Maksymalnie schowane ustawienie satki na poludniowym balkonie

Data: 2010-02-26 12:18:39
Autor: Kompaner
Maksymalnie schowane ustawienie satki na poludniowym balkonie
Data: 2010-02-26 13:09:12
Autor: topek
Maksymalnie schowane ustawienie satki na poludniowym balkonie
Kompaner <kompaner@gazeta.pl> napisał(a):
http://www.technisat.pl/index1837.html?nav=Kalkulator_k%C4_t%C3%B3w_azymutu_i_e
lewacji,pl,96
Dzieki za link.
Takie dane mi wyszly:
Miasto AZ EL
München 178.14 ° 34.71 °
No ale to jest elewacja anteny?
Czy na antene pod takim katem mi pada sygnal?
Tylko 34° wzgledem czego? Pionu czy poziomu?

Na stronie TechniSatu jest jeszcze taka grafika:
http://img27.imageshack.us/img27/5913/antenastopnie.png

Czyli przy moich 34 stopniach (prawie 35 stopni), przy odleglosci 1m od
barierki balkonu antena moze zostac obnizona o 67,45cm?
Dobrze to rozumiem?

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2010-02-26 17:39:57
Autor: J.F.
Użytkownik "topek " <topek2000@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hm8h5o$ft6$1inews.gazeta.pl...
München 178.14 ° 34.71 °
No ale to jest elewacja anteny?
Czy na antene pod takim katem mi pada sygnal?
Tylko 34° wzgledem czego? Pionu czy poziomu?

od poziomu.

[...]

Gorna krawedz obnizyc od stropu o 67cm lepiej wiecej,  a dolna 67 od krawedzi barierki, a lepiej mniej.
a w ogole to najlepiej przysunac jak najbardziej do "elewacji" - moze nawet zamontowac za tym "oknem".
Te krawedzie i barierki tez rozpraszaja fale.

Tylko czy w Niemczech tak mozna ?

J.

Data: 2010-02-26 21:12:22
Autor: Jerzy Pastusiak
Maksymalnie schowane ustawienie satki na poludniowym balkonie
zobacz jeszcze edukacyjnie rysunki, dla (48.15N, 11.58E):

http://www.satlex.de/de/azel_calc.html
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/

oraz
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/test/

sadze, ze obliczenia to moga ci pokazac miejsce zgrubsza,
nigdy nie wiadomo co bedzie zaslanilo talerz

najdokladnieniej zobaczycz, jezeli bedzie slonce, gdzie ustawic
talerz: 2 marca, godz. 12:20), ale jutro tez masz slonce nizej
tylko o 1,1 st

powodzenia, jp