Małe kaski na duże głowy

Data: 2015-10-20 18:57:40
Autor: Piotr Rogoza
Małe kaski na duże głowy
Witam
Szukam jakiegoś "małego" kasku dla siebie. Małego na zewnątrz ale dużego wewnątrz. Tak żeby nie uwierał w głowę, w tylną górną część oraz żeby nie uciskał potylicy. Ostatnio z tego powodu często nie nakładam kasku.
Ostatnio przymierzałem jakiś "wyższy" model Giro który ma regulowany tylny zacisk. Ma tylko jeden minus, cena. Coś około ~500zł.

Może znacie coś co byście mogli polecić. Nie obejdzie się bez przymierzania. Więc wolę kupić lokalnie a jeśli tak to w 3mieście.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-22 01:31:10
Autor: Vlad
Małe kaski na duże głowy
On Tuesday, October 20, 2015 at 8:59:50 PM UTC+2, Piotr Rogoza wrote:
[...]

Mam dziwny baniak i większość rowerowych/nartowych orzeszków nie pasuje. Natomiast problem rozwiązałem wspinaczkowym. Może certyfikacja trochę inna ale widziałem kilka które maja np.na wspin i rower. Nie tak ie przewiewne ale rewelacyjnie wygodne. Z tanich polecam Black Diamond Half dome. lub Vector. Z trochę droższych - Petzl Sirocco

Data: 2015-10-22 10:41:05
Autor: bans
Małe kaski na duże głowy
W dniu 2015-10-22 o 10:31, Vlad pisze:

Natomiast problem rozwiązałem wspinaczkowym. Może certyfikacja trochę inna ale widziałem kilka które maja np.na wspin i rower. Nie tak ie przewiewne ale rewelacyjnie wygodne. Z tanich polecam Black Diamond Half dome.

Oj, zdecydowanie nie polecam. Half Dome nawet z wyglądu kompletnie nie nadaje się na rower, to typowy kask chroniący przed czymś spadającym z góry.

Nie mówiąc już o tym, ze ktoś jadący an rowerze w tym kasku wyglądałby nawet dla laika idiotycznie :)))

W ogóle koncepcja kasku wspinaczkowego na rower wydaje mi się absurdalna i niebezpieczna, na rynku jest tyle kasków rowerowych, że któryś MUSI w końcu pasować.

--
bans

Data: 2015-10-22 14:38:40
Autor: m
Małe kaski na duże głowy
W dniu 22.10.2015 o 10:41, bans pisze:
[...]

Idiotycznie to wyglądają porżnięte muchomory, aerodynamiczne cusie na
głowie kogoś kto się porusza w porywach do 20km/h

p. m.

Data: 2015-10-23 23:33:49
Autor: Vlad
Małe kaski na duże głowy
On Thursday, October 22, 2015 at 10:41:07 AM UTC+2, bans wrote:
> [...]

W ogóle koncepcja kasku wspinaczkowego na rower wydaje mi się absurdalna i niebezpieczna, na rynku jest tyle kasków rowerowych, że któryś MUSI w końcu pasować.

Jak wiedza o certyfikacji i bezpieczeństwie się kończy na wiadomościach że "kask ma pękać przy uderzeniu" to może zostaw te swoje rewelacje dla siebie.

Na pewno jadąc w giro wyglądasz jak Chuck Noris na T-rexie..

Data: 2015-10-22 10:41:51
Autor: bans
Małe kaski na duże głowy
W dniu 2015-10-20 o 20:57, Piotr Rogoza pisze:

Ostatnio przymierzałem jakiś "wyższy" model Giro który ma regulowany
tylny zacisk.

Hm, a co to takiego? Bo regulację z tyłu ma chyba każdy kask...

--
bans

Data: 2015-10-22 21:06:23
Autor: Piotr Rogoza
Małe kaski na duże głowy
Dnia Thu, 22 Oct 2015 10:41:51 +0200, bans napisał(a):

Hm, a co to takiego? Bo regulację z tyłu ma chyba każdy kask...
http://cdn.media.cyclingnews.com/2011/04/06/2/giro_aeon_rear_view_600.jpg
Ale nie każdy ma w pionie. Jednak na moją potylicę to mało. Bywa nieraz że zwykła czapka mnie uciska. Myślałem że mi się wydaje ale inni też tak mają, tylko bardziej nieliczni.

A co do Giro to różne modele mają różne regulację. Niestety na ich stronie tego nie widać. Ale poszukamy jeszcze... --
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-23 07:59:00
Autor: bans
Małe kaski na duże głowy
W dniu 2015-10-22 o 23:06, Piotr Rogoza pisze:

A co do Giro to różne modele mają różne regulację. Niestety na ich
stronie tego nie widać. Ale poszukamy jeszcze...

Trudno coś doradzić, każdy łeb jest inny ;)
Ja też mam spory (59cm), kilka kasków przerobiłem - a wygodne są dla mnie kaski Specialized: w góry Vice, a na szosę Propero 2 - tylko trudno jest nazwać "małymi z zewnątrz", to wielkie garnki ;)

Met Terra mi się nie sprawdził - za ciasny, POC Trabec - koliduje z okularami...

--
bans

Data: 2015-10-26 03:48:43
Autor: rmikke
Małe kaski na duże głowy
W dniu czwartek, 22 października 2015 23:08:33 UTC+2 użytkownik Piotr Rogoza napisał:
> [...]

A co do Giro to różne modele mają różne regulację. Niestety na ich stronie tego nie widać. Ale poszukamy jeszcze...

Nie wiem, jak jest w tej chwili, ale parę lat temu nic z Giro
nie mogłem dopasować na swój baniak. Nawet kaski o dużym obwodzie
były za wąskie, uciskały z boków. Natomiast bez większych problemów
dopasowałem jakiegoś Lazera, obecnie jeżdżę w Alpina Mythos.

Małe kaski na duże głowy