Ma³o nas,

Data: 2017-02-02 21:10:56
Autor: Marcin Hy³a
Ma³o nas,
On 2017-01-21 18:21, andrzej.ozieblo@gmail.com wrote:
Ju¿ po raz który¶, ze smutkiem, stwierdzam, ¿e marnie z tym
rowerowaniem, przynajmniej w Krakowie. Ok. 13-ej wybra³em siê do
sklepu, nieca³e 4 km.

Po pierwsze, szczyt (tak¿e rowerowy!) masz miêdzy 7 a 9 rano i 16 do 18 po po³udniu (ten drugi zwykle wiêkszy). Co zreszt± widaæ po licznikach rowerowych, dla Krakowa tu: http://rowery.zikit.pl/liczydla-rowerowe/ (sorry, widaæ ¿e autor ma liczyd³o gazu i pr±du w domu - ku***cy dostajê od tej nazwy, ale nie o polszczyznê mi chodzi tylko o fakty).

21 stycznia to _sobota_ by³a, czyli dodatkowo dzieñ, kiedy siê _nie_ je¼dzi rowerem. Co widaæ z wielu badañ - w linku wy¿ej masz w weekendy spadki o 80%. W "sezonie" to siê zmieni, ale jeieni± i zim± masz g³ównie podró¿e tzw. "obligatoryjne".

Z centrum w stronê Ikea i Makro. Spotka³em 1
rowerzystê i mnóstwo samochodów. Pogoda dobra, temp. lekko +, smog
spory, ale jak na Kraków nie jest ¼le. Nie ma co siê ok³amywaæ. Tacy
nierowerowi jeste¶my i tak ju¿ zostanie na d³u¿ej.

Jw. Jak w sobotê o 13 jedziesz do Makro i narzekasz ¿e "nie ma rowerzystów" to znaczy, ¿e wydaje Ci siê, ¿e rowerem tylko weekendowo, poza miasto, dla rekreacji. Uprzejmie informujê, ¿e od kilkunastu lat jest inaczej :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2017-02-07 05:45:05
Autor: rmikke
Mało nas,
W dniu czwartek, 2 lutego 2017 21:10:54 UTC+1 u¿ytkownik Marcin Hy³a napisa³:

[...]

Piêknie skomponowane - Mogilska pokazuje paluszek :D

Data: 2017-02-14 10:58:34
Autor: Andrzej Ozieblo
Ma³o nas,
W dniu 2017-02-02 o 21:10, Marcin Hy³a pisze:

[...]

Marcinie, ja od lat, prawie codziennie, je¿d¿ê rowerem po Krakowie. W ró¿nych miejscach. Naprawdê nie musisz mnie u¶wiadamiaæ w tak prostej sprawie. W sumie wykrêcam rocznie ok. 2500 km po mie¶cie. ¯aden rekord, ale cos jest.

Chodzi mi o to, ¿e rower, przynajmniej ten w formie u¿ytk. (dojazdy do pracy, zakupy) wci±¿ jest niewielkim dodatkiem do samochodowego mainstreamu. Owszem, zmienia sie to powoli, dzieje siê du¿o dobrego w zakresie rozwi±zañ prorowerowych, w czym niema³a i Twoja zas³uga, ale to wci±¿ niewiele w porównaniu z innymi. W³a¶nie wracam z tygodnia narciarskiego w Zillertal. W drodze powrotnej zatrzymali¶my sie w Saltzburgu. 140 tys. mieszkañców, duch Mozarta, schlutnie i sympatycznie. Mo¿na powiedzieæ ¶rednio-du¿ej wieko¶ci górskie miasto. Sobota. Na ulicach zdecydowanie wiêcej rowerów i rowerzystów ni¿ w Krakowie czy powiedzmy Tarnowie (trochê mniejszy ni¿ Salzburg).

Osobi¶cie wszystkie, no prawie, zakupy dokonujê na rowerze. Da siê. :)

Data: 2017-02-14 12:07:22
Autor: wO.ôhoo!
Ma³o nas,
W dniu 14.02.2017 o 10:58, Andrzej Ozieblo pisze:
ni¿ w Krakowie

Kraków ma jeden zasadniczy problem, którego szybko nie rozwi±¿e. Jak je¼dzi³em ostatnio na mrozie, jakie¶ takie mniejsze lub wiêksze sprinty dla rozgrzewki, to mi mocno tlenu brakowa³o, a powietrza nie mamy najgorszego. W Krakowie szybki spacer do sklepu powodowa³ u mnie ból g³owy, a gdybym chcia³ poje¼dziæ...
A maseczka, nawet najlepsza, chyba nie jest rozwi±zaniem? Bo trudno mi sobie wyobraziæ wystarczaj±co intensywne oddychanie samym nosem.
Jak ludzie maj± kupowaæ rowery i je¼dziæ, je¶li przestrzega siê ich przed wietrzeniem mieszkañ?

Data: 2017-02-14 15:22:25
Autor: Andrzej Ozieblo
Ma³o nas,
W dniu 2017-02-14 o 12:07, wO.ôhoo! pisze:

[...]

Indeed, niestety. Dzi¶ w mojej okolicy norma PM2.5 przekroczona 4 razy, PM10 ok. 3 razy. Ale na szczê¶cie nie zawsze jest tak, choæ czasem bywa jeszcze gorzej. W takie gorsze dni staram sie jechaæ bardzo spokojnie. Ale dzieñ, który opisywa³em by³ do¶æ wietrzny, a wiêc zapylenie ma³e.

Data: 2017-02-14 13:29:52
Autor: ąćęłńóśźż
Ma³o nas,
Da siê, chocia¿ ciê¿ko wracaæ z zakupami (np. banany siê gniot± ;))
BTW zna kto¶ z Was dedykowan± torbê / plecak przeznaczone do zamocowania w foteliku w miejsce dziecka?
¯eby zamiast z koszykiem to z fotelikiem na zakupy jechaæ.

-- -- -

Data: 2017-02-14 04:36:57
Autor: rmikke
Mało nas,
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 13:29:54 UTC+1 u¿ytkownik ±æê³ñ󶼿 napisa³:

BTW zna kto¶ z Was dedykowan± torbê / plecak przeznaczone do zamocowania w foteliku w miejsce dziecka?
¯eby zamiast z koszykiem to z fotelikiem na zakupy jechaæ.

Jest jedna. I ma dedykowane miejsce na Cisowiankê 0.7l - nic innego
tam nie pasuje.

Ma³o nas,