Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Ma³y automat

Ma³y automat

Data: 2012-02-13 12:24:46
Autor: Tatanka
Ma³y automat
On 13 Lut, 20:24, Marvin <mar...@fakename.com> wrote:
Witam,

Potrzebujê porady.

Muszê kupiæ drugi samochód dla rodziny. Z przyczyn kolanowych musi to
byæ automat.

G³ówny samochód jaki mam, to te¿ automat, porz±dny, skrzynia 6-biegowa
planetarna ze sprzêg³em hydrokinetycznym. Dzia³a super.

No i czytam, ¿e w tych ma³ych gnojkach typu Yaris, Fiesta, Corsa itp.
k³ad± jak±¶ skrzyniê pó³automatyczn±, czyli klasyczn± tyle, ¿e z
si³ownikami przerzucaj±cymi biegi zamiast cz³owieka.

Je¼dzi kto¶ takim wynalazkiem? Jak to wygl±da w praktyce? Czy po
wrzuceniu na D lekko ci±gnie? A jak szarpanie? Bo skrzynia ze sprzêg³em
H-K to trzeba przyznaæ ¿e niezwykle p³ynnie chodzi, a tu siê bojê ¿e
bêdzie czkawka....

Czy jest jakie¶ ma³e auto z porz±dnym automatem? Mo¿e Honda Jazz? Ona ma
chyba skrzyniê CVC, niemniej nie wiem jakie jest tam sprzêg³o.

Marvin

Jesli chodzi o pseudo automat czyli klasyczna skrzynia mechaniczna z
silownikami - nie jezdzilem. Za to kazda opinia z dziesiatek o tym,
kazdy artykul w prasie moto stwierdza - szajs do kwadratu. To juz
lepiej CVT - choc tez chwalona nie jest. KLasyczny automat HK jest
najlepszym rozwiazaniem, chyba ze cie stac na DSG.

Data: 2012-02-14 10:32:37
Autor: Marcin N
Ma³y automat
W dniu 2012-02-13 21:24, Tatanka pisze:

Jesli chodzi o pseudo automat czyli klasyczna skrzynia mechaniczna z
silownikami - nie jezdzilem. Za to kazda opinia z dziesiatek o tym,
kazdy artykul w prasie moto stwierdza - szajs do kwadratu.

Terefere: nie je¼dzi³em, ale na pewno jest do kitu.

Ja je¼dzi³em. Je¿d¿ê. Je¼dzi³em te¿ kilkoma "klasycznymi" automatami oraz CVT.

Oto porównanie:

Sprzêg³o hydrokinetyczne daje najwiêksz± kulturê jazdy - choæ i tu trafiaj± siê modele szarpi±ce. Skrzynia CVT te¿ ma sprzêg³o HK i dla ma³ych silników uwa¿am, ¿e jest najbardziej godna polecenia. Potrafi ¶wietnie wykorzystaæ maksymalny moment obrotowy silnika.

W Mikrze 1.0 (CVT) silnik wchodzi³ na ok 4-4.5 tys obr i ci±gn±³ na nich od 20 do 60 km/h. 0-100 km/h robi³ w oko³o 13 sek, mimo, ¿e katalog mówi³, ¿e zajmuje to 17 sek.

W Yarisie 1.3 (87KM) mam skrzyniê MTM, czyli manual z automatyczn± zmian± - ze sprzêg³em ciernym. Gdy skrzynia jest prawid³owo skalibrowana (w serwisie trzeba czasem kalibrowaæ) - je¼dzi siê ¶wietnie! ¯adnych szarpniêæ, po puszczeniu hamulca na postoju - pe³znie do przodu.

Wada: zmiana biegów jest wolniejsza (nieca³a sekunda), zaleta: przez brak po¶lizgu na sprzêgle - ma³e zu¿ycie paliwa. Yaris ma tryb jazdy "ekonomiczny". Po mie¶cie latem spalanie schodzi poni¿ej 6.8 litra (z klim±).

Reasumuj±c: gdy trafi siê dobry u¿ywany egzemplarz z dowoln± z tych skrzyñ - mo¿na braæ. Nie ma sensu odrzucaæ dobrego MTM i kupiæ padlinê z CVT.

Ma³y automat

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona