Majątek po ślubie - nieruchomości

Data: 2010-07-16 22:42:51
Autor: stereo
Majątek po ślubie - nieruchomości
Witam,
mamy taką sytuację:
- posiadam działkę budowlaną na której prowadzę budowę domu jednorodzinnego (gotowe ok. 30%)
Teraz biorę ślub i póki co cały czas działka i budowa jest tylko i wyłącznie moja (na wypadek rozwodu i podziału majątku). Co jednakże gdy dalej będę prowadził budowę i skończę dom? Czy będzie się w razie rozwodu należało mojej żonie 70% / 2 = 35% tego domu (bo to już powstanie po ślubie)?

Pomóżcie mi bo z kobietami nigdy nie wiesz.. o nie wiesz nie ;)

Data: 2010-07-16 16:12:57
Autor: witek
stereo wrote:
[...]

ziemia twoja, wszystko co na niej twoje.
i tak juz zostanie.

Żonie co najwyzej moze sie zwrot kasy należeć, ale nie współwłasność chaty.

Data: 2010-07-17 07:52:20
Autor: pwz
Majątek po ślubie - nieruchomości
W dniu 2010-07-16 22:42, stereo pisze:
Witam,
mamy takÂą sytuacjĂŞ:
- posiadam dziaÂłkĂŞ budowlanÂą na ktĂłrej prowadzĂŞ budowĂŞ domu jednorodzinnego
(gotowe ok. 30%)
Teraz biorê œlub i póki co ca³y czas dzia³ka i budowa jest tylko i wy³¹cznie
moja (na wypadek rozwodu i podziaÂłu majÂątku). Co jednakÂże gdy dalej bĂŞdĂŞ
prowadziÂł budowĂŞ i skoĂączĂŞ dom? Czy bĂŞdzie siĂŞ w razie rozwodu naleÂżaÂło
mojej Âżonie 70% / 2 = 35% tego domu (bo to juÂż powstanie po Âślubie)?

Pomó¿cie mi bo z kobietami nigdy nie wiesz.. o nie wiesz nie ;)

Odpuść sobie ślub, skoro masz takie wątpliwości. Zawsze wszystko będzie tylko twoje. Po co się stresować?
pwz

Data: 2010-07-18 15:44:56
Autor: ąćęłńóśźż
Majątek po ślubie - nieruchomości
Czy środki na dalszą budowę będą pochodziły z przestępstwa?

-- -- -

Data: 2010-07-19 00:07:01
Autor: Johnson
ąćęłńóśźż pisze:

Czy środki na dalszą budowę będą pochodziły z przestępstwa?

To jest bez znaczenia. Nawet w takim wypadku będą majątkiem wspólnym.

Uchwała z dnia 29 czerwca 2010 r.(sygn. akt III CZP 42/10).
Przedmioty majątkowe nabyte w czasie trwania wspólności ustawowej przez jednego z małżonków, uzyskane z przestępstwa, wchodzą w skład majątku wspólnego na podstawie art. 32 § 1 k.r.o.

--
@2009 Johnson

Data: 2010-07-21 08:04:58
Autor: ąćęłńóśźż
Majątek po ślubie - nieruchomości
Właśnie ma znaczenie.

Bo jak on ukradnie, to jego żonie pozostanie połowa dorobku jako wspólność ustawowa na mocy KRO, a jemu zabiorą orzekając przepadek.
Innymi słowy w świetle SN jak kraść, to tylko po ślubie i nic nie mówić żonie (bo jeśli wiedziała, to przepadło ;-))))

-- -- -

Data: 2010-07-21 01:31:00
Autor: witek
ąćęłńóśźż wrote:
> [...]

Innymi słowy w świetle SN jak kraść, to tylko po ślubie i nic nie mówić żonie (bo jeśli wiedziała, to przepadło ;-))))

ale o szo chosi?

Data: 2010-07-21 08:28:52
Autor: Johnson
ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Nie rozumiem tego co piszesz, ale to wszystko mi jedno.

--
@2009 Johnson

Data: 2010-07-19 00:05:09
Autor: Johnson
stereo pisze:

Pomóżcie mi bo z kobietami nigdy nie wiesz.. o nie wiesz nie ;)

Nie żeń się :)

--
@2009 Johnson

Data: 2010-07-26 09:25:07
Autor: Tapatik
Użytkownik stereo napisał:
[...]

Spisz przed ślubem intercyzę (czy jak to się fachowo nazywa).
Piszę całkiem serio.

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-07-26 10:35:17
Autor: spp
W dniu 2010-07-26 09:25, Tapatik pisze:

Pomóżcie mi bo z kobietami nigdy nie wiesz.. o nie wiesz nie ;)

Spisz przed ślubem intercyzę (czy jak to się fachowo nazywa).
Piszę całkiem serio.

Jeżeli ma takie wątpliwości to lepiej się nie żenić. :(

--
spp

Majątek po ślubie - nieruchomości