Maksymalnie schowane ustawienie satki na poludniowym balkonie

Data: 2010-02-26 11:07:40
Autor: topek
Maksymalnie schowane ustawienie satki na poludniowym balkonie
Witam,
mam na oku mieszkanie z poludniowym (lekko na wschod) balkonem:
Tak to wyglada w Google Maps:
http://img21.imageshack.us/img21/1092/balkongooglemaps.png
Balkon jest niestety z gory zakryty i mam tylko "dziure" szacuje na oko z
120cm wysoka.
Powiedzmy jakbym chcial odbierac przez bardzo szerokie otwarte okno

Pod jakim katem pada sygnal na podloge balkonu, znaczy na antene?
Jak najnizej bede mogl ustawic taka antene?
Oczywiscie trzeba doliczyc wystajace ramie z konwerterem i odsunac antene od
barierki balkonu.
Ktory z kolorow obrazuje najblizej prawdy w jakis sposob pada sygnal na antene?
http://img7.imageshack.us/img7/305/antenanabalkonie.png
Pomaranczowy
Niebieski
Rozowy
Zielony
Czerwony?

Antena ma byc zalozona w Monachium.
Antena ma byc mozliwie nisko, zeby nie wystawala za bardzo nad barierke.
Pozwolenia na wywieszenie anteny za balkon pewnie nie dostane :)

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2010-02-26 12:18:39
Autor: Kompaner
Maksymalnie schowane ustawienie satki na poludniowym balkonie
Data: 2010-02-26 13:09:12
Autor: topek
Maksymalnie schowane ustawienie satki na poludniowym balkonie
Kompaner <kompaner@gazeta.pl> napisał(a):
http://www.technisat.pl/index1837.html?nav=Kalkulator_k%C4_t%C3%B3w_azymutu_i_e
lewacji,pl,96
Dzieki za link.
Takie dane mi wyszly:
Miasto AZ EL
München 178.14 ° 34.71 °
No ale to jest elewacja anteny?
Czy na antene pod takim katem mi pada sygnal?
Tylko 34° wzgledem czego? Pionu czy poziomu?

Na stronie TechniSatu jest jeszcze taka grafika:
http://img27.imageshack.us/img27/5913/antenastopnie.png

Czyli przy moich 34 stopniach (prawie 35 stopni), przy odleglosci 1m od
barierki balkonu antena moze zostac obnizona o 67,45cm?
Dobrze to rozumiem?

Data: 2010-02-26 17:39:57
Autor: J.F.
Użytkownik "topek " <topek2000@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hm8h5o$ft6$1inews.gazeta.pl...
München 178.14 ° 34.71 °
No ale to jest elewacja anteny?
Czy na antene pod takim katem mi pada sygnal?
Tylko 34° wzgledem czego? Pionu czy poziomu?

od poziomu.

[...]

Gorna krawedz obnizyc od stropu o 67cm lepiej wiecej,  a dolna 67 od krawedzi barierki, a lepiej mniej.
a w ogole to najlepiej przysunac jak najbardziej do "elewacji" - moze nawet zamontowac za tym "oknem".
Te krawedzie i barierki tez rozpraszaja fale.

Tylko czy w Niemczech tak mozna ?

J.

Data: 2010-02-26 21:12:22
Autor: Jerzy Pastusiak
Maksymalnie schowane ustawienie satki na poludniowym balkonie
zobacz jeszcze edukacyjnie rysunki, dla (48.15N, 11.58E):

http://www.satlex.de/de/azel_calc.html
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/

oraz
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/test/

sadze, ze obliczenia to moga ci pokazac miejsce zgrubsza,
nigdy nie wiadomo co bedzie zaslanilo talerz

najdokladnieniej zobaczycz, jezeli bedzie slonce, gdzie ustawic
talerz: 2 marca, godz. 12:20), ale jutro tez masz slonce nizej
tylko o 1,1 st

powodzenia, jp
__________________________________

Data: 2010-02-26 14:47:50
Autor: Jerzy Pastusiak
Maksymalnie schowane ustawienie satki na poludniowym balkonie
| Powiedzmy jakbym chcial odbierac przez bardzo szerokie otwarte okno

W ciagu najblizszego tygodnia, masz unikalna mozliwosc znalezienia
polozenia satelity z dokladnoscia do 1st., bo aktualnie slonce
porusza sie po linii satelitów stacjonarnych:
[Dwa razy rocznie - czyli talerz w trudnych warunkach]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/2x_rocznie/wstep.html

Wylicz sobie godzine:
[Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

zobacz tez tutaj:
[Jakiego satelitę aktualnie wskazuje słońce?]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/pps.html

Cien slonca o wlasciwej godzinie, pokaze co przeslania satelite.

