Ma³y dom, tañszy od kawalerki

Data: 2010-11-08 19:13:18
Autor: Jan Werbinski
Ma³y dom, tañszy od kawalerki
Niewolnikom, którzy wziêli 30-letni kredyt na mieszkanie za 300 000 po kursie franka 2 z³ dedykujê poni¿szy artyku³:

http://maczetaockhama.blogspot.com/2010/07/dom-wolnego-niezamoznego-czowieka.html

Uwagi do artyku³u.
60m2 powierzchni wraz z piwnic±, to wiêcej ni¿ przeciêtne mieszkanie.
Pr±d i wodê mamy. Kanalizacjê maj±c du¿y teren te¿ mo¿na zrobiæ bez problemu. Internet to ¿aden problem.

--
Jan Werbiñski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/

Data: 2010-11-08 18:01:14
Autor: witek
Mały dom, tańszy od kawalerki
On 11/8/2010 12:13 PM, Jan Werbinski wrote:
60m2 powierzchni wraz z piwnicą, to więcej niż przeciętne mieszkanie.

to klita. norma więzienna.

Data: 2010-11-09 01:06:09
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iba2ae$dsh$4inews.gazeta.pl...
On 11/8/2010 12:13 PM, Jan Werbinski wrote:
60m2 powierzchni wraz z piwnicą, to więcej niż przeciętne mieszkanie.

to klita. norma więzienna.

Więcej niż przeciętne mieszkanie. Dwa razy tyle, co kawalerka.

--
Jan WerbiÅ„ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Data: 2010-11-08 18:20:16
Autor: witek
On 11/8/2010 6:06 PM, Jan Werbinski wrote:
[...]

dalej klita.
tylko dwa razy większa niż karcer.

Data: 2010-11-09 01:46:27
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iba3e3$dsh$9inews.gazeta.pl...
[...]

Jasne, ale większa niż przeciętne mieszkanie

Data: 2010-11-08 19:31:51
Autor: witek
On 11/8/2010 6:46 PM, Jan Werbinski wrote:

Jasne, ale większa niż przeciętne mieszkanie

nie, to nie jest mieszkanie. to jest klita.
rownie nie dobrze moglbym napisac ze 100 razy wieksza niz buda dla psa

Data: 2010-11-09 07:51:24
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-09 02:31, witek pisze:
On 11/8/2010 6:46 PM, Jan Werbinski wrote:

Jasne, ale większa niż przeciętne mieszkanie

nie, to nie jest mieszkanie. to jest klita.
rownie nie dobrze moglbym napisac ze 100 razy wieksza niz buda dla psa

   Ale w takich "klitach" ludzie mieszkajÄ…, wcale nie uważajÄ…c tego za klity.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-09 08:38:08
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ibar1b$ej4$1news.onet.pl...
[...]

On już ma inny punkt widzenia. Prawdopodobnie na skutek kredytu na 50 lat. ;-)

Data: 2010-11-09 08:37:10
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iba7kb$dsh$10inews.gazeta.pl...
On 11/8/2010 6:46 PM, Jan Werbinski wrote:

Jasne, ale większa niż przeciętne mieszkanie

nie, to nie jest mieszkanie. to jest klita.
rownie nie dobrze moglbym napisac ze 100 razy wieksza niz buda dla psa

Masz rację. Mieszkania większości Polaków, to klitki.

Data: 2010-11-09 18:06:17
Autor: kashmiri
Mały dom, tańszy od kawalerki
Jan Werbinski <jaœ@tralala.bez.maj.la> dared to write:
[...]

Byłeś może w Londynie?

k.

Data: 2010-11-09 18:54:12
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> napisał w wiadomości news:ibbh04$p3k$1news.onet.pl...
[...]

Tak, ale nie pracowałem. :-)

Data: 2010-11-09 22:49:47
Autor: ąćęłńóśźż
Mały dom, tańszy od kawalerki
A co?
Parę ciotek ma tam po dwupiętrowym segmecie, na jedną starszą panią.

-- -- -

Byłeś może w Londynie?

Data: 2010-11-08 20:15:59
Autor: Tomasz Finke
W dniu 2010-11-08 19:13, Jan Werbinski pisze:

http://maczetaockhama.blogspot.com/2010/07/dom-wolnego-niezamoznego-czowieka.html

Idea niby fajna, ale efektem jej rozpowszechnienia byłoby powstanie
zwyczajnych slumsów i to na najlepszych gruntach w centrach wielkich
miast.

T.

Data: 2010-11-08 22:26:13
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Tomasz Finke" <tom@ict.pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości news:ib9i9c$9tf$1news.dialog.net.pl...
[...]

Lepsze slumsy od mieszkań finansowanych za Twoje i moje pieniądze.

Data: 2010-11-08 23:36:46
Autor: /// Kaszpir ///
Ma³y dom, tañszy od kawalerki
Lepsze slumsy od mieszkañ finansowanych za Twoje i moje pieni±dze.

Wiesz ja zupe³nie nie rozumie czemu Pañstwo/gmina/miasto ma zapewniæ
lokal komukolwiek i czemu ma to byæ normalne mieszkanie.

Osobi¶cie uwa¿am ¿e osoby których nie staæ na zakup mieszkania/
wynajêcie mieszkania powinny otrzymaæ pomoc od pañstwa/miasta/gminy
ale nie powinny byæ to samodzielne mieszkania.

Osobi¶cie uwa¿am ¿e powinny byæ to takie jakby "hotele" , czyli ka¿da
rodzina mia³a by ma³y pokój , kuchnia i ³azienka by³a by wspólna.
Standard takiego mieszkania powinie byæ ni¿szy ...

Najbardziej wkurzaj±ce jest to ¿e tam gdzie chcia³em kupiæ kiedy¶ nowe
mieszkanie i wydac ca³e oszczêdnosci mojego zycia , miasto zbudowa³o
kilka bloków socjalnych o takim samym jak nie wy¿szym standardzie ni¿
bloki wybudowane przez developera w których aby ludzie mogli tam
zamieszkaæ brali kredyty na kilkadziesi±t lat ...

A miasto te mieszkania socjalne odda³a pijakom , menelom , osobom
które nie potrafi± nawet utrzymaæ "darmowego" mieszkania.

Soorry , ale niektórych ludziom jedynie co siê nale¿y to kopniak w
dupê i niech id± do pracy , a jak nie to mog± mieszkaæ u "brata
Alberta" lub w innej noclegowni ...

Taka ta "nasza polska" sprawiedliwo¶æ. "Normalni" pracuj± , haruj± ,
bior± kredyty i kupuj± mieszkania lub tu³aj± siê po wynajmowanych
mieszkaniach a menele otrzymuj± nowe mieszkania za darmo które i tak
niszcz± ...

A mieszkania na dzia³kach ,które nie s± przystosowane do ci±g³ego
mieszkania to zwyk³e cwaniactwo. Niestety nikt nie ma "jaj" aby ludzi
z tych dzia³ek powywalaæ a bez problemu da siê to zrobiæ bo w zapisie
jest ¿e na tych dzia³kach nie mo¿na mieszkaæ i d³ugo przebywaæ ....

Data: 2010-11-09 09:08:04
Autor: Jan Werbinski
Ma³y dom, tañszy od kawalerki
U¿ytkownik "/// Kaszpir ///" <zbigniew.maczynski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:e1cf8f44-5df9-4905-b013-4c95e51cacc7a37g2000yqi.googlegroups.com...
Lepsze slumsy od mieszkañ finansowanych za Twoje i moje pieni±dze.

Wiesz ja zupe³nie nie rozumie czemu Pañstwo/gmina/miasto ma zapewniæ
lokal komukolwiek i czemu ma to byæ normalne mieszkanie.

Ja te¿ nie.

Osobi¶cie uwa¿am ¿e osoby których nie staæ na zakup mieszkania/
wynajêcie mieszkania powinny otrzymaæ pomoc od pañstwa/miasta/gminy
ale nie powinny byæ to samodzielne mieszkania.

A ja uwa¿am, ¿e osoby, których nie staæ na zakup lub wynajem mieszkania nie powinny go kupowaæ. Niech im pomaga rodzina, ten kto ich sp³odzi³, a nie my¶l±cy obywatele.

Osobi¶cie uwa¿am ¿e powinny byæ to takie jakby "hotele" , czyli ka¿da
rodzina mia³a by ma³y pokój , kuchnia i ³azienka by³a by wspólna.
Standard takiego mieszkania powinie byæ ni¿szy ...

Ale nie za pieni±dze podatników. Ci ludzie maj± swoje rodziny, które powinny im pomóc. S± organizacje dobroczynne.

[...]

No w³a¶nie. Patologia.

A miasto te mieszkania socjalne odda³a pijakom , menelom , osobom
które nie potrafi± nawet utrzymaæ "darmowego" mieszkania.

A Ty za kredyt bedziesz mia³ ni¿szy standard, ni¿ oni za darmo.

Soorry , ale niektórych ludziom jedynie co siê nale¿y to kopniak w
dupê i niech id± do pracy , a jak nie to mog± mieszkaæ u "brata
Alberta" lub w innej noclegowni ...

Nie widzisz u siebie sprzeczno¶ci? Chcesz fundowaæ, ale jednocze¶nie wysy³asz do pracy.

[...]

To podobno jest "humanitaryzm" i "altruizm".

[...]

Wolisz ich wywalaæ i fundowaæ ze swoich pieniêdzy mieszkania? Przecie¿ na to w³a¶nie narzeka³e¶!

Data: 2010-11-09 18:01:56
Autor: kashmiri
Ma³y dom, tañszy od kawalerki
Jan Werbinski <ja¶@tralala.bez.maj.la> dared to write:
[...]

/ciach/

Hehe, ale widoku bezdomnych na ulicach to ¿aden z was nie lubi, nie? I czytaj±c o dzieciach zamarzaj±cych zim± pod mostem te¿ klniecie na rz±d, co?

Jeszcze siê taki nie urodzi³, który by ka¿demu dogodzi³...

k.

Data: 2010-11-09 18:52:04
Autor: Jan Werbinski
Ma³y dom, tañszy od kawalerki
U¿ytkownik "kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:ibbgns$o79$1news.onet.pl...

Hehe, ale widoku bezdomnych na ulicach to ¿aden z was nie lubi, nie? I czytaj±c o dzieciach zamarzaj±cych zim± pod mostem te¿ klniecie na rz±d, co?

By³em w slamsach Kalkuty. W domu dla umieraj±cych i sierociñcu matki Teresy.

Twierdzê ¿e w Polsce nie ma ludzi biednych.

Data: 2010-11-11 02:17:24
Autor: kashmiri
[...]

Te¿ by³em, jak równie¿ w slumsach paru innych krajów; w Londynie zbiera³em bezdomnych z ulic zim±. Jedyne co mogê powiedzieæ, ¿e biedy nie wolno mierzyæ "po amerykañsku", takie "poni¿ej 1$ dziennie".

Potrzeby s± ró¿ne w ró¿nych krajach, strefach klimatycznych, kulturach. Przyk³ad: w spójnych, osiad³ych wspólnotach zwykle s±siad s±siadowi pomo¿e, ¿eby z g³odu nie umar³ - w "bogatych" krajach jeste¶ zdany na ³askê ulicy i systemu "opieki spo³ecznej" i masz sporo przypadków ¶mierci z g³odu czy zimna. Przyk³ady mo¿na mno¿yæ.

Poza tym, prze¶led¼ ró¿nicê miêdzy

    http://en.wikipedia.org/wiki/Human_Development_Index

    http://en.wikipedia.org/wiki/Satisfaction_with_Life_Index

pzdr.
k.

Data: 2010-11-09 20:45:25
Autor: William Bonawentura
Ma³y dom, tañszy od kawalerki
?
[...]

Takie co¶ ju¿ by³o i siê nie sprawdzi³o. O czê¶æ "wspóln±" nikt nie dba³ bo by³a niczyja.

[...]

Obecne prawo budowlane nie pozwala na wybudowanie mieszkañ poni¿ej standardu - oddzielna kuchnia, ³azienka, instalacje z opomiarowaniem, ciep³e ¶ciany i okna itd. Jedyne na czym mo¿na zaoszczêdziæ to kominek, glazura, pod³ogi.

Data: 2010-11-17 12:28:13
Autor: ±æê³ñ󶼿
Maly dom, tanszy od kawalerki.
Podobnie uwa¿am, ¿e niestety prawo budowlane niepotrzebnie zawy¿a koszty budownictwa i mieszkaniowego, i ewentualnego socjalnego.
Przyk³ad to wiele pseudowymagañ pseudoprzeciwpo¿arowych bez ³adu sk³adu i rozs±dku.

-- -- -

Data: 2010-11-08 23:45:28
Autor: Tomasz Finke
W dniu 2010-11-08 22:26, Jan Werbinski pisze:

Lepsze slumsy od mieszkań finansowanych za Twoje i moje pieniądze.

Wolę, żeby za moje pieniądze dopłacano do prawdziwych mieszkań
z adresem, kanalizacją i podatkem od nieruchomości.

T.

Data: 2010-11-09 01:05:29
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Tomasz Finke" <tom@ict.pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości news:ib9ui9$h6c$1news.dialog.net.pl...
[...]

Wolisz pracować na innych. Twoja sprawa. Ja bym wolał zachować moje pieniądze dla siebie.

Data: 2010-11-09 01:17:21
Autor: lolka
On 8 Lis, 20:15, Tomasz Finke <t...@ict.pwr.wroc.pl> wrote:

>http://maczetaockhama.blogspot.com/2010/07/dom-wolnego-niezamoznego-c...

Idea niby fajna, ale efektem jej rozpowszechnienia by³oby powstanie
zwyczajnych slumsów i to na najlepszych gruntach w centrach wielkich
miast.

Na WIlanowie, naprzeciwko pól golfowych, nad rzeczk±, s± Ogrody
Dzia³kowe (ul. Vogla). Kto tam nie byl, polecam wycieczke, pouczajace
doswiadczenie. kto ma za daleko - mozna obejrzec z w googlu:
hhttp://tiny.pl/hwck2

Na tym terenie, w pieknej willowej okolicy, z miejska komuniakcja,
stoja prawie wylacznie regularne domy mieszkalne. Duze, murowane,
ocieplone, z tarasami, ogrodami, z mediami.
Kilka lat temu (jeszcze przed boomem cenowym na mieszkania) mialam
okazje kupic tam domek. Jeden z mniejszych i skromniejszych,
aczkolwiek z kompletem mediow i ogrzewaniem i calkiem przyzwoita
powierzchnia (na parterze salonik+ kuchnia+lazienka+jeszcze jedna
malenka klitka-pokoik, na poddaszu duza sypialnia).
Zabraklo mi odwagi ze wzgledu na jego "nie do konca" legalnosc i
owczesne zapedy wladzy do odebrania ogrodow dzialkowych. Zaluje. Dzis
juz bym go miala splaconego i nawet gdyby jutro mieli zabrac, to by
sie zamortyzowal. Ogrody jak byly tak sa, domy (co do jednego
nielegalne) jak staly tak stoja. Pieknie by sie tam mieszkalo...

Data: 2010-11-10 08:27:31
Autor: KOMTUR
W dniu 2010-11-08 20:15, Tomasz Finke pisze:

Idea niby fajna, ale efektem jej rozpowszechnienia byłoby powstanie
zwyczajnych slumsów i to na najlepszych gruntach w centrach wielkich
miast.

CZemu zaraz slamsy?

W Gdańsku na wielu ogrodkach dzialkowych tak jest, sa wielkie altany gdzie ludzie mieszkaja calorocznie. Mi to jakos nie przeszkadza.

POzdrawiam

KOMTUR

Data: 2010-11-17 12:29:06
Autor: ąćęłńóśźż
Maly dom, tanszy od kawalerki.
Mam śmierdzące pytanie:
A gdzie za przeproszeniem sr..Ä… ??

-- -- -

Data: 2010-11-08 20:35:54
Autor: Andrzej Lawa
Mały dom, tańszy od kawalerki [CROSS POST]
W dniu 08.11.2010 19:13, Jan Werbinski pisze:
Niewolnikom, którzy wzięli 30-letni kredyt na mieszkanie za 300 000 po
kursie franka 2 zł dedykuję poniższy artykuł:

http://maczetaockhama.blogspot.com/2010/07/dom-wolnego-niezamoznego-czowieka.html

Uwagi do artykułu.
60m2 powierzchni wraz z piwnicą, to więcej niż przeciętne mieszkanie.
Prąd i wodę mamy. Kanalizację mając duży teren też można zrobić bez
problemu. Internet to żaden problem.

Pomijając taki detal, że buracko crosspostuejsz bez uprzedzenia, to
dodatkowo sÄ… to jakieÅ› brednie ignoranta.

Primo: altana czy budynek gospodarczy, stawiane na takich "działkach",
nie są budynkami mieszkalnymi - tym samym upierając się na stałe
mieszkanie tam i oficjalnie siÄ™ do tego przyznajÄ…c (meldunek) delikwent
podkłada się pod kodeks wykroczeń.

Secundo: obowiązuje ogólna zasada, że czyja ziemia, tego budynki i
budowle na tej ziemi. Czyja jest ziemia w tych ogródkach działkowych, hmm?

Tertio: wodę sensownej jakości nie wszędzie się znajdzie - zwłaszcza jak
tacy "spryciarze" sobie zrobią "szambo ekologiczne", czyli ścieki będą
po lekkim przetworzeniu pakować z powrotem do tej samej ziemi, z której
ciÄ…gnÄ… wodÄ™.

Quatro: jeszcze nie widziałem ogródków działkowych z alejkami
pozwalajÄ…cymi na dojazd szambiarki, betoniarki czy koparki.

Quinto: budynki oraz budowle zasadniczo nie mogą stać "ściana w ścianę"
- pewnie, niektórzy tak robią i uchodzi im to na sucho. Do czasu.

Sexto: "pracownicze ogródki działkowe" i "duży teren" to
oksyjanwerbiński... przepraszam, oksymoron - dobrze jest, jak mają po
300m2. Pewnie, są w miastach domy na podobnej wielkości parcelach. Ale
mają kanalizację, a nie osadnik+rozsączanie, które wymaga sporo większej
powierzchni.

Septimo: pisząc o piętrze wystającym poza obrys parteru (w celu
ominięcia limitu powierzchni zabudowy) autor jednoznacznie wykazuje, że
nie wie, o czym pisze - powierzchnia zabudowy to (w pewnym uproszczeniu)
rzut całego budynku/budowli na płaszczyznę gruntu - nawet wystające
okapy dachu podwyższają powierzchnię zabudowy.

Reasumując: pomysł nienowy, mało praktyczny, chyba że ktoś liczy
wyłącznie "oszczędności" i zignoruje problemy. W krajach, gdzie takie
pomysły wdrożono masowo w życie rezultatem są slumsy.

Data: 2010-11-08 21:15:42
Autor: Przesmiewca
Ma³y dom, tañszy od kawalerki [CROSSPOST]
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisa³(a):

Pomijaj±c taki detal, ¿e buracko crosspostuejsz bez uprzedzenia, to
dodatkowo s± to jakie¶ brednie ignoranta.

przyganial kociol garnkowi a sam smali

Secundo: obowi±zuje ogólna zasada, ¿e czyja ziemia, tego budynki i
budowle na tej ziem

dobrze, ze dodales ogolna
i nie obowiazuje a jest

Tertio: wodê sensownej jako¶ci nie wszêdzie siê znajdzie - zw³aszcza jak
tacy "spryciarze" sobie zrobi± "szambo ekologiczne"

tak, szczegolnie  na dzialce tych szamb ekologicznych jest cala masa

, czyli ¶cieki bêd±
po lekkim przetworzeniu pakowaæ z powrotem do tej samej ziemi, z której
ci±gn± wodê.

bo sie nie kopie studni na dwa kregi
w ogole sie nie kopie na kregi

Quatro: jeszcze nie widzia³em ogródków dzia³kowych z alejkami
pozwalaj±cymi na dojazd szambiarki, betoniarki czy koparki.

sa dzialki i dzialki

Quinto: budynki oraz budowle zasadniczo nie mog± staæ "¶ciana w ¶cianê"
- pewnie, niektórzy tak robi± i uchodzi im to na sucho. Do czasu.

zasadniczo
jest tych pare metrow, wystarczy w wielu przypadkach, nikt tu nie mowi,
ze wszedzie sie da

Reasumuj±c: pomys³ nienowy, ma³o praktyczny, chyba ¿e kto¶ liczy
wy³±cznie "oszczêdno¶ci" i zignoruje problemy. W krajach, gdzie takie
pomys³y wdro¿ono masowo w ¿ycie rezultatem s± slumsy.

czyli sie jednak da....

co do zabudow generalna uwaga - nie ma za to jak zrobic plan zagospodarowania
przestrzennego i kazac ludziom stawiac domy z takim kolorem albo takim a nie innym % pochylenia dachu - no, wtedy slamsow nie bedzie fakt, ale
jest jak starych dawnych czasow, kiedy sie budowali moi rodzice - projekt byl jeden
i wszyscy mieli tak samo. szedlem do kolegi i nawet nie musialem pyta, gdzie ma lazienke...
takie wpolczesne wydanie  komuny 21 wieku

no i uwaga druga  - jak juz mamy plan zagospodarownia przestrzennego na dany teren,
to po jakiego h*** jeszcze roznego pozwolenia na budowe potrzebuja? jest plan i mam go zaakceptowac,
jak nie, nie mam prawa budowy, wszystko jest okreslone w prawie zabudowy, teren przeznaczony zostal
pod budowe, a mimo to i tak musze miec zgode. no tak, ale z czego by zyl aparat urzedniczy

Data: 2010-11-08 22:30:21
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4cd85133$1news.home.net.pl...
[...]

Crosspost wyraźnie widać w nagłówku. Dla każdego, kto umie czytać oczywiście.

[...]

Sposób opisany został w linku, więc nie masz racji.

Secundo: obowiązuje ogólna zasada, że czyja ziemia, tego budynki i
budowle na tej ziemi. Czyja jest ziemia w tych ogródkach działkowych, hmm?

Broniłeś lokatorów niedawno.

[...]

Ten sam problem dotyczy domków.

Quatro: jeszcze nie widziałem ogródków działkowych z alejkami
pozwalajÄ…cymi na dojazd szambiarki, betoniarki czy koparki.

A ja widziałem murowane domki na działce. Widocznie korzystali ze śmigłowców.

Quinto: budynki oraz budowle zasadniczo nie mogą stać "ściana w ścianę"
- pewnie, niektórzy tak robią i uchodzi im to na sucho. Do czasu.

Nie mogÄ… i nie muszÄ….

[...]

No tak, ale wtedy można ten sposób zastosować do bardzo dużej działki, działki rolniczej, pola uprawnego. Albo jak ktoś się uprze, to szambo wybuduje.

[...]

No to nie będzie wystawać.

Reasumując: pomysł nienowy, mało praktyczny, chyba że ktoś liczy
wyłącznie "oszczędności" i zignoruje problemy. W krajach, gdzie takie
pomysły wdrożono masowo w życie rezultatem są slumsy.

