Magnes na szprychę

Data: 2019-04-25 20:32:32
Autor: Cavallino
Magnes na szprychę
Odległość między szprychą a widełkami to ok 3 cm.
Mam zamocowany licznik, ale nie działa - właśnie przez 2 cm odstęp między magnesem a czujnikiem.
Czy są magnesy, które wystają na np. 2 cm od szprychy?
Względni o większej mocy, która da zadziałać czujnikowi oddalonemu o 2 cm od magnesu?

Jeśli tak - to jak i gdzie tego szukać, nie widzę tego typu opisów przy magnesach.

Z góry dzięki za pomoc.

Data: 2019-04-25 14:00:43
Autor: rmikke
Magnes na szprychę
On Thursday, 25 April 2019 20:32:31 UTC+2, Cavallino  wrote:
[...]

A nie prościej przesunąć wszystko bliżej osi, żeby zmniejszyć odległość?

Data: 2019-04-26 06:11:22
Autor: qrt
Magnes na szprychę
rmikke <spamcatch@mailinator.com> Wrote in message:
On Thursday, 25 April 2019 20:32:31 UTC+2, Cavallino  wrote:> Odległość między szprychą a widełkami to ok 3 cm.> Mam zamocowany licznik, ale nie działa - właśnie przez 2 cm odstęp > między magnesem a czujnikiem.> Czy są magnesy, które wystają na np. 2 cm od szprychy?> Względni o większej mocy, która da zadziałać czujnikowi oddalonemu o 2 > cm od magnesu?> > Jeśli tak - to jak i gdzie tego szukać, nie widzę tego typu opisów przy > magnesach.> > Z góry dzięki za pomoc.A nie prościej przesunąć wszystko bliżej osi, żeby zmniejszyć odległość?

Też mi się tak wydaje ale z drugiej strony to może być jakiś
 fatbike albo coś takiego...

Data: 2019-04-26 06:38:20
Autor: Cavallino
Magnes na szprychę
W dniu 26-04-2019 o 06:11, qrt pisze:
[...]

Nie, to zwykły rower, tyle że elektryczny, ale felga dość szeroka i szprychy idą dość daleko.

Data: 2019-04-26 06:31:36
Autor: Cavallino
Magnes na szprychę
W dniu 25-04-2019 o 23:00, rmikke pisze:
[...]

Ale co znaczy przesunąć bliżej osi?
Chodzi o wysokość magnesu i czujnika?

No to nie ma mniejszej odległości szprych od widełek - to elektryk Gianta z silnikiem w przednim kole, więc koło jest dość masywne.

Data: 2019-04-26 08:06:37
Autor: Szuwarek
Magnes na szprychę

No to nie ma mniejszej odległości szprych od widełek - to elektryk Gianta z silnikiem w przednim kole, więc koło jest dość masywne.
A nie starczy kabelka, żeby założyć czujnik na tylnym widelcu. Może tylne koło jest bliżej niż przednie.
Pozdrawiam.

Data: 2019-04-26 08:22:53
Autor: Cavallino
Magnes na szprychę
W dniu 26-04-2019 o 08:06, Szuwarek pisze:

No to nie ma mniejszej odległości szprych od widełek - to elektryk Gianta z silnikiem w przednim kole, więc koło jest dość masywne.
A nie starczy kabelka, żeby założyć czujnik na tylnym widelcu.

Zdecydowanie nie wystarczy.

Data: 2019-04-26 14:27:35
Autor: abn140
Magnes na szprych

Zdecydowanie nie wystarczy.
kabla? to jakis drogi cudak na gwarancji?
bo jak nie to przedluzyc i tyle.
liczniki rowerowe zastepuje telefonem. a liczniki przedluzam, zakladam magnes na korbe i mam kadencje.
dziala.

Data: 2019-04-26 14:31:19
Autor: Szuwarek
[OT] Re: Magnes na szprych
abn140 pisze:
[...]
A masz jakiś patent na lutowanie kabelków od licznika, bo próbowałem i nie wychodzi. Najgorzej jest ze zdjęciem lakieru z linki miedzianej - nie chce się pobielić.
Pozdrawiam

Data: 2019-04-26 15:42:14
Autor: abn140
[OT] Re: Magnes na szprych
Pozdrawiam
yyy, tego....
liczniki kupuje gdzie popadnie i jak najtaniej, jednen mam z  tesco, za 13 pln? chyba, drugi z jakiegos niemieckiego demobilu z allegro.
tez cos  kolo tego.
oba wygladaja calkiem normalnie, ten z alle solidniejszy.
nie certole sie z nimi. kable sztukuje jakimis starymi ze sluchawek, ladowarek czy czego tam popadnie. zdejmuje oslone palcami troche grzejac na gazie, cyk i zlazi.
wiaze to ze soba na chamsko, izolacja i na rower.
polecam te miejsca zwiazan potraktowac oslonami termokurczliwymi. sam tak nie mam, ale zawsze miec chcialem :-), pewnie zadziala.
i tyle.
zero 3,14erdolenia. najprostrze rozwiazanie.
ale dzieki za uwage ze lutowanie tych wlosow odpada...
tez o tym myslalem, i po Twoim poscie mi przeszlo raczej na stale....

Data: 2019-04-26 08:24:17
Autor: cyklista
Magnes na szprychę
Cavallino pisze:

Ale co znaczy przesunąć bliżej osi?
Chodzi o wysokość magnesu i czujnika?

No to nie ma mniejszej odległości szprych od widełek - to elektryk Gianta z silnikiem w przednim kole, więc koło jest dość masywne.

daj zdjęcie jak masz teraz zamontowane

-- -

Data: 2019-04-26 09:54:23
Autor: Cavallino
Magnes na szprychę
W dniu 26-04-2019 o 08:24, cyklista pisze:
Cavallino pisze:

[...]

Standardowo, zwykły okrągły magnesik na szprysze, czujnik na widelcu, gdzieś w połowie wysokości, nie ma co focić.

W żadnym miejscu szprycha nie jest zasadniczo bliżej widelca, żeby taki magnes mógł zadziałać.

Spróbuję z neodymowym, dzięki za wskazówki czego szukać.

Data: 2019-04-26 11:25:50
Autor: cyklista
Magnes na szprychę
Cavallino pisze:

[...]

więc nie kombinuj z magnesem tylko z czujnikiem i daj mu taka podkładkę żeby się o ten centymetr zbliżył do szprych

-- -

Data: 2019-04-26 11:32:27
Autor: Cavallino
Magnes na szprychę
Cavallino pisze:

[...]

Tak mi nawet mówił sprzedający, ale....:

To musiałaby być nie podkładka, tylko jakiś spory klocek, żeby czujnik zbliżył się o 1,5-1,8 cm (1 cm to mocno za mało).
Przy czujniku montowanym na gumki, struganie i mocowanie czegoś takiego nie brzmi mi zbyt trwale....

Data: 2019-04-26 15:59:49
Autor: Budzik
Magnes na szprychę
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Cavallino pisze:

[...]

e, wez jakis kawałek plastiku albo drewna, przymocuj, dosztukuj i zapomnij. To musi działać. Jak sie boisz o trwałosc to czujnik przyklej na stałe do tegoz plastiku a plastik wez odpowiednio wiekszy zeby mozna było mocniej przymocowac do widelca. Moze jakis kawałek korytka do kabli odpowiedniej wysokosci? Sa takie 1,5cm wysokie...

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę...

Data: 2019-04-26 22:46:26
Autor: Cavallino
Magnes na szprychę

Cavallino pisze:

[...]

Wziąłem klocek Lego i znaleziony w garażu stary magnes od innego licznika odstający trochę dalej od szprychy i działa.
Ale niedokładnie - pokazuje trochę za mało, mimo wyskalowania.

Czy wysokość czujnika na widelcu ma znaczenie?
Bo najbliżej czujnika magnes był na samym dole i tam go nieco opuściłem...

Data: 2019-04-27 16:59:46
Autor: Budzik
Magnes na szprychę
[...]

:)
wysokosc czujnika oczywiscie nie ma znaczenia bo na kazdej wysokosci koło obraca sie dokładnie tyle samo razy przy danej predkosci.
Może jakies zakłócenia wprowadza osprzet elektryki roweru?

--
Pozdrawia... Budzik
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

Data: 2019-04-27 19:05:48
Autor: ń
Magnes na szprychę
Może mieć znaczenie, gdyż im dalej od osi tym bardziej skokowa jest zmiana pola magnetycznego, ale i tym krótszy jest impuls.

-- -- -

Data: 2019-04-27 20:20:21
Autor: Cavallino
Magnes na szprychę
W dniu 27-04-2019 o 18:59, Budzik pisze:

[...]

A czy (jeszcze) zbyt duża odległość od magnesu, może dawać takie efekty?

Data: 2019-04-28 10:59:45
Autor: Budzik
Magnes na szprychę
[...]

Oczywiście.
Odległosc powinna byc minimalna jaką się da uzskac, pewnie około 1mm...
Zwłaszcza jak przekłamania predkosci sa w dol to pewnie co którys impuls nie jest złapany przez czujnik.

--
Pozdrawia... Budzik
"W demokracji wolno głupcom głosować,

Data: 2019-04-28 14:06:26
Autor: Cavallino
Magnes na szprychę
W dniu 28-04-2019 o 12:59, Budzik pisze:
[...]

No to jeszcze muszę pokombinować w tą stronę (po długim weekendzie)...

Data: 2019-04-28 14:50:19
Autor: Budzik
Magnes na szprychę
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

No to jeszcze muszę pokombinować w tą stronę (po długim weekendzie)...

Te czujniki łapiace sygnał tez przewaznie maja jakas długośc i warto pokombinowac w ktorym meijscu najlepiej przycelowac magnes.

--
Pozdrawia... Budzik
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2019-04-25 18:58:32
Autor: Piotr Rogoza
Magnes na szprychę
W dniu Thu, 25 Apr 2019 20:32:32 +0200, uzytkownik Cavallino napisal:

[...]

A większy czujnik lub podkładka pod niego. Dodatkowo możesz przesunąć całość w stronę piasty. Przednie koło?

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2019-04-25 21:31:04
Autor: ToMasz
Magnes na szprychę
W dniu 25.04.2019 o 20:32, Cavallino pisze:
[...]

każdy większy neodymowy. mozesz wydłubać z twardego dysku, roweru magnetycznego itp. ale estetycznie raczej tego nie zamontujesz. Może do wentylk rurką termokurczliwą? Bo z takim neodymkiem wspomniane 3cm to pikuś. (jak nie zapomnę - sprawdzę jutro z jakiej odległości działa)

ToMasz

Data: 2019-04-26 06:42:43
Autor: Cavallino
Magnes na szprychę
W dniu 25-04-2019 o 21:31, ToMasz pisze:
[...]

Czyli coś takiego?

https://allegro.pl/oferta/magnes-kadencji-sigma-sport-00166-do-osi-pedalu-7918458430

lub lepiej :
https://allegro.pl/oferta/magnes-na-szpryche-sigma-sport-00165-7918458398

Data: 2019-04-26 07:04:36
Autor: ń
Magnes na szprychę
Data: 2019-04-26 07:29:13
Autor: Cavallino
Magnes na szprychę
W dniu 26-04-2019 o 07:04, ń pisze:
Raczej takiego:
https://allegro.pl/oferta/sigma-power-magnet-mocny-magnes-na-szpryche-00430-7785672633

Ten nie ma informacji, ze jest neodymowy.

Data: 2019-04-26 08:23:01
Autor: cyklista
Magnes na szprychę
Cavallino pisze:
W dniu 26-04-2019 o 07:04, ń pisze:
Raczej takiego:
https://allegro.pl/oferta/sigma-power-magnet-mocny-magnes-na-szpryche-00430-7785672633

Ten nie ma informacji, ze jest neodymowy.

i działanie do 2 cm też nie powala

-- -

Data: 2019-04-27 13:06:16
Autor: ToMasz
Magnes na szprychę
[...]

a jednak się przeliczyłem. 2.5cm pryzmatyczny magnes, łapie z maks -2.5cm. co ciekawe zasięg jest zdecydowanie większy, gdy magnes jest wyżej niż czujnik. bezpieczna dległość, żeby pewnie działało to 2cm.
ToMasz

Magnes na szprychę