Malga Palazzo - krótki filmik

Data: 2009-12-11 06:34:06
Autor: Michał Wolff
Malga Palazzo - krótki filmik
Zapraszam na krótki filimik autorstwa Mikiego - m.in. z naszej
wspólnej walki z najcięższym podjazdem świata na tegorocznej bardzo
udanej wyprawie:
http://www.vimeo.com/8106295
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-12-11 16:17:36
Autor: szaman
Malga Palazzo - krótki filmik
Michał Wolff wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
Zapraszam na krótki filimik autorstwa Mikiego - m.in. z naszej
wspólnej walki z najcięższym podjazdem świata na tegorocznej bardzo
udanej wyprawie:
http://www.vimeo.com/8106295

"And you think you're so strong..."

oj nie tylko think, nie tylko:)
pięknie zmontowany filmik z nie lada wyczynu:)

I Twoje podsumowanie: "jakbym maraton MTB ukończył" - zabójcze:)

pozdrawiam,
Bartek

Data: 2009-12-11 07:26:18
Autor: Michał Wolff
On 11 Gru, 16:17, szaman <pieka...@op.pl> wrote:

I Twoje podsumowanie: "jakbym maraton MTB ukończył" - zabójcze:)

Podsumowanie to akurat czego innego dotyczyło, pewnie jakość filmiku
jest trochę za niska by to zauważyć. Ja na tym zjeździe zaliczałem
prawie 2km tunel jadąc z 60km/h bez błotników i całą twarz miałem w
błocie, lepiej to widać tutaj:
http://picasaweb.google.com/wilku150/BalkAlpin2009#5401701922035828482
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-12-11 18:13:30
Autor: szaman
Malga Palazzo - krótki filmik
Michał Wolff wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Myślałem, że dotyczyło ogólnego wytelepania podczas zjazdu. A błota na filmiku faktycznie nie widać.

pozdrawiam,
Bartek

Data: 2009-12-11 18:27:47
Autor: MadMan
Dnia Fri, 11 Dec 2009 18:13:30 +0100, szaman napisał(a):

Myślałem, że dotyczyło ogólnego wytelepania podczas zjazdu.

Sądzę że nie wytelepali się tak żeby nieść rower... :)
Tutaj jest przykład takiego wytelepania (w tle): http://img260.imageshack.us/img260/4439/image251v.jpg

A tam ledwo 13%/km i 20%/100m było! :)

(nie, nie zapomnę!)

--
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-12-11 18:42:42
Autor: szaman
Malga Palazzo - krótki filmik
MadMan wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

[...]

Aj... ciii ciiicho...
krzywy asfalt był:P

coś czuję, że będziesz mi to jeszcze długo wypominał:P

Data: 2009-12-11 18:43:58
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Malga Palazzo - krótki filmik
szaman bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
coś czuję, że będziesz mi to jeszcze długo wypominał:P

Nie tylko on! :-D I podpych na Chrobaczą Łąkę - tym bardziej :-D

Data: 2009-12-11 19:09:06
Autor: szaman
Malga Palazzo - krótki filmik
Marek 'marcus075' Karweta wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Nie tylko on! :-D I podpych na Chrobaczą Łąkę - tym bardziej :-D

Oj, oj! koniec tych kompromitacji:)
Za pierwszym razem i tu i tu wjechałem:)

p.s. na Chrobaczą też asfalt krzywy:P

Bartek

Data: 2009-12-11 19:18:23
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[...]

Jak szepniesz szefostwu kolejnego kursu o mnie dobre słowo to "zapomnę".
;-P

Data: 2009-12-11 19:49:51
Autor: szaman
[...]

Będę Cię egzaminował!!!
Zemsta będzie słodka:P

B.

Data: 2009-12-12 05:26:00
Autor: Michał Wolff
On 11 Gru, 18:27, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

A tam ledwo 13%/km i 20%/100m było! :)

(nie, nie zapomnę!)

Twardziele z tarczą 22T się znaleźli :))
Ja na Magurkę to na 39-27 musiałem wjeżdżać :)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-12-12 14:42:06
Autor: szaman
[...]

