Malowanie (wnętrze) - jakie używacie farb y

Data: 2009-09-16 11:02:27
Autor: forum
Malowanie (wnętrze) - jakie używacie farb y
chodzi o producenta: Nobiles? ĹšnieĹĽka? Dulux?
Zastanawiam siÄ™ nam Nobiles/PoryRoku.  ...?

PS. Jeśli ktoś używał PoryRoku -> jaki wałek do malowania polecacie?

Data: 2009-09-16 11:41:35
Autor: Judyta

Użytkownik "forum" <forum_4@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h8q9j1$fnd$1inews.gazeta.pl...
chodzi o producenta: Nobiles? ĹšnieĹĽka? Dulux?
Zastanawiam siÄ™ nam Nobiles/PoryRoku.  ...?

PS. Jeśli ktoś używał PoryRoku -> jaki wałek do malowania polecacie?

Żadna z tych firm nie jest godna polecenia, najmniejsze 'zło' to jednak dulux.

pozdrawiam

Data: 2009-09-16 14:15:57
Autor: Jarek
Malowanie (wnętrze) - jakie używacie f arby
On Wed, 16 Sep 2009 11:41:35 +0200, "Judyta" <judyta@judyta.pl>
napisał(a):

Żadna z tych firm nie jest godna polecenia, najmniejsze 'zło' to jednak dulux.
A jak± można polecić?
Jarek

Data: 2009-09-16 17:56:32
Autor: Judyta
Malowanie (wnętrze) - jakie używacie farby

Użytkownik "Jarek" <nospam.djberg@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gnl1b595j52us77t5r6pmhjnnbb7r8ideo4ax.com...
napisał(a):

Żadna z tych firm nie jest godna polecenia, najmniejsze 'zło' to jednak
dulux.
A jak± można polecić?

Na pierwszym miejscu Benjamin Moore, a póxniej Tikkurila, Para i Beckers. To s± firmy, które spełniaj± swoje obietnice. Ale najbardziej chwalę sobie Benjamina.
Na ¦nieżkę i Nobiles szkoda pieniędzy, ¶cian i czasu, z Duluxem no bywa róznie.

pozdrawiam

Data: 2009-09-17 10:02:25
Autor: Boombastic
[...]

Tylko że Benjamin Moore jest piekielnie drogi, szczególnie je¶li chodzi o farby z dużym udziałem pigmentu. A czy jest az tak rewelacyjna? Nie mam punktu odniesienia. Jak się zabrudzi ¶ciana to juz amen, nie da się tego oczy¶cić bez pozostawienia ¶ladu.

Data: 2009-10-03 01:11:00
Autor: Jackare
[...]

Pierdolenie kotka przy użyciu młotka, zwłaszcza jeżeli chodzi o beckersa.
Mam większo¶ć mieszkania pomalowanego kolorowym zmywalnym duluxem i dekoralem. Jako że mam dużego psa który potrafi ufaflać slin± ¶ciany i sufit, muszę ¶ciany regularnie MYĆ. I tak od trzech lat myję sobie raz w tygodniu te ¶ciany i nic się nie zmienia.
Sypialnie mam pomalowan± beckersem z mieszalnika zmywalnym (podobno) i niestety nie ma to pokrycia w rzeczywisto¶ci. Na beckersie zostaj± plamy, nie da się ich zmyć a miejsca szorowane intensywniej bledn± na tle reszty ¶ciany. Beckersa kupiłem tylko dlatego że w jego palecie znalazłem interesuj±cy mnie kolor. Cena była stosunkowo wysoka ale bez większych wyrzeczeń, jednak porównania jako¶ciowo- wytrzymałosciowego z duluxem czy dekoralem nie wytrzymuje.
--
Jackare

Data: 2009-10-04 19:06:52
Autor: Piotrek
Malowanie (wnętrze) - jakie używacie farby
Pierdolenie kotka przy użyciu młotka, zwłaszcza jeżeli chodzi o beckersa.

