Malborskie Skrzydła

Data: 2013-09-06 13:20:15
Autor: /dev/SU45
Malborskie Skrzydła

Czy ktoś (może z Malborka) wie o której godzinie będą pokazy samolotów w
locie? Wybieram się z trzyletnim wnukiem i nie chciałbym tam siedzieć
całego dnia, ani przegapić lotów. Pod koniec lat siedemdziesiątych
(chyba 79) byłem w Malborku na praktyce w kompanii technicznej. Tak więc
sentyment...,.

To tak jak kontakty z FISem, komputery-bajery a najłatwiej to zadzwonić. Sytuacja może się zmieniać, a nic pewniejszego niż info z pierwszej ręki!

Jak niby będzie zaprezentowany samolot Iryda? Chyba jako model, albo na obrazku? A może mają tam jakieś truchło?

Data: 2013-09-06 20:38:33
Autor: Leszek Serdyński
Malborskie Skrzydła

Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:5229ba6f$0$1222$65785112news.neostrada.pl...

[...]

No właśnie. Byłem dzisiaj przy bramie i pogadałem z ochroniarzem. Mam być o 10.30 żeby nie przegapić pokazów w locie.

Jak niby będzie zaprezentowany samolot Iryda? Chyba jako model, albo na obrazku? A może mają tam jakieś truchło?

Jak zobaczÄ™, to napiszÄ™ :)

Data: 2013-09-10 11:34:27
Autor: Dev Null
Malborskie Skrzydła
W dniu 2013-09-06 20:38, Leszek Serdyński pisze:

Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości

Jak niby będzie zaprezentowany samolot Iryda? Chyba jako model, albo
na obrazku? A może mają tam jakieś truchło?

Pokazy w locie byÅ‚y ( te co widziaÅ‚em) ok godziny 13:30 (F-16) potem  po 14 (SU) pół godziny później helikoptery. Z rana ok 10 - 11 lataÅ‚y
prawdopodobnie Migi ale ja tego nie widziałem, tylko słyszałem bo
byłem w pobliżu. Dodatkowo do obejrzenia w tym roku był Hercules.
Jak na imprezę w Malborku to było super, z roku na rok jest coraz
lepiej (w tym roku udało się ściągnąć F16).

Pozdro

Data: 2013-09-10 23:01:54
Autor: Leszek Serdyński
Malborskie Skrzydła

[...]

Rzeczywiście było truchło Irydy. Do obejrzenia były jeszcze F16, SU9, MIG25. Można było usiąść za sterami Mi24, chyba Mi14 z MW i Herkulesa. Wnuczek zrezygnował z Herkulesa po pół godzinie stania w kolejce. Doszliśmy do połowy ładowni. W locie pokazy co godzinkę robił SU22 i para MIGów -23. Były pokazy skoków spadachronowych, modeli latających, walk rycerzy, przemarsz Huzarii, sikanie wodą przez wóz strażacki, pokazy motolotni. Latał An-2 i parę awionetek. Ludzi były tysiące. Super impreza!

Data: 2013-09-11 10:34:26
Autor: KiloSierra
Malborskie Skrzydła
W dniu 2013-09-10 23:01, Leszek Serdyński pisze:

połowy ładowni. W locie pokazy co godzinkę robił SU22 i para MIGów -23.

przy pasie wehikuł czasu był czy jak ??
ostatni 23-ci w '99 został wycofany...

Data: 2013-09-11 17:40:52
Autor: Leszek Serdyński
Malborskie Skrzydła

Użytkownik "KiloSierra" <foru@10g.pl> napisał w wiadomości news:52302b13$0$1226$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-09-10 23:01, Leszek Serdyński pisze:

połowy ładowni. W locie pokazy co godzinkę robił SU22 i para MIGów -23.

przy pasie wehikuł czasu był czy jak ??
ostatni 23-ci w '99 został wycofany...

A jaki mamy inny samolot ze zmienną geometrią skrzydeł i jednym statecznikiem pionowym? Ja się wychowałem na MIGu-21 ( technik samolotu) i pamiętam, że następne weszły do uzbrojenia MIGi-23.
Podczas pokazu leciały najpierw w parze. Jeden ze skrzydłami złożonymi do tyłu, a drugi na boki. Podczas lotu imitowały lot na dochodzenie, a później mijanie się nad pasem startowym. Ewolucji żadnych ( typu świeca) nie wykonywały.
Bardzo efektowne były pokazy SU22. Udawał lądowanie, by dać święcę w górę rycząc straszliwie i strzelając flary.

Data: 2013-09-11 18:18:32
Autor: Bruno
Malborskie Skrzyd³a
Dnia Wed, 11 Sep 2013 17:40:52 +0200, Leszek Serdyñski napisa³(a):

U¿ytkownik "KiloSierra" <foru@10g.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:52302b13$0$1226$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-09-10 23:01, Leszek Serdyñski pisze:

po³owy ³adowni. W locie pokazy co godzinkê robi³ SU22 i para MIGów -23.

przy pasie wehiku³ czasu by³ czy jak ??
ostatni 23-ci w '99 zosta³ wycofany...

A jaki mamy inny samolot ze zmienn± geometri± skrzyde³ i jednym statecznikiem pionowym?

Hmm... Su-22 w³a¶nie?

Podczas pokazu lecia³y najpierw w parze. Jeden ze skrzyd³ami z³o¿onymi do ty³u, a drugi na boki.

O takim czym¶ mówisz?:
http://www.youtube.com/watch?v=Ki7zBWWr5Oo --
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-09-11 18:18:33
Autor: Leszek Serdyński
Malborskie Skrzydła

Użytkownik "Leszek Serdyński" <leszkowy@op.pl> napisał w wiadomości news:l0q2vn$l3o$1news.dialog.net.pl...

[...]

Przepraszam. Popierniczyło mi się. Przejrzałem internet i prostuję. To nie były Migi 23, ale SU 22
http://www.youtube.com/watch?v=icwOCh9aM6E

[...]
To był MIG 25.

 UdawaÅ‚ lÄ…dowanie, by dać Å›wiÄ™cÄ™ w górÄ™
ryczÄ…c straszliwie i strzelajÄ…c flary.

Data: 2013-09-11 18:20:50
Autor: Leszek Serdyński
Malborskie Skrzydła

Użytkownik "Leszek Serdyński" <leszkowy@op.pl> napisał w wiadomości news:l0q55v$m2b$1news.dialog.net.pl...

To był MIG 25.

Znów błąd. MIG 29

Data: 2013-09-11 18:26:14
Autor: Monster
Malborskie Skrzydła
W dniu 2013-09-11 18:18, Leszek Serdyński pisze:

To był MIG 25.
Jeszcze to,pewnie chodziło o 29?

--
Tomek

Data: 2013-09-11 23:53:48
Autor: Leszek Serdyński
Malborskie Skrzydła

Użytkownik "Monster" <alpy2@op.pl> napisał w wiadomości news:523099a5$0$1447$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-09-11 18:18, Leszek Serdyński pisze:

To był MIG 25.
Jeszcze to,pewnie chodziło o 29?

Oczywiście. Na stojance też był MIG 29. Była jeszcze Iskra, jakiś LIM, Meserszmit 109, czołg, chyba BWP (nie podchodziłem), działko bezodrzutowe z którego dawano "ognia", dwa namioty z trenażerami strzelania.

Malborskie Skrzydła