Mała refleksja...

Data: 2009-02-23 00:21:15
Autor: Ludvigus
Mała refleksja...
Dnia Sun, 22 Feb 2009 20:45:12 +0100, Artur Maślag napisał(a):

Pojeździłem ostatnio trochę więcej po kraju (prywatnie),
w warunkach średnio przyjemnych - cóż, pogody się nie wybiera,
potrzeby nagłej również. Po raz kolejny mogę tylko stwierdzić,
że kultura wzrasta, a odsetek debilnych zachowań jednak nie maleje.
Te debilne, to niestety w większości jazda z prędkością niedostosowaną
do warunków i w efekcie wypadki śmiertelne. Nie wiem jak to
jest ( :( ), ale w większości były to pojazdy względnie nowe,
na oponach zimowych itd. Nie były to wypadki związane
z hamowaniem przed FR itd. - to była zwykła bezmyślność.
(stare golfy to inna para kaloszy)

Ludzie - jaki ma sens wyprzedzanie 'kapelusza' jadącego
w takich warunkach 70-90km/h, by za parę kilometrów
spotkać śmierć?

Wszystko fajnie, ale jazda za takim 'kapeluszem' może być bardziej niebezpieczna od jazdy z większą prędkością nie mając nikogo przed sobą. Pozdr., --
|____ UDVIGUS greetz you!   me_gg: 783307   me_mail: ludvigus AT op DOT pl

Data: 2009-02-23 08:02:39
Autor: Krzysiek Kielczewski
Mała refleksja...
On 2009-02-22, Ludvigus <email@w.sygnaturce> wrote:

[...]

Jak ktoś nie umie trzymać bezpiecznej odległości... to niech w ogóle nie
jedzie, o wyprzedzaniu nie wspominając.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-03-01 01:39:15
Autor: Adam Płaszczyca
Mała refleksja...
Dnia Mon, 23 Feb 2009 08:02:39 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

[...]

W Polsce? To ja nie umiem. Masz magiczny sposób na tych, co sie wpieprzają
przed Ciebie?

--
     ___________ (R)

Data: 2009-03-01 07:49:02
Autor: J.F.
Mała refleksja...
On Sun, 1 Mar 2009 01:39:15 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Zachowaj odstep dwa razy wiekszy niz bezpieczny :-)

J.

Data: 2009-03-01 16:18:16
Autor: Adam Płaszczyca
Mała refleksja...
Dnia Sun, 01 Mar 2009 07:49:02 +0100, J.F. napisał(a):

W Polsce? To ja nie umiem. Masz magiczny sposób na tych, co sie wpieprzają
przed Ciebie?

Zachowaj odstep dwa razy wiekszy niz bezpieczny :-)

I masz zaraz dwa razy więcej aut przed sobą?

--
     ___________ (R)

Data: 2009-03-01 11:42:48
Autor: Krzysiek Kielczewski
Mała refleksja...
On 2009-03-01, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

[...]

W sytuacji, gdy nie ma jak bezpiecznie wyprzedzić jakoś niewiele osób
się przede mnie wpieprza.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-03-01 16:18:36
Autor: Adam Płaszczyca
Mała refleksja...
Dnia Sun, 1 Mar 2009 11:42:48 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

W Polsce? To ja nie umiem. Masz magiczny sposób na tych, co sie wpieprzają
przed Ciebie?

W sytuacji, gdy nie ma jak bezpiecznie wyprzedzić jakoś niewiele osób
się przede mnie wpieprza.

Cholera, może jednak w innej Polsce mieszkamy?

--
     ___________ (R)

Data: 2009-03-02 08:49:10
Autor: Krzysiek Kielczewski
Mała refleksja...
On 2009-03-01, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

[...]

A skąd Ci się pojawiają te samochody w podanych warunkach?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-03-03 22:40:53
Autor: Adam Płaszczyca
Mała refleksja...
Dnia Mon, 2 Mar 2009 08:49:10 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

W sytuacji, gdy nie ma jak bezpiecznie wyprzedzić jakoś niewiele osób
się przede mnie wpieprza.

Cholera, może jednak w innej Polsce mieszkamy?

A skąd Ci się pojawiają te samochody w podanych warunkach?

Jakoś z tyłu nadjeżdżają..

--
     ___________ (R)

Data: 2009-03-04 22:32:09
Autor: Krzysiek Kielczewski
Mała refleksja...
On 2009-03-03, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

[...]

No i?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-03-04 22:44:56
Autor: Adam Płaszczyca
Mała refleksja...
Dnia Wed, 4 Mar 2009 22:32:09 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Cholera, może jednak w innej Polsce mieszkamy?

A skąd Ci się pojawiają te samochody w podanych warunkach?

Jakoś z tyłu nadjeżdżają..

No i?

I zajmuja miejsze przede mna kasując ten odstęp...

--
     ___________ (R)

Data: 2009-03-04 23:42:56
Autor: Krzysiek Kielczewski
Mała refleksja...
On 2009-03-04, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

[...]

Jak nie mają jak wyprzedzić to miejsca przed Tobą nie zajmą. A jak
warunki pozwalają na wyprzedzanie to tego przed Tobą też wyprzedzą.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-03-05 00:22:16
Autor: Adam Płaszczyca
Mała refleksja...
Dnia Wed, 4 Mar 2009 23:42:56 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

I zajmuja miejsze przede mna kasując ten odstęp...

Jak nie mają jak wyprzedzić to miejsca przed Tobą nie zajmą. A jak
warunki pozwalają na wyprzedzanie to tego przed Tobą też wyprzedzą.

Jakoś nie zauważyłem. Mnie jeszcze wyprzedzą, ale tego przede mna (najczęsciej dużego) już nie. --
     ___________ (R)

Data: 2009-02-23 08:53:10
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Mała refleksja...
Ludvigus pisze:
(...)
Wszystko fajnie, ale jazda za takim 'kapeluszem' może być bardziej niebezpieczna od jazdy z większą prędkością nie mając nikogo przed sobą.

Skąd wiedziałem, że takie komentarze się pojawią? Problem w tym, że
jazda po drogach publicznych to nie tylko umiejętność samotnej, szybkiej
jazdy bez utrudnień, a jazda razem z innymi uczestnikami ruchu w taki
sposób, by nie zrobić nikomu krzywdy - w tym sobie.

Data: 2009-03-01 01:41:33
Autor: Adam Płaszczyca
Mała refleksja...
Dnia Mon, 23 Feb 2009 08:53:10 +0100, Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a):

[...]

Właśnie. A kapelusze nie potrafią tego pierwszego. Klasyczny kapelusz nie potrafi jechać wyraźnie, sygnalizować zamiarów,
regulować płynnie prędkości jazdy. Zamiast tego błyska stopami co 10
sekund, kiedy tylko zobaczy cokolwiek, a manewry wykonuje w przekonaniu, że
lusterka są tylko dla ozdoby. Do tego uważa, że skoro on jedzie 40km/h tam,
gdzie dopuszczalne jest 70, to znaczy, że każdy, kto pojedzie szybciej niż
on, to wariat. --

Data: 2009-02-23 09:59:56
Autor: bratPit[pr]
Mała refleksja...
[...]

się zgadzam, jeżeli dla mnie w danych warunkach szybkością bezpieczną jest 100km/h to dlaczego mam nie wyprzedzić kogoś kto jedzie 90km/h?
ja jemu nie przeszkadzam, on mi, każdy jeździ spokojnie i jest OK,
brat

Mała refleksja...