Magister na bezrobociu

Data: 2011-03-31 21:54:21
Autor: boukun
Magister na bezrobociu
Doczekali¶my się wielkiego bezrobocia w¶ród wykształconej młodzieży. Czasy, gdy
dyplom wyższej uczelni gwarantował pracę, minęły.

Rynek pracy jest dzi¶ najbardziej bezwzględny dla osób młodych. W styczniu tego
roku w rodzimych urzędach pracy było zarejestrowanych niemal 39 tys.
absolwentów, którzy nie przekroczyli 27. roku życia. Ta liczba niemal podwoiła
się od 2007 roku. Bior±c pod uwagę fakt, że niewielu młodych rejestruje się w
urzędach pracy, sytuacja w tej grupie wiekowej należy do jednej z najgorszych.
Pracy szukaj± ¶wieżo upieczeni politolodzy i socjolodzy, absolwenci marketingu i
zarz±dzania oraz ekonomii.
http://praca.wp.pl/title,Magister-na-bezrobociu,wid,13271914,wiadomosc.html

O take Polske że¶cie walczyli...

boukun

Data: 2011-03-31 23:30:06
Autor: Ptica
Magister na bezrobociu

"boukun" <boukun@neostrada.pl> wrote in message news:in2m2d$u4s$1mx1.internetia.pl...
[...]

Z tego co wiem to Tusk zamyka szkola, obcina godziny szkolne... Skoro magistrami zostaja niedouki to czemu sie dziwisz, ze nikt nie chce ich zatrudniac?
Do mnie przychodza takie CV, ze oczy przecieram, ze taki okaz sie trafil. Wystarczy 5 min wywiad tel i czar pryska...

Data: 2011-04-01 10:57:19
Autor: boukun
Magister na bezrobociu

Użytkownik "Ptica" <popierdolka75@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:in2rp2$5r4$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ale gdzie zatrudniać baranie, jak Polska cała zaorana i od 1989 roku wszystkie zakłady pracy zlikwidowane?

boukun

Data: 2011-04-01 12:50:17
Autor: Ptica
Magister na bezrobociu

"boukun" <boukun@neostrada.pl> wrote in message news:in44ga$6bu$1mx1.internetia.pl...

[...]

No ja wiem bekon, ze ty na gospodarke patzrysz tylko przez pryzmat "zakladow pracy" i lopate :)

Data: 2011-04-01 16:24:23
Autor: cirrus
Magister na bezrobociu
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:in44ga$6bu$1mx1.internetia.pl...
[...]

Raczej ty masz mózg zaorany glupota.

--
stevep

Data: 2011-04-01 13:41:16
Autor: the_foe
Magister na bezrobociu
W dniu 2011-03-31 23:30, Ptica pisze:
Skoro magistrami zostaja niedouki to czemu sie dziwisz, ze nikt nie chce
ich zatrudniac?

to nie o to chodzi, chodzi o skale. Rynek ma pewna chlonnosc. Zadna duza firma nie potrzebuje w swojej strukturze 15% ludzi z wyzszym wykształceniem. Sadze ze 5% dla calej gospodarki to max. Gdyby nie rynki zewnetrzne to nawet lekarze staliby w posredniaku.

--
the_foe

Data: 2011-04-01 00:43:54
Autor: Kaczysta
Magister na bezrobociu

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:in2m2d$u4s$1mx1.internetia.pl...
[...]

Z tymi bezrobotnymi magistrami to nie do końca jest tak, jak podaj±. Ich ogromn± większo¶ć stanowi± absolwenci róznych dziwacznych kierunkó jak politologia, socjologia, markting, pedagogika, psychologia, stosunki międzynarodowe itp. nikomu nie potrzebne zawody.
teraz wyłazi skutek reformy z 1999 roku, gdy postawiono na "tanie usługi edukacyjne" - czyli wył±cznie licea ogólnokształc±ce (ich absolwenci musieli gdzie¶ dalej się uczyć i nie trafili do urzędów pracy - st±d też chwalono się, że ogólniaki nie "produkuj±" bezrobotnych, tylko szkoły zawodowe - ¶rednie i zasadncize - więc trzeba je zlikwidować). Teraz mamy tego skutek - brak fachowców w zawodach technicznych i cał± masę magistrów bez żadnych kwalifikacji przydatnych na rynku pracy.
W latach 2004-2009 powoli się odbudowywało szkolnictwo zawodowe, ale teraz pani Hall planuje ponownie zliwkidować szkolonictwo zawodowe - powraca do koncepcji UW: matura dla wsystkich, a potem studia wyższe lub zdobywanie zawodu na kursach zawodowych (zamiast 3 lat ZSZ - 3 miesi±ce kursu; dzięki temu można będzie zlikwidować kilka placówek i oszczędzić pieniędzy budżetowych).
AZ

