Majorka - MCH

Data: 2012-07-08 08:50:58
Autor: Docent Zylber
Majorka - MCH
Czy ten wypadek mógł być też przyczyną ostatniego rozhermetyzowania kabiny w Genevie?

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114881,12089913,Przemeczeni_piloci_zasypiaja_za_sterami__a_linie_lotnicze.html

Docent

Data: 2012-07-08 13:31:19
Autor: krzysztofwiktor
Majorka - MCH
Użytkownik "Docent Zylber" <Docent.Zylber@Pan.edu.com> napisał w wiadomości news:jtbajg$2gr$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zdecydowanie TAK, zasneli i zapomnieli zamknąć okna w kabinie.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Wiktor

Data: 2012-07-09 21:20:04
Autor: Maksymilian Dutka
Majorka - MCH
W dniu 2012-07-08 08:50, Docent Zylber pisze:
Czy ten wypadek m�g� by� te� przyczyn� ostatniego rozhermetyzowania kabiny w
Genevie?

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114881,12089913,Przemeczeni_piloci_zasypiaja_za_sterami__a_linie_lotnicze.html

Docent

Dopiero w sytuacjach awaryjnych można lądować na "automacie"? Dziwne...
Swoją drogo współczuję tak siedzieć n godzin nic nie robiąc. Rozrzedzone powietrze też chyba nie pomaga.

Maksymilian Dutka

Data: 2012-07-16 15:17:02
Autor: Docent Zylber
Majorka - MCH
powietrze też chyba nie pomaga.

oj majo sporo robty. Najwięcej zajumuje balansowanie paliwa (szasowanie) w zbiornikach skrzydłowych z powodu nierównomiernego zużycia

Docent

Data: 2012-07-16 18:55:09
Autor: TJ_Blues
Majorka - MCH
On Monday, July 16, 2012 9:17:02 AM UTC-4, Docent Zylber wrote:
&gt;powietrze też chyba nie pomaga.

oj majo sporo robty. Najwięcej zajumuje balansowanie paliwa (szasowanie) w zbiornikach skrzydłowych z powodu nierównomiernego zużycia

Docent

W liniowcach balansowaniem paliwa zajmuje sie jeden z komputerow pokladowych. A wracajac do meritum sparwy. Zasypiajacy piloci nie moga dziwic bo faktycznie wiekszosc funkcji jest zautomatyzowan. Tak na oko to 90 - 95% lotu jest na AP. Podobny efekt to "highway hypnosis". Z tym, ze piloci maja pewne powazne utrudnienie; zmiany stref czasowych powodujace bezsennosc i w konsekwencji brak potrzebnego wypoczynku.

cheers TJ

Data: 2012-07-18 17:40:13
Autor: Paweł Kasztelan
Majorka - MCH
W dniu 2012-07-16 15:17, Docent Zylber pisze:
powietrze też chyba nie pomaga.

oj majo sporo robty. Najwięcej zajumuje balansowanie paliwa (szasowanie)
Oj coś mi zalatujesz koliną.

zbiornikach skrzydłowych z powodu nierównomiernego zużycia

Docent

Poz. PK.

Data: 2012-07-18 18:01:42
Autor: JJR
Majorka - MCH
Użytkownik "Paweł Kasztelan" <Pkasztstop_dla_spamu@gmail.com> napisał

Oj coś mi zalatujesz koliną.

Gratulujemy refleksu. Toż on już prawie miesiąc się jako docent produkuje.

--
pzdr,
Jędrzej

"Umysł jest jak spadochron. Jeśli nie jest otwarty - nie działa."  Frank Zappa

Data: 2012-07-18 18:19:51
Autor: Paweł Kasztelan
Majorka - MCH
W dniu 2012-07-18 18:01, JJR pisze:
Użytkownik "Paweł Kasztelan" <Pkasztstop_dla_spamu@gmail.com> napisał

Oj coś mi zalatujesz koliną.

Gratulujemy refleksu. Toż on już prawie miesiąc się jako docent
produkuje.

Wiem. Ale nie chciało mi się tego komentować.
Tym "balansowanie paliwa (szasowanie)" mnie rozwalił :)

Pozdrawiam.PK.

Data: 2012-07-19 21:38:42
Autor: Docent Zylber
Majorka - MCH
Tym "balansowanie paliwa (szasowanie)" mnie rozwalił :)

wiesz dla laików powiedzaiłbym "pąpowanie zbiorników" ale my w branży posługujemy się slangiem

Docent

Data: 2012-07-19 19:04:41
Autor: TJ_Blues
Majorka - MCH
On Thursday, July 19, 2012 3:38:42 PM UTC-4, Docent Zylber wrote:
&gt;Tym &quot;balansowanie paliwa (szasowanie)&quot; mnie rozwalił :)

wiesz dla laików powiedzaiłbym &quot;pąpowanie zbiorników&quot; ale my w branży posługujemy się slangiem

Docent

A to szanowny pan Docent lata okretami podwodnymi czy moze plywa samolotami? A w jakiej fazie lotu trzeba rwac szoty? Czy to jest wtedy jak sie robi polbeczke ze zwrotem na bakburte? A moze chodzilo o sterburte i zluzownie grota...?

Miodzio :-)

cheers TJ

Data: 2012-07-19 23:08:57
Autor: JJR
Majorka - MCH
> [...]

>Tym "balansowanie paliwa (szasowanie)" mnie rozwalił :)

wiesz dla laików powiedzaiłbym "pąpowanie zbiorników" ale my w branży

Yes, yes, yes!!
Szacun dla pana z branży :)

--
pzdr,
Jędrzej

Dzięki rozpowszechnieniu oświaty można dziś czytać, pisać i publikować, nie przestając być analfabetą. - Hugo Steinhaus -

Majorka - MCH