ja mialem cale mieszkanie pomalowane glownie dekoralem(z mieszalnika) a troche Duluxem.
Dulux poszedl kawalkami na sufit wiec ciezko cos o nim powiedziec bo sufit eksplowatowany jest malo :)
ale dekoral to praktycznie wszedzie jest do malowania na nowo(mam mat i nie jest to zmywalna farba wiec nie mam porownania do tego co ty masz).
okolo 3 lat na scianach i niema zadnych psow ani dzieci ktore by go brudzily :)
teraz jak pisalem przemalowywuje wszystko na polmat beckersa i niema zadnego porownania do dekorala..... jest o wiele  wiele lepszy

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-10-08 23:36:37
Autor: BearBag
Malowanie (wnętrze) - jakie używacie farby
ludzie co za w±tek, co osoba to inna opinia... jeden poleca Dulux,
drugi po nim jedzie. JEden pisze ze sniezka jest beznadziejna drugi
pisze ze to swietna farba.
Sam szukam czegos do pomalowania salonu, tynk jest zrobiony z natrysku
czyli posiada takie male wypustki kilkumilimetrowe. PRzypuszczam ze
porpzedni wlasciciel zrobil to aby ukryc nierownosci sciany. Nie
wyglada to specjalnie zle wiec nie bede robil gladzi a to by bylo
jedyne wyjscie.
CO wiec polecicie? Dodam ze obecnie kolory s± bardzo intensywne, jasny
zielony i ciemny zielony. Na pewnie nie bedzie to latwe do pokrycia i
na pewno cnie jednym malowaniem. Nie interesuj± mnie farby ktore
kosztuj± wiec niz wodka za litra :)

Data: 2009-09-17 19:37:16
Autor: RoB

napisał(a):

Żadna z tych firm nie jest godna polecenia, najmniejsze 'zło' to jednak
dulux.
A jak± można polecić?

Potwierdzam, zadna z wymienionych, co prawda Dulux niezle kryje, ale tez bez rewelacji.
Malowalem Bondex-em, juz mozna ja zaakceptowac, ale Tikurilla, to juz moge polecic z czystym sumieniem.
Za jakosc trzeba placic, ale spisz spokojnie, szkoda nerwow. Podstawa to dobre podloze i dobry grunt.
Kazde nastepne malowanie u mnie, to bedzie Tikurila. Beckersa nie probowalem, ale ma podobne opinie.

RoB

Data: 2009-09-16 15:05:39
Autor: eMonika
Użytkownik "Judyta" <judyta@judyta.pl> napisał w wiadomości news:h8qcft$e6j$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

A ja Duluxa zdecydowanie NIE polecam. Jest to farba zmywalna, co w praktyce oznacza, że zmywa się razem z zabrudzeniami i to nawet zanim zacznę porządnie szorować.

M.

Data: 2009-09-16 19:01:52
Autor: Rafał
Malowanie (wnętrze) - jakie używacie farby
ja nie wiem co macie do Snieżki i Nobilesa
malowałem tym i jest ok

Data: 2009-09-17 21:27:10
Autor: Artur Lew
forum wrote:
chodzi o producenta: Nobiles? ĹšnieĹĽka? Dulux?
Zastanawiam siÄ™ nam Nobiles/PoryRoku.  ...?
Podsumowujac wypowiedzi grupowiczow i malujac juz od lat kilkunastu swoje
i znajomych mieszkania moge Ci powiedziec ze powyzszy podzial na Tikurille,
Bondexa, itp jest bez sensu.
Farbe po pierwsze dopierasz pod katem tego jak bedzie uzytkowana w
pomieszczeniu.
Jezeli malujesz lazienke to zdecydowanie lepiej jest uzyc innej farby
niz do malowania pokoju czy strychu.
Roznice w cenie moga siegac pewnie z 400%.
I tak do malowania piwnicy wystarczy zwykla farba wapienna - raczej nie
do dostania wiec w sumie byle jaki akryl. Do malowania pokojow akryl
albo lateks.
Do kuchni czy miejsc gdzie latwo o zabrudzenie (przedpokoj, pokoj
dziecinny, etc) farba lateksowa.
Wez pod uwage takze to czy bedziesz potrzebowal naprawic w przyszlosci
powierzchnie po malowanie. tutaj z roznymi latexami jest problem. Czasem
trzeba zeszlifowac dosc duza powierzchnie a i tak szpachlowka odlazi.
Jak juz wiesz jakiej kategorii chcesz farbe to zacznij od zastanowienia
sie jakie masz podloze w w/w pomieszczeniach.
Jezeli jest sypkie, popekane to najdrozsza farba ladnie zwinie sie na
walku zostawiajac dziure albo z biegiem czasu sama odejdzie.
Wniosek nasuwa sie sam - sciane nalezy porzadnie zagruntowac.
Pozniej wrecz obowiazkowo jakas gladz - zuzycie farby jest mniejsze
a i naprawa uszkodzonej powierzchni zdecydowanie latwiejsza. Mit z
czasochlonnoscia tej metody to pikus jak kupisz szlifierke oscylacyjna
za jakies 40 zl w hiperze ;)
Na gladz (idealnie jak sa dwie warstwy mocniejsza, twardsza baza i tzw
finisz) dobrze jest dac takze grunt.
Mimo ze wiele osob powie Ci ze po grzyba tak sie bawic to oplaci sie
przy drugim czy trzecim malowaniu tej samej sciany. Po prostu stara
farba nie odejdzie platami (zwlaszcza jak malujesz walkiem).
Jak juz masz ladne sciany to tak na prawde na 99% nie odroznisz
powierzchni malowanej Tikurilla czy Dekoralem wiec wybierz farbe moze
nie noname jakiegos ale cos co wszyscy uzywaja i gdzie bedziesz latwo
mogl dokupic 1 czy 2l na domalunki :D
Ja malowalem nastepujacymi:
* Akrylowe Dekorale - swietne farby, dosc trwale i wbrew obiegowej opini
mozna nawet ostra myjka zmyc mocny brud.
* Nobiles - akryl. To samo co Dekoral w sumie z wyjatkiem tego ze 3
warstwy zamiast dwoch.
* Lateksowe Duluxy - beznadziejna farba, w kazdym badz razie nie warta
swojej ceny. Slabo kryje (malowalem jasnozielonym i jakims niebieskim).
Malo odporna na zmywanie. Smiem twierdzic ze w/w akryloway Dekoral byl
odporniejszy.
* Bondex - latex - swietna farba ale droga. Dosc dobrze sie zmywa.
* Beckers - latex - super farba, bardzo dobrze kryje. Niestety cena.
Latwo sie zmywa. Mam nia pomalowana kuchnie i slady po zarciu oraz po
kocie schodza bez problemu.
* Sniezka - lateks (Seria Kolory Swiata czy jakos tak). Swietna farba.
Malowalem nia ostatnio caly salon (3 kolory) i jestem pod wrazeniem.
Swietnie kryje, latwo sie zmywa (zawiera teflon). Troche gesta
konsystencja ale mozna sie przyzwyczaic.
Nie bez znaczenia jest fakt ze uzywaja prawdziwego Teflonu na licencji
DuPonta a to oznacza jednak zaawansowana technologie i spore naklady na
produkcje gdyz taki niebieski DuPontowy :) znaczek sporo kosztuje. Dla
porownania marki Tefal nie stac na jego wykupienie i wola uzywac
jakiegos noname (a np emalie Olkusz stac ;)). Cena jest naprawde
rewelacyjna wiec mysle ze moge szczerze polecic (ja placilem w Auchan
jakies 25 zl za 2.5l ).
Pamietaj tez ze kupujac polskie - dajesz prace naszym a nie zoltym
nastolatkom pracujacym za dolara tygodniowo ;)

PS. Jeśli ktoś używał PoryRoku -> jaki wałek do malowania polecacie?
Tak na prawde w przypadku farb akryl/latex IMHO rodzaj wlosia zalezy od
podloza a nie od farby.
Jezeli to jakis tynk strukturalny to musisz uzyc walka z dluzszym
wlosiem zeby nalozyc odpowiednia warstwe farby. Przy bardzo gladkich
scianach tj po gladzi super sie maluje takim z krotkim wlosiem (ale nie
tym najkrotszym) - jakis 8-10mm.
Moze to kryptoreklama ale polecam marki Befaszot - ja uzywam ich walka
25cm juz od paru dobrych lat.

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

Data: 2009-09-20 12:00:13
Autor: Piotrek
Malowanie (wnętrze) - jakie używacie farby
chodzi o producenta: Nobiles? ¦nieżka? Dulux?
Zastanawiam się nam Nobiles/PoryRoku.  ...?

zadna z tych wg mnie.
ja mialem duluxa i nobiles i nie jestem zadowolony
obecznie ponowne malowanie robie juz beckersem(polmat) i jest super

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-09-20 20:59:55
Autor: jokey
Dnia Sun, 20 Sep 2009 12:00:13 +0200, Piotrek napisał(a):

obecznie ponowne malowanie robie juz beckersem(polmat) i jest super
popieram, robilem duluxem i jest jak po duluxie, robilem beckersem )polmat)
i jest super, robilem tikurilla i jest jak po beckersie :)

pozdrawiam,
jokey

gg 67298

Data: 2009-09-22 21:42:09
Autor: nom
Malowanie (wnętrze) - jakie używacie farby

Użytkownik "jokey" <nie.podam@adresu.com> napisał w wiadomo¶ci news:1oh1ka9xnklzf.nv473q8cr2xb.dlg40tude.net...
[...]

a Tikkurila i Beckers to chyba już to samo, produkowane jest to przez Polifarb Dębica. :-)

Data: 2009-09-27 21:34:33
Autor: Piotrek
Malowanie (wnętrze) - jakie używacie farby
a Tikkurila i Beckers to chyba już to samo, produkowane jest to przez Polifarb Dębica. :-)

pytanie kto kogo wykupil :)
bo cos mi sie zdaje ze beckersa polifarb debica nie wykupil :P

ps
polifarbem tez malowalem, po 2-3 latach sciany do ponownego malowania niestety.

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-09-28 09:06:13
Autor: Misiek
Malowanie (wnÄ?trze) - jakie uĹĽywacie far by

Użytkownik "forum" <forum_4@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h8q9j1$fnd$1inews.gazeta.pl...
chodzi o producenta: Nobiles? ĹšnieĹĽka? Dulux?
Zastanawiam siÄ™ nam Nobiles/PoryRoku.  ...?

PS. Jeśli ktoś używał PoryRoku -> jaki wałek do malowania polecacie?
ja malowalem jedynka i sobie chwale... Niestety, zmywalna(chyba jedyna jej wada, za to podstawowa). MOge jeszcze polecic farbe "ekojocker" - bardzo trudna do dostania, droga (sprzedawana w Wand Boden). farka Latexowa, mozna zmyc kazdy brud, mila w dotyku... taka jakby "podgumowana".
Innych nie uzywalem (za wyjatkiem emulsyjnej sniezki po ktorej musialem natychmiast malowac jedynka takie byly roznice w odcieniu "bieli". Ona byla po prostu szara a nie biala).

Data: 2009-09-28 10:34:27
Autor: Prawusek

"Misiek" <pwr1@o2.pl> wrote in message

> [...]
Innych nie uzywalem (za wyjatkiem emulsyjnej sniezki po ktorej musialem
natychmiast malowac jedynka takie byly roznice w odcieniu "bieli". Ona

A wystarczyło dodać bieli tytanowej...

Data: 2009-09-28 15:48:58
Autor: Artur Lew
Misiek wrote:
Latexowa, mozna zmyc kazdy brud, mila w dotyku... taka jakby "podgumowana".
Czyli jedna z pierwszych farb lateksowych ktora faktycznie tworzy taka
skorupe. To wada a nie zaleta ;)

byla po prostu szara a nie biala).
Jak pisalem wczesniej to nie musi byc wada farby ale podloza. Wazny jest
tez kierunek malowania ostatniej warstwy - powinien byc rownolegly do
kierunku padania swiatla do pomieszczenia.
W przeciwnym przypadku (zwlaszcza przy jakis gestszych) czesto pojawia
sie efekt o ktorym piszesz tj "brudu" czy zmiany odcienia na malowanych
powierzchniach.
A emulsje to juz trudno dostac i porownujac do akryli i lateksu to
idealna do garazu i piwnicy ;)
Nio chyba ze masz alergie na powyzsze.