Magna, shadow czy virago? (trochę długie)

Data: 2010-07-28 07:50:32
Autor: makak
Magna, shadow czy virago? (trochę długie)
witam
podchodzę do kupna czego¶ na kształt ww modeli i mam dylemat który?
- magna 750 - ładna, ale podobno problemy z rozrz±dem, skomplikowany silnik, słabe hamulce jak na osi±gi, no i 5,5 do 100 i te 200km/h trochę przeraża
- shadow VT- najchętniej 500 - 50 hp, (my¶lę że dałbym radę), ekonomiczny, mało awaryjny, prostrzy silnik (VT), ale jak patrzę na fotki to co¶ mało miejsca z tyłu na drug± personę. 750 wydaje się być odpowiedniejsza,ale nic o niej nie wiem
wreszcie virago - 535 to nie to 1100 najbardziej do gustu przypadło, ale jak wyżej suche dane tech nie badzo przemawiaj± i liter - trochę się boje że mnie przerasta,

mam 185cm; jazda raczej krótkie trasy, dojazd do roboty czasem na wie¶ do 100km, ale 2 osoby,
do¶wiadczenie - kiedy¶ MZ 150, jaka¶ JAWA350, potem 20 lat przerwy (żona, pare dzieciów i takie tam) teraz 2-sezon na maxi skutrze 250 który sie zrobił przymały

wszystkie rady i informacje mile widziane

pozdr

Data: 2010-07-28 09:04:27
Autor: Monster
W dniu 2010-07-28 07:50, makak pisze:
witam
podchodzę do kupna czego¶ na kształt ww modeli i mam dylemat który?
przymierz się do każdego,fotki Ci nic nie powiedz±,suche dane z katalogów też,535 będzie za mała.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2010-07-28 09:36:48
Autor: (pj)
Magna, shadow czy virago? (trochę długie)
W dniu 2010-07-28 07:50, makak pisze:
witam
podchodzę do kupna czego¶ na kształt ww modeli i mam dylemat który?
[...]
wszystkie rady i informacje mile widziane

Heh, jakbym siebie pamietał sprzed ca. 10 lat... ;-)

Wtedy padło na Intrudera VS800, i je¶li chodzi o "czoperowego stajla" to lepszego moto IMHO nie znajdziesz (przednie koło szprychowe 21"!). A nawet pasażerke (zwłaszcza po modyfikacjach) dosyc wygodnie przewieziesz. No chyba, ze Intruder 1400, ale tego (powyzej lytra) sie boisz... :-P Ja wtedy tez sie balem... hi hi...

--
pozdr, pj
ostatnio gsx1300r

Data: 2010-07-28 11:54:07
Autor: Kryhu
Magna, shadow czy virago? (trochę długie)
W dniu 7/28/10 9:36 AM, (pj) pisze:

Hej

nawet pasażerke (zwłaszcza po modyfikacjach) dosyc wygodnie
przewieziesz.

O, wreszcie co¶ nowego, a nie tylko te motury.
Powiedz co¶ więcej o tych modyfikacjach pasażerek ;)
--
Pozdro
Kryhu

Data: 2010-07-28 16:39:48
Autor: (pj)
W dniu 2010-07-28 11:54, Kryhu pisze:

Powiedz co¶ więcej o tych modyfikacjach pasażerek ;)

A co tu wiele pisać? Empirycznie i organoleptycznie sie modyfikuje.. ;-)

--
pozdr, pj
ostatnio gsx1300r

Data: 2010-07-28 09:59:24
Autor: Budyń
Magna, shadow czy virago? (trochę długie)
Użytkownik "makak" <maka88@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i2ogf7$kb6$1news.task.gda.pl...
[...]

szadoła ma hydraulicznie kasowane luzy zaworowe czyli mniej serwisowania. O ile dobrze pamiętam :-)  A od virago leży u mnie rozrusznik i inne tajle, to chyba był zepsuty motur....

Nie, nie jeĽdziłem w życiu czoprami :-)))))))))

b.

Data: 2010-07-28 01:15:42
Autor: Kefir
On Jul 28, 9:59 am, Budyń <bud...@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "makak" <mak...@wp.pl> napisał w wiadomo¶cinews:i2ogf7$kb6$1news.task.gda.pl...

> [...]

chyba był zepsuty motur....

Nie, nie jeĽdziłem w życiu czoprami :-)))))))))

Yyy, w seusie posiadania takze uwazam to za powod do dumy ;)
Do "Ałtora": z trojga zlego VT750. Unikaj tej mniejszej, znaczy 500-
tki. Najlepiej zas motocykl typu UJM (znaczy, uniwersalny) a chromy i
frendzle pakowac do lazienki/firan/dywanow.
Wracajac po latach na dwa kola prawie kupilem Virago 535. Wyleczono
mnie z pomyslu na usilowanie jazdy na czyms, co stworzone zostalo
wylacznie by wygladac i jestem za to bardzo wdzieczny.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST955/XT660X

Data: 2010-07-28 13:39:44
Autor: huck
Magna, shadow czy virago? (trochę długie)

Użytkownik "Kefir" <artur.gwizdowski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:09e67b56-2c9a-4f03-bdaa-1fdc72429438t10g2000yqg.googlegroups.com...
/.../
Wracajac po latach na dwa kola prawie kupilem Virago 535. Wyleczono
mnie z pomyslu na usilowanie jazdy na czyms, co stworzone zostalo
wylacznie by wygladac i jestem za to bardzo wdzieczny.

Kef perfidnie cie okłamano :-)
to jezdzi :-)
to jeĽdzi nawet do¶ć daleko :-) do Palmyry da się tym dojechać sprawdziłem osobi¶cie
a że małe to fakt niezaprzeczalny
a że nie skareca i nie hamuje ..
no cóż ..ćwiczyć, ćwiczyc i jescze raz ćwiczyć :-)))

Pozdroo
huck
AME Y 5/2

Data: 2010-07-28 04:52:32
Autor: Kefir
Magna, shadow czy virago? (trochę długie)
On Jul 28, 1:39 pm, "huck" <kph...@onet.pl> wrote:
Użytkownik "Kefir" <artur.gwizdow...@gmail.com> napisał w wiadomo¶cinews:09e67b56-2c9a-4f03-bdaa-1fdc72429438t10g2000yqg.googlegroups.com...
/.../

> [...]

to jezdzi :-)
to jeĽdzi nawet do¶ć daleko :-) do Palmyry da się tym dojechać sprawdziłem

Wszystko jezdzi, jedyny niuans "jak" , dlatego tez wziecie maja rozne
moturki.

a że małe to fakt niezaprzeczalny
a że nie skareca i nie hamuje ..
no cóż ..ćwiczyć, ćwiczyc i jescze raz ćwiczyć :-)))

Coz, wlaze na moto dla przyjemnosci. Z jazdy znaczy. Lat kilka temu,
wybierajac sie z Wawy na Pierniki i pomstujac na serwis ktory sie nie
wyrobil z przegladam mej padaki, dostalem od kolegow do wyboru 535
albo skuter Helix 250. Wzialem skuta.
Dzis zrobilbym to samo: jak juz sie wlec to choc wygodnie i zachowujac
manewrownosc nieco lepsza od zaladowanego rudoweglowca.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955/XT660X

Data: 2010-07-28 18:34:59
Autor: Tytus z fabryki
Magna, shadow czy virago? (trochę długie)
Siemka

*** "huck"
Kef perfidnie cie okłamano :-)
 to jezdzi :-) to jeĽdzi nawet do¶ć daleko :-) do Palmyry da się tym dojechać sprawdziłem osobi¶cie

Niom - dzis nawet moj zmiennik podziwial Twoje zaciecie :) zdrajco :)
Tylko jest jazda i jazda...

Tytus z fabryki

Data: 2010-07-29 11:39:22
Autor: huck
Magna, shadow czy virago? (trochę długie)

Użytkownik "Tytus z fabryki" <tytus1@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i2pm7k$r0o$1inews.gazeta.pl...

ano temu nie zaprzecze
pozroo
huck

Data: 2010-07-28 22:59:59
Autor: makak
Magna, shadow czy virago? (trochę długie)

intruder też ciekawy nie brałem pod uwagę
ale może rzeczywi¶cie nie w te mańkie patrzę
podobaj± mi się czoperowate ale do takich "UJM" co zaliczyć? dauville; afrikie; tenerke??? no bo jak nie czoprowate to jaki¶ turystyk tylko

Data: 2010-07-28 23:43:23
Autor: kakmar
Dnia 28.07.2010 makak <maka88@wp.pl> napisał/a:

intruder też ciekawy nie brałem pod uwagę
ale może rzeczywiście nie w te mańkie patrzę
podobają mi się czoperowate ale do takich "UJM" co zaliczyć? dauville; afrikie; tenerke??? no bo jak nie czoprowate to jakiś turystyk tylko
Niedawno tu była taka dyskusja, kolega szukał klasyka, motocykla który
wygląda, nie jest pastikowy i banalny. Potem zdryfował na choppery,
armatury i inne tego typu pierdoły. W końcu kupił Transalpa, i prawie
nie pisze. Bo jeĹşdzi i nie ma zdaje siÄ™ czasu na klepanie w klawiaturÄ™.
;-)

UJM, to sobie wpisz w google, albo wikipedie. OgĂłlnie taki zwyczajny, na
wycieczki to 500~600ccm (większe są fajne ale droższe i zwykle cięższe), z owiewką na wyjazdy dalsze niż wokół komina. Turystyczne enduro, ma
sens jeśli się sporo jeździ po wyjątkowo gównianych drogach. Na w miarę równym asfalcie to nie ma zalet. Kawałek po polnej nawet piaszczystej drodze da redę każdy z tych zwykłych. Błoto po osie jest dla pasjonatów
z odpowiednim sprzętem i zacięciem.

Zastanów się, czy bardziej chcesz jeździć dla frajdy z jazdy, czy
jeździć pod knajpę a niedzielę z kolegami lansik po okolicy.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-07-29 10:03:44
Autor: falco
kakmar pisze:

[...]

Siema,

to byłem, ja, ja, ja! ;)
Chciałem dorzucić swoje 3 grosze, ale ponieważ wciąż czuję się świeżakiem, uważam, że doradzeniem powinni zajmować się "starsi"... ;)

Wywołany do tablicy napisze pokrótce swoją zawiłą "historię" poszukiwania tego jedynego... motocykla... ;)

1. Wzorem (estetycznym) była i jest Estrella (ale okazała się za mała), choć wizualnie jest dla mnie majstersztykiem!
Potem starszy brat, czyli W 650, ale po za zasięgiem cenowym, problem z (tanimi) częściami, itp. (jest ich w PL bardzo mało).

2. Słuchając innych rozszerzyłem zakres poszukiwań na motocykle, niekoniecznie wpadające mi w oko (to naprawdę była trudna decyzja), ale za to uniwersalne na każdą drogę, z mnóstwem części w dobrych cenach, przyjazną obsługą, małym apetytem na zupę a przede wszystkim na trasę, bo to był mój priorytet - podróżowanie motocyklem.
Do pyrkania po okolicy prawie kupiłem Estrellkę, ale to by było błędem, bo mam Babcię Jawcię. ;)

3. Dużo czytałem i oglądałem zdjęcia różnych sprzętów, jeśli tylko mogłem, to macałem na żywo, by w końcu przymierzyć się do legendarnego Trampusia, czyli Hondy Transalp 650.

4. Stać mnie było na 600 szukałem, szukałem i... w końcu trafiłem z pełnym (!!!) wyposażeniem turystycznym, z malowanym bakiem, ale jest prosta, wygląda świeżo, gada pięknie, zmieniam tylko części eksploatacyjne (napęd, opony, klocki, płyny).
Wizualnie mnie nie podbiła, ale brzydka też nie jest, powiedzmy taka czwórka z dużym minusem i... czerwona! ;)

Do tego V-ka która pięknie pracuje jadąc do 120 karmi się poniżej "5", powyżej 140 (to nie jest motocykl do takich prędkości) "6" z haczykiem. i odpukać w ostatnie 2.5 miesiąca zrobiłem... 7 tysiaków po PL. ;)

Banan nie schodzi mi z gęby!!!

Acha - ja jeżdżę solo, mam 180/80, ale znajomi z forum latają z plecaczkami i bagażami, choć wtedy wiadomo i tak niezbyt szybki motocykl (dla mnie - początkującego 50 koników, to idealna moc) staje się jeszcze bardziej potulny.

Zastanów się, czy bardziej chcesz jeździć dla frajdy z jazdy, czy
jeździć pod knajpę a niedzielę z kolegami lansik po okolicy.

Dokładnie, to jest sedno przy wyborze!!!

--
Pozdr! falco
SenNa... 356 '58 175

Data: 2010-07-29 01:12:07
Autor: cpt. Nemo
> [...]

mnie z pomyslu na usilowanie jazdy na czyms, co stworzone zostalo
wylacznie by wygladac i jestem za to bardzo wdzieczny.

Hmm :)
Wracajac kiedys z Trykowiska :)...
Kefiru nie kazdy sie urodzil aby prowadzic kazdy motocykl, na Virago trza umic i lubic to nie jest moto na przypadkowego jezdzca :)

Nemo

Data: 2010-07-28 12:42:09
Autor: marzena
Magna, shadow czy virago? (trochę długie)
podchodzę do kupna czego¶ na kształt ww modeli i mam dylemat który?

bierz cienia co najmniej 750.zapewniam Cie, ze po roku uznasz ze to za male dla Ciebie.
pozdr
m.

Data: 2010-07-28 16:08:17
Autor: Ivam
Magna, shadow czy virago? (trochę długie)
Użytkownik "makak" <maka88@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i2ogf7$kb6$1@news.task.gda.pl...
witam
podchodzę do kupna czego¶ na kształt ww modeli i mam dylemat który?
(...)
mam 185cm; jazda raczej krótkie trasy, dojazd do roboty czasem na wie¶ do 100km, ale 2 osoby,

Bida panie, bida... Serio: idz za rada Kefira. Shadow i virago sa zdecydowanie male. Na magnie nie mialem okazji siedzec, wiec nic nie powiem. Wez se jakiegos UJM'a, pojezdzij i jak bedziesz dalej chcial isc w tym kierunku co teraz i dalej z pasazerem, to wtedy kupisz cos powyzej litra (bez strachu, ze ciezkie). Bedzie odpowiednio duze, a silnik na tyle elastyczny, zeby pasazer nie sprawial problemu.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-07-28 18:53:53
Autor: Szymon Machel
Magna, shadow czy virago? (trochę długie)

Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci

Bida panie, bida... Serio: idz za rada Kefira. Shadow i virago sa zdecydowanie male.

Eee, a taka ˇda 1100 z kardankiem może być całkiem, całkiem na chłopa :-)

Szymon

Data: 2010-07-28 19:12:18
Autor: Ivam
Magna, shadow czy virago? (trochę długie)
Użytkownik "Szymon Machel" <smachel@EEE.interia.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4c506098$0$19173$65785112@news.neostrada.pl...
Eee, a taka ˇda 1100 z kardankiem może być całkiem, całkiem na chłopa :-)

Mialem na mysli ta mala. A tak BTW to moze byc i fajna, pasujaca rozmiarem, ale dla poczatkujacego zwyczajnie zbyt ciezka.

A mocy nie ma sie co bac - kwestia jej oddawania, dlatego nie patrzylbym na suche dane takie jak np. od 0 do 100.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-07-28 20:01:02
Autor: Szymon Machel
[...]

Ma do¶ć nisko ¶rodek ciężko¶ci więc ten ciężar nie taki straszny.
Na centralkę nie będzie stawiał :) Do ziemi niedaleko.
Jak miałbym co¶ w tym gu¶cie nabyć to to.
A jestem pocz±tkuj±cym motonit± (trochę starszym ale ...)
Mam XJ900 (jako pierwsze). Siadłem na Szedołkę kumpla
(tylko mniejsz±) to jako¶ lekko się zrobiło :-)

Szymon

Data: 2010-07-28 22:58:26
Autor: Ivam
Magna, shadow czy virago? (trochę długie)
Użytkownik "Szymon Machel" <smachel@EEE.interia.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4c50704f$0$19184$65785112@news.neostrada.pl...
A jestem pocz±tkuj±cym motonit± (trochę starszym ale ...)
Mam XJ900 (jako pierwsze). Siadłem na Szedołkę kumpla
(tylko mniejsz±) to jako¶ lekko się zrobiło :-)

Dwie sprawy, ktore powoduja takie wrazenie: wieksza xj'tka i mniejsza shadowka;)

XJ'tka 900 to 240kg na sucho... shadow 600 wazy 200, a 750 - 230, a 1100 juz 300. Juz wiesz skad tak lekko Ci sie zrobilo?

Nie polece duzej xj'ty, kilofazera, litrowej sv'ki czy bandziora 1200 na pierwsze, za to mniejsze odpowiedniki tych maszyn - tak (moze z malym zastrzezeniem do b6-mi nie przypadl do gustu w ogole).

Widze teraz ranking jakis na dole stronki na bikez.com "Rating sample for this *** bike". Wyniki ciekawe;)
- FZS 600 ~93
- XJ 900 ~54
- B6 ~76
- XJ 600 ~63
- SV 600 ~88
- Shadow 600 ~42
- Shadow 750 ~86
- Shadow 1100 ~72

Im wyzsza liczba tym lepiej - skala od 0 do 100

Wyszloby, ze kiepsko trafiles z ta XJ'ta ;)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-07-29 08:51:44
Autor: Szymon Machel
Magna, shadow czy virago? (trochę długie)

Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci

Wyszloby, ze kiepsko trafiles z ta XJ'ta ;)

Musiałem: >120kg wiele wyja¶nia :-)
Ale po przejechaniu 2 tysięcy twierdzę, że to był
dobry strzał. Potrzebuję motoru do dalszych jazd.
Następny (je¶li będzie) to FJR :)

Szymon

Data: 2010-07-29 01:04:33
Autor: Kefir
Magna, shadow czy virago? (trochę długie)
Elou!
On Jul 29, 8:51 am, "Szymon Machel" <smac...@EEE.interia.pl> wrote:
> [...]

