Ma³y dobry rejestrator

Data: 2018-10-11 18:41:48
Autor: kacepr
Ma³y dobry rejestrator
Witam
Poszukuje do samochodu ma³ego dobrego rejestratora
Jaki polecacie ?

Data: 2018-10-11 10:25:06
Autor: Zenek Kapelinder
Ma³y dobry rejestrator
Kup dwa po trzydziesci piec zlotych zamiast jednego za siedem dych. Do kazdego karte zeby pol godziny sie zmiescilo. Jeden z przodu drugi z tylu niech nagrywa.

Data: 2018-10-11 20:21:25
Autor: Mateusz Bogusz
Ma³y dobry rejestrator
Kup dwa po trzydziesci piec zlotych zamiast jednego za siedem dych. Do kazdego karte zeby pol godziny sie zmiescilo. Jeden z przodu drugi z tylu niech nagrywa.

A po co z ty³u?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-10-11 12:41:28
Autor: Zenek Kapelinder
Ma³y dobry rejestrator
Zeby Ci nikt nie wcisnal ze cofales i przyjebales. Rejestrator to jak skladka na nfz. Placi sie ja ale najlepiej jak by nigdy sie nie przydala.

Data: 2018-10-12 10:44:50
Autor: elmer radi radisson
Ma³y dobry rejestrator
On 2018-10-11 21:41, Zenek Kapelinder wrote:

Zeby Ci nikt nie wcisnal ze cofales i przyjebales. Rejestrator to jak skladka na nfz. Placi sie ja ale najlepiej jak by nigdy sie nie przydala.

I na kamerze z przodu nie widac ze auto cofa albo nie?

--

memento lorem ipsum

Data: 2018-10-11 21:38:55
Autor: Marek S
Ma³y dobry rejestrator

A po co z ty³u?

Dziwne pytanie. Nie da siê udokumentowaæ zdarzeñ drogowych zbyt dobrze.

Zdarzenie drogowe mo¿e siê rozpocz±æ za samochodem. Wiele razy s³yszê jak policja w jaki¶ relacjach z wypadków czy burd drogowych komentuje w TV i¿ nie maj± wiedzy co poprzedzi³o dane zdarzenie - czy przypadkiem nie by³o tak, ¿e posiadacz kamery nie sprowokowa³ czego¶ tam. Gdyby posiadacz kamery mia³ 2, to by ³atwo pokaza³, co siê naprawdê wydarzy³o.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-11 13:00:49
Autor: Zenek Kapelinder
Ma³y dobry rejestrator
Taka ciekawostka. Znam przypadek ze wylaczona kamerka zadzialala. Obciertka ale taka ze wina mogla byc po obydwu stronach. Ale sprawca mial swiadka ktory klamal tak jak sprawca. Policjant mowi do znajomego ze wydaje mu sie za nie byl sprawca ale tamten ma swiadka. Znajomy powiedzial o wylaczonej kamerce. Zawolali sprawce i policjant pyta czy podtrzymuje to co wczesniej powiedzial. Slyszy ze oczywiscie. To powiedzial ze w samochodzie jest kamerka i co tamten na to. Przyznal sie od razu. Sprawa miala ciag dalszy bo sprawca i swiadek mieli jakies problemy bo znajomego wzywali w ich sprawie jako swiadka i nie chodzilo o stluczke tylko to ze sprawca i swiadek klamali a wlasciwie klamaly bo to kobiety byly.

Data: 2018-10-12 08:28:06
Autor: Uzytkownik
Ma³y dobry rejestrator

[...]

A tak w sumie to nawet nie o kobiety chodzi³o tylko ma³e dziewczynki i nie o st³uczkê parkingow± samochodów tylko siê pok³óci³y o to, której lalka w wózku jest ³adniejsza.

Tylko sobie tych paluchów ca³kiem nie wyssij :)

Data: 2018-10-11 22:44:56
Autor: Akarm
[OT] Re: Ma³y dobry rejestrator
W dniu 2018-10-11 o 21:38, Marek S pisze:

policja w jaki¶ relacjach

Powtórzê jeden z moich ostatnich wpisów. Pozostaje mieæ nadziejê, ¿e wreszcie co¶ dotrze. Je¶li nie do pisz±cych tutaj, to mo¿e choæ do czytaj±cych.

2. Dope³niacz (kogo? czego?): jakiej¶ relacji, jakich¶ relacji (nie: jakie¶ relacji, jaki¶ relacji)

3. Celownik (komu? czemu?): jakiej¶ relacji, jakim¶ relacjom (nie: jakie¶ relacji, jaki¶ relacjom)

6. Miejscownik (o kim? o czym?): jakiej¶ relacji, jakich¶ relacjach (nie: jakie¶ relacji, jaki¶ relacjach)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-10-12 09:53:12
Autor: Olkorad
[OT] Re: Ma³y dobry .
U¿ytkownik "Akarm" <akarmWYWAL@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Nie ma znaczenia. Wa¿ne, ¿eby by³o zrozumia³e.

Owsiak zacz±³ z "dzieciakami" i wiêkszo¶æ ma³puje teraz,
zamiast "dzieci".

Data: 2018-10-12 10:05:37
Autor: Adam
[OT] Re: Ma³y dobry .
W dniu 2018-10-12 o 09:53, Olkorad pisze:
[...]

(...)
Jak nie ma znaczenia?
Przecie¿ takie b³êdy a¿ k³uj± po oczach!

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-10-12 10:41:28
Autor: Akarm
[OT] Re: Ma³y dobry .
W dniu 2018-10-12 o 10:05, Adam pisze:

(...)
Jak nie ma znaczenia?
Przecie¿ takie b³êdy a¿ k³uj± po oczach!

Jak widzisz, nie wszystkich.
Szczególnie nie k³uj± mato³ów, dla których pierwszeñstwo sygna³ów ¶wietlnych nad znakami oznacza pierwszeñstwo znaków. Czy takich debili, którzy uwa¿aj±, ¿e znaki drogowe dotycz±ce jezdni obowi±zuj± równie¿ na drogach dla rowerów, przebiegaj±cych gdzie¶ w pobli¿u. Albo takich têpaków, którzy musz± zmieniaæ temat dyskusji.

Ogólnie - jêzyk ojczysty nie jest wa¿ny dla wszystkich nieuków, têpaków, mato³ów. I ciesz siê, je¶li nie zostaniesz zjebany za pos³ugiwanie siê poprawn± polszczyzn±. ;)
Mnie siê czasami zdarza, bo zwykle zak³adam, ¿e nie mam do czynienia z kompletnym debilem i odczytujê tre¶æ dok³adnie tak, jak to sformu³owa³ autor. Po czym okazuje siê, ¿e chodzi³o o co¶ zupe³nie innego, a zrozumieæ mo¿e to tylko taki sam nieuk, jak autor. :D
Przyk³ad?
Proszê, pierwszy z brzegu: dla ka¿dego (niezbyt skretynia³ego cz³owieka, oczywi¶cie) wyj¶cie do galerii oznacza chêæ kontemplowania dzie³ sztuki. Debilowi galeria kojarzy siê tylko z centrum handlowym. Je¶li debil us³yszy, ¿e jedziesz do galerii, bêdzie ciê prosi³ o zakup cukru dla niego przy okazji. ;)

Data: 2018-10-12 01:57:55
Autor: Kris
[OT] Re: Mały dobry .
W dniu pi±tek, 12 pa¼dziernika 2018 10:41:31 UTC+2 u¿ytkownik Akarm napisa³:

[...]

A jak nazwiesz osoby które ³ami± przepisy ruchu drogowego przekraczaj±c dopuszczaln± prêdko¶æ?
Mato³y, debile, têpaki czy jako¶ inaczej ich okre¶lisz?

Data: 2018-10-12 11:49:57
Autor: Akarm
[OT] Re: Ma³y dobry .
W dniu 2018-10-12 o 10:57, Kris pisze:

A jak nazwiesz osoby które ³ami± przepisy ruchu drogowego przekraczaj±c dopuszczaln± prêdko¶æ?
Mato³y, debile, têpaki czy jako¶ inaczej ich okre¶lisz?

Wszystko zale¿y od okoliczno¶ci. Czym innym jest znaczne przekroczenie dopuszczalnej w Polsce prêdko¶ci na wielopasmowej, w terenie zabudowanym (ale czêsto bez ¿adnej zabudowy w pobli¿u), pustej drodze albo na autostradzie - i tu nazwê kierowcê rozs±dnym, a czym innym pomykanie 150 w ruchu miejskim, albo przekraczanie na ograniczeniu do 30 - tutaj bêdê wali³ epitetami, z których przytoczone wy¿ej s± niezwykle delikatne.

Data: 2018-10-12 04:56:26
Autor: Kris
[OT] Re: Mały dobry .
W dniu pi±tek, 12 pa¼dziernika 2018 11:50:00 UTC+2 u¿ytkownik Akarm napisa³:
> [...]

> Mato³y, debile, têpaki czy jako¶ inaczej ich okre¶lisz?
Wy¿ej epitetami polecia³e¶ nie wnikaj±c w okoliczno¶ci a tu próbujesz dodatkowe warunki dodawaæ
A przypomnê ze sam siê niedawno przyzna³e¶ ¿e ³amiesz przepisy ruchu drogowego.
wiêc we¼ na klatê mato³a, debila, têpaka itp

Data: 2018-10-12 15:24:59
Autor: Akarm
[OT] Re: Ma³y dobry .
W dniu 2018-10-12 o 13:56, Kris pisze:

Wy¿ej epitetami polecia³e¶ nie wnikaj±c w okoliczno¶ci a tu próbujesz dodatkowe warunki dodawaæ

Co ty pieprzysz? Poczytaj sobie jeszcze raz, jak têpak udowadnia³, ¿e znaki maj± pierwszeñstwo przed sygnalizacj± ¶wietln±. Jak dowodzi³, ¿e znaki nie obowi±zuj± tylko na jezdni, przy której s± ustawione, ale na ca³ej drodze oraz drogach dla rowerów przebiegaj±cych w pobli¿u. A tytu³y w±tków zmienia tak czêsto, ¿e mo¿na siê pogubiæ.
W jakie okoliczno¶ci jeszcze chcia³by¶ wnikaæ?

A przypomnê ze sam siê niedawno przyzna³e¶ ¿e ³amiesz przepisy ruchu drogowego.
wiêc we¼ na klatê mato³a, debila, têpaka itp

Nie mog³em siê przyznaæ do ³amania przepisów, bo nigdy przepisów nie ³amiê, _zawsze_ je¿d¿ê zgodnie z przepisami. Jest tylko jeden wyj±tek:
  czêsto olewam bzdurne ograniczenia prêdko¶ci.

Data: 2018-10-12 07:11:09
Autor: Kris
[OT] Re: Mały dobry .
W dniu pi±tek, 12 pa¼dziernika 2018 15:25:03 UTC+2 u¿ytkownik Akarm napisa³:

Nie mog³em siê przyznaæ do ³amania przepisów, bo nigdy przepisów nie ³amiê, _zawsze_ je¿d¿ê zgodnie z przepisami.

Nie zawsze je¼dzisz zgodnie z przepisami do czego sam siê przyzna³e¶

Jest tylko jeden wyj±tek:
  czêsto olewam bzdurne ograniczenia prêdko¶ci.

Czyli ³amiesz przepisy ruchu drogowego

Data: 2018-10-12 07:46:22
Autor: losspistolss
[OT] Re: Mały dobry .
Akarm pisze o poprawnej polszczy¼nie nie unikaj±c przy tych wyzwisk. Kulturalna sztuka z ciebie.

Data: 2018-10-12 11:55:20
Autor: kosmos
[OT] Re: Ma³y dobry .

A jak skomentujesz fakt, ¿e na stronie https://sjp.pwn.pl/szukaj/galeria.html jedn± z definicji s³owa "galeria" jest <<kryty pasa¿ o przeznaczeniu handlowym>>?

Data: 2018-10-12 12:25:12
Autor: Akarm
[OT] Re: Ma³y dobry .
W dniu 2018-10-12 o 11:55, kosmos pisze:

A jak skomentujesz fakt, ¿e na stronie https://sjp.pwn.pl/szukaj/galeria.html jedn± z definicji s³owa "galeria" jest <<kryty pasa¿ o przeznaczeniu handlowym>>?

Jak skomentujê? Prosto: taki pasa¿ jest bardzo rzadko spotykany.

Data: 2018-10-12 13:18:00
Autor: kosmos
[OT] Re: Ma³y dobry .
W dniu 2018-10-12 o 12:25, Akarm pisze:
[...]

Ale wystêpuje, prawda? Czyli mo¿na u¿yæ s³owa "galeria" w innym znaczeniu ni¿ to, które wed³ug Ciebie jest jedynym poprawnym.
A kogo by¶ nazwa³ debilem - kogo¶, kto u¿ywa s³owa "klucz" w kontek¶cie narzêdzia, czy kogo¶, kto kluczem otwiera zamek (swoj± drog± "zamek" to te¿ interesuj±ce w kontek¶cie tego w±tku s³owo)?

Data: 2018-10-12 15:33:14
Autor: Akarm
[NTG] Re: [OT] Re: Ma³y dobry .
W dniu 2018-10-12 o 13:18, kosmos pisze:

Ale wystêpuje, prawda? Czyli mo¿na u¿yæ s³owa "galeria" w innym znaczeniu ni¿ to, które wed³ug Ciebie jest jedynym poprawnym.

Zacznijmy od tego, ¿e nie pisa³em nigdy jakoby s³owo "galeria" mia³o tylko jedno znaczenie. Do¶æ wyra¼nie (przynajmniej dla ludzi czytaj±cych ze zrozumieniem) napisa³em, ¿e prostaczkom "galeria" kojarzy siê wy³±cznie z centrami handlowymi, w których galerii nie u¶wiadczysz ¿adnej.
Naturalne jest, ¿e je¶li wybieram siê do galerii, to chodzi o sztukê.
Przecie¿, gdybym mia³ na my¶li miejsce w teatrze, to i tak wybiera³bym siê do teatru. Je¶li mia³bym chêæ na zakupy w "krytym pasa¿u o przeznaczeniu handlowym, ³±cz±cym dwie ulice" to wybiera³bym siê na zakupy, ewentualnie do centrum handlowego, ale nie do galerii!

A kogo by¶ nazwa³ debilem - kogo¶, kto u¿ywa s³owa "klucz" w kontek¶cie narzêdzia, czy kogo¶, kto kluczem otwiera zamek (swoj± drog± "zamek" to te¿ interesuj±ce w kontek¶cie tego w±tku s³owo)?

Z porównaniami nie bardzo trafi³e¶. To tak, jakby kto¶ id±c do ko¶cio³a, mówi³ ¿e idzie na pie¶ni. Pewnie w definicji pie¶ni te¿ jest pie¶ñ ko¶cielna.
Chyba ju¿ wiêcej nie muszê wyja¶niaæ?

Data: 2018-10-12 15:58:05
Autor: kosmos
[NTG] Re: [OT] Re: Ma³y dobry .
W dniu 2018-10-12 o 15:33, Akarm pisze:
[...]

Aa, teraz chyba zaczynam lepiej rozumieæ - jak kto¶ patrzy z innej perspektywy ni¿ Twoja, to jest prostaczkiem.

[...]

Tu ewidentnie jest miêdzy nami ró¿nica - gdy kto¶ mi mówi, ¿e siê wybiera do galerii, to ja domy¶lam siê o jak± galeriê chodzi z kontekstu ca³ej wypowiedzi. U Ciebie dzia³a to najwyra¼niej trochê inaczej, mo¿e rzeczywi¶cie Twoi znajomi i rodzina czê¶ciej podziwiaj± sztukê ni¿ robi± zakupy i galeria handlowa to ostatnie co Ci przyjdzie do g³owy.

[...]

S³owa ko¶ció³ i pie¶ñ s± ró¿ne i maj± ró¿ne znaczenia, s³owa których ja u¿y³em s± takie same, a znaczeñ maj± wiêcej ni¿ jedno. Obawiam siê, ¿e to raczej Twoje porównanie jest nietrafione.
Nie pojmujê, dlaczego tak ciê¿ko Ci zaakceptowaæ publicznie fakt, ¿e s³owa miewaj± ró¿ne znaczenia (bo jestem przekonany, ¿e prywatnie takich problemów nie masz)? W swoich wypowiedziach - nie tylko w tym w±tku - czêsto piêtnujesz b³êdy jêzykowe, i o ile sama idea jest dla mnie ok (sam staram siê wyra¿aæ poprawn± polszczyzn±) to forma ju¿ raczej nie. W tym przypadku ("galeria") nie masz racji i tyle.

Data: 2018-10-12 18:53:12
Autor: Akarm
[NTG] Re: [OT] Re: Ma³y dobry .
W dniu 2018-10-12 o 15:58, kosmos pisze:

Tu ewidentnie jest miêdzy nami ró¿nica - gdy kto¶ mi mówi, ¿e siê wybiera do galerii, to ja domy¶lam siê o jak± galeriê chodzi z kontekstu

Byæ mo¿e, po prostu w okolicy twojego przebywania s± jakie¶ galerie handlowe. W Warszawie jest z tym baaardzo krucho. Jest sporo centrów handlowych, raczej bez galerii.

ca³ej wypowiedzi. U Ciebie dzia³a to najwyra¼niej trochê inaczej, mo¿e rzeczywi¶cie Twoi znajomi i rodzina czê¶ciej podziwiaj± sztukê ni¿ robi± zakupy i galeria handlowa to ostatnie co Ci przyjdzie do g³owy.

Tak jest. Albowiem w centrum handlowym mo¿e jest jaka¶ galeria, ale jak ju¿ pisa³em, jest to niezbyt czêsty przypadek.

S³owa ko¶ció³ i pie¶ñ s± ró¿ne i maj± ró¿ne znaczenia,

Podobnie jak centrum handlowe i galeria.
W centrum handlowym mo¿e siê znajdowaæ galeria, podobnie w ko¶ciele mo¿na trafiæ na pie¶ñ.

  s³owa których ja
u¿y³em s± takie same, a znaczeñ maj± wiêcej ni¿ jedno. Obawiam siê, ¿e to raczej Twoje porównanie jest nietrafione
Moje porównanie jest jak najbardziej trafne, co widaæ powy¿ej.

Nie pojmujê, dlaczego tak ciê¿ko Ci zaakceptowaæ publicznie fakt, ¿e s³owa miewaj± ró¿ne znaczenia

Nigdy tego nie negowa³em! Sk±d takie przypuszczenie?

[...]

Dobrze. Pozostañ zatem przy swojej opinii, ¿e galeria jest synonimem centrum handlowego. :D

Data: 2018-10-12 11:15:58
Autor: sczygiel
[NTG] Re: [OT] Re: Mały dobry .
On Friday, 12 October 2018 11:53:24 UTC-5, Akarm  wrote:
> [...]

https://pl.wikipedia.org/wiki/Galeria_(budownictwo)

Ta warszawa to straszne zadupie musi byc bo np. w takim Bytomiu galeria jest jak sie patrzy:
https://d-pt.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/67/36/582ecd66e80bc_o,size,969x565,q,71,h,415798.jpg

Hint: Galeria najczesciej i zgodnie ze sztuka nazywa sie te specyficzne balkony wraz z przylagajacymi do nich sklepami.

Niepoprawnie galeria nazywa sie takie cos:
http://www2.um.bydgoszcz.pl/binary/rondo_1_tcm29-168562.jpg

Galeria jako pojecie jest bardziej (czesciej wystepujacym) balkonowo podobnym tworem niz czyms gdzie sie obrazki wiesza czy rzezby stawia.

Data: 2018-10-12 20:49:13
Autor: Akarm
[NTG] Re: [OT] Re: Ma³y dobry .
W dniu 2018-10-12 o 20:15, sczygiel@gmail.com pisze:

Hint: Galeria najczesciej i zgodnie ze sztuka nazywa sie te specyficzne balkony wraz z przylagajacymi do nich sklepami.

Oczywi¶cie. Przecie¿ pojêcie galerii znamy od wieków.
W piêtrowych centrach handlowych te¿ znajdujê siê galerie.

Galeria jako pojecie jest bardziej (czesciej wystepujacym) balkonowo podobnym tworem niz czyms gdzie sie obrazki wiesza czy rzezby stawia.

Najprawdopodobniej. Ale nie o tym pisa³em.
Mówi±c: "wybieram siê do galerii" bêdziesz mia³ na my¶li dostanie siê do budynku, w którym znajduje siê jaki¶ twór balkonopodobny, czy do miejsca z dzie³ami sztuki?