Bo się zamknę w sobie, no!
30-26 niby miałem... no po ludzku mi się nie chciało:P

sz

Data: 2009-12-12 15:11:22
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Malga Palazzo - krótki filmik
Michał Wolff bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

Magurka to tam... Ja się pytam, jak Ty na Chrobaczą Łąkę wjechałeś? Do lasu
- spoko. Ale wyżej? Przecież to się nie da!

Data: 2009-12-12 07:01:35
Autor: Michał Wolff
Malga Palazzo - krótki filmik
On 12 Gru, 15:11, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Magurka to tam... Ja si pytam, jak Ty na Chrobacz k wjecha e ? Do lasu
- spoko. Ale wy ej? Przecie to si nie da!

Wszystko jest dla ludzi, szczerze mówiąc to bardziej byłem zmęczony na
Magurce, która mimo że od Chrobaczej trochę lżejsza - to pokonywałem
ją jako czwartą górę tego dnia, koło 130km w nogach - i to się bardzo
czuło. Na obu tych podjazdach musiałem po parę razy stawać, ale
obeszło się bez pchania, choć sam dojazd do schroniska na Chrobaczej
(gdzie są duże kamienie) - trudno jazdą nazwać. Niemniej na tak
ostrych górach - brak przełożeń jest kluczowy, nawet różnice wagowe
nie są tak istotne. Na takim nachyleniu, na biegu sporo powyżej 1:1 -
jedzie się piekielnie ciężko, bardzo szybko masz zakwasy w mięśniach -
i w efekcie trzeba stanąć, bo nie masz już z czego zrzucić
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-12-12 19:20:39
Autor: Solar
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

Magurka to tam... Ja się pytam, jak Ty na Chrobaczą Łąkę wjechałeś? Do lasu
- spoko. Ale wyżej? Przecież to się nie da!

Co Wy z tą Chrobaczą? Tam tak ciężko jest? Czy ciężko na crosach podjechać? Podjeżdżałem tam zimą na 15 kg fulu i nie było to nic specjalnego w porównaniu z innymi miejscami.

"Jeśli kobieta zmęczy się, czy nawet umrze, to nie ma znaczenia.
Pozwólmy im umierać przy porodzie."
                                         (wczesny) Marcin Luter

Data: 2009-12-12 19:23:28
Autor: Solar
Malga Palazzo - krótki filmik
Poza tym, chyba Hrobacza - tak jest na mojej mapie. :)

"Kobieta może dobrze udawać, że umie myśleć, ale jako osoba płci żeńskiej takiej zdolności nie posiada."
                                  lefebrysta b. Richard Williamson

Data: 2009-12-12 21:40:08
Autor: szaman
Malga Palazzo - krótki filmik
Solar wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
Poza tym, chyba Hrobacza - tak jest na mojej mapie. :)

Na mapach jest błąd. Chrobacza przez 'ceha', bo pochodzi nazwa ta od naswiska Chrobak.

Data: 2009-12-12 21:52:36
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Malga Palazzo - krótki filmik
Solar bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Poza tym, chyba Hrobacza - tak jest na mojej mapie. :)

Chrobacza, Chrobacza. Wiem co piszę. To ma swoją etymologię od nazwiska
"Chrobak". --

Data: 2009-12-12 19:42:04
Autor: MadMan
Dnia Sat, 12 Dec 2009 19:20:39 +0100, Solar napisał(a):

Co Wy z tą Chrobaczą? Tam tak ciężko jest? Czy ciężko na crosach podjechać? Podjeżdżałem tam zimą na 15 kg fulu i nie było to nic specjalnego w porównaniu z innymi miejscami.

Zimą zapewne był śnieg. Latem jest syf. --

Data: 2009-12-12 21:40:53
Autor: szaman
[...]

chodzi o jakość nawierzchni - 80% to asfalt, reszta jakieś marsjańskie wertepy poasfaltowe:)

sz

Data: 2009-12-12 22:41:44
Autor: szaman
[...]

Yyy?
Czyżbyśmy o innej górce pisali:P ?

sz

Data: 2009-12-12 23:12:13
Autor: Solar
szaman pisze:

chodzi o jakość nawierzchni - 80% to asfalt, reszta jakieś marsjańskie wertepy poasfaltowe:)

Rozumiem, czyli jak powierzchnia przestaje być gładka na tyle, żeby nie toczyła się 5złotówka, to zaczyna być trudno... Pieprzę crossy! :)

Beatyfikowani zatłoczyli już niebo. Nie warto tam iść.

Data: 2009-12-13 00:12:10
Autor: szaman
[...]

Ja ostatnio chyba tam szosą byłem:P

a i dowód, że crossem na szosowych oponach też się da:
http://www.genetyk.com/20070609/img_8042.jpg
jeśłi pamiętam były to oponki 28mm:)

sz

Data: 2009-12-13 00:39:48
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[...]

Jeżeli to był ten raz kiedy tarabaniliśmy się na Skrzyczne to byłeś na
crossie. ;-)

Data: 2009-12-13 01:47:44
Autor: szaman
[...]

aj... toś mnei wkopał:P

sz

Data: 2009-12-12 21:51:04
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[...]

No właśnie o tego fula się rozchodzi. Na terenowych oponach to i mnie
dobrze poszło. Na szosowych Marathonach Supreme skapitulowałem.

Data: 2009-12-12 15:38:17
Autor: MadMan
Dnia Sat, 12 Dec 2009 05:26:00 -0800 (PST), Michał Wolff napisał(a):

Twardziele z tarczą 22T się znaleźli :))
Ja na Magurkę to na 39-27 musiałem wjeżdżać :)

Na rowerze który z bagażem pewnie jest ze 5 kilo lżejszy od mojego. Do
tego jeździec też wagi piórkowej...
No i 22-30 przecież nie używałem, tylko jakoś, hmm... 22-23? :)

Data: 2009-12-12 07:06:03
Autor: Michał Wolff
On 12 Gru, 15:38, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

Na rowerze który z bagażem pewnie jest ze 5 kilo lżejszy od mojego. Do
tego jeździec też wagi piórkowej...

Ty MadManie też chyba do wagi ciężkiej nie aspirujesz? :))
W tym roku zaliczałem też Przełęcz Karkonoską, jednak numer 1 w Polsce
i to z pełnym 30kg bagażem - i muszę przyznać, że w kość dało mi to
mniej niż Chrobacza i Magurka na szosówce ze zdecydowanie za ciężkim
biegiem. Lekkie biegi na takich górach - to jest podstawa, spróbuj
kiedyś pojechać na odpowiedniku 39-27 na nachyleniu powyżej 15% - to
zobaczysz jaka to jest różnica w porównaniu do biegu koło 1:1
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-12-12 16:23:19
Autor: MadMan
Dnia Sat, 12 Dec 2009 07:06:03 -0800 (PST), Michał Wolff napisał(a):

Ty MadManie też chyba do wagi ciężkiej nie aspirujesz? :))

Może ciężkiej nie, aczkolwiek chudziarkiem nie jestem. Co do przełożeń to nie będę o tym dyskutował, bo wiem jak jest. Przecież
jakiś czas temu miałem korbę z najmniejszą zębatką 28 zębów i to nawet w
połączeniu z 32 z tyłu było za twardo czasami. Inna sprawa że kondycja się jakoś w tym roku nieco wyrobiła samoistnie.
Co prawda na płaskim nie ma jakieś znaczącej poprawy (dalej średnia 30
nie jest w moim zasięgu), niemniej pod górkę jest zdecydowanie lepiej. A może to też zasługa SPD... A może cienkie (w efekcie lekkie) opony -
wydaje mi się że po wymianie 800-gramowego Maxxisa na 300-gramowego
Michelina jest różnica w jeździe, i nie jest to placebo. --