Zamiast płacić z mojej kieszeni na mieszkania zastępcze wolałbym, żeby osoby nie mające gdzie mieszkać radziły sobie inaczej.
Pozostali wybudują się w inny sposób.

Data: 2010-11-08 22:40:29
Autor: Kamil Joñca
Ma³y dom, tañszy od kawalerki [CROSSPOST]
"Jan Werbinski" <jaœ@tralala.bez.maj.la> writes:

[...]>
Primo: altana czy budynek gospodarczy, stawiane na takich "dzia³kach",
nie s± budynkami mieszkalnymi - tym samym upieraj±c siê na sta³e
mieszkanie tam i oficjalnie siê do tego przyznaj±c (meldunek) delikwent
podk³ada siê pod kodeks wykroczeñ.

Sposób opisany zosta³ w linku, wiêc nie masz racji.
"Meldunek u rodziny" je¶li dobrze rozumiem?
To nie jest ¿aden sposób, ino oszustwo.
KJ

Talk sense to a fool and he calls you foolish.
                -- Euripides

Data: 2010-11-09 08:10:03
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 08.11.2010 22:30, Jan Werbinski pisze:

Pomijając taki detal, że buracko crosspostuejsz bez uprzedzenia, to
dodatkowo sÄ… to jakieÅ› brednie ignoranta.

Crosspost wyraźnie widać w nagłówku. Dla każdego, kto umie czytać
oczywiście.

Poinformowanie o crosspostowaniu to elementarna kultura - ale oczywiście
dla ciebie to coÅ› kompletnie obcego.

Poza tym z uwagi na to, że ekrany nie są nieskończonej wielkości, wiele
czytników rutynowo minimalizuje wyświetlanie nagłówków i sprowadza je do
minimum - temat+nadawca.

[...]

Mam rację - ty i autor nie znacie przepisów.

Secundo: obowiązuje ogólna zasada, że czyja ziemia, tego budynki i
budowle na tej ziemi. Czyja jest ziemia w tych ogródkach działkowych,
hmm?

Broniłeś lokatorów niedawno.

A jaki to ma zwiÄ…zek?

Namawiasz wraz z autorem artykułu do poważnego inwestowania w cudzą
nieruchomość o w sumie dość niepewnym statusie. Bezmyślność.

[...]

Nie, bo mają możliwość odbioru ścieków ze szczelnego szamba lub mają
kanalizację i mają większe parcele i często całoroczną wodę z wodociągu.

[...]

Albo nie zrobili porzÄ…dnego lanego fundamentu.

[...]

Mowa była o pracowniczych ogródkach działkowych i budowaniu bez pozwoleń.

Kręcisz.

[...]

Wykazuję tylko ignorancję autora artykułu i przy okazji twoją.

[...]

Slumsy bez żadnej kontroli są w dalszej perspektywie bardziej społecznie
kosztowne niż mieszkania socjalne.

Data: 2010-11-09 10:05:32
Autor: Przesmiewca
Ma³y dom, tañszy od kawalerki [CROSSPOST]
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisa³(a):

Poinformowanie o crosspostowaniu to elementarna kultura - ale oczywi¶cie
dla ciebie to co¶ kompletnie obcego.

jesli brak informacji o crossposcie uznajemy za brak kultury,
to jestes bardzo niekulturalny i cechuje cie pewien poziom obludy
wiec juz przestan pouczac na tej grupie

Data: 2010-11-09 11:26:37
Autor: witrak()
Jan Werbinski wrote:
[...]

Co oczywiście w żaden sposób nie redukuje burackości takiego
działania...

witrak()

Data: 2010-11-09 11:52:01
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisał w wiadomości news:ibb6oq$e0i$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Jan Werbinski wrote:
[...]

Burackie jest dyskutowanie nie przedstawiajÄ…c siÄ™.

Data: 2010-11-10 11:33:24
Autor: witrak()
Jan Werbinski wrote:
[...]

Wyciąłeś mój podpis. Napisałeś mało gramatycznie.
I jeszcze uważasz, że mój nick jest gorszy od Twojego nazwiska ?

Przy okazji: nie dyskutujÄ™ z TobÄ…. Oceniam tylko Twoje zachowanie.

witrak()

Data: 2010-11-10 11:59:13
Autor: Jan Werbinski
Jan Werbinski wrote:
[...]

Podpisy się wycina zgodnie z netykietą, której chcesz uczyć trollu.

Przy okazji: nie dyskutujÄ™ z TobÄ…. Oceniam tylko Twoje zachowanie.

Ucz kultury u siebie. Na polu.

Data: 2010-11-10 12:14:53
Autor: witrak()
Jan Werbinski wrote:
[...]

Generalnie każdy powinien rozumieć zasady, gdy się na nie
powołuje. Nie wycina się *niczego* z czym się polemizuje, albo co
siÄ™ ocenia, czy krytykuje.
Pisząc o nieprzedstawianiu się po wycięciu mojego podpisu,
sugerowałeś, że nie podpisałem postu.

A przy okazji - na tej samej zasadzie, mógłbym się wyśmiewać z
Twojego pseudonimu...

EOT

witrak()

Data: 2010-11-09 12:35:00
Autor: Kamil Joñca
Ma³y dom, tañszy od kawalerki [CROSSPOST]
"witrak()" <witrak@hotmail.com> writes:

Jan Werbinski wrote:
U¿ytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
napisa³ w wiadomo¶ci news:4cd85133$1news.home.net.pl...
W dniu 08.11.2010 19:13, Jan Werbinski pisze:
Niewolnikom, którzy wziêli 30-letni kredyt na mieszkanie za 300

Pomijaj±c taki detal, ¿e buracko crosspostuejsz bez uprzedzenia, to
dodatkowo s± to jakie¶ brednie ignoranta.

Crosspost wyra¼nie widaæ w nag³ówku. Dla ka¿dego, kto umie czytaæ
oczywi¶cie.

Co oczywi¶cie w ¿aden sposób nie redukuje buracko¶ci takiego
dzia³ania...

Jaka¶ bzdura. Normalny czytnik
a) wy¶wietla grupy na które zosta³a wys³ana wiadomo¶æ
b) sygnalizuje, ¿e wiadomo¶æ idzie na wiêcej grup.

Pytanie, czy przypadkiem burakiem nie jest cz³owiek u¿ywaj±cy u³omnego
czytnika i wyzywaj±cy innych.
KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
You never know how many friends you have until you rent a house on the beach.

Data: 2010-11-10 11:47:10
Autor: witrak()

Jan Werbinski wrote:
[...]

Facet spamuje grupê, korzystaj±c z prymitywnych pretekstów,
w³a¶ciwie chyba tylko po to, aby reklamowaæ witrynê. W jego
w±tkach rzadko kiedy bierze kto¶ z p.b.b - lec± g³ównie wypowiedzi
z p.b.wgpw.
A Tobie nie podoba siê mój czytnik - zabawne...

Poza tym powiniene¶ wiedzieæ, czym ró¿ni siê obrzucanie epitetami
cz³owieka od oceniania jego zachowania. Dla u³atwienia zrozumienia
tej ró¿nicy zwracam Ci uwagê, ¿e nazwanie kogo¶ "burakiem" to nie
to samo, co okre¶lenie "burackim" jakiego¶ konkretnego zachowania
tej osoby, równie¿ z prawnego punktu widzenia. Warto, aby¶ o tym
pamiêta³.

witrak()

Data: 2010-11-10 11:57:44
Autor: Jan Werbinski
Ma³y dom, tañszy od kawalerki [CROSSPOST]
U¿ytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:ibdsba$la3$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Jan Werbinski wrote:
[...]

Moj± witrynê? ¯e ja reklamujê???
Widzia³e¶ datê ostatniej aktualizacji???

[...]

Czyli mogê powiedzieæ, ¿e jeste¶ burackim nieburakiem?

Data: 2010-11-10 12:28:31
Autor: Kamil Joñca
Ma³y dom, tañszy od kawalerki [CROSSPOST]
"witrak()" <witrak@hotmail.com> writes:

[...]

Facet spamuje grupê, korzystaj±c z prymitywnych pretekstów,

Ale ja nie oceniam jego wypowiedzi merytorycznie. Te¿ uwa¿am, ¿e w
wiêkszo¶ci s± denne i nie chce mi siê w nich za bardzo uczestniczyæ.

w³a¶ciwie chyba tylko po to, aby reklamowaæ witrynê. W jego
w±tkach rzadko kiedy bierze kto¶ z p.b.b - lec± g³ównie wypowiedzi

Co widaæ na przyk³adzie tego w±tku :P

z p.b.wgpw.
A Tobie nie podoba siê mój czytnik - zabawne...

Wiesz. Ja pamiêtam czasy, ¿e burackim by³o pisanie z pliterkami[1]. Bo
czyj¶ angielski czytnik nie móg³ tego przeczytaæ. I jako¶ tak mi siê
skojarzy³o ...

[...]

Znaczy nie-burak mo¿e siê buracko zachowywaæ i nie zostaje burakiem? Bo
czego¶ nie rozumiem :P  KJ
[1] - na grupach pl.

kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
   (odmiana s³owa "kondensator" wed³ug MS Word 6.0)

Data: 2010-11-08 20:39:14
Autor: Tomasz Chmielewski

http://maczetaockhama.blogspot.com/2010/07/dom-wolnego-niezamoznego-czowieka.html Uwagi do artykułu.
60m2 powierzchni wraz z piwnicą, to więcej niż przeciętne mieszkanie.
Prąd i wodę mamy. Kanalizację mając duży teren też można zrobić bez problemu. Internet to żaden problem.

Bylo:

http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090203/SZCZECIN/713181273

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-11-08 21:06:31
Autor: Jan Strybyszewski
[...]

Karton na ulicy tez bedzie dobry ? I domek mobilny.  To juz lepiej kupic sobie przyczepke albo karawan, mieszkanie mniejsze ale jaka wygoda i mobilnosc

Data: 2010-11-08 22:31:40
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:ib9l8j$gr9$1news.onet.pl...
[...]

Ja Tobie nie zabraniam. Jak lubisz, to tak rób.

Data: 2010-11-09 00:03:43
Autor: animka
W dniu 2010-11-08 21:06, Jan Strybyszewski pisze:
[...]

Na domek czy przyczepkę też trzeba sobie kupić najpierw plac, działkę.

--
animka

Data: 2010-11-09 03:59:17
Autor: kogutek
[...]

Bywam czasami u kogo¶ kto ma tak± dzia³kê z domkiem. Dwie osoby mieszkaj± tam od
momentu odkrêcenia wody do dnia kiedy j± zakrêcaj±. Od wiosny do pierwszych
przymrozków. Gdyby miêli mo¿liwo¶æ mieszkania przez ca³y rok to by mieszkali. S±
zadowoleni. Du¿o osób tak robi. Wiêkszo¶æ domków w tych ogródkach dzia³kowych to
bardzo sympatyczne budyneczki z wszystkimi blokowymi udogodnieniami. £azienka +
toaleta. Ciep³a i zimna woda w kranach, lodówka, pralka i momentami zmywarka.
Obowi±zkowo telewizor i to niekoniecznie czarno bia³y Ametyst. Sporo anten
satelitarnych. Ogrzewanie. Niby ciasno na dwudziestu kilku metrach. Ale imprezê
na kilkana¶cie osób daje siê zrobiæ.  Praktycznie centrum miasta. Wszêdzie
blisko. Jak kto¶ chce to dlaczego mu nie pozwoliæ. --

Data: 2010-11-09 10:46:18
Autor: qlphon
[...]

no dobrze, wiemy juz jak zbudowac bez projektu i wszystkich pozwoleñ na nie swoim terenie...

tylko, ¿e na samej budowie budynku nie oszczedzasz tu nic (poza wspó³czynnikiem skali)

a poza tym, czy to nie oznacza, ¿e mo¿esz zrobic dok³adnie to samo, co opisane w artykule
ale na w³asnej dzia³ce? dzia³aja tu te same przepisy... a zawsze z w³a¶cicielem ³atwiej

a jakby dzia³kê dowlnego typu podzielic w szachownicê na 4 czesci
i na ka¿dej zbudowaæ tak± "altankê" w naro¿niku, stykaj±c± siê z s±siadami
to mamy ju¿ 100 m kwadratowych altanki...

tylko gdzie tu istotna oszczednosæ? bo budynek bedzie taki sam, jak gdybysmy budowali "dom mieszkalny" na dzia³ce budowlanej z projektem i pozwoleniami....

lepiej doradz, jak zbudowac co siê chce na swoim terenie,
niezaleznie od przeznaczenia dzia³ki, planów zagospodarowania i bez pozwoleñ na budowê domu...
a tak legalnie siê da te¿ ...

Data: 2010-11-09 10:52:23
Autor: Jan Werbinski
Ma³y dom, tañszy od kawalerki
U¿ytkownik "qlphon" <qlphon@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:ibb5av$27uq$1news2.ipartners.pl...
[...]

Czyli mówisz, ¿e koszt takiego budynku, to 300 000 z³?

a poza tym, czy to nie oznacza, ¿e mo¿esz zrobic dok³adnie to samo, co opisane w artykule
ale na w³asnej dzia³ce? dzia³aja tu te same przepisy... a zawsze z w³a¶cicielem ³atwiej

Oczywi¶cie ¿e tak jest. Chodzi o pomys³.

a jakby dzia³kê dowlnego typu podzielic w szachownicê na 4 czesci
i na ka¿dej zbudowaæ tak± "altankê" w naro¿niku, stykaj±c± siê z s±siadami
to mamy ju¿ 100 m kwadratowych altanki...

Brawo! :)

tylko gdzie tu istotna oszczednosæ? bo budynek bedzie taki sam, jak gdybysmy budowali "dom mieszkalny" na dzia³ce budowlanej z projektem i pozwoleniami....

A ja my¶lê, ¿e bêdzie kosztowa³ piêciocyfrow±, a nie sze¶ciocyfrow± sumê. Tzn ja bym umia³ za tyle zbudowaæ.

lepiej doradz, jak zbudowac co siê chce na swoim terenie,
niezaleznie od przeznaczenia dzia³ki, planów zagospodarowania i bez pozwoleñ na budowê domu...
a tak legalnie siê da te¿ ...

Punktem wyj¶cia mo¿e byæ w³a¶nie taki budynek 25m2. Nale¿y przed jego budow± mieæ dla niego nowe zastosowanie, kiedy obok postawisz chatê 200m2. Np pomieszczenie gospodarcze dla zwierz±t, gara¿, warsztat, firma.

Chodzi przede wszstkim o to, ¿e cokolwiek kupisz na kredyt kosztuje dwa razy tyle. Po co p³aciæ dwa razy tyle za dom?

Data: 2010-11-09 02:38:34
Autor: BK
On Nov 9, 10:52 am, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

> [...]
> pozwoleniami....

A ja my¶lê, ¿e bêdzie kosztowa³ piêciocyfrow±, a nie sze¶ciocyfrow± sumê.

Ja tez tego nie rozumiem - skoro jestes w stanie wybudowac tanio na
cudzej ziemi/ogrodku dzialkowym to w czym problem zeby wybudowac za ta
sama kwote na swojej wlasnej ziemi - dajmy na to nawet nielegalnie,
bez bawienia sie w papierologie.

Data: 2010-11-09 11:47:17
Autor: marko1a
Ma³y dom, tañszy od kawalerki
U¿ytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:465fb0a0-0435-4171-9804-a1cc484cfc9cs5g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Kto¶ tu kiedy¶ dawa³ linka na dom z kontenerów.
Wystarczy kupiæ dzia³kê, przywie¼æ kilka kontenerów i postawic obok siebie. Czy jest jakas urzêdnicza moc aby zabroniæ mi noclegu w kontenerze?

Marek

Data: 2010-11-09 02:50:24
Autor: BK
On Nov 9, 11:47 am, "marko1a" <mark...@lycos.de> wrote:
U ytkownik "BK" <bkapuscin...@gmail.com> napisa w wiadomo cinews:465fb0a0-0435-4171-9804-a1cc484cfc9cs5g2000yqm.googlegroups.com...

> [...]
>cudzej ziemi/ogrodku dzialkowym to w czym problem zeby wybudowac za ta
>sama kwote na swojej wlasnej ziemi - dajmy na to nawet nielegalnie,

Kto tu kiedy dawa linka na dom z kontener w.
Wystarczy kupi dzia k , przywie kilka kontener w i postawic obok siebie.
Czy jest jakas urz dnicza moc aby zabroni mi noclegu w kontenerze?

Marek

Nie i to jest moim zdaniem juz znacznie lepsze i zupelnie legalne
rozwiazanie - na swojej dzialce mozna sobie postawic przenosny (w
zalozeniu) kontener i miec wszystko w nosie. Tanio, legalnie i bez
ryzyka, ze ktos Cie podkabluje i bedziesz sie musial sie zbierac.

Nie wiem na czym polega sens i jakas wartosc dodana genialnego pomyslu
mieszkania w murowanej altanie na ogrodku dzialkowym. Pomysl rownie
dobry jak koczowanie na dworcu centralnym.

Data: 2010-11-09 11:50:50
Autor: Jan Werbinski
> [...]

cudzej ziemi/ogrodku dzialkowym to w czym problem zeby wybudowac za ta
sama kwote na swojej wlasnej ziemi - dajmy na to nawet nielegalnie,
===============

¯aden!!!!!!!!!!!! Czy to ja mówiê, ¿e jest jaki¶ problem??????????????????

Data: 2010-11-09 02:55:40
Autor: BK
On Nov 9, 11:50 am, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:
> [...]

cudzej ziemi/ogrodku dzialkowym to w czym problem zeby wybudowac za ta
sama kwote na swojej wlasnej ziemi - dajmy na to nawet nielegalnie,
==============>
aden!!!!!!!!!!!! Czy to ja m wi , e jest jaki problem??????????????????

--
Jan Werbi ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatnahttp://www.janwer.com/
Nasza siechttp://www.fredry.net/

Tak Ty wmawiasz, ze jest taki problem.

Oglaszasz "nowy" pomysl taniego budownictwa, ktore w zalozeniu pozwala
zyc bez kredytu hipotecznego przy czym w zaden sposob to budownictwo
nie jest "nowe" "tanie" etc.

Caly "myk" domu tanszego od mieszkania sprowadza sie do tego zeby go
postawic nielegalnie na cudzej ziemi.

Pytanie wiec w czym to budownictwo jest lepsze od normalnego
budownictwa? Gdzie roznica? Gdzie wartosc dodana?

Data: 2010-11-09 02:57:02
Autor: BK
Ma³y dom, tañszy od kawalerki
Jeszcze dodam - czyli zamiast bawic sie w filozofie mozna bylo po
prostu napisac wybuduj dom, zamiast wydawac na mieszkanie, za m2
wyjdzie taniej :) Po wafla cala filozofia z budowaniem nielegalnie na
jakims ogrodku dzialkowym?

Data: 2010-11-09 18:49:34
Autor: Jan Werbinski
Maly dom, tanszy od kawalerki
Uzytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:1ac4f42a-9bd2-4192-bbf2-45e98c9f3b05k22g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Alez mówie Ci: Rób co chcesz!
:-)

--
Jan Werbinski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Data: 2010-11-09 11:57:45
Autor: Jan Werbinski
Maly dom, tanszy od kawalerki
Uzytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:7f4cebde-2336-4924-a348-453fe6d451fdp1g2000yqm.googlegroups.com...
> [...]

Oglaszasz "nowy" pomysl taniego budownictwa, ktore w zalozeniu pozwala
zyc bez kredytu hipotecznego przy czym w zaden sposob to budownictwo

Jest tanie.

Caly "myk" domu tanszego od mieszkania sprowadza sie do tego zeby go
postawic nielegalnie na cudzej ziemi.

To jedna z mozliwosci, ale sa inne np postawienie go na wlasnej ziemi.

Pytanie wiec w czym to budownictwo jest lepsze od normalnego
budownictwa? Gdzie roznica? Gdzie wartosc dodana?

Lepsze dla nie majacych pieniedzy, bo tansze, róznica polega na cenie i wolnosci od dlugów, wartosc dodana jest taka, jaka sobie wytworzysz, wytworzymy.

Data: 2010-11-09 03:05:25
Autor: BK
On Nov 9, 11:57 am, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

budownictwa? Gdzie roznica? Gdzie wartosc dodana?

Lepsze dla nie majacych pieniedzy, bo tansze, r znica polega na cenie i
wolnosci od dlug w, wartosc dodana jest taka, jaka sobie wytworzysz,
wytworzymy.

--
Jan Werbinski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatnahttp://www.janwer.com/
Nasza siechttp://www.fredry.net/

wiesz chyba masz problem ze zrozumieniem o co pytam... powtorze raz
jeszcze:
czy fakt, ze buduje na ogrodku dzialkowym powoduje, ze samo budowanie
jest tansze? sam twierdzisz, ze nie - wiec pytanie na czym polega ta
roznica w cenie? skoro materialy budowlane i robocizna beda mnie
kosztowaly dokladnie tyle samo jakbym budowal na kazdej innej
dzialce...

nie ma wiec zadnej roznicy w cenie, nie ma wiec "ze jest tansze", nie
ma zadnej roznicy w wolnosci od dlugu bo jesli mam 100 000 na budowe
na ogrodkach dzialkowych to mam te same 100 000 na budowe w kazdym
innym miejscu np. na swojej dzialce

nie ma wiec zadnej wartosci dodanej, a pomysl jest "od czapy" bo ma
jeszcze wady w stosunku do budowania na swojej ziemi - czyli fakt, ze
budujesz nielegalnie na cudzej ziemi...

lepiej juz kupic ziemie rolna za grosze i tam postawic cos nielegalnie
- przynajmniej bedzie na swoim, a ludzi "sciemniajacych" z samowola
budowlana latami jest w tym kraju od groma...

wiec ponawiam pytanie:
czy sama budowa domu staje sie tansza dlatego, ze postawie go na
ogrodkach dzialkowych?

Data: 2010-11-09 12:15:31
Autor: qlphon
Maly dom, tanszy od kawalerki

wiec ponawiam pytanie:
czy sama budowa domu staje sie tansza dlatego, ze postawie go na
ogrodkach dzialkowych?

BK: wyluzuj juz...
przeciez znasz odpowiedz na swoj pytanie...

na Janka trzeba patrzec ze specyficzna rezerwa - to mój dobry znajomy z innej grupy.
on jest nowy w tematach budowlanych (za sprawa remontu jaki chyba wlasnie skonczyl)
ale jeszcze chyba nie zauwazyl, ze inteligencja i zdrowym rozsadkiem domu nie zbuduje...

no nie Panie Janku?
;-)

Data: 2010-11-09 03:21:30
Autor: BK
On Nov 9, 12:15 pm, "qlphon" <qlp...@poczta.fm> wrote:
> [...]

skonczyl)
ale jeszcze chyba nie zauwazyl, ze inteligencja i zdrowym rozsadkiem domu

Nie no ja jestem wyluzowany tylko chcialem zeby autor na spokojnie
mial mozliwosc refleksji nad proponowanym pomyslem - bo moze go to
doprowadzic do slusznego wniosku, iz proponowana koncepcja nie
rozwiazuje zadnego problemu -> nie mowi skad brac (jesli nie z
kredytu) pieniadze na budowe, nie mowi jak budowac tanio. Te
najbardziej istotne dla kazdego z nas kwestie zupelnie sa pominiete -
a szkoda.

Cala koncepcja ogranicza sie do "genialnego" planu - budujmy na
ogrodach dzialkowych - tylko nie mowi za co i jak :)

Jako osoba "macajaca" temat budowy wlasnego domu chcetnie bym sie
dowiedzial jakie ludzie maja pomysly zeby budowac tanio, dobrze etc.
ale niestety ten tekst nie jest o tym. Ten tekst jest o tym jak majac
pieniadze na budowe wydac je glupio na samowolke na cudzym gruncie :)
To jak juz ktos ma srodki na budowe to - na wszystko co swiete - niech
je wyda rozsadnie :)

Data: 2010-11-09 15:16:03
Autor: Jan Werbinski
Maly dom, tanszy od kawalerki
Uzytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:b413320a-074b-4934-b44f-f9cebf869ee6o14g2000yqe.googlegroups.com...
> [...]

skonczyl)
ale jeszcze chyba nie zauwazyl, ze inteligencja i zdrowym rozsadkiem domu

Polemizowal bym... :-)

[...]

Ty bys chcial od razu recepte na zycie? Jak byc szczesliwym, jak miec duzo kasy i kobiet, i jak sie tanio budowac? Nie za duzo od razu? Dalem przyklad, ze inni sobie poradzili. Rób jak chcesz.

Cala koncepcja ogranicza sie do "genialnego" planu - budujmy na
ogrodach dzialkowych - tylko nie mowi za co i jak :)

Sa ludzie, ze im palcem pokazesz, a nie zobacza.
Masz tutaj pewna idee, która mozesz wykorzystac albo nie. Np ja jej nie wykorzystam, ale mnie sie ona bardzo podoba.

Jako osoba "macajaca" temat budowy wlasnego domu chcetnie bym sie
dowiedzial jakie ludzie maja pomysly zeby budowac tanio, dobrze etc.
ale niestety ten tekst nie jest o tym. Ten tekst jest o tym jak majac

To chlopie docen, ze cos napisalem. Moze dzieki temu szalonemu pomyslowi przyjdzie Ci do glowy inny lepszy?

pieniadze na budowe wydac je glupio na samowolke na cudzym gruncie :)
To jak juz ktos ma srodki na budowe to - na wszystko co swiete - niech
je wyda rozsadnie :)

W czasie boomu budowlanego nie da sie wydac pieniedzy na budowe rozsadnie.

Data: 2010-11-09 15:12:06
Autor: Jan Werbinski
Maly dom, tanszy od kawalerki
Uzytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:94d89073-c3ff-49d6-b264-be0db286fec0c20g2000yqj.googlegroups.com...
[...]

Odpowiedz mi na pytanie, czy ziemia na ogródku dzialkowym jest dla uzytkownika (nie myl z wlascicielem) tansza od dzialki budowlanej i czy oplaca sie ryzyko prawne?

[...]

No to buduj sie tam.
Sa ludzie, którzy nie maja wlasnej dzialki budowlanej za 80 000 i oni moga miec inne zdanie.

nie ma wiec zadnej wartosci dodanej, a pomysl jest "od czapy" bo ma
jeszcze wady w stosunku do budowania na swojej ziemi - czyli fakt, ze
budujesz nielegalnie na cudzej ziemi...

W Wilanowie i Szczecinie jakos pobudowali niezle wille na dzialkach, ale Ty tego nie rób! Zabraniam! :-)

lepiej juz kupic ziemie rolna za grosze i tam postawic cos nielegalnie
- przynajmniej bedzie na swoim, a ludzi "sciemniajacych" z samowola
budowlana latami jest w tym kraju od groma...

Fakt. Zgadzam sie. Jak sie ma, to kupowac, jak sie nie ma...

wiec ponawiam pytanie:
czy sama budowa domu staje sie tansza dlatego, ze postawie go na
ogrodkach dzialkowych?

Tak, jezeli koszt gruntu jest tanszy na dzialkach.
ZTCW pomimo OCZYWISTYCH I GIGANTYCZNYCH wad prawnych jest tanszy.

Data: 2010-11-09 06:39:28
Autor: BK
On 9 Lis, 15:12, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

W Wilanowie i Szczecinie jakos pobudowali niezle wille na dzialkach, ale Ty
tego nie r b! Zabraniam! :-)

Zwlaszcza w Wilanowie gdzie zrobili to na terenach zalewowych :) Nie
no jasne jak ktos lubi ryzyko to mozna i laski rwac na centralnym lub
krajowej "jedynce"...

Fakt. Zgadzam sie. Jak sie ma, to kupowac, jak sie nie ma...

To ukrasc?! Zajumac?

Sorry piszesz, ze to jakas idea, pomysl, ktory moze pomoc ludziom, ale
w skrocie piszesz ludziom - jak nie macie za co kupic/zbudowac to
najlepiej jak sobie cos ukradniecie (w tym wypadku ziemie).

Sorry jaki to jest pomysl, jaka idea, jak to ma pomoc ludziom?

Pod pozorem jakiejs szczytnej idei, pomyslu na nowy lepszy swiat
sprzedajesz ludziom banalny pomysl "jak nie mam to se ukradne" :)

Banal i zenada niestety.

Proponujesz zeby zamiast niewolnikiem banku zostac niewolnikiem
strachu, czy jutro nie wpadna i mnie nie wywala na zbity pysk, a domu
nie zburza.

Nie chce recepty na szczescie w zyciu i jak byc bogatym, pieknym i
mlodym. Pytam sie tylko co Ty ludziom probujesz sprzedac.

Z jednej strony jest poza na spolecznika, czlowieka ktory ma jakas
idee i rozwiazanie problemu - z drugiej jak sie zastanowic nad twoim
problemem to jedyne co oferujesz to po prostu inna wersje
niewolnictwa.

Czy dla Ciebie wolnym jest czlowiek, ktory buduje sie nielegalnie na
cudzym guncie i ktory nie moze byc pewien niczego - i w czym on ma
lepiej od tego co ma legalny om, postawiony legalnie, na swoim wlasnym
gruncie obciazonym jednak hipoteka? To juz ten z kredytem ma
pewniejsze jutro :)

Data: 2010-11-09 16:36:39
Autor: Jan Werbinski
Maly dom, tanszy od kawalerki
Uzytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:7717e8fe-0e83-4f64-81d3-e00721ac7584j18g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

Lepszy tani domek na dzialce chocby i zalewowej, niz legalny we wroclawskim Kozanowie, tez na zalewowej. :-)))

Fakt. Zgadzam sie. Jak sie ma, to kupowac, jak sie nie ma...

To ukrasc?! Zajumac?

Nie kupowac. Nie stac, to nie kupowac. Nie kupowac. Nie ku-po-wac!

Sorry piszesz, ze to jakas idea, pomysl, ktory moze pomoc ludziom, ale
w skrocie piszesz ludziom - jak nie macie za co kupic/zbudowac to
najlepiej jak sobie cos ukradniecie (w tym wypadku ziemie).

Co? Chyba czegos nie rozumiesz.

Sorry jaki to jest pomysl, jaka idea, jak to ma pomoc ludziom?

Niektórym ludziom to trzeba leb w pelny talerz sila wlozyc, zeby nie byli glodni.

Pod pozorem jakiejs szczytnej idei, pomyslu na nowy lepszy swiat
sprzedajesz ludziom banalny pomysl "jak nie mam to se ukradne" :)

Jestes pewien, ze to kradziez? Zakladajac nawet ze jest, to kto zaczal pierwszy krasc? Rzad, spoleczenstwo, czy obywatele?

Banal i zenada niestety.

