Malowanie aluminium

Data: 2009-12-29 08:47:09
Autor: PeJot
Malowanie aluminium
Czołem.

Temat całkiem rowerowy - jak trwale pomalować aluminium ? ZTCW podkłady reaktywne dostępne w handlu są przeznaczone do natryskiwania, a ta technologia leży poza zasięgiem. Szukać firmy malującej alufelgi ?

Trwałość powłok lakierów akrylowych w sprayu mnie nie interesuje.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-29 10:48:37
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Malowanie aluminium
malowanie proszkowe i po kłopocie.

Data: 2009-12-29 11:27:00
Autor: PeJot
Malowanie aluminium
Kuba "inimicus" Stasiak pisze:
malowanie proszkowe i po kłopocie.

A jesteś absolutnie pewien że to nie będzie odłazić płatami ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-29 10:32:48
Autor: Jan Srzednicki
Malowanie aluminium
On 2009-12-29, PeJot wrote:
Kuba "inimicus" Stasiak pisze:
malowanie proszkowe i po kłopocie.

A jesteś absolutnie pewien że to nie będzie odłazić płatami ?

Nie będzie.

Data: 2009-12-31 07:05:54
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Malowanie aluminium

malowanie proszkowe i po kłopocie.

A jesteś absolutnie pewien że to nie będzie odłazić płatami ?

A kto ci tak głowę spaprał tym odłażeniem?
Proszku ten problem nie dotyczy.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-29 11:31:16
Autor: speedygo
Malowanie aluminium
On 29 Gru, 10:48, "Kuba \"inimicus\" Stasiak" <mp3...@op.pl> wrote:
malowanie proszkowe i po k opocie.

A nie trzeba najpierw wypiaskować?
Pozdrawiam

Data: 2009-12-29 21:19:20
Autor: Jan Srzednicki
Malowanie aluminium
On 2009-12-29, speedygo wrote:
On 29 Gru, 10:48, "Kuba \"inimicus\" Stasiak" <mp3...@op.pl> wrote:
malowanie proszkowe i po k opocie.

A nie trzeba najpierw wypiaskować?

Trzeba, ale przecież to robią z rozpędu w lakierniach.

Data: 2009-12-30 21:18:16
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Malowanie aluminium

A nie trzeba najpierw wypiaskować?

Trzeba, ale przecież to robią z rozpędu w lakierniach.

Można jeszcze zedrzeć lakier do gołej stali. Tutaj jeszcze nie do końca, ale uwierz, że wiertarka ze szczotką drucianą a potem papier ścierny czynią cuda:

http://photo.bikestats.eu/zdjecie,79415,peugeot-cologne-oskalpowany.html

Data: 2009-12-30 22:04:24
Autor: szaman
Malowanie aluminium
Kuba "inimicus" Stasiak wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

MoÂżna jeszcze zedrzeĂŚ lakier do goÂłej stali. Tutaj jeszcze nie do koĂąca, ale uwierz, Âże wiertarka ze szczotkÂą drucianÂą a potem papier Âścierny czyniÂą cuda:

Ale wątek jest o aluminium. To że sobie w domu zedrzesz farbę, a potem oddasz do malowania nic Ci nie da. I tak zdąży się już tlenkiem otoczyć. A lakier tlenku zdecydowanie gorzej się chwyta niż czystego stopu.

sz

Data: 2009-12-31 07:11:04
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Malowanie aluminium

malowanie proszkowe i po k opocie.

A nie trzeba najpierw wypiaskować?

Właśnie w tym sęk, że firma, która maluje proszkiem *zawsze* piaskuje/śrutuje.
Jeśli tego nie robi, to niech spieprzają z rynku.

Proszkowanie/śrutowanie, to czynność niezbędna do malowania proszkiem.
Jest od tego wyjątek, ale nie ma sensu tu się rozpisywać.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-31 12:06:34
Autor:
Malowanie aluminium
Korzystając z tematycznej okazji małe pytanko. Czy ćwiczył ktoś z Szanownych Grupowiczów piaskowanie i lakierowanie ramy Cr-Mo w Wawie? Jeśli tak, to gdzie i za ile?