Data: 2018-10-12 19:11:37
Autor: collie
[NTG] Re: [OT] Re: Ma³y dobry .
W dniu 12.10.2018 18:53, Akarm pisze:

Dobrze. Pozostañ zatem przy swojej opinii, ¿e galeria jest synonimem centrum
handlowego. :D

A galerianki s± synonimem mi³o¶niczek Zachêty.
Tudzie¿ resort jest synonimem domu wczasowego.

Data: 2018-10-12 20:03:47
Autor: Uncle Pete
[NTG] Re: [OT] Re: Ma³y dobry .
On 2018-10-12 19:11, collie wrote:
[...]

Galerianki to podobno w ogóle byt urojony, stworzony przez Katarzynê Ros³aniec...

Data: 2018-10-12 20:34:27
Autor: collie
[NTG] Re: [OT] Re: Ma³y dobry .
W dniu 12.10.2018 20:03, Uncle Pete pisze:

Galerianki to podobno w ogóle byt urojony, stworzony przez Katarzynê Ros³aniec...

"Galerianki" to film fabularny, nie dokumentalny, ale galerianki
s± takim samym bytem urojonym jak prostytutki, które s± niczym
motocykle na drodze: "Patrz w lusterka! Motocykle s± wszêdzie!"
(to a propos tematyki grupy) ;)

Data: 2018-10-12 20:30:54
Autor: kosmos
[NTG] Re: [OT] Re: Ma³y dobry .
W dniu 12.10.2018 o 18:53, Akarm pisze:
[...]

A na czym wed³ug Ciebie polega ró¿nica miêdzy galeri± handlow± a centrum handlowym? Chêtnie siê dowiem, bo mo¿e faktycznie mnie przekonasz, ¿e nie mam racji. Dla mnie nazwy Galeria Mokotów albo Galeria Pó³nocna brzmi± ca³kiem nie¼le i nie s±dzê, aby by³y myl±ce co do charakteru tych przybytków. Trudno mi uwierzyæ, ¿e kto¶ trafi³by tam przez pomy³kê - chyba, ¿e Ty :)

Nie pojmujê, dlaczego tak ciê¿ko Ci zaakceptowaæ publicznie fakt, ¿e s³owa miewaj± ró¿ne znaczenia

Nigdy tego nie negowa³em! Sk±d takie przypuszczenie?

St±d, ¿e brzydko siê wyra¿asz o ludziach którzy u¿ywaj± s³owa "galeria" w innym znaczeniu ni¿ wed³ug Ciebie powinni. Choæ jest to znaczenie prawid³owe i zrozumia³e dla innych.

Data: 2018-10-12 21:09:19
Autor: Akarm
[NTG] Re: [OT] Re: Ma³y dobry .
W dniu 2018-10-12 o 20:30, kosmos pisze:

A na czym wed³ug Ciebie polega ró¿nica miêdzy galeri± handlow± a centrum handlowym? Chêtnie siê dowiem, bo mo¿e faktycznie mnie przekonasz, ¿e

Galeria handlowa jest krytym pasa¿em ze sklepami miêdzy dwiema ulicami. To co¶ w rodzaju podrêcznikowej definicji. ;)
Centrum handlowe jest skupiskiem sklepów i stoisk.
W piêtrowych centrach handlowych znajduj± siê galerie, to takie co¶ w rodzaju balkonów.

[...]

Przecie¿ mo¿na sobie nazwaæ sklep jak siê tylko zechce. Je¶li kto¶ nazwie swój sklep obuwniczy np. "Ale jaja!", to bêdzie znaczy³o, ¿e tam sprzedaj± nabia³? Nie! Nazwa, jak nazwa.

St±d, ¿e brzydko siê wyra¿asz o ludziach którzy u¿ywaj± s³owa "galeria" w innym znaczeniu ni¿ wed³ug Ciebie powinni. Choæ jest to znaczenie prawid³owe i zrozumia³e dla innych.

Nie. Ja tylko stwierdzam nieuctwo tych, którzy centra handlowe nazywaj± galeriami. Albowiem "galeria" nie jest prawid³owym okre¶leniem centrum handlowego.

Data: 2018-10-15 01:19:51
Autor: Kris
[NTG] Re: [OT] Re: Mały dobry .
W dniu pi±tek, 12 pa¼dziernika 2018 21:09:23 UTC+2 u¿ytkownik Akarm napisa³:

Przecie¿ mo¿na sobie nazwaæ sklep jak siê tylko zechce. Je¶li kto¶ nazwie swój sklep obuwniczy np. "Ale jaja!", to bêdzie znaczy³o, ¿e tam sprzedaj± nabia³? Nie! Nazwa, jak nazwa.

Ano w³a¶nie
Mo¿na sobie nazwaæ sklep "galeria Mokotów" wiêc i sformu³owanie "idê na zakupy do galerii" bêdzie poprawne.
Nie rozumiem wiêc czego siê czepiasz

Data: 2018-10-15 09:41:38
Autor: kosmos
[NTG] Re: [OT] Re: Ma³y dobry .
W dniu 2018-10-12 o 21:09, Akarm pisze:
[...]

Ok, dziêki za wyja¶nienie.
Jednocze¶nie przyznajesz (po¶rednio), ¿e mo¿na w galerii zrobiæ zakupy.

Ja tylko stwierdzam nieuctwo tych, którzy centra handlowe nazywaj± galeriami. Albowiem "galeria" nie jest prawid³owym okre¶leniem centrum handlowego.

I w tej kwestii ostatecznie mogê siê z Tob± zgodziæ (choæ uwa¿am, ¿e takie dobitne rozró¿nianie to jednak czepialstwo). Jednak wyzywanie osób, które s± Twoim (byæ mo¿e s³usznym) zdaniem nieco mniej precyzyjne w wyra¿aniu siê jest nieuzasadnione.

Data: 2018-10-12 21:13:34
Autor: J.F.
[NTG] Re: [OT] Re: Ma³y dobry .
Dnia Fri, 12 Oct 2018 15:33:14 +0200, Akarm napisa³(a):
[...]

Czas ci sie zatrzymal. A slowo "galeria" zdobylo nowe znaczenie, ktore
trzeba wpisac w slowniki.

Naturalne jest, ¿e je¶li wybieram siê do galerii, to chodzi o sztukê.
Przecie¿, gdybym mia³ na my¶li miejsce w teatrze, to i tak wybiera³bym siê do teatru.

Ale mogles sie tam wybrac na wiec wyborczy i gdzie tu sztuka ?

Je¶li mia³bym chêæ na zakupy w "krytym pasa¿u o przeznaczeniu handlowym, ³±cz±cym dwie ulice" to wybiera³bym siê na zakupy, ewentualnie do centrum handlowego, ale nie do galerii!

Na zakupy do galerii. Albo na zakupy w galerii. A nawet po zakupy do galerii.

[...]

A czemu nie ?

Pewnie w definicji pie¶ni te¿ jest pie¶ñ ko¶cielna.

A musi byc koscielna ?

J.

Data: 2018-10-12 21:32:20
Autor: Uzytkownik
[OT] Re: Ma³y dobry .
[...]

Skoro ma znaczenie deklinacja to jak bêdzie brzmia³ "Odpierdolnik"? ;)

Przecie¿ takie b³êdy a¿ k³uj± po oczach!

Jak co¶ mo¿e "k³uæ po oczach" zamiast "k³uæ w oczy"? :)

Dajcie spokój panowie poloni¶ci. Najprostsza metoda to nie czytaæ.

Data: 2018-10-12 23:38:45
Autor: Marek S
W dniu 2018-10-11 o 22:44, Akarm pisze:
W dniu 2018-10-11 o 21:38, Marek S pisze:

policja w jaki¶ relacjach

Powtórzê jeden z moich ostatnich wpisów.

I s³usznie. Popieram inicjatywê. Oczywi¶cie chodzi³o o "jakich¶". Na swoje usprawiedliwienie zwale winê na s³ownik - prawy klik na b³êdzie i niew³a¶ciwy wypór z listy. Sorki.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-13 01:58:28
Autor: Akarm
W dniu 2018-10-12 o 23:38, Marek S pisze:

Oczywi¶cie chodzi³o o "jakich¶".

Kiedy¶ sam zacz±³em pisaæ "jaki¶" zamiast "jakich¶", prawdopodobnie pod wp³ywem tekstów czytanych w sieci. A¿ dot±d siê wstydzê.
Nastêpstwem by³y moje próby u¶wiadamiania innym tego czêstego b³êdu. Ale ma³o skuteczne, pewnie zbyt delikatne. :(  Przypuszczam, ¿e niewielu czytaj±cych zwraca³o uwagê na zestawienie podane przeze mnie w prawid³owej formie, np. "jaki¶ go¶æ mo¿e szukaæ jakich¶ reflektorów" - je¶li kto¶ napisa³, ¿e szuka "jaki¶ reflektorów". Zatem zacz±³em prowadziæ radykalniejsz± krucjatê, co¶ w rodzaju pozytywistycznej nauki u podstaw.
Cieszê siê, ¿e polszczyzna mo¿e dziêki temu choæ trochê zyskaæ. :)

Data: 2018-10-13 02:14:16
Autor: Olkorad
[OT] Re: Ma³y dobry.
U¿ytkownik "Akarm" <akarmWYWAL@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5bc13525$0$476$65785112news.neostrada.pl...

Kiedy¶ sam zacz±³em pisaæ "jaki¶" zamiast "jakich¶", prawdopodobnie pod wp³ywem tekstów czytanych w sieci. A¿ dot±d siê wstydzê.
--            Akarm

Z jezyka robisz religiê i chcesz byc kap³anem tej religii,
bo masz potrzebê dominowania.

Jêzyk ma byæ zrozumia³y. Nie ma znaczenia
czy kto¶ napisze "buk", albo "bók" ; "grzebieñ",
albo "g¿ebieñ" ; "wujek", albo "wójek".

Data: 2018-10-13 02:26:50
Autor: Akarm
[OT] Re: Ma³y dobry.
W dniu 2018-10-13 o 02:14, Olkorad pisze:

Jêzyk ma byæ zrozumia³y.

Tak jest!
I w tym celu nale¿y stosowaæ formy przyjête i rozumiane przez wiêkszo¶æ.

Nie ma znaczenia
czy kto¶ napisze "buk", albo "bók" ; "grzebieñ",
albo "g¿ebieñ" ; "wujek", albo "wójek".

Ma znaczenie.
Mato³ tego nie pojmie.

Data: 2018-10-13 06:27:49
Autor: Olkorad
[OT] Re: Ma³y dobry.
U¿ytkownik "Akarm" <akarmWYWAL@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5bc13bcb$0$485$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jêzyk jest dla ciebie religi±.
Uzale¿niony, lub kap³an, zawsze bêdzie wspiera³ swoj± religiê.

Data: 2018-10-13 14:07:27
Autor: Marcin N
[OT] Re: Ma³y dobry.
W dniu 2018-10-13 o 02:14, Olkorad pisze:
Jêzyk ma byæ zrozumia³y. Nie ma znaczenia
czy kto¶ napisze "buk", albo "bók" ; "grzebieñ",
albo "g¿ebieñ" ; "wujek", albo "wójek".

Nie ma znaczenia do czasu, a¿ bêdziesz chcia³ wyrwaæ jak±¶ laskê.
Nagle oka¿e siê, ¿e te ciekawsze, bystrzejsze - spuszcz± ciê na drzewo.

--
MN

Data: 2018-10-12 19:29:49
Autor: Mateusz Bogusz
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 11.10.2018 o 21:38, Marek S pisze:
[...]

A co gdy rozpocznie siê z boku? To obejmie kamera przednia czy tylna?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-10-12 19:48:47
Autor: Akarm
Ma³y dobry rejestrator

A co gdy rozpocznie siê z boku? To obejmie kamera przednia czy tylna?

Wystarczy chwilê pomy¶leæ i masz odpowied¼.
Wszystko stanie siê jasne - na strza³ z boku pogl±d ma siê przy pomocy kamery filmuj±cej z przodu. Tylna raczej niewiele poka¿e.

Data: 2018-10-13 19:14:21
Autor: Mateusz Bogusz
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 12.10.2018 o 19:48, Akarm pisze:
Wystarczy chwilê pomy¶leæ i masz odpowied¼.
Wszystko stanie siê jasne - na strza³ z boku pogl±d ma siê przy pomocy kamery filmuj±cej z przodu. Tylna raczej niewiele poka¿e.

Z³a odpowied¼. Próbujemy uzasadniæ tyln± kamerê, a Ty piszesz ¿e nie potrzebna :-P

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-10-13 22:22:14
Autor: Marek S
Ma³y dobry rejestrator

A co gdy rozpocznie siê z boku?

Jasne ... równie dobrze mo¿na zapytaæ o zdarzenie rozpoczynaj±ce siê z góry lub z do³u. Pytanie czy wtedy nale¿y uznaæ, ¿e nie ma sensu kupowania tylnej i przedniej kamery?

> To obejmie kamera przednia czy tylna?

Bok mojego samochodu ma prawie 5m. Pytanie, o któr± czê¶æ boku pytasz? Martwe pole dla 2 kamer jest pomiêdzy ko³ami ale bez nich.

Zgodnie z rachunkiem prawdopodobieñstwa, szansa, ¿e zdarzenie rozpocznie siê i skoñczy w martwym punkcie pola widzenia obu kamer jest niewielka. Auto by musia³o staæ a sprawca musia³by centralnie wpakowaæ siê w bok.

Przy braku tylnej kamery martwe pole masz dooko³a samochodu z wyj±tkiem samego przodu. Odpowied¼ zatem jest chyba oczywista, co daje tylna kamera.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-14 06:29:16
Autor: Mateusz Bogusz
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 13.10.2018 o 22:22, Marek S pisze:
Zgodnie z rachunkiem prawdopodobieñstwa, szansa, ¿e zdarzenie rozpocznie siê i skoñczy w martwym punkcie pola widzenia obu kamer jest niewielka. Auto by musia³o staæ a sprawca musia³by centralnie wpakowaæ siê w bok.

Prawdopodobieñstwo jest wg mnie podobne do tego, ¿e akcja zacznie i skoñczy siê z ty³u. Jak kto¶ nadjedzie z naprzeciwka i co¶ zrobi - masz nagrane. Jak kto¶ nadjedzie z ty³u i co¶ zrobi...to najprawdopodobniej tak¿e masz nagrane, bo odjedzie tak jak jecha³ - do przodu - to jest naturalny i najszybszy zwrot, a nie cofanie.

Przy braku tylnej kamery martwe pole masz dooko³a samochodu z wyj±tkiem samego przodu. Odpowied¼ zatem jest chyba oczywista, co daje tylna kamera.

Jak zastanawiasz siê co z sytuacjami parkingowymi, to nie ma znaczenia ¿e masz piêæ kamer i nie musisz specjalnie parkowaæ ty³em do ¶ciany. Ogromna wiêkszo¶æ osób z kamerk± nie ma takiej mo¿liwo¶ci lub nie wie jak zrobiæ ¿eby ta kamera nagrywa³a im na postoju.

Ty za to proponujesz podzieliæ dostêpn± kwotê na dwa, co pewnie w wiêkszo¶ci sprawi ¿e obie kamery bêd± nagrywa³y "s³abo". I zamiast mieæ dobrze pokryte 80% przypadków, bêdzie siê mia³o 94% w postaci wiele nie wnosz±cej.

Dopiero kto¶ tutaj pisa³ ¿e tylnej kamery nie sprawdza³ czy dzia³a ju¿ od lat.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-10-15 00:14:31
Autor: Marek S
Ma³y dobry rejestrator

[...]

Kombinujesz strasznie. Przypomnê stosunkowo niedawn± historiê gdy BMW wpakowa³o siê w Skodê na autostradzie. Otwórz sobie kana³ na YT Stop Cham albo Polskie Drogi. Znajdziesz tam wiele przypadków, gdzie tylko tylna kamera jest w stanie cokolwiek zarejestrowaæ.

Jak zastanawiasz siê co z sytuacjami parkingowymi, to nie ma znaczenia ¿e masz piêæ kamer i nie musisz specjalnie parkowaæ ty³em do ¶ciany.

To trafi³e¶ w sedno! :-) Kiedy¶ mia³em szkodê parkingow± gdy kto¶ wyje¿d¿aj±c ty³em, cofn±³ siê za bardzo, hakiem rozora³ mi zderzak i pojecha³ w sin± dal. Po udostêpnieniu nagrania policji, ubezpieczyciel jedynie potwierdzi³, ¿e szkoda zejdzie z OC sprawcy. Kamera zapracowa³a na siebie po tym jednym incydencie, a by³o ich wiêcej.

Ogromna wiêkszo¶æ osób z kamerk± nie ma takiej mo¿liwo¶ci lub nie wie jak zrobiæ ¿eby ta kamera nagrywa³a im na postoju.

To ich biznes. Nie rozmawiamy o nieumiejêtno¶ciach posiadaczy kamer.

[...]

Takiej propozycji nigdzie nie sk³ada³em. W przypadku mojej kamery, wersja tylko na przód kosztowa³a 800z³ a ta sama kamera w dualu pracuj±ca - 1200z³. Przednia kamera nagrywa obraz z obu a filmy s± ze sob± zsynchronizowane - mo¿na po dwa naraz ogl±daæ by widzieæ ci±g zdarzeñ.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-15 18:09:31
Autor: Mateusz Bogusz
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 15.10.2018 o 00:14, Marek S pisze:

[...]

Rozumiem ¿e przeciêtny zjadacz chleba, wpada tutaj na grupê i pisze "Panowie, kamerkê szukam, jak±¶ niedrog± do 1000z³..."? :-D

Rozumiem ju¿ Twój punkt widzenia, ale on jest jednostkowy. Ludzie chc± "dobrze i tanio" czasami do tego "szybko". Trzeba przyj±æ jakie¶ *realne* za³o¿enia.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-10-15 21:56:12
Autor: Marek S
Ma³y dobry rejestrator

Rozumiem ¿e przeciêtny zjadacz chleba, wpada tutaj na grupê i pisze "Panowie, kamerkê szukam, jak±¶ niedrog± do 1000z³..."? :-D

Odwracasz kota ogonem. Najpierw piszesz "próbujemy uzasadniæ tyln± kamerê" a gdy takie uzasadnienie wykaza³em, to zmieniasz front i piszesz "za droga". Zdecyduj o czym w koñcu rozmawiamy bo tak mogliby¶my bez koñca dywagowaæ.

Cena jak± poda³em dotyczy _MOJEJ_ kamery wy³±cznie i chodzi³o mi o to, ¿e kamera tylna jest zwykle sporo tañsza w dualach, a nie, ¿e co¶ kosztuje nie wiadomo ile.

Rozumiem ju¿ Twój punkt widzenia, ale on jest jednostkowy. Ludzie chc± "dobrze i tanio" czasami do tego "szybko". Trzeba przyj±æ jakie¶ *realne* za³o¿enia.

Ok, ale w tej ga³±zce w±tku dyskutujemy _WY£¡CZNIE_ o zasadno¶ci istnienia tylnej kamery. Przypomnê, ¿e w odpowiedzi ustosunkowa³em siê do twojego ironicznego komentarza:

"A co gdy rozpocznie siê z boku? To obejmie kamera przednia czy tylna? "

i niczego wiêcej nie komentujê.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-16 06:05:18
Autor: Mateusz Bogusz
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 15.10.2018 o 21:56, Marek S pisze:
Ok, ale w tej ga³±zce w±tku dyskutujemy _WY£¡CZNIE_ o zasadno¶ci istnienia tylnej kamery.

To je¿eli wy³±czenie o zasadno¶ci z pominiêciem czynnika ekonomicznego, to przyznaj ¿e boczne kamery by siê te¿ przyda³y? Je¿eli tyln± dodajemy ¿eby obj±æ dodatkowy procent przypadków, to nadal nie bêd± to wszystkie mo¿liwe :-)

Zasadne poza tym jest te¿ posiadanie ma³ego samochodu elektrycznego którym poruszasz siê na co dzieñ do pracy, drugi dla ¿ony oraz trzeci spalinowe kombi o mocy >= 250KM ¿eby bezpiecznie dojechaæ na wakacje. Przyda³by siê te¿ czwarty co by¶ móg³ w weekendy siê wyszaleæ na torze - dziêki temu by³o by mniej gniewnych/nie wy¿ytych na drogach.

Twój argument w ogóle jest dobry. Mo¿na go np. u¿yæ w dyskusjach nad zasadno¶ci± nabycia takiego. Jak widaæ same zalety, a argumenty malkontentów o cenach szybko zbêdziemy "w tej ga³±zce w±tku dyskutujemy _WY£¡CZNIE_ o zasadno¶ci" ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-10-16 06:00:57
Autor: sczygiel
Ma³y dobry rejestrator
On Monday, 15 October 2018 23:05:39 UTC-5, Mateusz Bogusz  wrote:
> [...]

To je¿eli wy³±czenie o zasadno¶ci z pominiêciem czynnika ekonomicznego, to przyznaj ¿e boczne kamery by siê te¿ przyda³y? Je¿eli tyln± dodajemy ¿eby obj±æ dodatkowy procent przypadków, to nadal nie bêd± to wszystkie mo¿liwe :-)

W praktyce nie trzeba. Tak jak nie trzeba mierzyc temperatury nogi chorego jak juz sie zmierzylo temperature pod pacha. Samochody sie poruszaja i przednia kamera sfilmuje samochod ktory przywali w czyjs bok i do tego pokaze ze na sygnalizatorze bylo zielone.

Boczne tez sie przydadza ale zazwyczaj (czyli 99.99% przypadkow) jak auto jest uderzone z boku to przednia kamera w jednym albo w drugim pokaze kto byl winny. Bo idea kamery jest to aby niewinny nie musial sie tlumaczyc.

[...]

Trolujesz czy jestes oderwany od realiow swiata? Zenek napisal ze ma kamerki za 40pln. I ja wiem ze dzis na takich bez problemu widac co sie dzieje.
Z tylu predkosci sa znacznie mniejsze wiec kamerka nie musi byc fullhd aby pokazala nie tylko co sie dzieje ale i rejestracje winnego.

I te 40pln jest gwozdziem programu. Jak cie nie stac to nie kupuj, inteligentni zrozumieli przeslanie i jak ktos ma fanaberie to se te kamerke kupi za 40-80-120-600pln bo zdecyduje ze go stac.

Jesli cie nie stac na kupienie kamerki za 40pln albo uwazasz ze nie nagra materialu dobrze i tylko taka za 600pln to potrafi to juz Twoja sprawa. Jak widac nikt jakosci nagrania w takich wypadkach dla kamerki tylnej nie kwestionuje.

A jak Zenek napisal, dzis wystarczy atrape wiezc i pokazac palcem na nia winnemu przy policji aby mu nogi zmiekly.

Data: 2018-10-16 23:32:49
Autor: przemek.jedrzejczak
Ma³y dobry rejestrator
-- Jesli cie nie stac na kupienie kamerki za 40pln albo uwazasz ze nie nagra materialu dobrze i tylko taka za 600pln to potrafi to juz Twoja sprawa.

za 40 zeta to kupisz u chinczyka FHD (Novatek 96220) a za 600 zeta to juz zestaw duo z gps np wspomniane Viofo 129

-- A jak Zenek napisal, dzis wystarczy atrape wiezc i pokazac palcem na nia winnemu przy policji aby mu nogi zmiekly.

no chyba ze winny spierdoli a zostanie po nim nagranie o kiepskiej jakosci z ktorego nic nie idzie odczytac :-)

PS FHD to juz od dawna standard a Novatek 96660 to juz 4k za 250 zeta

https://www.ebay.de/itm/2160P-Autokamera-4K-Dashcam-unterstutzt-Zweikamerasyetem-mit-GPS-WIFI-AZDOME/263993780248?hash=item3d77416818:g:bOgAAOSw89JbdTxR

Data: 2018-10-17 11:37:39
Autor: Miroo
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 2018-10-17 o 08:32, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Na Ali za $65-$70
Niez³a cena za kamerkê 4k z WiFi i GPS + tylna 480P.

Ciekawe ile to jest faktycznie warte.
Mo¿e maj± te¿ wersjê z kondensatorem.
Dziêki za namiar.

Pozdrawiam

Data: 2018-10-16 10:34:30
Autor: Akarm
Ma³y dobry rejestrator

to przyznaj ¿e boczne kamery by siê te¿ przyda³y? Je¿eli tyln± dodajemy ¿eby obj±æ dodatkowy procent przypadków, to nadal nie bêd± to wszystkie mo¿liwe :-)

Nie wyobra¿am sobie przypadku, który nie by³by udokumentowany za pomoc± dwóch kamer. Chyba tylko strza³ z karabinu oddany w bok samochodu nie by³by udokumentowany za pomoc± tych dwóch kamer. Ale kamera umieszczona z boku te¿ by go nie sfilmowa³a. :)
Wszystkie zdarzenia drogowe zostan± sfilmowane, je¶li ma siê kamerki i z przodu, i z ty³u. Nic na to nie poradzisz.

Data: 2018-10-16 21:59:04
Autor: Mateusz Bogusz
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 16.10.2018 o 10:34, Akarm pisze:
Nie wyobra¿am sobie przypadku, który nie by³by udokumentowany za pomoc± dwóch kamer.

Udokumentowany jako pami±tka czy z mo¿liwo¶ci± odczytania tablic? :-)

https://youtu.be/1w1863p0uxc?t=51
https://www.youtube.com/watch?v=gT5QXT5REhQ
https://www.youtube.com/watch?v=eNLLtaFahs8
https://www.youtube.com/watch?v=INNVxfjIsiM

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-10-16 18:09:41
Autor: Marek S
Ma³y dobry rejestrator

To je¿eli wy³±czenie o zasadno¶ci z pominiêciem czynnika ekonomicznego, to przyznaj ¿e boczne kamery by siê te¿ przyda³y?

Oczywi¶cie tak - o ile kto¶ wpadnie na pomys³ jak boczne zainstalowaæ. Ma³o tego - uwa¿am, ¿e ka¿dy samochód powinien mieæ wszystkie je fabrycznie wkomponowane w budê by nie ci±gn±æ w³asnych instalacji. Co¶ w rodzaju czarnej skrzynki video.

Je¶li Tobie nie odpowiada posiadania tylnej kamery, to Twój wybór. Ja nikogo nie zmuszam do akceptowania mojej opinii popartej do¶wiadczeniem. Jak pisa³em - moje kamery na przestrzeni lat zapracowa³y na siebie z grub± nawi±zk±.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-16 20:44:28
Autor: Mateusz Bogusz
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 16.10.2018 o 18:09, Marek S pisze:
Jak pisa³em - moje kamery na przestrzeni lat zapracowa³y na siebie z grub± nawi±zk±.

Chwalisz siê czy ¿alisz? ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-10-17 00:13:43
Autor: Marek S
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 16.10.2018 o 18:09, Marek S pisze:
Jak pisa³em - moje kamery na przestrzeni lat zapracowa³y na siebie z grub± nawi±zk±.

Chwalisz siê czy ¿alisz? ;-)

Ambiwalentne mam odczucia. Na plus jest to, ¿e kamerka, w szczególno¶ci tylna, zarobi³a na siebie. A na minus to, ¿e w takiej cenie oczekiwa³bym znacznie lepszej jako¶ci . Je¶li dociekasz, to gdzie¶ na grupie opisywa³em dlaczego nie warto inwestowaæ w MiVue 792 Dual. Mam bo mam i tyle.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-17 00:20:03
Autor: kk
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 2018-10-17 o 00:13, Marek S pisze:
W dniu 16.10.2018 o 18:09, Marek S pisze:
Jak pisa³em - moje kamery na przestrzeni lat zapracowa³y na siebie z grub± nawi±zk±.

Chwalisz siê czy ¿alisz? ;-)

Ambiwalentne ...

Czy móg³by¶ nam to jako¶ wyja¶niæ?

Data: 2018-10-17 01:38:04
Autor: Marek S
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 2018-10-17 o 00:20, kk pisze:
Ambiwalentne ...

Czy móg³by¶ nam to jako¶ wyja¶niæ?

Ju¿ wyja¶nia³em pokazuj±c przyk³ady. Tak na szybko, co mi do g³owy przychodzi - na minus:

1. Totalnie rozjechany balans bieli o wieczorowej porze. Wszystko staje siê granatowe.

2. Grube bia³e obwódki wokó³ przedmiotów w w/w warunkach.

Obie te rzeczy powoduj±, ¿e ciê¿ko rozczytaæ tablice rejestracyjne dla poruszaj±cych siê pojazdów lub wrêcz jest to niemo¿liwe.

3. Do tego kiepski system ³adowania akumulatora. Po pó³ roku u¿ywania przestaje dzia³aæ i wymaga wymiany. Przypuszczalnie brak zabezpieczenia przed prze³adowaniem.

4. Wszelkie bajery w postaci kontroli pasa ruchu czy te¿ "zaspania" gdy inne pojazdy ruszy³y s± o kant ty³ka rozbiæ. Ale to akurat chyba w ¿adnej kamerze nie dzia³a poprawnie.

5. WiFi + aplikacja na telefon to pomy³ka. Pobieranie filmów w ten sposób trwa wieki. Je¶li kto¶ pogrzebie trochê w sieci, to znajdzie aplikacje do ³±czenia siê z kamer± innym protoko³em (http zamiast smb oferowanego w firmowej aplikacji). Wtedy pobieranie przyspiesza 8-10x. No ale to rozwi±zanie dla informatyków.

Oczywi¶cie s± te¿ plusy:

1. Dok³adny GPS - pozycja auta dodawana jest do filmów. Przy pomocy aplikacji mo¿na ustaliæ dok³adnie miejsce zdarzenia. Istotne w przypadku gdy rejestrujemy niebezpieczne zdarzenia innych uczestników ruchu.

2. Synchroniczna rejestracja obrazu ty³/przód.

3. Dobra jako¶æ rejestracji obrazu w nocy.

4. Ostrzeganie przed stacjonarnymi radarami + rejestratorami wykroczeñ na skrzy¿owaniach, bie¿±ca aktualizacja bazy.

5. Ergonomia przycisków. Czasem kamery maj± je po bokach i nie wiadomo do czego ka¿dy z nich s³u¿y bez przypatrywania siê symbolom naniesionym na te przyciski. Tu zabezpieczenie nagrania jest na froncie kamery. Nie trzeba siê zastanawiaæ. Pozosta³e przyciski, do obs³ugi na postoju, maj± opis funkcjonalno¶ci na wy¶wietlaczu.

6. Ostro¶æ obrazu oraz 60 klatek/s w HD. To drugie oceniam za jako hit bo klatki s± ma³o poruszone.

7. Mo¿liwo¶æ stosowania relatywnie du¿ych pamiêci, co przy wysokim fps przy hd ma znaczenie.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-17 21:39:06
Autor: kk
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 2018-10-17 o 01:38, Marek S pisze:
W dniu 2018-10-17 o 00:20, kk pisze:
Ambiwalentne ...

Czy móg³by¶ nam to jako¶ wyja¶niæ?

Ju¿ wyja¶nia³em pokazuj±c przyk³ady. Tak na szybko, co mi do g³owy przychodzi - na minus:

Chodzi³o mi o s³owo "ambiwalentne", ale ok, poni¿szy opis ma sens :-)

[...]