Pzdr.J.P.

Data: 2010-02-26 23:01:30
Autor: adresss
Maksymalnie schowane ustawienie satki na poludniowym balkonie
Antena ma byc mozliwie nisko, zeby nie wystawala za bardzo nad barierke.
Pozwolenia na wywieszenie anteny za balkon pewnie nie dostane :)

to moze antene kup plaska antene?

http://www.google.com/search?hl=en&q=flat+satellite+antenna&aq=1&aqi=g10&aql=&oq=flat+sat

latwiej bedzie ja zamaskowac.

Poza tym jest jakies unijne prawo, ze mozesz zadac zgody na instalacje
anteny (aby odbierac tv ze swojego kraju). Moze ktos kolege podesle
odpowiedni link?

Ale co moze wymagac Polak w kraju, w ktorym obowiazuje prawo z czasow
Hitlera, ze Polacy nie sa mniejszoscia narodowa w Niemczech. I
Polakowi, ktory jest ojcem, zabrania sie rozmawiac z dziecmi w jezyku
polskim.

--
ThinkXtra

Data: 2010-02-27 18:14:49
Autor: Tomy M.
Maksymalnie schowane ustawienie satki na poludniowym balkonie
Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci news:s2ggo55tbusgqumfs9q4ckq2jmu8uq81ou4ax.com...

[...]

Trzeba bylo nie glosowac na PO, wtedy mialbys innego ministra
spraw zagranicznych, z pewnoscia nie takiego idote jak Radek.

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-02-27 19:04:14
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
Tomy M. wrote:

[...]

Uwazasz ze np. ex minister Fotyga bylaby w kwestiach
relacji sasiedzkich skuteczniejsza? Nie zaryzykowalbym
takiego stwierdzenia.

Albert Einstein (1879-1955)

Data: 2010-03-01 09:49:27
Autor: topek
adresss@poczta.pl napisał(a):
>Antena ma byc mozliwie nisko, zeby nie wystawala za bardzo nad barierke.
>Pozwolenia na wywieszenie anteny za balkon pewnie nie dostane :)

> [...]

Tu sa fajne plaskie:
http://www.berlin-satshop.de/flachantennen-fuer-sat-empfang-135.htm?hmm=93d811443720463c48b1b0a93988ac08

[...]

:]
Nie jest tak zle.
Troche trzeba sie napocic ale trzeba tez wiedziec jakie mieszkanie szukac
(poludniowy balkon). Nawet jak zabronia.

Sasiad 2 balkony dalej ma ordynarnie satke wywieszona, tak ze jest za balkonem
wiec i ja tak zrobie, bez zadnego pozwolenia.
Najpierw wieszaj potem pytaj i udawaj zdziwionego ;>

Data: 2010-03-01 11:30:13
Autor: pawell32
topek pisze:
http://www.berlin-satshop.de/flachantennen-fuer-sat-empfang-135.htm?hmm=93d811443720463c48b1b0a93988ac08

czy ktoś korzysta z takiej anteny, kupiłbym taką na próbę ale nie wiem
jak to się spisze w naszych warunkach.

--
pozdrawiam. pawell32
Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2010-03-01 15:28:11
Autor: topek
pawell32 <pawell@net-sat.pl> napisał(a):
topek pisze:
> [...]
1443720463c48b1b0a93988ac08

czy ktoś korzysta z takiej anteny, kupiłbym taką na próbę ale nie wiem
Czytalem, ze daje w miare rade.
Jak masz kogos w DE to niech kupi to online.
Tam masz 2 tygodnie prawo zwrotu i nie ma z tym problemu.