Data: 2012-02-13 12:24:46 | |
Autor: Tatanka | |
Ma³y automat | |
On 13 Lut, 20:24, Marvin <mar...@fakename.com> wrote:
Witam, Jesli chodzi o pseudo automat czyli klasyczna skrzynia mechaniczna z silownikami - nie jezdzilem. Za to kazda opinia z dziesiatek o tym, kazdy artykul w prasie moto stwierdza - szajs do kwadratu. To juz lepiej CVT - choc tez chwalona nie jest. KLasyczny automat HK jest najlepszym rozwiazaniem, chyba ze cie stac na DSG. |
|
Data: 2012-02-14 10:32:37 | |
Autor: Marcin N | |
Ma³y automat | |
W dniu 2012-02-13 21:24, Tatanka pisze:
Jesli chodzi o pseudo automat czyli klasyczna skrzynia mechaniczna z Terefere: nie je¼dzi³em, ale na pewno jest do kitu. Ja je¼dzi³em. Je¿d¿ê. Je¼dzi³em te¿ kilkoma "klasycznymi" automatami oraz CVT. Oto porównanie: Sprzêg³o hydrokinetyczne daje najwiêksz± kulturê jazdy - choæ i tu trafiaj± siê modele szarpi±ce. Skrzynia CVT te¿ ma sprzêg³o HK i dla ma³ych silników uwa¿am, ¿e jest najbardziej godna polecenia. Potrafi ¶wietnie wykorzystaæ maksymalny moment obrotowy silnika. W Mikrze 1.0 (CVT) silnik wchodzi³ na ok 4-4.5 tys obr i ci±gn±³ na nich od 20 do 60 km/h. 0-100 km/h robi³ w oko³o 13 sek, mimo, ¿e katalog mówi³, ¿e zajmuje to 17 sek. W Yarisie 1.3 (87KM) mam skrzyniê MTM, czyli manual z automatyczn± zmian± - ze sprzêg³em ciernym. Gdy skrzynia jest prawid³owo skalibrowana (w serwisie trzeba czasem kalibrowaæ) - je¼dzi siê ¶wietnie! ¯adnych szarpniêæ, po puszczeniu hamulca na postoju - pe³znie do przodu. Wada: zmiana biegów jest wolniejsza (nieca³a sekunda), zaleta: przez brak po¶lizgu na sprzêgle - ma³e zu¿ycie paliwa. Yaris ma tryb jazdy "ekonomiczny". Po mie¶cie latem spalanie schodzi poni¿ej 6.8 litra (z klim±). Reasumuj±c: gdy trafi siê dobry u¿ywany egzemplarz z dowoln± z tych skrzyñ - mo¿na braæ. Nie ma sensu odrzucaæ dobrego MTM i kupiæ padlinê z CVT. |
|