[foto] [turystyka rowerwa] Malbork-Orneta-Ilawa

Data: 2015-09-03 16:36:01
Autor: Titus Atomicus
[foto] [turystyka rowerwa] Malbork-Orneta-Ilawa
In article <Titus_Atomicus-DF2539.16104003092015@node1.news.atman.pl>,

Witam,
https://picasaweb.google.com/104833954435400448489/SladamiMalborkOrnetaIA
waSierpien2015
Bardzo prosze znawcow przyrody o identyfikacje rosliny z jagodami (za Dzierzgoniem) - to byl duzy krzak, powyzej 2m wys.
Oraz martwego weza za Zalewem - niestety zdjecie przedstawia zwloki na grzbiecie.
Swoja droga czy to sie nadawalo do jedzenia? 'Nioka dobra, wiec Kali ja upiecze'
--
TA

Data: 2015-09-03 18:01:41
Autor: JDX
On 2015-09-03 16:36, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]
Bardzo prosze znawcow przyrody o identyfikacje rosliny z jagodami (za Dzierzgoniem) - to byl duzy krzak, powyzej 2m wys.
Nie mam pojęcia. Niedawno w radio słyszałem ostrzeżenie aby wilczych
jagód nie żreć bo mocno trujące. Ale one trochę inaczej wyglądają. :-D

Oraz martwego weza za Zalewem - niestety zdjecie przedstawia zwloki na grzbiecie.
No właśnie, przez to że leży na "plecach" trudno określić, ale po
kawałku żółtej plamy na łbie obstawiam, że to zaskroniec (zwyczajny).
Takie zwłoki są IMO dosyć pospolite i w tamtych regionach jak i np. w
Puszczy Białowieskiej bo nie wiedzieć czemu, zaskrońce jakoś lubią
spacerować w poprzek mało uczęszczanych asfaltówek. I czasami mają
pecha. :-)

Zdjęcia ładne, widać że robione przez kogoś kto zna się na rzeczy. I
zdaje się, że nawet w zmianę obiektywów miałeś ochotę się bawić. :-)

W każdym razie muszę kilka Panów Samochodzików znowu przewałkować.

Data: 2015-09-04 09:02:50
Autor: kawoN
W dniu 03.09.2015 o 18:01, JDX pisze:
[...]

Eee gdzie Ty widzisz żółtą plamę?
Mi to wygląda na żmiję po prostu.
To żmij jest pełno na drogach, zaskrońce raczej
w terenie łatwiej się spotyka, przy wodzie
(ostatnio taki mały uciekał przede mną na środku jeziora :-)

pozdr.
kawoN

Data: 2015-09-06 18:09:36
Autor: ivo.andric
[foto] [turystyka rowerwa] Malbork-Orneta-Ilawa
...bo nie wiedzieć czemu, zaskrońce jakoś lubią
spacerować w poprzek mało uczęszczanych asfaltówek. I czasami mają
pecha. :-)

wygrzewaja sie. i nie tylko na asfaltowkach. szuter tez lubia.

ciekawa rzecz zauwazylem. o ile w tamtym roku (latem) zmije, zaskronce i
padalce mozna bylo spotkac praktycznie po calym lesie (ok Suprasla) to w
tym roku w zasadzie tylko przy wodzie i to zdecydowanie czesciej w
chlodniejsze (nie tak wsciekle gorace) dni. i w tym roku zdecydowanie
mniej ich szwedalo sie po drogach. ivo

Data: 2015-09-06 18:40:55
Autor: JDX
On 2015-09-06 18:09, ivo.andric wrote:
[...]
szuter tez lubia.
Zauważyłem. :-) Parę razy spotkałem też młodziutkie zaskrońce
spacerujące w poprzek piaszczystej drogi biegnącej przez sosnowy, wcale
nie podmokły, las.

i w tym roku zdecydowanie mniej ich szwedalo sie po drogach.
Może samochody populację przetrzebiły? AFAIR to wiosną/wczesnym latem
dwa lata temu w mojej okolicy był ślimaczy armagedon (pełno
rozjeżdżonych winniczków), a rok temu żabi. I rok temu nie widziałem już
tylu rozjeżdżonych winniczków na drogach, a w tym roku żab.

Data: 2015-09-06 20:53:22
Autor: ivo.andric
[foto] [turystyka rowerwa] Malbork-Orneta-Ilawa

> i w tym roku zdecydowanie mniej ich szwedalo sie po drogach.
Może samochody populację przetrzebiły?

mysle ze to kwestia temperatury.
jak GRZALO to nie bylo gadzin (trafialem na nie tylko sporadycznie i
tylko blisko wody). jak sie troche ochlodzilo to na wycieczce 60-70 km
(w tym dojazd do lasu) trafialo sie kilka zmij i kilka/kilkanascie
zaskroncow. i to nie tylko przy wodzie. w poprzednim roku czestotliwosc
byla jak w chlodniejsze dni z tego lata.
jedzilem po drogach/szutrach gdzie praktycznie jest zakaz ruchu (nie
dotyczy ALP)

ivo

Data: 2015-09-06 21:01:18
Autor: JDX
On 2015-09-06 20:53, ivo.andric wrote:
[...]
(w tym dojazd do lasu) trafialo sie kilka zmij i kilka/kilkanascie
zaskroncow.
Kurde, ja to żywą żmiję w moich okolicach (Bielsk Podlaski) to widziałem
jakieś 35 lat temu... :-)

Data: 2015-09-06 21:19:25
Autor: ivo.andric
[foto] [turystyka rowerwa] Malbork-Orneta-Ilawa
Kurde, ja to żywą żmiję w moich okolicach (Bielsk Podlaski) to widziałem
jakieś 35 lat temu... :-)

poprzedni rok byl rekordowy jezeli chodzi o czestotliwosc zmijowa. byly
okresy ze praktycznie codziennie widzialem kilka sztuk. duza czesc na
tzw trakcie napoleonskim z bialego do krolowego mostu.

tegoroczne malenstwo bylo wyjatkowo agresywne. nie wieksza od sznorowki
ale wielkosc nadrabiala agresja ;)
https://goo.gl/vtRdXd

ivo

Data: 2015-09-04 09:18:37
Autor: bbjk
W dniu 2015-09-03 o 16:36, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

"Jagódki" to tarnina, a wąż - zaskroniec. Żmija ma inną głowę, bardziej trójkątną i odznaczającą się.
Pytasz o nadawanie się do jedzenia czego? Tzw. tarki, owoce tarniny jak najbardziej, są bardzo cierpkie, lepsze po przemrożeniu, robi się z nich nalewki, owoce mają mnóstwo właściwości leczniczych, czy prozdrowotnych. Węże jada się tam i ówdzie, podobno pieczone są całkiem smaczne. Ten Twój już chyba jest w stanie niezbyt nadającym się do spożycia.
--
B.

Data: 2015-09-06 18:42:31
Autor: Titus Atomicus
[foto] [turystyka rowerowa] Malbork-Orneta-Ilawa
In article <msbgkd$h2n$1@node1.news.atman.pl>, bbjk <aa@bb.cc> wrote:

> [...]
> upiecze'

"Jagódki" to tarnina, a wąż - zaskroniec. Żmija ma inną głowę, bardziej trójkątną i odznaczającą się.
ok
Pytasz o nadawanie się do jedzenia czego?
Jednego i drugiego :-)

[...]
E, wygladal swiezo.
Ale mnie wciaz ciekawi, czy ktos z grupowiczow przyrzadzal sobie jakiegos weza...
Dzieki, Basiu, za wyczerpujaca odpowiedz...
--
TA

Data: 2015-09-04 11:58:05
Autor: cytawa
[foto] [turystyka rowerwa] Malbork-Orneta-Ilawa

Bardzo prosze znawcow przyrody o identyfikacje rosliny z jagodami (za
Dzierzgoniem) - to byl duzy krzak, powyzej 2m wys.

Wyglada na tarnine, Ale jesli piszesz, ze to jagoda to moze nie. ;) Sprawdzales czy ma pestke w srodku? Jesli ma to nie jagoda.

Jan Cytawa

Data: 2015-09-06 18:45:17
Autor: Titus Atomicus
[foto] [turystyka rowerowa] Malbork-Orneta-Ilawa
In article <55e96b27$0$27523$65785112@news.neostrada.pl>,
 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

> [...]

Wyglada na tarnine, Ale jesli piszesz, ze to jagoda to moze nie. ;) Sprawdzales czy ma pestke w srodku? Jesli ma to nie jagoda.

Nie sprawdzalem.
'Telefon do przyjaciela' skutecznie mnie wystraszyl.
--
TA

Data: 2015-09-06 09:51:19
Autor: ivo.andric
[foto] [turystyka rowerwa] Malbork-Orneta-Ilawa
Oraz martwego weza za Zalewem - niestety zdjecie przedstawia zwloki na grzbiecie.

zaskroniec.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1494001564243866.1073741833.100009021102368&type=1&l=8424e575a2
tu masz jego fotki od spodu i z gory

Data: 2015-09-06 18:38:44
Autor: Titus Atomicus
[foto] [turystyka rowerowa] Malbork-Orneta-Ilawa

Ojej, groznie wyglada...
Dzeki.
--
TA

[foto] [turystyka rowerwa] Malbork-Orneta-Ilawa