Data: 2017-06-21 11:19:05 | |
Autor: Maciek | |
Mały, dociążony SUV - jak się prowadzi | |
Po wielu latach jazdy osobówkami i vanami przyszedł czas na dłuższy wyjazd SUV-em. Jestem trochę zawiedziony, bo niewielka Kia Sportage z ładunkiem 300 kg osób i bagażu prowadzi sie w zakrętach po prostu fatalnie - zdarzyło mi się np. nie zmieścić na pasie na łuku, gdzie starym fordem miałbym ze 20 km/h zapasu. Na dodatek tylne zawieszenie potrafi dobić do końca na większej muldzie, choć na postoju nie widać, żeby samochód "przysiadł". Czy ten typ tak po prostu ma? -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2017-06-21 02:50:30 | |
Autor: Bolko | |
MaĹy, dociÄ Ĺźony SUV - jak siÄ prowadzi | |
W dniu środa, 21 czerwca 2017 11:18:49 UTC+2 użytkownik dnapisał:
Po wielu latach jazdy osobówkami i vanami przyszedł czas na dłuższy wyjazd Juz chciałem napisać o mercedesie ale przypomniałem sobie test łosia w mercu klasy A? Wiec jeśli to nie jest merc z toną elektroniki czyli nie kosztuje 500 tys złotych. To sory ale fizyki nie oszukasz, Miałem okazje robić dłuższe trasy po autostradach Smaxami Cmaxami Zafirami nawet L200 czy Ford Ranger mi sie trafił. Może teoretycznie czuć się bezpiecznie bo lepiej takim rangerem zderzyć się z TIR-em. Ale tak w życiu to lepiej jechać zwykłą osobówką. Prawa fizyki = środek ciężkości |
|
Data: 2017-06-21 12:57:45 | |
Autor: elmer radi radisson | |
MaĹy, dociÄ Ĺźony SUV - jak siÄ prowQ1|A§s | |
On 2017-06-21 11:19, Maciek wrote:
Wez poprawke na wyzszy srodek ciezkosci. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2017-06-21 14:02:50 | |
Autor: Maciek | |
Mały, dociążony SUV - jak się prowadzi | |
Dnia Wed, 21 Jun 2017 12:57:45 +0200, elmer radi radisson napisał(a):
Wez poprawke na wyzszy srodek ciezkosci. Ale żeby aż tak? w wysokiem vanie z resorem z tyłu nie ma tego efektu. On po dorypaniu maks. obciążenia jeździ lepiej niż pusty. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2017-06-21 17:33:49 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
MaĹy, dociÄ Ĺźony SUV - jak siÄ prowadzi | |
W dniu .06.2017 o 11:19 Maciek <docktor@poczta.onet.pl> pisze:
Mam 3 letnią sportage - faktycznie przy prędkościach autostradowych jest trochę "nerwowa". Trzeba w niej nauczyć się trzymać kierownicę (im luźniej tym lepiej). Ale efekty takie jak u Ciebie nie występują. Może amorki słabe? - lub zwyczajne luzy w zawieszeniu? Inna sprawa, że w swojej sportage nie dam rady zrobić 1000km "na raz". To nie jest długodystansowiec. Zawieszenie, fotele, ergonomia kabiny sprawia, że długie trasy są w niej męczące. Dla porównania ostatnie 2000 km zrobiłem Sorento (starszy brat Sportage) - jest wyższy ale idzie jak po sznurku. Im szybciej jadę tym stabilniej się zachowuje. Większy rozstaw osi i większa szerokość robi swoje. TG |
|
Data: 2017-06-21 17:47:51 | |
Autor: Cavallino | |
MaĹy, dociÄ Ĺźony SUV - jak siÄ prowQ1|A§s | |
W dniu 21-06-2017 o 17:33, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Inna sprawa, że w swojej sportage nie dam rady zrobić 1000km "na raz". To nie jest długodystansowiec. Zawieszenie, fotele, ergonomia kabiny sprawia, że długie trasy są w niej męczące. Zależy do czego porównujesz. Jutro zrobię ponad 800 km to Ci powiem, ale zakładam że i tak będzie dużo lepiej niż było poprzednio w Dusterze. ;-) |
|
Data: 2017-06-21 18:18:14 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
MaĹy, dociÄ Ĺźony SUV - jak siÄ prowadzi | |
W dniu .06.2017 o 17:47 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
Zależy do czego porównujesz. To na pewno, będziesz miał pewnie sporo ciszej. W sportage ciężko mi znaleźć wygodną pozycję za kierownicą dodatkowo nie mam co zrobić z lewą ręką. Słabszy silnik (1,7crdi 115KM) powoduje, że trzeba sporo wachlować biegami na trasie. Zawieszenie bardziej "podskakuje" niż płynie. To wszystko powoduje, że dużo wygodniej na długie trasy jeździło mi się citroenem C4GP. TG |
|
Data: 2017-06-21 20:49:42 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
MaĹy, dociÄ Ĺźony SUV - jak siÄ prowQ1|A§s | |
W dniu 21.06.2017 o 18:18, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Słabszy silnik (1,7crdi 115KM) powoduje, że trzeba sporo wachlować biegami na trasie. Dlatego współczuję posiadaczom "manuali". :] -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2017-06-21 20:56:17 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
MaĹy, dociÄ Ĺźony SUV - jak siÄ prowadzi | |
W dniu .06.2017 o 20:49 Grzegorz Tomczyk <grz.tom@nospam.wp.pl> pisze:
W dniu 21.06.2017 o 18:18, Tomasz Gorbaczuk pisze: Ja też :-) sportage to był wypadek przy pracy, dostałem dobry rabat i grzechem byłoby nie skorzystać. Nigdy więcej "wajchy". TG |
|
Data: 2017-06-21 21:30:26 | |
Autor: Maciek | |
MaĹy, dociÄ Ĺźony SUV - jak siÄ prowadzi | |
Dnia Wed, 21 Jun 2017 20:56:17 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
Ja też :-) sportage to był wypadek przy pracy, dostałem dobry rabat i grzechem byłoby nie skorzystać. Nigdy więcej "wajchy". Zgadzam się, bo w drugim aucie mam automat (i porządny kawałek benzynowego silnika). Jednak sportage'em z automatem też jeździłem i to jest wg mnie nieporozumienie. Głośmy muł. Może gen. III jest pod tym względem lepsza. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2017-06-21 22:46:58 | |
Autor: m4rkiz | |
MaĹy, dociÄ Ĺźony SUV - jak siÄ prowQ1|A§s | |
On 2017-06-21 20:49, Grzegorz Tomczyk wrote:
Słabszy silnik (1,7crdi 115KM) powoduje, że trzeba sporo wachlowaćDlatego współczuję posiadaczom "manuali". :] moze jestem niereformowalny ale ja tam wole - jak jade dalej niz po bulki to lubie sobie pomachac troche nawet w automatach :D |
|
Data: 2017-06-21 23:04:32 | |
Autor: Cavallino | |
MaĹy, dociÄ Ĺźony SUV - jak siÄ prowQ1|A§s | |
W dniu 21-06-2017 o 18:18, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .06.2017 o 17:47 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze: Tak, coś w tym jest. Trochę za wysoko ta szyba. A kierę muszę opuszczać niżej niż zazwyczaj, ale przy max podniesieniu fotela da się trzymać ją w miarę wygodnie chociaż jedną odpartą ręką. Słabszy silnik (1,7crdi 115KM) powoduje, że trzeba sporo wachlować biegami na trasie. Eeee tam, z tych 800 większość to będą autostrady na których zapiętej 6 nie trzeba co chwilę zmieniać. |
|
Data: 2017-06-26 18:57:38 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
MaĹy, dociÄ Ĺźony SUV - jak siÄ prowadzi | |
W dniu .06.2017 o 17:47 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
Jutro zrobię ponad 800 km to Ci powiem, ale zakładam że i tak będzie dużo lepiej niż było poprzednio w Dusterze. ;-) I jak wrażenia z trasy? - dała radę? TG |
|
Data: 2017-06-26 22:40:16 | |
Autor: Cavallino | |
MaĹy, dociÄ Ĺźony SUV - jak siÄ prowQ1|A§s | |
W dniu 26-06-2017 o 18:57, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .06.2017 o 17:47 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze: Dała, bez problemu. |
|
Data: 2017-06-21 19:39:59 | |
Autor: Maciek | |
MaĹy, dociÄ Ĺźony SUV - jak siÄ prowadzi | |
Dnia Wed, 21 Jun 2017 17:33:49 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
Ale efekty takie jak u Ciebie nie występują. Może amorki słabe? - lub zwyczajne luzy w zawieszeniu? Raczej nie, jestem świeżo po przeglądzie, amortyzatory wyszły chyba po 75%, reszta OK. Ja mam poprzednią generację, ale osiągi zdaje sie zbliżone, tyle że u ciebnie maks. moment zaczyna się sporo niżej - u mnie trzeba podkręcić do 2000 obr./min. I brak 6. biegu. Zdecydowanie nie jest to zwierzę autostradowe. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |