie
sprzedajesz, a nuż ktoś kupi :D

Zaraz - handluje Pan odpadami bez zezwolenia ???

Zaraz tam handluje. Ukradli mi  :-)

Data: 2010-01-21 00:33:20
Autor: Gotfryd Smolik news
Magiczne zaklęcia
[...]

  Hm... a nie by to sprzt "prawie sprawny, z drobnymi ryskami
i podobnymi objawami normalnego uywania"? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-21 13:52:01
Autor: cyklista
Magiczne zaklcia
Uytkownik Gotfryd Smolik news napisa:
[...]

Nie, to by sprzt: "rok temu odczony i wtedy dziaa, nie mam moliwoci teraz go sprawdzi wic sprzedaje jako uszkodzony"  :-)

Data: 2010-01-21 15:19:24
Autor: Tomek
Magiczne zaklęcia
Dnia 21-01-2010 o 13:52:01 cyklista <cyklista@konto.pl> napisał(a):

Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
[...]

Hm... a nie był to sprzęt "prawie sprawny, z drobnymi ryskami
i podobnymi objawami normalnego używania"? ;)

pzdr, Gotfryd

Nie, to był sprzęt: "rok temu odłączony i wtedy działał, nie mam  możliwości teraz go sprawdzić więc sprzedaje jako uszkodzony"  :-)

Ciekawy patent, nie ma ja się przyczepić :)

--
Tomek

Data: 2010-01-21 17:51:23
Autor: Gotfryd Smolik news
Magiczne zaklcia
On Thu, 21 Jan 2010, cyklista wrote:

Nie, to by sprzt: "rok temu odczony i wtedy dziaa, nie mam moliwoci teraz go sprawdzi wic sprzedaje jako uszkodzony"  :-)

....a ja si kiedy zastanawiaem, co jest rdem tak bzdurnych
opisw (w niektrych przypadkach, "sprawdzalnych organoleptycznie")
  :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-21 22:11:21
Autor: Michal Jankowski
Magiczne zaklcia
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> writes:

[...]

Mam radio, od ktorego 5 lat temu ukradli mi samochod. Tak sobie
ostatnio myslalem, ze moze by opchnac na allegro. Jak mam opisac?

  MJ

Data: 2010-01-21 22:46:56
Autor: Gotfryd Smolik news
Magiczne zaklcia
On Thu, 21 Jan 2010, Michal Jankowski wrote:

opisw (w niektrych przypadkach, "sprawdzalnych organoleptycznie")

Mam radio, od ktorego 5 lat temu ukradli mi samochod.

  To nie jest przypadek "sprawdzalny organoleptycznie"!

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-21 22:58:05
Autor: 'Tom N'
Magiczne zaklcia
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1001212246260.3744quad>:

On Thu, 21 Jan 2010, Michal Jankowski wrote:

opisw (w niektrych przypadkach, "sprawdzalnych organoleptycznie")
Mam radio, od ktorego 5 lat temu ukradli mi samochod.

  To nie jest przypadek "sprawdzalny organoleptycznie"!

Jak nie? US od p roku jest w zajciu pojazdu do ktrego to radio pasuje ;)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-01-28 19:00:15
Autor: Tomek
Magiczne zaklęcia
Wydrukowałem sobie wykaz, zacząłem wpisywać zera - i nagle patrzę, a tam:

Objaśnienia:
1)Wypełnia się w każdym przypadku przedkładania któregokolwiek z wykazów  zawartych w załącznikach nr 2-5.

No i zgłupiałem.

Ktoś ma jakieś wskazówki interpretacyjne odnośnie tego czy zerowe też  trzeba składać?

--
Tomek

Data: 2010-01-28 19:01:43
Autor: Tomek
Magiczne zaklęcia
Aha, no i co z tym formularzem za pyły i gazy, ktoś się dokopał
i ma to rozpracowane?

--
Tomek

Data: 2010-01-29 12:44:04
Autor: Piotrek
Magiczne zaklęcia
On 2010-01-28 19:01, Tomek wrote:
Aha, no i co z tym formularzem za pyły i gazy, ktoś się dokopał
i ma to rozpracowane?

IMHO termin jest na koniec lutego.

Piotrek

Data: 2010-01-29 13:25:40
Autor: Tomek
Magiczne zaklęcia

On 2010-01-28 19:01, Tomek wrote:
Aha, no i co z tym formularzem za pyły i gazy, ktoś się dokopał
i ma to rozpracowane?

IMHO termin jest na koniec lutego.

.... i to 2011, zobacz art. 59 ustawy o gazach

--
Tomek

Magiczne zaklęcia