Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Magura marta sl, skok klamek

Magura marta sl, skok klamek

Data: 2012-03-25 17:28:36
Autor: ...::QRT::...
Magura marta sl, skok klamek
Dnia Fri, 23 Mar 2012 19:07:12 +0100, ArekM napisał(a):

Witam!

Przesiadłem sie po wieeeeeelu latach z obreczy ceramicznych z v-kami XTR na nowe kółka i hamulce tarczowe - magura martha sl carbon. No i mam zagwozdke ...

Skok klamki hamulca przedniego jest mniejszy niż hamulca tylnego. Hamulec przedni łapie wczesniej i generalnie jest twardszy. Przy pełnym scisku odstep od kiery jest mniejszy przy hamulcu tylnym. O ile w przypadku tradycyjnych hampli jest to dla mnie normalka (dłuższa linka sie rozciąga bardziej) to nie wiem, czy tak powinno byc przy tarczowych :) Wiec jak to jest?

Nie wiem jakie to różnice ale zasadniczo może być tak samo. Ciśnienie jest
duże a przewód jednak nieco elastyczny wiec moze odrobinkę pracować. Niektórzy robią przewody w oplocie stalowym aby wyeliminować to zjawisko. Współczesna tarczówki automatycznie też ustawiają odległość klocka od
tarczy wiec tutaj także może być jakaś mała różnica co bedzie skutkować
podobnym efektem. Jak klocki sie ułożą to może to zniknąć albo Ty
przestaniesz na to zwracać uwagę :)  
Oczywiscie przy zalożeniu, ze oba sa prawidłowo odpowietrzone ...

Nie wiem jak w magurach ale zapowietrzone hamulce przedewszystkim hamują
bardzo słabo bądź, jak kto woli praktycznie nie hamują. Klamka ma nie tyle
wiekszy skok co sie wręcz zapada i można nią prawie kierownicy dotknąć. Zapowietrzenie to znacznie bardziej poważne objawy niż tylko większy skok
klamki.

Magura marta sl, skok klamek

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona