Mainstream media są OK. To lefebryści kłamią!

Data: 2010-04-30 02:36:32
Autor: Grzegorz Z.
Mainstream media są OK. To lefebryści kłamią!
Ich sekta wbrew temu co twiedzi NIE JEST częścią kościoła
katolickiego.

http://ekai.pl/wydarzenia/raport/x22970/lefebrysci-trudny-dialog/

4 czerwca 2008 Papieska Komisja "Ecclesia Dei" przedstawiła Bractwu 5-
punktowe warunki porozumienia ze Stolicą Apostolską. Lefebrystów
zobowiązywano do: udzielenia odpowiedzi proporcjonalnej do hojności
Papieża ("Summorum Pontificum"); unikania wszelkich działań
publicznych, godzących w szacunek dla Ojca Świętego i sprzecznych z
miłością chrześcijańską; unikania przedstawiania swego nauczania jako
wyższego od nauczania papieskiego i ukazywania Bractwa w opozycji do
Kościoła oraz wykazania woli uczciwego działania w pełnej kościelnej
miłości i w szacunku dla autorytetu Wikariusza Chrystusa. Ostatnim
warunkiem był termin udzielenia odpowiedzi do końca tegoż miesiąca.

O odpowiedzi przełożonego Bractwa bp. B. Fellaya na te warunki z 26
czerwca 2008 poinformowało tego samego dnia Radio Watykańskie w
komentarzu "Fiasko dialogu z lefebrystami". Potwierdzono wcześniejsze
przecieki prasowe na temat warunków Komisji i odrzucenia ich przez bp.
Fellaya.

Data: 2010-04-30 12:00:06
Autor: SpamerCodzienny ;-) heŽsk
Mainstream media są OK. To lefebryści kłamią!
On Fri, 30 Apr 2010 02:36:32 -0700 (PDT), "Grzegorz Z."
<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

Ich sekta wbrew temu co twiedzi NIE JEST częścią kościoła
katolickiego.

 grzesiuz, wypad na pl.soc.roligia i tam lecz swoje fobie.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-30 12:09:10
Autor: mkarwan
Mainstream media są OK. To lefebryści kłamią!

Wg ciebie KK tez jest sektą.

Data: 2010-04-30 12:52:15
Autor: kochamspamWYTNIJTO
nieczego nie rozumie, a p...
Ich sekta wbrew temu co twiedzi NIE JEST częścią kościoła
katolickiego.

http://ekai.pl/wydarzenia/raport/x22970/lefebrysci-trudny-dialog/

To co wypisuje tu uparcie Grzegorz Z. świadczy nie tylko o jego złych obyczajach (co wytknąlem mu w innym miejscu), ale także o kompletnym nierozumieniu tekstów na które się powołuje.
Wystarczy przeczytać tekst pod wskazanym linkiem.

W ogóle to cała ta sprawa nie jest prosta, a za to bardzo bardzo poważna.
Lefebryści (to potoczne określenie) i nie tylko lefebryści - uważają że Sobór Watykański II odstąpił od prawdziwej wiary katolickiej - dokonał apostazji. Chcą aby Watykan powrócił na drogę prawdziwej wiary.
I wcale nie wygląda na to że nie mają racji.

Data: 2010-04-30 13:11:36
Autor: abc
nieczego nie rozumie, a p...
[...]

Nie ma żadnych "lefebrystów", określenie "lefebrysta" sugeruje wyznawcę
jakiejś nowej fałszywej religii zwanej  "lefebryzmem".

Tymczasem abp Lefebvre nie stworzył ani żadnej nowej, fałszywej religii ani
żadnego równoległego "Kościoła" czyli sekty. Pozostał katolikiem jakim był
zawsze.

Abp Lefebvre stworzył Bractwo Kapłańskie św. Piusa X, które jest
zgromadzeniem katolickich  księży wiernych Tradycji Kościoła Świętego.

Celem Bractwa jest przechowanie, przez okres obecnego kryzysu, nieskażonego
w formie i w treści katolicyzmu, jaki do roku 1962 był powszechną normą  w
Kościele.

Gdy obecny kryzys w Kościele zakończy się i Kościół w pełni powróci do
swojej własnej Tradycji, Bractwo św. Piusa X nie będzie już potrzebne jako
punkt odniesienia.  Na razie jest potrzebne.

I żeby nie było nieporozumień, ja nie jestem księdzem tylko zwykłym
katolikiem i nie  należę do Bractwa Kapłańskiego św. Piusa X.

Data: 2010-04-30 14:36:58
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
nieczego nie rozumie, a p...

"abc" <abc@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]

I żeby nie było nieporozumień, ja nie jestem księdzem tylko zwykłym
katolikiem i nie  należę do Bractwa Kapłańskiego św. Piusa X.

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić

   :-)

   AR

Data: 2010-04-30 17:15:18
Autor: Grzegorz Z.
Mainstream media są OK. To lefebryści kłamią!
Dnia Fri, 30 Apr 2010 12:52:15 +0200, kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl
napisał(a):

W ogóle to cała ta sprawa nie jest prosta

Weź nie pierdziel farmazonów że nie jest prosta.

Kościół kat. to nie demokracja, tylko zamordyzm - trzeba siedzieć cicho i
słuchać zaleceń papieża.

Lefebryści nie chcieli słuchać zaleceń papieża i zostali wyrzuceni z
Kościoła na zbity pysk.

Co tu więcej jest "do rozumienia" ? --

Mainstream media są OK. To lefebryści kłamią!