Mała drukarka atramentowa

Data: 2010-07-07 22:27:08
Autor: Medyk-Ignacy
Mała drukarka atramentowa
Doradźcie przy zakupie małej drukarki atramentowej.
Drukowane będą na niej recepty (szer. 11 cm, dł. 21 cm)., czyli wydruk na małej szerokości
Wymagania :
- nieduża
- tanie tusze ( ilość wydruków ok. 10 000/miesiąc)
- szybki , czarny wydruk
- raczej bez dodatków w stylu skanera, karty sieciowej

Data: 2010-07-08 08:14:43
Autor: Michał Gut
Mała drukarka atramentowa
atramentowka na 10k stron miesiecznie?
:)))))))))))

laser a nie atrament

Data: 2010-07-08 09:14:32
Autor: Yakhub
Mała drukarka atramentowa
Dnia Thu, 8 Jul 2010 08:14:43 +0200, Michał Gut napisał(a):

atramentowka na 10k stron miesiecznie?
:)))))))))))

laser a nie atrament

Ale nie 10k stron A4, tylko 10k druczków, na których trzeba wydrukować
pewnie 3-4 linijki tekstu. IMHO najwłaściwszą technologią do tego celu
byłaby igła...

--
Yakhub

Data: 2010-07-08 09:57:26
Autor: Vituniu
Mała drukarka atramentowa
[...]

Tylko zakladajac, ze nie drukujesz WYSIWYG w trybie graficznym.
Poza tym - podawac 10.000 blankiecikow miesiecznie recznie? Ajjjj....

Zatem pytanie do autora - z czego (program) i na czym (blankiety?)
ma to byc drukowane?

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-07-08 14:28:04
Autor: Medyk-Ignacy
Mała drukarka atramentowa
Zatem pytanie do autora - z czego (program) i na czym (blankiety?)
ma to byc drukowane?

Recepty są już wydrukowane ( 21x11cm) , na nich trzeba dodrukować rzeczywiście 4 linijki tekstu i graficznie kod kreskowy ( nr pesel w kodzie)
Program pisany na moje potrzeby ( nawet nie wiem w czym)

Data: 2010-07-09 12:52:02
Autor: J.F.
Mała drukarka atramentowa
Użytkownik "Yakhub" <yakhub@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:wvmsvbzh10mp$.dlgwazzenon.pl...
[...]

Kody paskowe wychodza dobrze na laserze i termotransferze.
Z igly i atramentu sa kiepskie.

Osobna sprawa jest kwestia oprogramowania ich - nie jest to takie proste i ma wplyw na jakosc ..

J.

Data: 2010-07-09 13:17:49
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Mała drukarka atramentowa
Dnia 2010-07-09, o godz. 12:52:02
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
> byłaby igła...

Kody paskowe wychodza dobrze na laserze i termotransferze.

Potwierdzam choć w przypadku atramentu zależy to mocno od jakości
papieru i jakości głowicy drukującej.

Gdyby nie to że drukarka ma być małą to pleciłbym jakąś drukarkę
wyposazoną w podajnik do drukowania kopert - one są zwykle dość
niewybredne jeśli chodzi o papier i odatkow zwykle można ustawić
szerokość ręcznego podajnika ppaieru. Tylko trzeba wybrac model
którypozwala na włożenie do podajnika pliku do wydruku a nei do
ręcznego podawania po jednej sztuce. Ja np. używma do seryjnego
drukowania kopert dość starej HP LaserJest 2100. Otwieram podajnik
ręczny, wrzucam kilkadziesiąt kopert (wąskie i długie) i drukuję. Tylko
że to nie będzie małe roziązanie.

Zdrówko

Data: 2010-07-08 09:56:08
Autor: Jacek W.
Mała drukarka atramentowa
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:i13qck$ppq$1portraits.wsisiz.edu.pl...

laser a nie atrament

Próbowałeś przepuścić receptę przez piec laserówki?
Nie wiem czy producent druków ma jakieś normy na stosowany papier, ale jak ja robiłem testy z receptami, to tylko przy bardzo szybkim przebiegu papieru nic się nie działo. Wystarczy, że ktoś przestawi w sterowniku drukarki lub w samej drukarce gramaturę papieru co zmienia szybkość druku i już tosty gotowe ;-)
Sam osobiście maiałem do czynienia z 3 różnymi rodzajami papieru receptowego.
Moim zdaniem tylko atrament lub igła.

Jacek W.

Data: 2010-07-08 13:42:36
Autor: Michał Gut
Mała drukarka atramentowa
[...]

nie wiem jaki tam papier jest uzywany ale wydawalo mi sie ze zwykly 80g  - nie pamietam roznicy macajac recepre, nie czesto biore:)
ja tam bym sprobowal - wziac kilka i pojsc do sasiada druknac i zobaczyc czy sie nada.
z atramentem kupe problemow jak chocby marginesy, zasychajace dysze czy koszty eksploatacji (przy 10k stron miesiecznie mamy 3k stron a4 do porownania co daje nam conajmniej kilka zmian tuszu)

termiczna odpada bo papier musialbyu byc termiczny, poza tym wydruki termiczne nie sa specjalnie trwale

Data: 2010-07-08 14:46:55
Autor: Jacek W.
Mała drukarka atramentowa
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:i14djd$sn5$1portraits.wsisiz.edu.pl...

nie wiem jaki tam papier jest uzywany ale wydawalo mi sie ze zwykly 80g  - nie pamietam roznicy macajac recepre, nie czesto biore:)

ale ksiażeczkę masz, to sobie zobacz/pomacaj

z atramentem kupe problemow jak chocby marginesy, zasychajace dysze

Ty faktycznie nie czesto bywasz w aptece ;-)
Tam nie ma dnia, a nawet godziny, bez klienta (czytaj bez drukowania), więc o zasychaniu nie ma mowy.

Jacek W.

Data: 2010-07-10 13:31:11
Autor: Michał Gut
Mała drukarka atramentowa
ale ksiażeczkę masz, to sobie zobacz/pomacaj
jaka ksiazeczke? zwykla przecietna ksiazke 60g?

z atramentem kupe problemow jak chocby marginesy, zasychajace dysze

Ty faktycznie nie czesto bywasz w aptece ;-)
Tam nie ma dnia, a nawet godziny, bez klienta (czytaj bez drukowania), więc o zasychaniu nie ma mowy.

tak, od stania tez sie moze zapchac. ale od zbyt intensywnego uzywania takze.Zaczyna sie zbierac zgestnialy tusz kolo dysz i zaczynaja sie jazdy z kropelkami nie trafiajacymi w miejce lub tez trafiajacymi w zaschline i ja tylko powiekszajaca

Data: 2010-07-08 08:40:23
Autor: Yakhub
Mała drukarka atramentowa
Dnia Wed, 7 Jul 2010 22:27:08 +0200, Medyk-Ignacy napisał(a):
[...]

Dlaczego koniecznie atramentowa?

Możliwe rozwiązania:
- zakup plujki - stosunkowo duża, bardzo tani zakup, drukowanie będzie
jednak siermiężne i stosunkowo zawodne, za to będzie można ją wykorzystać
też do drukowania innych rzeczy, niż recepty
- zakup drukarki specjalistycznej - drogo, ale otrzymamy urządzenie
niezawodne i niemal niezniszczalne, będzie wygodne w obsłudze, nie będzie
się nadawać do niczego innego

Przykład:
http://seiko-precision.pl/drukarki-iglowe/drukarka-iglowa-fb-380.html  (na
takich chyba PKP drukuje bilety)

Nie wiem, jak teraz jest - czy recepty trzeba drukować na gotowych drukach,
czy można je drukować samemu na zwykłym papierze? Bo może miałby sens
wydruk na wstędze (jak paragon?) W takim przypadku intensywnie polecam
urządzenia firmy Zebra.

Tak, czy inaczej - na tej grupie pewnie doradzą ci jakiś całkiem sensowny
model plujki taniej w utrzymaniu, ale wiedz, że to nie będzie idealne
rozwiązanie. Prawdopodobnie nie jesteś pierwszą osobą w tym kraju, która ma
taki problem, dlatego sugerowałbym zapytać w jakiejś firmie, która zajmuje
się m. in. kasami fiskalnymi - myślę, że będą mieli dla Ciebie jakieś
gotowe rozwiązanie.

--
Yakhub

Data: 2010-07-08 14:32:00
Autor: Medyk-Ignacy
Mała drukarka atramentowa
[...]

Do tej pory używałem HP 895 CXi , tusze zamienniki po 20 zł , starczały mniejwięcej na miesiąc
Co do igłówki- ma dość istotny minus tzn. hałas.
Recepty wydrukowane na zwykłym papierze, w drukarni, mają odrukowane już dane przychodni, trzeba dodrukować 4 linijki tekstu danymi pacjenta i jeszcze kod kreskowy z peselem

Data: 2010-07-09 12:55:18
Autor: J.F.
Mała drukarka atramentowa
Użytkownik "Yakhub" <yakhub@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:v0bfe2iei278$.dlgwazzenon.pl...
Możliwe rozwiązania:
- zakup drukarki specjalistycznej - drogo, ale otrzymamy urządzenie
niezawodne i niemal niezniszczalne, będzie wygodne w obsłudze, nie będzie
się nadawać do niczego innego

A jak sie jednak okaze zawodne, to na serwis bedziemy dwa tygodnie czekac.

Przykład:
http://seiko-precision.pl/drukarki-iglowe/drukarka-iglowa-fb-380.html

A inni lekarze nie beda narzekac na halas zza sciany ?

[...]

Termotransfer ? To jest chyba drogie w uzytkowaniu.
I nietypowe w oprogramowaniu.

J.

Data: 2010-07-08 09:49:59
Autor: miab
Mała drukarka atramentowa
W dniu 2010-07-07 22:27, Medyk-Ignacy pisze:
[...]

Taniej drukarka termiczna.
Drożej za to z trwałym wydrukiem termotransferowa.

miab

Data: 2010-07-08 18:41:31
Autor: Radosław Sokół
Mała drukarka atramentowa
W dniu 07.07.2010 22:27, Medyk-Ignacy pisze:
Doradźcie przy zakupie małej drukarki atramentowej.
Drukowane będą na niej recepty (szer. 11 cm, dł. 21 cm)., czyli wydruk

A mogą być w ogóle drukowane na atramentowej? Wydruki atramen-
towe szybciej bledną, niż z drukarek igłowych czy laserowych
i jeszcze niedawno było zalecenie, żeby tego typu dokumenty
drukować właśnie na takich tylko drukarkach.

Zresztą co do kosztów eksploatacji to atramentówką nie prze-
bijesz igły i laseru. Takie masowe drukowanie recept czy
faktur bardzo często robi się właśnie na drukarkach igłowych
heavy-duty.

Data: 2010-07-08 20:44:40
Autor: Hals
Mała drukarka atramentowa
faktur bardzo często robi się właśnie na drukarkach igłowych
heavy-duty.

Z doświadczenia - potwierdzam.
Skończy się na drukarce igłowej. Raczej dedykowanej, ewentualnie coś z nietypowym torem prowadzenia papieru (z uwagi na format) - tak jak w bankach.

Pozdr. Hals.

Data: 2010-07-09 12:56:41
Autor: J.F.
Mała drukarka atramentowa
Użytkownik "Hals" <urlopikCIACHAJ@vp.pl> napisał
[...]

Z doswiadczenia pacjenta to powiem ze moja przychodnia skonczyla na laserach.

J.

Data: 2010-07-09 18:18:00
Autor: Hals
Mała drukarka atramentowa
[...]

Faktury w przychodni? Owszem. Ale chyba nie w tak dużych ilościach?
:-)

Bo książeczki RUM drukowane są nadal na igłówkach.
Hals.

Data: 2010-07-08 21:08:05
Autor: jwzw
Mała drukarka atramentowa
Użytkownik "Medyk-Ignacy" <Medyk-Ignacy@pro.onet.pl> napisał w
wiadomości news:4c34e32c$0$17101$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Weź no kolego wytłumacz jeszcze raz co Ty chcesz drukować.
Z wypowiedzi wynika, że wszyscy myślą o drukowaniu recept jako "gołych
recept".
A Tobie pewnie chodzi o drukowaniu na odwrocie recepty (wypisanej już
przez dohtora), tego co drukują wszystkie apteki realizując receptę?
Jeśli tak, to masz do wyboru tylko igłówkę i plujkę.

Data: 2010-07-08 22:24:04
Autor: Medyk-Ignacy
Mała drukarka atramentowa
A Tobie pewnie chodzi o drukowaniu na odwrocie recepty (wypisanej już
przez dohtora), tego co drukują wszystkie apteki realizując receptę?
Jeśli tak, to masz do wyboru tylko igłówkę i plujkę.
Nie. Recepty są jako pojedyncze kartki ( ok. 21x11 cm), mają wszystkie potrzebne cechy recepty ( format, nagłówek z danymi przychodni, wszystkie miejsca do wpisania danych leków, kod kreskowy recepty )
Ja w rejestracji "dodrukowuję" do tych danych dane pacjenta ( nazwisko i imię, adres, pesel - liczbowo  oraz poniżej pesel w postaci kodu kreskowego)
Druk całości recepty jest dla mnie nieopłacalny ( każda recepta ma unikalny numer i kod kreskowy), potrzebny oddzielny program tego pilnujący, znacznie taniej jest wydrukować całe bloczki recept w drukarni do tego przygotowanej- koszt 10 000 recept wynosi ok. 260 zł, z papierem,przesyłką, itp.)

Data: 2010-07-08 22:38:33
Autor: jwzw
Mała drukarka atramentowa
Użytkownik "Medyk-Ignacy" <Medyk-Ignacy@pro.onet.pl> napisał w wiadomości news:4c3633f3$0$19163$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Ale wciąż nie wiemy jaki to jest papier - czy wytrzyma grzałkę laserówki.

Data: 2010-07-08 22:45:05
Autor: Medyk-Ignacy
Mała drukarka atramentowa

Ale wciąż nie wiemy jaki to jest papier - czy wytrzyma grzałkę laserówki.
Tak, wytrzyma, ale jest problem. Podczas drukowania na małej szerokości toner spoza powierzchni wydruku przesypuje się i wysypuje do wnętrza drukarki. Przerobiłem to, po wydruku ok. 200-300 recept drukarka jest do czyszczenia( koszt), zużycie nadmierne tonera ( następny koszt). Wg dotychczasowych testów najlepiej spisuje się plujka- ją trzeba przeczyścić co 3-4 miesiące - koszt do przeżycia.

Data: 2010-07-09 01:49:35
Autor: MC
Mała drukarka atramentowa
Użytkownik "Medyk-Ignacy" <Medyk-Ignacy@pro.onet.pl> napisał w wiadomości news:4c3638e0$0$17097$65785112news.neostrada.pl...

[...]

To nie jest wada technologii laserowej tylko konkretnej drukarki.

[...]
W uniwersalnych modelach zawsze będziesz miał problem niedopasowania formatu papieru i drukarki. Dlatego popieram zdanie niektórych przedmówców że powinieneś szukać czegoś niestandardowego. Może drukarki do etykiet? Brother ma takie drukujące do szerokości 10 cm. Niestety termicznie.

Data: 2010-07-09 09:50:10
Autor: Hals
Mała drukarka atramentowa

Tak, wytrzyma, ale jest problem. Podczas drukowania na małej szerokości toner spoza powierzchni
wydruku przesypuje się i wysypuje do wnętrza drukarki. Przerobiłem to, po wydruku ok. 200-300 recept

Zgadza się - trzeba zmienić tylko orientację papieru z poziomej na pionową - dokładnie jest taki rozmiar recept, by wyszłu 3 sztuki z papieru A4. Taka normalizacja :-)
Skoro masz już taką drukarkę - to trzeba tylko sprawdzić czy program umożliwia wydruk "w poziomie" oraz zaznaczenie odpowiedniego rozmiaru papieru i sprawa załatwiona bezkosztowo. :-)

Pozdr. Hals.

Data: 2010-07-09 09:51:56
Autor: Hals
Mała drukarka atramentowa
Zgadza się - trzeba zmienić tylko orientację papieru z poziomej na pionową -

Errata: powinno być z pionowej na poziomą :-)

Pozdr. Hals.

Data: 2010-07-10 13:37:37
Autor: Michał Gut
Mała drukarka atramentowa
sprawdz z inna drukarka, masz bubel.

jak drukujesz kartkę ktora ma miec nadruk na 1/3 powierzchni to zadnego zbednego tonera nie ma prawa byc. nic nie ma prawa sie przesypywac.
nadmiar tonera z tej 1/3 normalnie zadrukowywanej idzie do waste-tanka (taki specjalny zbiornik na toner raz wykorzystany).

nie ma prawa byc tonera przy zadruku pustej kartki, lub pustej przestrzeni na karce. koniec kropka. bierz laserowke ZWLASZCZA ze chcesz bawic sie w kody kreskowe. Na atramencie nie bedziesz mial takiej ostrosci jak na laserze a to dosc istotne czy kk.

sir

Data: 2010-07-09 07:10:16
Autor: Animka
Mała drukarka atramentowa
W dniu 2010-07-08 22:24, Medyk-Ignacy pisze:

[...]
liczbowo  oraz poniĹźej pesel w postaci kodu kreskowego)

A niĹźej gryzmolisz  leki juĹź ręcznie?  To się nie opłaca.
Wkrótce każdy lekarz będzie musiał to robić komputerowo. Gryzmolenia ręcznego recept nie będzie.

--
animka

Data: 2010-07-08 22:30:43
Autor: Lisciasty
Mała drukarka atramentowa
On 7 Lip, 22:27, "Medyk-Ignacy" <Medyk-Ign...@pro.onet.pl> wrote:
- nieduża
- tanie tusze ( ilość wydruków ok. 10 000/miesiąc)
- szybki , czarny wydruk
- raczej bez dodatków w stylu skanera, karty sieciowej

Zadzwoń do którejś z firm oferujących systemy stałego zasilania
atramentówek niech doradzą coś prostego i taniego. Żadnego tańszego
rozwiązania nie znam ;)

Pzdr.
L.

Data: 2010-07-15 14:14:01

[...]