Data: 2011-04-01 09:46:29
Autor: MH
Magister na bezrobociu

Kaczysta <mechanik@gmail.pl> napisał(a):
[...]

Zgadza się !!
[...]

Problem powstał zdecydowanie wcze¶niej. B±dĽ chodziło o "dowarto¶ciowanie"
zacofanego społeczeństwa pod wzgędem ekonomicznym względem tzw. zachodu , b±dĽ
o celow± "urawniłowkę" . Efekt jest taki , że faktycznie owi absolwenci
dziwnych "wyższych" uczelni s± dzisiaj wyedukowani na poziomie ¶redniaka LO z
lat 70-tych. S±dzę , że to jest efektem celowego działania..

[...]

Dokładnie tak !!  Niestety , ten stan rzeczy to nie wynik obecnego rz±du , ale
konsekwencja nie reform (bo trudno tak je nazwać) , lecz eksperymentów w
szkolnictwie od conajmniej 20-tu lat. Obecnie naprawdę jest ciężko znaleĽć
absolwenta wyższej uczelni , który byłby w stanie dorównać hobby¶cie z lat
70-tych. Baaa , nawet absolwentowi technikum. Mowa oczywi¶cie o kierunkach
technicznych. Z absolwentami prywatnych "uczelni" , w ogóle dałem sobie
spoko..  Ci  z państwowych , to też orłami nie s±.. Czasem 1/(cholera wie ile)
się trafi.

MH --

Data: 2011-04-01 13:43:49
Autor: the_foe
Magister na bezrobociu
W dniu 2011-04-01 00:43, Kaczysta pisze:
Ich ogromn± większo¶ć stanowi± absolwenci róznych dziwacznych kierunkó
jak politologia, socjologia, markting, pedagogika, psychologia, stosunki
międzynarodowe itp. nikomu nie potrzebne zawody.

na naszym rynku - tak. W krajach rozwinetych gospodarczo to sa kierunki gdzie robote dostaniesz od reki.
Zlikwidowac darmowe studia i rynek wszytko wyrowna...

--
the_foe

Data: 2011-04-01 13:38:38
Autor: the_foe
Magister na bezrobociu
W dniu 2011-03-31 21:54, boukun pisze:
[...]

dokladnie o taka, gdzie o wszytkim decyduje wolny rynek a nie urzedowy glejt.

--
the_foe

Data: 2011-04-01 13:46:23
Autor: jadrys
Magister na bezrobociu
W dniu 2011-04-01 13:38, the_foe pisze:

dokladnie o taka, gdzie o wszytkim decyduje wolny rynek a nie urzedowy glejt.

I ty tęsknisz za tym wolnym rynkiem?

Data: 2011-04-01 14:21:33
Autor: the_foe
Magister na bezrobociu
W dniu 2011-04-01 13:46, jadrys pisze:
W dniu 2011-04-01 13:38, the_foe pisze:

dokladnie o taka, gdzie o wszytkim decyduje wolny rynek a nie urzedowy
glejt.

I ty tęsknisz za tym wolnym rynkiem?

podzielam zdanie Miltona Friedmana, ze wolny rynek ma duzo wad. jednak panstwowa proba ich naprawy, mimo poczatkowych sukcesow, zawsze prowadzi do katastrofy.
Ogolnie wiec, nie fetyszyzuje wolnego rynku. Jestem raczej za rownym rynkiem, czyli rynkiem konkurencji. Panstwo powinno byc moderatorem rynku a nie operatorem. KOntrolowac pryncypia konkurencyjnosci a nie modyfikowac.

--
the_foe

Data: 2011-06-28 18:59:02
Autor: jadrys
Magister na bezrobociu
W dniu 2011-04-01 14:21, the_foe pisze:
[...]