W rejestratorze? Nie bardzo widzê sens.

[...]

Aha

Data: 2018-10-17 23:34:10
Autor: Marek S
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 2018-10-17 o 21:39, kk pisze:

4. Ostrzeganie przed stacjonarnymi radarami + rejestratorami wykroczeñ na skrzy¿owaniach, bie¿±ca aktualizacja bazy.

W rejestratorze? Nie bardzo widzê sens.

Jest to obecnie do¶æ popularna funkcjonalno¶æ w rejestratorach. A czy ma sens? Je¶li kto¶ Yanosika nie u¿ywa, to siê przydaje. Zreszt± Yanosik przesta³ ostrzegaæ o rejestratorach wykroczeñ na ¶wiat³ach, przynajmniej w mojej okolicy. Byæ mo¿e dlatego, ¿e ³atwo wywin±æ siê z takich mandatów wiêc przestano je rozsy³aæ? Cholera wie...

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-18 02:05:19
Autor: Kris
Ma³y dobry rejestrator
W dniu ¶roda, 17 pa¼dziernika 2018 23:34:15 UTC+2 u¿ytkownik Marek S napisa³:
. Byæ mo¿e dlatego, ¿e ³atwo wywin±æ siê z takich mandatów

Rozwiñ proszê

Data: 2018-10-18 17:36:15
Autor: Marek S
Ma³y dobry rejestrator

https://anuluj-mandat.pl/

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-11 21:44:56
Autor: Marek S
Ma³y dobry rejestrator
Kup dwa po trzydziesci piec zlotych zamiast jednego za siedem dych. Do kazdego karte zeby pol godziny sie zmiescilo. Jeden z przodu drugi z tylu niech nagrywa.

Tak na marginesie: w kamerce za 35 z³ cokolwiek widaæ poza idealnymi warunkami atmosferycznymi?

Zapis z takich kamer kojarzy mi siê z sytuacj± jak pierwsze zdarzenie na tym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=ZdWXvJz5f_Y

Kamera zupe³nie nieprzydatna. Kierowca zwia³ a w³a¶ciciel kamery nie ma bladego pojêcia jakie mia³ numery rejestracyjne.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-11 14:58:23
Autor: Zenek Kapelinder
Ma³y dobry rejestrator
Zszedlem do samochodu zeby zobaczyc co za kamerki mam. Na obudowie wydrukowane forever i nic wiecej. Z piec lat temu kupilem w makro po 35 albo 39 zlotych dwie sztuki. Zalozylem jakies stare karty o pojemnosci takiej ze z pol godziny kamerki w rozdzielczosci 640x480 nagrywaja. Niby w 720 tez nagrywa ale robi to z szybkoscia nie wieksza niz 10 klatek na sekunde. W 640 jest w miare plynnie. Obraz jest zdecydowanie lepszy niz kamerki z linku jaki dales. Szalu nie robi ale to nie jest kamera do nagrywania Bondow. Wada kamerki byl waski obiektyw. Okazalo sie ze w starych kamerkach internetowych jest taki sam gwint i krotsza ogniskowa. To podmienilem, poszerzyl sie znacznie kat widzenia kamerek. Nawet nie wiem czy tylna po czterech latach jeszcze dziala, jutro sprawdze. Wlacza sie jak wlaczam swiatla bo pod tylne oswietlenia tablicy jest podlaczona. Akumulatora wystarcza na jakies trzy godziny po wylaczeniu. Przednia podlaczona za stacyjka. Nie pamietam kiedy otwieralem ekranik zeby zobaczyc czy nagrywa. Uwazam ze do samochodu nic wiecej nie jest potrzebne niz kamerki jakie mam. Zdarzenia jak z filmu nie mialem odkad mam pj, czterdziesci dwa lata. Nie znaczy ze nie bede mial ale prawdopodobienstwo jest niezwykle male. Uwazam ze wydawanie pieniedzy na drozsze kamerki niz mam to wyrzucanie pieniedzy. Ktos inny moze miec inne zdanie. Moje przedstawilem wyzej. Kazda najtansza kamerka jest lepsza niz brak kamerki.. Do tego nie wlaczona najgorsza kamerka w pewnych sytuacjach dziala tak samo jak najdrozsza wlaczona. Jak na dzisiejsze czasy to te moje kamerki sa troche duze. W masterze tylna jest wbudowana w tylne drzwi a z przodu jest w kabinie na tyle duzo miejsca i szyba jest tak duza ze jest dla mnie niewidoczna. Jesli mialbym bawic sie w nowa kamerke do osobowego to bym kupil wbudowana w lusterko, o ile byla by opcja podmiany lusterka.

Data: 2018-10-13 00:10:50
Autor: Marek S
Ma³y dobry rejestrator
[...]

No i tu kiszka... 640 to za ma³o. Je¶li kamera ma k±t widzenia np. 140 stopni, to ka¿dy piksel jest na wagê z³ota bo inaczej tablice widzisz tylko gdy kto¶ przy³o¿y je do obiektywu.

Niby w 720 tez nagrywa ale robi to z szybkoscia nie
wieksza niz 10 klatek na sekunde. W 640 jest w miare plynnie. Obraz
jest zdecydowanie lepszy niz kamerki z linku jaki dales.

W³a¶nie tê tendencjê zauwa¿am nie tylko w kamerkach samochodowych. Im nowsze tym gorsze + kupa niepotrzebnych funkcji.

Szalu nie
robi ale to nie jest kamera do nagrywania Bondow. Wada kamerki byl
waski obiektyw.

Rzecz dyskusyjna: szeroki k±t to du¿y obszar widzenia i wymagana du¿a rozdzielczo¶æ by obraz by³ u¿yteczny. A jak jest du¿a rozdzielczo¶æ to i du¿y szum wiêc producenci zmniejszaj± czu³o¶æ. W efekcie w nocy jest czarno.

W±ski k±t to dobra rozpoznawalno¶æ tablic rejestracyjnych w stosunkowo du¿ym zakresie odleg³o¶ci ale... nie widaæ bezpo¶redniego otoczenia.

Akumulatora
wystarcza na jakies trzy godziny po wylaczeniu.

Nie¼le, w tych nowych 20 minut jest wyczynem.

Przednia podlaczona
za stacyjka. Nie pamietam kiedy otwieralem ekranik zeby zobaczyc czy
nagrywa. Uwazam ze do samochodu nic wiecej nie jest potrzebne niz
kamerki jakie mam.

Je¶li widzisz tablice rejestracyjne w czasie jazdy w ró¿nych warunkach, to ok. Ale opisujesz tu historiê rejestratorów. Nowe kamery bywaj± du¿o gorsze.

Uwazam ze wydawanie pieniedzy
na drozsze kamerki niz mam to wyrzucanie pieniedzy.

Tu siê nie zgodzê - wraz w cen± kamery ro¶nie prawdopodobieñstwo kupienia czego¶ sensownego. Nie oznacza to, ¿e wydaj±c fortunê kupisz dobry sprzêt. Ja siê trochê wpakowa³em w markê MiVue za 1200z³.

Kazda najtansza kamerka
jest lepsza niz brak kamerki.

Z wyj±tkiem poni¿szego nie zgadzam siê. Na rynku jest du¿o szmelcu jak na pokazanym filmie. Po co mi kamera, która nie zarejestruje tablic rejestracyjnych? Jedynie w wyj±tkowych sytuacjach taki zapis mo¿e siê przydaæ. Trup na jezdni, auto zatrzymane i filmuje akcjê. To jakie¶ ekstrema.

Do tego nie wlaczona najgorsza kamerka
w pewnych sytuacjach dziala tak samo jak najdrozsza wlaczona.

Tu siê zgadzam.

Jak na
dzisiejsze czasy to te moje kamerki sa troche duze.

Niestety tak byæ musi. Przetwornik kamery im wiêkszy (wymiarowo) tym lepszy w danej rozdzielczo¶ci. K³opot jest inny. Du¿a kamera nie oznacza du¿ego przetwornika. Zazwyczaj wielko¶æ narzuca elektronika + akumulator a przetwornik jest pici pici, z którego nie da siê wykrzesaæ dobrego obrazu.

[...]

We wspó³czesnych autach w lusterku mo¿e byæ mnóstwo elektroniki. U mnie np. znajduje siê czujnik ¶wiat³a zewnêtrznego, czujnik ¶wiat³a wewnêtrznego, czujnik temperatury a lusterko jest przyciemniane elektronicznie. Gdybym zainstalowa³ taki wynalazek, to kupê elementów systemu bym zak³óci³. Jak dla mnie powinno byæ tak, ¿e auta fabrycznie wyposa¿one s± w wideorejestratory 360 stopni. Sêk w tym, ¿e jakie¶ g³±by w niektórych krajach zabraniaj± ich u¿ywania.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-12 19:09:25
Autor: Zenek Kapelinder
Ma³y dobry rejestrator
Polska wolny kraj. Mozesz kupic 4k za 5000 i kazac sobie zamontowc. Mnie wystarcza tania nagrywajaca 640x480 i dla nie nie jest za malo. Kamerka w samochodzie ma robic za dupochron a nie sluzyc do upamietniani pejzazy. Byl film jak samochod zjechal i przerysowal inny. W przypadku gdyby ten co przerysowal polecial na policje i glosil ze to on zostal przerysowany to nawet kiepski obraz z kamerki pozwoli sie wybronic. Wybiegl jakis palant na przejsciu i dostal strzala to sie mozna wybronic i udowodnic ze bylo inaczej niz on powiedzial. Uwazam ze nie masz racji twierdzac ze musi byc drozsza od moich. Ale jak wczesniej napisalem Polska wolny kraj i mozesz miec swoje nawet bledne zdanie.

Data: 2018-10-13 14:14:13
Autor: WS
Ma³y dobry rejestrator
On Saturday, October 13, 2018 at 4:09:27 AM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
W przypadku gdyby ten co przerysowal polecial na policje i glosil ze to on zostal przerysowany to nawet kiepski obraz z kamerki pozwoli sie wybronic.

W ta strone wystarcza praktycznie dowolna kamerka, byle jakies "cienie" bylo widac. Ale w druga, tzn. ktos Tobie uszkodzil samochod i sie np. nie zatrzymal, to juz odczyt tablic jest raczej niezbedny. Mozna sie zastanawiac, czy np. lepiej kupic AC czy doplacic do porzadnej kamery.

Data: 2018-10-13 22:34:06
Autor: Marek S
Ma³y dobry rejestrator
[...]

Samochodow± kamerk± 4k zrobisz ³adny pejza¿ tylko w bardzo dobrych warunkach atmosferycznych. Jeszcze raz przytoczê link (zdarzenie #1):

https://www.youtube.com/watch?v=ZdWXvJz5f_Y

Jaki jest po¿ytek z takiej kamery? Go¶æ rozora³ ty³ auta a kto za to zap³aci? Oczywi¶cie w³a¶ciciel kamerki, bo mia³ gównian±.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-14 11:16:24
Autor: miumiu
Ma³y dobry rejestrator

U¿ytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:bd90e781-0fbb-4a2b-af39-e5b75ef50ca4googlegroups.com...
Polska wolny kraj. Mozesz kupic 4k za 5000 i kazac sobie zamontowc. Mnie wystarcza tania nagrywajaca 640x480 i dla nie nie jest za malo.

Bez przesady z tymi kosztami. Dobra kamerke 4K mozna dzisiaj kupic za 400zl. Np Viofo A119. To tyle co zatankowanie do pelna, a niejednoktotnie moze uratowac dupe.

Pzdr

Data: 2018-10-14 11:26:36
Autor: Zenek Kapelinder
Ma³y dobry rejestrator
Mnie jak do tej pory dwie kamerki po 35 zlotych dupy nie musialy ratowac. Prawdopodobienstwo ze komus kamerka uratuje dupe jest niskie. Przy niskim prawdopodobienstwie kupowanie czegos drozszego niz mam nie ma sensu.

Data: 2018-10-15 00:22:05
Autor: Marek S
Ma³y dobry rejestrator
Mnie jak do tej pory dwie kamerki po 35 zlotych dupy nie musialy ratowac. Prawdopodobienstwo ze komus kamerka uratuje dupe jest niskie. Przy niskim prawdopodobienstwie kupowanie czegos drozszego niz mam nie ma sensu.

U mnie szkoda parkingowa w postaci, konkretnie, rozoranego zderzaka hakiem kosztowa³aby ze 3 ko³a. Plus do tego czujniki cofania po 200z³ szt. Kamera zapracowa³a na siebie z nawi±zk±.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-14 18:32:19
Autor: Zenek Kapelinder
Ma³y dobry rejestrator
Dolozyles do pieca na maksa. Na parkingu gdzie predkosci sa niskie i w miare dobre oswietlenie numer z bliska by zarejestrowaly kamery o gorszej rozdzielczosci niz te co mam. Wydajac 1200 zamiast 80 jak ja dolozyles do interesu 1120.

Data: 2018-10-15 14:40:05
Autor: Marek S
Ma³y dobry rejestrator
[...]

W tym przypadku akurat zarobi³em nawet. Nie chodzi o czepianie siê szczególnych sytuacji lecz o zapewnienie sobie dzia³ania monitoringu w mo¿liwie szerokim przedziale zdarzeñ jakie mog± siê przytrafiæ (z uwzglednieniem pory dnia, pogody itp.) Jeszcze raz przytoczê omawiany w tej grupie przypadek kolizji BMW ze Skod±. Gdyby nie nagranie z obcego auta, które zajecha³o drogê (przypuszczalnie) BMW, to go¶æ ze Skody nawet nie wiedzia³by co siê sta³o, ¿e jego auto zamieni³o siê w ruinê.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-15 06:31:03
Autor: Zenek Kapelinder
Ma³y dobry rejestrator
Jak by bylo sto kamerek to gosc ze skody by nie wiedzial co sie stalo. Przy obcierce na parkingu kazda kamerka mogaca zarejestrowac numery agresora byla by dobra. Moje po 35 zlotych za sztuke byly by zbyt dobre do takiego zdarzenia. Oczywiscie sa tacy co potrzebuja sie dowartosciowac szerokoscia paska do spodni, telefonem czy kamerka. Dla mnie to barany.

Data: 2018-10-15 22:03:06
Autor: Marek S
Ma³y dobry rejestrator
Jak by bylo sto kamerek to gosc ze skody by nie wiedzial co sie stalo.

Wyd³uba³by kartê z rejestratora i zobaczy³by co siê sta³o.

Przy obcierce
na parkingu kazda kamerka mogaca zarejestrowac numery agresora byla by dobra. Moje po 35 zlotych za sztuke byly by zbyt dobre do takiego zdarzenia.

Jasne: ale znów powtórzê, to jest jedno z wielu zdarzeñ jakie siê przytrafiæ mog±. To, ze co¶ siê uda³o zarejestrowaæ w idealnych warunkach i na postoju w dodatku, nie oznacza, ¿e uda siê zarejestrowaæ w ruchu i przy s³abym ¶wietle.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-15 18:10:21
Autor: Zenek Kapelinder
Ma³y dobry rejestrator
To ten Slowak przezyl ze moglby wyciagnac karte? Oczywiscie ze moze sie duzo zdarzyc. Moze ufo wyladowac. Nie ma zadnego innego uzasadnienia niz maly fiutek do kupowania drogich kamerek do samochodow. Wykazales ze przydatnosc drogiej jest taka sama jak bardzo taniej.

Data: 2018-10-16 18:19:27
Autor: Marek S
Ma³y dobry rejestrator
To ten Slowak przezyl ze moglby wyciagnac karte?

Policja za niego to mog³aby zrobiæ. Gdy samolot spadnie i wszyscy zgin±, to nie warto badaæ czarnych skrzynek bo nikogo to nie wskrzesi? Co to za dziwna argumentacja?

[...]

Ja nie mam potrzeby filmowania fiuta za pomoc± kamerki samochodowej. Gratulujê fantazji :-D

Nie czytasz ze zrozumieniem. Nie uzasadnia³em potrzeby kupowania drogiej kamery lecz takiej, która bêdzie dzia³a³a w mo¿liwie wielu sytuacjach drogowych. Je¶li uda Ci siê kupiæ takow± za 40z³, to super. Mnie takiej nie uda³o siê nabyæ, a mia³em ich klika.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-14 11:56:44
Autor: radekp@konto.pl
Ma³y dobry rejestrator
Sun, 14 Oct 2018 11:16:24 +0200, w <ppv1m4$f83$1@node1.news.atman.pl>, "miumiu"
<aac@bbd.pl> napisa³(-a):

Bez przesady z tymi kosztami. Dobra kamerke 4K mozna dzisiaj kupic za 400zl. Np Viofo A119. To tyle co zatankowanie do pelna, a niejednoktotnie moze uratowac dupe.

Te 4K za 400z³ to w ogóle osi±ga chocia¿ jako¶æ 2K?

Data: 2018-10-14 13:19:35
Autor: miumiu
Ma³y dobry rejestrator

U¿ytkownik <radekp@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ol46sdpgkvl7tj4lrj0ohruvc3dnsnc4414ax.com...
[...]

Osiaga taka jakosc :
https://youtu.be/247zFSAa67k
W oryginale mam 1440p, na yt jest opcja jedynie 1080p wiec mniej ostro niz w oryginale, plus kompresja yt.
BTW, akcja zaczyna sie od 1:30 ;)

Pzdr

Data: 2018-10-14 14:08:01
Autor: radekp@konto.pl
Ma³y dobry rejestrator
Sun, 14 Oct 2018 13:19:35 +0200, w <ppv8q8$m2r$1@node1.news.atman.pl>, "miumiu"
<aac@bbd.pl> napisa³(-a):

> [...]

https://youtu.be/247zFSAa67k
W oryginale mam 1440p, na yt jest opcja jedynie 1080p wiec mniej ostro niz w oryginale, plus kompresja yt.

Na yt wszystko ma obciêt± jako¶æ i nie o rozdzielczo¶æ chodzi.
Kiedy¶ wrzuci³em swój filmik HD -- nie da³o siê na to patrzeæ w porównaniu z
orygina³em. Na plus, ¿e vimeo by³o jeszcze gorsze.

Data: 2018-10-14 05:59:32
Autor: przemek.jedrzejczak
Ma³y dobry rejestrator
To siê nazywa bitrate ;-)
Ten dod to nie jest zadna bieda tylko ostro¶æ kiepska i szyba brudna
G1w co¶ tam na novateku to minimum pó¼niej dod, dome czy viofo starvis a najwy¿ej sportowe GoPro i Xiaomi 4k
Mój typ to viofo 129 duo
Do g1wc te¿ idzie wgraæ Firmware z 15 Mbps i jest kamerka z fhd za 100 PLN wybredni mog± sobie zamówiæ lepsz± soczewkê.

Data: 2018-10-14 18:17:28
Autor: radekp@konto.pl
Ma³y dobry rejestrator
Sun, 14 Oct 2018 13:19:35 +0200, w <ppv8q8$m2r$1@node1.news.atman.pl>, "miumiu"
<aac@bbd.pl> napisa³(-a):

W oryginale mam 1440p,

1440p to takie lepsze HD, a nie 4K.
W zasadzie to nawet poni¿ej 2,5K...

Data: 2018-10-15 09:23:08
Autor: Miroo
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 2018-10-14 o 13:19, miumiu pisze:
[...]

Ze strony dystrybutora mo¿na pobraæ oryginalne próbki:
http://static.wr24.pl/samples/viofo/a119-1440p30-day.mp4
http://static.wr24.pl/samples/viofo/a119-1440p30-night.mp4

Pozdrawiam

Data: 2018-10-13 00:45:52
Autor: Akarm
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 2018-10-13 o 00:10, Marek S pisze:

Tu siê nie zgodzê - wraz w cen± kamery ro¶nie prawdopodobieñstwo kupienia czego¶ sensownego. Nie oznacza to, ¿e wydaj±c fortunê kupisz dobry sprzêt. Ja siê trochê wpakowa³em w markê MiVue za 1200z³.

Ja kiedy¶ (po wypadku motocyklowym, kiedy samochód zawraca³ z prawego pasa) kupi³em dobrej jako¶ci kamerki GoPro. Wydawa³o mi siê, ¿e potrzebujê odczytywaæ numery rejestracyjne w nocy i z daleka.
Niepotrzebnie.
Najwa¿niejsze jest, ¿eby kamerki nagrywa³y w pêtli i mia³y d³ugi czas pracy. No i ¿eby to nie by³ kompletny szajs.
Dobrej jako¶ci kamera przydaje siê tylko przy krêceniu filmów, do rejestracji "na wszelki wypadek" to przerost formy nad tre¶ci±.

Data: 2018-10-13 22:30:24
Autor: Marek S
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 2018-10-13 o 00:45, Akarm pisze:

[...]

Mo¿esz rozwin±æ my¶l?
Dlaczego mo¿liwo¶æ odczytania numerów rejestracyjnych sprawcy jest niepotrzebna?

Dla u¶ci¶lenia - ja wcale nie postulujê aby móc odczytaæ numery z daleka lecz o to ¿eby w ogóle by³o mo¿na je odczytaæ w mo¿liwie najwiêkszej ilo¶ci sytuacji drogowych (noc/wieczór/dzieñ, prêdko¶æ wzajemna pojazdów itp).

Najwa¿niejsze jest, ¿eby kamerki nagrywa³y w pêtli i mia³y d³ugi czas pracy. No i ¿eby to nie by³ kompletny szajs.

Czyli zapis z pierwszego zdarzenia tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=ZdWXvJz5f_Y

jest dla Ciebie satysfakcjonuj±cy? Go¶æ zwia³, numerów nie ma bo kamera by³a przeciêtna. A to i tak wersja PRO w stosunku do niektórych innych zapisów, gdzie widaæ tylko animowane myd³o.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-13 23:20:27
Autor: Akarm
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 2018-10-13 o 22:30, Marek S pisze:

[...]

Jeste¶ pewien, ¿e numerów nie da³o siê odczytaæ? To nie jest orygina³ nagrania, to Youtube.

Data: 2018-10-13 14:35:16
Autor: Zenek Kapelinder
Ma³y dobry rejestrator
Na nagraniu z mojej taniej kamerki bez problemu da sie w sytuacji jak na filmie odczytac numery. Zwlaszcza ze mam dwie kamerki i byly by dwa filmy.

Data: 2018-10-14 02:07:01
Autor: Marek S
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 2018-10-13 o 23:20, Akarm pisze:

Jeste¶ pewien, ¿e numerów nie da³o siê odczytaæ? To nie jest orygina³ nagrania, to Youtube.

Nie mam pewno¶ci lecz z w³asnego do¶wiadczenia to znam. Zaczyna³em od kamerek za 80z³. Mniej wiêcej tak mia³em. Nie wspomnê, ¿e trafi³y siê i takie, które mia³y HD ... ale oversamplowane chyba z 640px lub mniej.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-14 13:38:36
Autor: J.F.
Ma³y dobry rejestrator
Dnia Sat, 13 Oct 2018 23:20:27 +0200, Akarm napisa³(a):
[...]

Usiluje odszukac film z podobnego zdarzenia, gdy wyprzedzajacy w
zasadzie zepchnal autora do rowu.

Tam sie poszkodowanemu udalo odczytac numery, ale tez sloneczko
swiecilo.

J.

Data: 2018-10-11 20:41:46
Autor: ToMasz
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 11.10.2018 o 18:41, kacepr pisze:
Witam
Poszukuje do samochodu ma³ego dobrego rejestratora
Jaki polecacie ?
od pocz±tku ¶wiata do teraz -G1W. Chyba ¿e jego rozmiar jest za du¿y :)

ToMasz

Data: 2018-10-11 21:54:27
Autor: Marek S
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 2018-10-11 o 20:41, ToMasz pisze:
[...]

Czy mówisz o tym modelu?
https://www.youtube.com/watch?v=9nqu4SfasKM

Spróbuj odczytaæ chocia¿ jedn± rejestracjê samochodu. Nawet gdy auta mijaj± siê powoli, to nie da siê niczego odczytaæ.

Albo nowszym?
https://www.youtube.com/watch?v=9nqu4SfasKM
- znacznie gorszym jak autor filmu pokazuje.

Ja mam fataln± w moim odczuciu kamerê ale jest o klasê lepsza w takich warunkach jak na obu filmach.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-12 10:08:39
Autor: Adam
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 2018-10-11 o 21:54, Marek S pisze:
[...]

To mo¿e sprawd¼, ile na Internecie jest informacji o klonach, podróbkach i podróbkach podróbek tej¿e kamery, oraz po czym je poznaæ. A potem obejrzyj nagrania z prawdziwej G1W.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-10-12 10:45:17
Autor: Akarm
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 2018-10-12 o 10:08, Adam pisze:

To mo¿e sprawd¼, ile na Internecie jest informacji o klonach, podróbkach i podróbkach podróbek tej¿e kamery, oraz po czym je poznaæ. A potem obejrzyj nagrania z prawdziwej G1W.

Poza tym, nie nale¿y oceniaæ jako¶ci nagrañ po filmach umieszczanych na Youtube.

Data: 2018-10-13 00:15:11
Autor: Marek S
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 2018-10-12 o 10:08, Adam pisze:

To mo¿e sprawd¼, ile na Internecie jest informacji o klonach, podróbkach i podróbkach podróbek tej¿e kamery, oraz po czym je poznaæ. A potem obejrzyj nagrania z prawdziwej G1W.

Nie zajmujê siê prowadzeniem statystyk. Zada³em pytania. Podaj link do prawdziwych nagrañ, bo ja nie potrafiê oceniæ czy dane nagranie pochodzi z prawdziwej G1W czy z podróby. Interesuj± mnie nagrania z ka¿dych innych warunków atmosferycznych ni¿ idealne.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-12 12:20:08
Autor: Chris
Ma³y dobry rejestrator
[...]

Jest mniejsza odmiana G55 i tak± mam.

https://youtu.be/ZzbHGwfV7eQ

--
Tylko dwie rzeczy s± nieskoñczone: wszech¶wiat oraz ludzka g³upota, choæ nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

Data: 2018-10-15 09:18:36
Autor: Miroo
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 2018-10-12 o 12:20, Chris pisze:
[...]

Klonem G55 jest XBlitz Go. Niby jest ma³a, ale jednak ma³o dyskretna - bardzo "odstaje" i ma jasne elementy.
Obraz jako¶ciowo ok, ale u mnie po paru miesi±cach pad³a bateria i kasuje siê datownik, co powoduje, ¿e nowe filmy siê nie zapisuj± przy pe³nej karcie. To jest du¿a wada popularnych chipów novateka, w starych tanich kamerkach brak czasu nie przeszkadza³ - pliki by³y nazywane wg licznika, a nie czasu.
Aby zapobiec problemom z akumulatorem wprowadzono kamerki z kondensatorem zamiast akumulatora. Jest bardziej odporny na upa³y i mrozy. Do podtrzymania czasu w takich kamerkach jest wsadzona ma³a bateryjka jednorazowa (kadmowa?).
Znam dwie takie - G1WC i Viofo A119.

ps. Problem z zegarem mo¿e rozwi±zaæ modu³ GPS (dostêpny tylko do niektórych modeli), ale synchronizacja z satelitami trochê trwa, wiêc zapewne pierwszy filmik bêdzie mia³ z³± datê.

Pozdrawiam

Data: 2018-10-15 10:23:35
Autor: Uncle Pete
Ma³y dobry rejestrator
[...]

Mam G1WC i w mojej nie ma ¿adnej bateryjki podtrzymuj±cej zegar - zagl±da³em do ¶rodka. Po 2-3 dniach nieu¿ywania kasuje siê zegar. W³a¶nie zastanawia³em siê nad jej ewentualnym dodaniem.

Data: 2018-10-15 11:00:09
Autor: radekp@konto.pl
Ma³y dobry rejestrator
Mon, 15 Oct 2018 10:23:35 +0200, w <pq1iq7$4hr$1@node2.news.atman.pl>, Uncle
Pete <433koz@gmail.com> napisa³(-a):

Po 2-3 dniach nieu¿ywania kasuje siê zegar.

A¿ siê wierzyæ nie chce... w PC bateria wytrzymuje 10 lat, w kamerce 2 dni.

Data: 2018-10-15 11:22:38
Autor: J.F.
Ma³y dobry rejestrator
U¿ytkownik  radekp napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:knl8sd16c9euho8rn7rhc4i5s6eki9t1jn@4ax.com...
[...]

Moze nie bateria, tylko superkondensator.
To takie nowoczesne rozwiazanie, zeby nie trzeba bylo zmieniac baterii co pare lat, lub akumulatorka.

Ale niestety zasila krotko ... co w czesto jezdzacym samochodzie az tak bardzo nie przeszkadza.

No i w pececie nie ma 80 stopni, wiec bateria trwa dlugo.

J.

Data: 2018-10-15 11:23:29
Autor: Uncle Pete
Ma³y dobry rejestrator
On 2018-10-15 11:00, radekp@konto.pl wrote:
[...]

Jeszcze raz: w tej kamerce nie ma baterii, jest kondensator, który odpowiada za poprawne nagranie ostatniego pliku, wy³±czenie kamerki i podtrzymywanie zegara. Tego podtrzymywania starcza na 2-3 dni.

Data: 2018-10-15 11:24:38
Autor: radekp@konto.pl
Ma³y dobry rejestrator
Mon, 15 Oct 2018 11:23:29 +0200, w <pq1mai$7n2$1@node2.news.atman.pl>, Uncle
[...]

No to trochê ¿a³osna ta "technologia".

Data: 2018-10-15 11:39:28
Autor: Uncle Pete
Ma³y dobry rejestrator
On 2018-10-15 11:24, radekp@konto.pl wrote:
[...]

Jest OK jak je¼dzisz czêsto.

Data: 2018-10-15 11:24:51
Autor: Miroo
Ma³y dobry rejestrator
W dniu 2018-10-15 o 10:23, Uncle Pete pisze:
[...]

Mo¿e dodali pó¼niej, albo w innych wersjach jest (od innych producentów).

Tu jest parê s³ów i zdjêæ o tych bateriach:
http://www.autowrzuta.pl/archive/index.php?thread-14066.html

Pozdrawiam

Data: 2018-10-15 11:44:42
Autor: Uncle Pete
Ma³y dobry rejestrator
Mo¿e dodali pó¼niej, albo w innych wersjach jest (od innych producentów).

Tu jest parê s³ów i zdjêæ o tych bateriach:
http://www.autowrzuta.pl/archive/index.php?thread-14066.html

Dziêki za linka, czyli tak jak zamierza³em pod³±czyæ bateryjkê, przez diodê.

Data: 2018-10-15 09:08:16
Autor: Miroo
Ma³y dobry rejestrator
[...]

Aktualnie popularna u "znafcuf" jest Viofo A119 (lub A129 z tyln± kamer±). Dyskretniejsza ni¿ G1*, ale trochê dro¿sza.

Pozdrawiam

Ma³y dobry rejestrator