Ma³y dochód - renta mopsowska a alimentacja...

Data: 2010-05-07 16:21:01
Autor: PaPrYcZaK
Ma³y dochód - renta mopsowska a alimentacja...
Witam, piszê w sprawie mojego kolegi, otó¿ kolega mój ma pewien problem. Nie móg³ znale¼æ pracy (ma 35lat) poniewa¿ odsy³ali go pracodawcy do mopsu na kontrole, jako ¿e dziwnie wygl±da, ma problemy z nogami - ci±gnie jedn± za drug± - nie wyleczone z³amanie prawdopodobnie... no ale poszed³ do Mopsu i tam lekarz powiedzia³: Zdrowe rêce? Zdrowy! no to do pracy!

a jak idzie do pracodawcy.. to mowia ze niezdolny do pracy...
i w koncu, odwo³a³ siê gdzie¶ do Warszawy na komisjê... i przyznali mu rentê MOPSowsk± 2 grupy inwalidzkiej... 444z³...(to s± jego ca³e dochody jakie ma na miesi±c... nie p³aci czynszu... ma w domu tylko wodê... je suchy prowiant a po ciep³e posi³ki chodzi co s±siadów czasem)

ale jako, ¿e kiedy¶ by³ m³ody i g³upi.. zrobi³ dziecko takiej jednej...
i od jakiego¶ czasu (ok 15lat) komornik s±dowy zabiera mu czê¶æ dochodu na sprawê alimentacyjn±... i zostaje mu 177,50z³ na rêkê! gdzie przez miniony rok jeszcze udawa³o mu siê jako¶ prze¿yæ... ostatnio lodówka u niego co raz bardziej opustosza³a.. a wczoraj jak u niego by³em to powiedzia³ mi, ¿e nie ma ju¿ pieniêdzy ale nie bêdzie mnie o nie prosi³ bo mu g³upio... a "wyp³atê" dostaje 15.05.2010... (te 177z³)
I wczoraj w³a¶nie poinformowa³ mnie, ¿e pewna pani w MOPSie poinformowa³a jego o tym, ¿e mo¿e odwo³aæ siê do s±du okrêgowego lub komornika (chyba), o to by jako ¿e ma niski dochód, nie by³y ¶ci±gane pieni±dze...

ciekawe czy to prawda... a je¶li tak... to teraz pytanie, jak powinno wygl±daæ takie pismo do S±du czy te¿ samego p. Komornika...

Pozdrawiam,
Krzysiek

Data: 2010-12-26 22:19:27
Autor: PaPrYcZaK
Mały dochód - renta mopsowska a alimentacja...
W dniu 2010-05-18 16:16, PaPrYcZaK pisze:

ano wlasnie, teraz przydaloby sie napisac takie pismo, chyba wlasnie do
Sadu
Okregowego, o zmniejszenie sciagalnosci alimentacyjnej? czy jakos tak.. a
pytanie jest jeszcze nastepujace... napisal pan Panie Adamie, ze nie mozna
potracic wiecej niz 3/5 tego co sie dostaje na reke... a gdzie to mozna
znalezc w przepisach?

Art. 87 Kodeksu Pracy.

Adamie...
witam wrócę do tematu
art 87 jest co do płacy z PRACY a nie z RENTY

1317zl jest najniższa krajowa  wiec * 3/5 to.... = 526,8
czyli 1317-526,8 = 790,2zl jesli chodzi o kase pozostala z PRACY!

a on dostaje rente 444zl i faktycznie *3/5 = 266,4
czyli 444zl-266,4= 177,60zl i tyle dostaje... plus co jakiÅ› czas z mopsu dostaje 30zl na cieply posilek..
przypominam, ze w domu pradu ani cieplej wody nie ma...

w takim wypadku powinien placic fundusz alimentacyjny jesli ON nie ma mozliwosci placic
Prawda?

rozumiem ze niektorzy z was pomysla ze gosc jest WRZODEM NA DUPIE... ale jakby kogos z Was to spotkalo to ciekawe czy byscie tez tak "psioczyli"...

co zrobic... ? ma drugi stopien renty.... i kiedys skierowali go do MEBLOLUXu... na noszenie mebli...
CHORZY??? pracodawca od razu na wstepie zobaczyl jak on chodzi, i zapytal.. jak ma pan nosic meble???
Dziwni ludzie w urzedach ze takie skierowanie mu dali.... co tu robic??

a chodzi mi o temat ponizej:
Witam, piszę w sprawie mojego kolegi, otóż kolega mój ma pewien problem. Nie
mógł znaleźć pracy (ma 35lat) ponieważ odsyłali go pracodawcy do mopsu na
kontrole, jako że dziwnie wygląda, ma problemy z nogami - ciągnie jedną za
drugą - nie wyleczone złamanie prawdopodobnie... no ale poszedł do Mopsu i
tam lekarz powiedział: Zdrowe ręce? Zdrowy! no to do pracy!

a jak idzie do pracodawcy.. to mowia ze niezdolny do pracy...
i w koncu, odwołał się gdzieś do Warszawy na komisję... i przyznali mu rentę
MOPSowską 2 grupy inwalidzkiej... 444zł...(to są jego całe dochody jakie ma
na miesiąc... nie płaci czynszu... ma w domu tylko wodę... je suchy prowiant
a po ciepłe posiłki chodzi co sąsiadów czasem)

ale jako, że kiedyś był młody i głupi.. zrobił dziecko takiej jednej...
i od jakiegoś czasu (ok 15lat) komornik sądowy zabiera mu część dochodu na
sprawę alimentacyjną... i zostaje mu 177,50zł na rękę! gdzie przez miniony
rok jeszcze udawało mu się jakoś przeżyć... ostatnio lodówka u niego co raz
bardziej opustoszała.. a wczoraj jak u niego byłem to powiedział mi, że nie
ma już pieniędzy ale nie będzie mnie o nie prosił bo mu głupio... a
"wypłatę" dostaje 15.05.2010... (te 177zł)
I wczoraj właśnie poinformował mnie, że pewna pani w MOPSie poinformowała
jego o tym, że może odwołać się do sądu okręgowego lub komornika (chyba), o
to by jako że ma niski dochód, nie były ściągane pieniądze...

ciekawe czy to prawda... a jeśli tak... to teraz pytanie, jak powinno
wyglądać takie pismo do Sądu czy też samego p. Komornika...

Pozdrawiam,
Krzysiek

Data: 2010-12-27 10:53:39
Autor: elephanto
W dniu 26-12-2010 22:19, PaPrYcZaK pisze:

[...]

Niewykluczone, ze masz racje.

Art. 139,140,141 :
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,17,41,410,24112,20101103,zwrot-nienaleznie-pobranych-swiadczen-egzekucja-i-potracenia.html

Proponuje opisac sytuacje tu :
http://forum.niepelnosprawni.pl/board_show.pl?bid=8

--
Adam

Data: 2011-01-03 14:39:27
Autor: PaPrYcZaK
Użytkownik "elephanto" <elephanto@cut.it.gmail.com> napisał w wiadomości news:4d186222$0$2434$65785112news.neostrada.pl...

[...]

a i tak też zrobiłem... http://forum.niepelnosprawni.pl/topic_show.pl?tid=4721

aczkolwiek chyba nic się nie da zrobić w tej sprawie na dobro kolegi... :-/ niestety...

tzn musiałby ktoś go przyjąć do pracy (np znajomy znajomego) a najlepiej na 'czarno'

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc oraz za dyskusję :))
Jak również życzÄ™ wszystkiego najlepszego w NOWYM    2 0 1 1    ROKU :)
PaPrYcZaK

Ma³y dochód - renta mopsowska a alimentacja...