"Wolny rynek" to jedno wielkie nieporozumienie. Gdyby go nie regulować  to ludzie umieraliby z gĹ‚odu i niedostatku na ulicach.

Data: 2011-06-28 20:26:59
Autor: boukun
Magister na bezrobociu

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iud1b8$890$2news.onet.pl...
[...]

Dlaczego ty dzisiaj odpowiadasz wszystkim na posty sprzed trzech miesiecy? Idzikowski zdaje siÄ™ ciebie nie przeczyta... Jak ty znajdujesz te posty?

boukun

Data: 2011-06-28 22:57:43
Autor: jadrys
Magister na bezrobociu
W dniu 2011-06-28 20:26, boukun pisze:

Dlaczego ty dzisiaj odpowiadasz wszystkim na posty sprzed trzech miesiecy? Idzikowski zdaje siÄ™ ciebie nie przeczyta... Jak ty znajdujesz te posty?

boukun

Tak skonfigurowaĹ‚em Hamstera. UstawiĹ‚em waĹĽność wiadomoĹ›ci na 3 miesiÄ…ce, i on posty na krotko przed wykasowaniem,  na ktĂłre jeszcze nie odpowiedzialem przenosi na poczÄ…tek listy.

Data: 2011-06-29 03:02:34
Autor: cirrus
Magister na bezrobociu
[...]

A jeszcze prędzej z głupoty.

--
stevep

Data: 2011-06-29 09:57:16
Autor: [he®sk]
Magister na bezrobociu
On Tue, 28 Jun 2011 18:59:02 +0200, jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

"Wolny rynek" to jedno wielkie nieporozumienie. Gdyby go nie regulować  to ludzie umieraliby z głodu i niedostatku na ulicach.

 przyklady: kuba, korea polnocna, wietnam polnocny.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/
http://miniurl.pl/manie2006
http://bezswiatel.ath.cx/?page=aktualnosci

Data: 2011-06-29 22:40:00
Autor: jadrys
Magister na bezrobociu
W dniu 2011-06-29 09:57, "[he®sk]" pisze:
[...]

Jakie przykłady? Co tak na dobrą sprawę wiesz o tych krajach? Poza tym co ci codziennie podaje propaganda kapitalistów do wiadomości?

Data: 2011-06-30 09:49:13
Autor:
Magister na bezrobociu
On Wed, 29 Jun 2011 22:40:00 +0200, jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

>   przyklady: kuba, korea polnocna, wietnam polnocny.

Jakie przykłady? Co tak na dobrą sprawę wiesz o tych krajach? Poza tym co ci codziennie podaje propaganda kapitalistów do wiadomości?

 wyobraz sobie, ze bylem w jednym z tych rajow.  tam gdzie woza turystow jest na prawde pieknie.
 prywatna wycieczka poza "oboz prania mozgow"  to ryzyko poderzniecia gardla przez zachwyconych
 bogactwem kraju bandytow kapitalistycznych zyjacych
 w budach podobnych do tych, ktore jeszcze niedawno  straszyly na "bazarach" wielu polskich miast w tym
 na stadionie X-lecia. --

 HeSk

Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan drĂłg poprawi sie sam !

Data: 2011-06-30 22:18:44
Autor: jadrys
Magister na bezrobociu
W dniu 2011-06-30 09:49, "<he®sk>" pisze:
[...]

Zwykle  pomĂłwienia i szkalowanie. PoderĹĽnÄ™li ci gardĹ‚o jak zwiedzaĹ‚eĹ› ukradkiem te "zakazane strefy"?  No i dlaczego powtarzasz jak bezmyĹ›lna papuga i dajesz 3 karaje jako przyklad skoro widziaĹ‚eĹ› tylko jeden. PĹ‚aci ci ktoĹ› za robienie antyreklamy tym dwĂłm pozostaĹ‚ym krajom? To sprawia ĹĽe twoje uprzedzenia sÄ… widoczne jak na dĹ‚oni i tym samym   jesteĹ› wyjÄ…tkowo niewiarygodny w tym co napisaĹ‚eĹ›.

Tak Hesku. jeszcze nie dawno - 20 lat temu można było chodzić po ulicach polskich miast w nocy bez żadnej obawy.

Data: 2011-07-01 03:39:00
Autor: cirrus
Magister na bezrobociu
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iuillu$5sv$3news.onet.pl...
[...]