Z noworocznymi pozdrowieniami z góry dziękuję.
michal

Data: 2009-12-31 19:01:09
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Malowanie aluminium
w odpowiedzi   na post news:hhi449$86h$1inews.gazeta.pl z Cz 31 gru
2009 13:06:34 pisze co nastepuje:
Korzystając z tematycznej okazji małe pytanko. Czy ćwiczył ktoś z
Szanownych Grupowiczów piaskowanie i lakierowanie ramy Cr-Mo w
Wawie? Jeśli tak, to gdzie i za ile?

tak, w nadarzynie

--
 o__,  -  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz - www.rower.orbit.pl
 ,>_/-_-  "Możesz utracić wszystko, ale nikt nie zabierze ci tego,

Data: 2010-01-02 16:07:17
Autor: Rafał Muszczynko
Malowanie aluminium
Zygmunt M. Zarzecki <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
napisał(a):
> [...]

Jeśli tego nie robi, to niech spieprzają z rynku.

Proszkowanie/śrutowanie, to czynność niezbędna do malowania proszkiem.

Przy czym raczej uważałbym ze stosowaniem jej na bardzo wycieniowanych ramach. --

Data: 2009-12-31 07:04:07
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Malowanie aluminium

[...]

Proszkiem.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-01-11 11:00:13
Autor: PeJot
Malowanie aluminium
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

OK, prawdopodobnie będzie proszek. ZTCW w grę wchodzi obróbka chemiczna i wygrzewanie w temperaturze  rzędu 200 stopni, czyli otwory trzeba będzie solidnie zabezpieczyć. Jest szansa że lakier pokryje drobne zarysowania ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-01-11 19:31:46
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Malowanie aluminium

[...]

Oczywiście, że pokryje. Przed malowaniem elementy się piaskuje/śrutuje, więc rysy znikają.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-01-02 16:01:22
Autor: Rafał Muszczynko
Malowanie aluminium
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
[...]

Możesz, to na pewno będzie rozwiązanie najlepsze. I nie koniecznie kosztowne.
Znajomi wspominali, że z ramą można się wyrobić <100zł. Nie wiem naomiast czy
w cenie było przygotowanie powierzchni, czy tylko malowanie. Robili w
Warszawie, na Mińskiej.

Inne wyjście to anodowanie aluminium. Cholernie skuteczne, ale (przynajmniej w
Warszawie) ramy w ten sposób nie pomalujesz. Za to mniejsze elementy bez
kłopotu możesz mieć w dowolnym kolorze. W Warszawie jest co najmniej kilka
warsztatów. Adresów tych, które sprawdzałem, nie pamiętam, więc musisz zapytać
Googla.

Ale farba nakładana pędzlem tez wcale nie musi być zła. Ja osobiście do
malowania pozioma używałem podkładu V33 do aluminium, powierzchni ocynkowanych
i PCW:
http://www.v33.pl/produkty-do-metalu/farba-podk-322-adowa,401.html?&vars=cHJvZHVpdF9pZD0zNzM%3D
Nakładałem na dokładnie oczyszczoną i odtłuszczoną ramę. Nałożyłem 3 cienkie
warstwy. Farba ma 2 zalety. Wysycha w godzinę i nie wymaga rozpuszczalnika by się
później odmyć ;-)

Tu masz foty z malowania. IMO było bardzo dobrze. Efekty jednak oceń sam:
http://bzaborow.org/galer/pg/show/706

Farba wierzchnia jaką na to kładłem to Hector, z tzw efektem młotkowym, bo na
takiej mniej widać niedoskonałości powstałe przy malowaniu. Wierzchniej też
były 3 warstwy. Fotki: http://bzaborow.org/galer/pg/show/736 Na wszystko dałem folię odblaskową. Fotki: http://bzaborow.org/galer/pg/show/737

Ale podkład można też stosować bez farby wierzchniej. Choć wygląd jest gorszy,
a efekt znacznie mniej trwały (o wiele łatwiej obić lub porysować). Tak
zrobiłem z przyczepką Masową podczas jej restauracji:
http://bzaborow.org/galer/pg/show/279?page=1

Trwałość powłok lakierów akrylowych w sprayu mnie nie interesuje.

I słusznie. --

Data: 2010-01-02 17:09:01
Autor: PeJot
Malowanie aluminium
Rafał Muszczynko pisze:

Inne wyjście to anodowanie aluminium. Cholernie skuteczne

To wiem, ale przynajmniej na ten czas ta technologia leży poza moim zasięgiem.

Ale farba nakładana pędzlem tez wcale nie musi być zła. Ja osobiście do
malowania pozioma używałem podkładu V33 do aluminium, powierzchni ocynkowanych
i PCW:

ZTCW na rynku jest trochę podkładów do Al, trzeba będzie po nie sięgnąć.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Malowanie aluminium