Musiałem: >120kg wiele wyja¶nia :-)
Ale po przejechaniu 2 tysięcy twierdzę, że to był
dobry strzał. Potrzebuję motoru do dalszych jazd.

Nono, tylko w miedzyczasie nie zapomnij nauczyc sie jezdzic zanim brak
umiejetnosci sie zemsci.
Najlepszego.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955/XT660X

Data: 2010-07-29 08:27:39
Autor: AZ
On 2010-07-29, Kefir <artur.gwizdowski@gmail.com> wrote:

Musiałem: >120kg wiele wyjaśnia :-)
Ale po przejechaniu 2 tysięcy twierdzę, że to był
dobry strzał. Potrzebuję motoru do dalszych jazd.
Następny (jeśli będzie) to FJR :)

Nono, tylko w miedzyczasie nie zapomnij nauczyc sie jezdzic zanim brak
umiejetnosci sie zemsci.
Najlepszego.

Mnie tam podobnie straszyles, ale napewno ma to jakis sens. Chociaz akurat
w moim przypadku podzialalo mocno na mnie R1 z FAQ i to co spotkalo innych
na moich oczach na drodze. Peclo juz ponad 40kkm ale swoje wrazenia opisze zapewne w zimie bo teraz to trzeba jezdzic poki pogoda jest...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-07-29 17:50:43
Autor: Szymon Machel
[...]

Staram się cały czas. Ale na motongu nie tylko brak umiejętno¶ci
może się przytrafić :(
A w zasadzie to po czym poznać się, że umie się już jeĽdzić? :)
Bo po mojemu to nigdy nie da się tego stwierdzić.
Jeżeli kiedy¶ zdarzy mi się stwierdzić, że już wszystko umiem
to zastanowię się na zakończeniem tej przygody.

Szymon

Data: 2010-07-30 06:12:04
Autor: AZ
Magna, shadow czy virago? (trochĂŞ dÂługie)
On 2010-07-29, Szymon Machel <smachel@EEE.interia.pl> wrote:

Staram siê ca³y czas. Ale na motongu nie tylko brak umiejêtno¶ci
mo¿e siê przytrafiæ :(
A wlasnie chyba tylko to. Jedna z najwazniejszych umiejetnosci jest
przewidywanie tego co zrobi inni uzytkownik drogi.
A w zasadzie to po czym poznaæ siê, ¿e umie siê ju¿ je¼dziæ? :)
Bo po mojemu to nigdy nie da siê tego stwierdziæ.
Otoz to.
Je¿eli kiedy¶ zdarzy mi siê stwierdziæ, ¿e ju¿ wszystko umiem
to zastanowiê siê na zakoñczeniem tej przygody.

No i obys tak nigdy nie stwierdzil :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-08-05 18:51:23
Autor: Szymon Machel
Magna, shadow czy virago? (troche d3ugie)
Uzupełniaj±c: Wczoraj przejechałem kilkana¶cie kilometrów VTX1800.
I nie wiem co powiedzieć. Chyba bym się nie przesiadł z XJ900.
Wielkie, manewrowo¶ć mniejsza (ale się da), całkiem inne oddawanie
mocy (której chyba nie brakuje), hamulców niet (ciekawe co powiedzieliby
ci, którzy twierdz±, że XJ900 nie ma hamulców:).
Wła¶ciciel twierdzi, że wygodniejsze (jechał na moim). Objechał tym
Bałtyk dookoła i zadowolony.
Co my¶licie warto zmieniać (za jaki¶ czas) zapatrywania i zamiast FJR
nabyć cruisera (tylko dużego - małe s± nieteges dla pocz±tkuj±cego)?

Szymon

Data: 2010-08-06 07:56:30
Autor:
Magna, shadow czy virago? (troche dlugie)
Objechał tym Bałtyk dookoła

caly czas po plazy ?!  ;)  MSPANC

--
pozdr
janku

--

Magna, shadow czy virago? (trochę długie)