Data: 2009-12-11 16:21:25
Autor: SN .. AP
Malga Palazzo - krótki filmik
Kozacki filmik :) Duze wrazenie na mnie zrobily napisy 6km i 1200m przewyzszen - masakra !!! Nie wyobrazam sobie tego !!! Dobrze napisaliscie zeby to zrozumiec trzeba tam byc. Mam taki sam licznik i kiedys postanowilem napukac 1 km w gore na swoim terenie, musialem zrobic w sumie okolo 80km i rypac najwieksza gore az 18 x ktora ma 24% (jest to najwieksza gora jaka dysponuje moj teren ktory znajduje sie okolo 20km od domu).
A i jeszcze pelen podziw dla podjezdzajacego na 28 calowych kolach : ]
Caly czas sie zastanawialem jak te kola z tymi pakunkami wytrzymuja ? Mam kolarke na dosc dobrych kolach campagnolo waze sam 65kg i bez pakunkow ledwie te kola wytrzymuja podemna. Nie bylo by lepiej wybrac sie tam na gorskich rowerach np. z oponami 1.5 calowymi ?
Czy nie ma takiej potrzeby i wszystko jest cacy ?

Data: 2009-12-11 07:40:07
Autor: Michał Wolff
On 11 Gru, 16:21, "SN .. AP" <mgg...@jadamspam.pl> wrote:
[...]

24% jak na Polskę - to bardzo dużo, ciekaw jestem co to za trasa?

[...]

My jechaliśmy na rowerach trekingowych (mój ma baranka, ale to jest
treking). Koła do trekingów są 28 calowe, ale wytrzymałość mają
porównywalną z 26, na całej 5000km trasie żadnemu z nas nie poleciała
nawet jedna szprycha. Koła nie powinny być aż tak wycieniowane jak w
rowerach szosowych, z tyłu raczej na pewno 36 szprych, przyzwoita
obręcz, markowe szprychy, dobry zaplot - i nie ma najmniejszych
problemów. A kółko 28 zawsze minimalnie szybsze od 26 będzie.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-12-11 16:32:41
Autor: MadMan
Dnia Fri, 11 Dec 2009 16:21:25 +0100, SN .. AP napisał(a):

 Nie bylo by lepiej wybrac sie tam na gorskich rowerach np. z oponami 1.5 calowymi ?

Ja skończyłem maraton Powerade w Krakowie na trekkingu z kołami 28" i
oponami 1.6. Nie wiem po co górski rower do takiego podjazdu by mógł się
przydać... To już prędzej żelazna kondycja :)

Data: 2009-12-11 17:07:27
Autor: Fabian
Malga Palazzo - krĂłtki filmik
SN .. AP wrote:
[...]

Co do kół, to razem z używanym rowerem zakupiłem koła shimano wh-r500. Przejechałem na nich 4300km aż przetarła się ścianka w tylnym kole, przednie jeździ dalej. Sam ważę ~88kg i na dłuższych trasach dociążałem do 10kg, a cały rower jakieś 11kg. Ani razu nie centrowałem.

Fabian.

Data: 2009-12-18 00:30:46
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[...]

Teraz dopiero obejrzałem film... No, kurcze, to trzeba będzie kiedyś
zrobić, tyle powiem.

Data: 2009-12-19 03:49:11
Autor: Michal K.
Malga Palazzo - krótki filmik

Teraz dopiero obejrzałem film... No, kurcze, to trzeba będzie kiedyś
zrobić, tyle powiem.
Mozesz miec pewne klopoty z podjechaniem tej drogi, bo na poczatku biezacego roku droge zamknieto dla rowerzystow:
http://bigascensions.free.fr/malgapalazzo.html

co zreszta odbilo sie szerokim echem wsrod tych, co ostrzyli sobie zeby na ten podjazd. Jeszcze w tym roku to za bardzo nikt sie tym zakazem nie przejmowal i nie slyszalem o mandatach, ale trudno przewidziec co sie stanie za rok czy dwa jak wladze zorientuja sie, ze rowerzysci notorycznie lamia ten zakaz, a wrecz przyjezdza ich wiecej niz przed wprowadzeniem zakazu. Wprowadzenie zakazu wjazdu dla rowerow zrobilo bowiem spora reklame tej drodze, zwlaszcza jedno z uzasadnien, ze zamknieto dla cyklistow "bo droga jest za stroma i zbyt waska aby zapewnic bezpieczenstwo rowerzystom i samochodom" :-) Problem z lamaniem tego zakazu moze sie pojawic podczas wypadku i ponoszenia kosztow leczenia. Jakby ubezpieczyciel dowiedzial sie, ze wypadek byl na odcinku z calkowitym zakazem wjazdu, to moglby sie pojawic pewien problem...

pozdr.
Michal K. --

Data: 2009-12-19 05:07:46
Autor: Michał Wolff
On 19 Gru, 03:49, "Michal K." <ecome...@seo.pl> wrote:

[...]

A jak sobie wyobrażasz łapanie tam rowerzystów? :))
Cienko widzę podjeżdżanie długim policyjnym samochodem z niskim
zawieszeniem tą drogą...
Zakaz jest zupełnie papierowy, nikt się nim nie przejmuje, niejeden
samochód nas mijający, niejeden człowiek tam mieszkający machał do nas
z wielką sympatią i podziwem, nikt się czepił - a przecież zakaz jest
tylko ze względu na tych co tam mieszkają. I bynajmniej nie dotyczy
tylko rowerów, ale także samochodów, prawo do wjazdu mają TYLKO
mieszkańcy. Rower nie robi większego problemu (zjeżdżać z tej góry
więcej niż 20-25km/h i tak się nie da), samochód na takiej drodze -
już tak, bo dwa auta się tam nie mieszczą, jest kilka mijanek
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-12-21 07:19:31
Autor: MadMan
Dnia Sat, 19 Dec 2009 05:07:46 -0800 (PST), Michał Wolff napisał(a):

[...]

Czyli chyba identyczna sytuacja jak Magurka Wilkowicka (na wjeździe jest
"Zakaz ruchu"). A tam nikt problemów z tego co wiem nie robi. --

Data: 2009-12-21 14:51:11
Autor: Michal K.
> [...]

Czyli chyba identyczna sytuacja jak Magurka Wilkowicka (na wjeździe jest
"Zakaz ruchu"). A tam nikt problemów z tego co wiem nie robi.

Moze sie nam wydawac, ze z ta Malga Palazzo to tak jak w Polsce - zakaz wjazdu wszystkich pojazdow i szlak rowerowy, bo "w domysle znak przeciez nie dotyczy rowerzystow a jedynie motocykle i samochody" - ale tak nie jest. Sek w tym, ze tym razem to nie blad tego kto stawia znaki, a celowe ustawienie takiego, a nie innego znaku. We wloszech maja w uzyciu tabliczki "nie dotyczy rowerzystow". Byly wywiady z lokalna wladza jak interpretowac ten zakaz i zostalo wyraznie zaznaczone, ze na Malga Palazzo rowerzysci rowniez nie maja prawa wjazdu. Wyraznie i dobitnie, ze ten zakaz ich takze dotyczy ze wzgledow bezpieczenstwa. Jak juz pisalem, w tym roku nikt sie nie czepial, co tez Michal Wolff potwierdzil. Mieszkancy wioski przy via Scanuppia sa podzieleni, czesc przeciwko zakazowi, czesc za. Ale nie slyszalem, aby kogos pogonili :)

pozdr.
Michal K. --

Data: 2009-12-19 13:28:16
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Malga Palazzo - krótki filmik
Michal K. bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Mozesz miec pewne klopoty z podjechaniem tej drogi, bo na poczatku biezacego roku droge zamknieto dla rowerzystow:
http://bigascensions.free.fr/malgapalazzo.html

Szczęśliwie nie mam pełnej osłony łańcucha (ze zdjęcia znaku wynika, że nie
wolno wjeżdżać rowerem z pełną osłoną łańcucha!). ;->

Malga Palazzo - krótki filmik