Proponujesz zeby zamiast niewolnikiem banku zostac niewolnikiem
strachu, czy jutro nie wpadna i mnie nie wywala na zbity pysk, a domu
nie zburza.

Niewolnikiem strachu jest ten, co nie wie czy jutro pracy nie straci i domu.

Nie chce recepty na szczescie w zyciu i jak byc bogatym, pieknym i
mlodym. Pytam sie tylko co Ty ludziom probujesz sprzedac.

To nie korzystaj. Co ja chce sprzedac? No zgadnij.

[...]

Ehmm... dziekuje! Czuje sie zaszczycony!

[...]

Kredytobiorca majac kredyt 30 letni z ryzykiem walutowym nie moze byc pewien niczego. Od dzialkowca rózni go to, ze zbyt wiele go trzyma i jezeli juz odpusci, to zostaje z ogromnymi dlugami do konca zycia.

Data: 2010-11-09 23:07:56
Autor: animka
W dniu 2010-11-09 15:39, BK pisze:
Zwlaszcza w Wilanowie gdzie zrobili to na terenach zalewowych:)  Nie
no jasne jak ktos lubi ryzyko to mozna i laski rwac na centralnym lub
krajowej "jedynce"...

A kiedy zalało Wilanów? Pewnie jakieś 70 lat temu i od tamtej pory ani razu.

--
animka

Data: 2010-11-10 00:02:18
Autor: BK
On 9 Lis, 23:07, animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:
W dniu 2010-11-09 15:39, BK pisze:

> Zwlaszcza w Wilanowie gdzie zrobili to na terenach zalewowych:)  Nie
> no jasne jak ktos lubi ryzyko to mozna i laski rwac na centralnym lub
> krajowej "jedynce"...

A kiedy zala³o Wilanów? Pewnie jakie¶ 70 lat temu i od tamtej pory ani razu.

--
animka

Jak by zalewalo co roku to nawet najwiekszy glupek sie nie pobuduje.
Jak zalewa raz na 50 czy 100 lat to buduja sie Ci co licza, ze sie nie
zlapia na to zalanie. Tylko co za roznica dla czlowieka, ktorego
zaleje czy zalewa raz na 20, 50 czy 100 lat?

W tym roku bylo blisko zeby Zawady zalalo. Wielu ludzi sobie
uswiadomilo, ze to ze od 70 lat nie bylo tam powodzi nie znaczy, ze
jej juz nigdy nie bedzie.

Na terenach zalewowych nie powinno sie budowac i juz.

Data: 2010-11-09 12:28:32
Autor: marko1a
Maly dom, tanszy od kawalerki
U¿ytkownik "Jan Werbinski" <ja¶@tralala.bez.maj.la> napisa³ w wiadomo¶ci news:4cd92944$0$22806$65785112news.neostrada.pl...

Lepsze dla nie majacych pieniedzy, bo tansze, róznica polega na cenie i wolnosci od dlugów, wartosc dodana jest taka, jaka sobie wytworzysz, wytworzymy.

Ale prierdolisz farmazony.
Jak siê pobudujesz na tych dzia³kach to nie masz ¿adnej pewno¶ci ¿e jutro nie przyjedzie buldo¿er i nie zrówna ci tego w±tpliwego maj±tku równo z ziemi± a to oznacza wywalone setki tysiêcy w b³oto. Zarêczam ciê ¿e nikt siê ciebie nie zapyta nawet ile w to kasy w³adowa³e¶, przegrasz w majtkach przed ka¿dym s±dem. Je¿eli co¶ postawisz na cudzej w³asno¶ci to to co¶ jest w³asno¶ci±  w³a¶ciciela gruntu a nie twoj±. Tak wiêc ju¿ lepiej kupiæ dzia³kê, postawiæ szopê i w niej mieszkaæ. Tego ci przynajmniej nikt nie rozwali, chyba ¿e ta budowla, jest to niezgodna z planem zagospodarowania przestrzennego ale nadal mo¿esz co¶ wykombinowaæ gdy¿ gruntu ci zabra nie mog±.
Tak strasznie negowany przez ciebie kredyt jest po stokroæ lepszy w tej sytuacji gdy¿ jak stracisz zdolno¶æ sp³acania kredytu to nie tak z dnia na dzieñ tracisz maj±tek. Najpierw id± w ruch ubezpieczenia kredytu na czas twojej niezdolno¶ci oraz zapisy w umowach typu wakacje kredytowe, odraczanie p³atno¶ci itepe. Zawsze mo¿na dogadac siê jeszcze z bankiem i aneksowac umowê albo po prostu poprosiæ rodzinê, znajomych o pomoc. ¯adnemu  bankowi nie jest na rêkê zabraæ  od razu ci dom bo jest to w±tpliwe dla banku zakoñczenie interesu. Ju¿ same korowody s±dowe s± upierdliwe.

Marek

Data: 2010-11-09 15:28:15
Autor: Dawid
W dniu 2010-11-09 12:28, marko1a pisze:

¯adnemu bankowi nie jest na rêkê zabraæ od razu ci dom bo jest to
w±tpliwe dla banku zakoñczenie interesu.

Je¿eli dom jest du¿ej warto¶ci, jest w atrakcyjnym miejscu, to bank bardzo szybko go zwinie.Jeszcze szybciej znajdzie dla niego nowego w³a¶ciciela, znajomka.Niestety, tam gdzie jest kasa, koñcz± siê sentymenty, a obecnie w naszym kraju widaæ to na ka¿dym kroku.
Nie wierzysz,to sprawd¿ na w³asnej skórze.

Data: 2010-11-09 15:58:03
Autor: marko1a
Maly dom, tanszy od kawalerki
U¿ytkownik "Dawid" <maniera@neostada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Mam bardzo bliskie kontakty z osobami w temacie.. sêdziowie, komornicy...
Mylisz siê a swoje zdanie wyrobi³e¶ sobie zapewne na kilku przypadkach w
mediach. Tak naprawdê ci ludzie czêsto sami na w³asne ¿yczenie popadali w
tarapaty nie chc±c wspó³pracowaæ z wierzycielem. Prawdopodobieñstwo ¿e bank
czycha na dom pierwszego lepszego Kowalskiego wybudowanego na kredyt jest
naprawdê niemal zerowe.
Wspomnia³es o domu du¿ej warto¶ci i w atrakcyjnym miejscu? Takie domy
sprzedaje siê bardzo trudno i na sztuki w skali roku. Czêsto trzeba mocno
zani¿yæ warto¶æ sprzeda¿y poni¿ej zysku aby znalaz³ siê ³askawca i to kupi³. To nie paczka bu³ek.
Gdyby tak by³o to nie mieliby¶my krachu bo przecie¿ banki w USA nachapa³y nieruchomo¶ci ¿e ino sprzedawaæ i zarabiaæ!

Marek

Data: 2010-11-10 13:24:23
Autor: robercik-us
Maly dom, tanszy od kawalerki
U¿ytkownik marko1a napisa³:

[...]

Nie ³apiê w koñcu  o co temu Werbiñskiemu chodzi...

Dom wybudowany nielegalnie na terenach do tego nie przeznaczonych ma byæ tañszy od domu wybudowanego legalnie i zgodnie z liter± prawa...? Tylko dla tego, ¿e ten pierwszy bêdzie tañszy o koszt zakupu dzia³ki...? A na ten drugi, dlatego, ¿e jest dro¿szy ma byæ straszliwy kredyt hipoteczny, który zniewala na ile¶ tam lat...?

No bzdura jaka¶. A niby dom wybudowany na ogrodkach dzia³kowych 'na lewo' w którym miejscu by³by tañszy od legalnie postawionego...?

Mo¿e chodzi o to, ¿e na budowê takiego domu ¿aden bank nie da kredytu...? Bo nie da !!!

A mo¿e o to, ¿e niby to koszty za³atwiania papierkologii s± bardzo wysokie...? Nie s± - zaledwie kilka tysiêcy z³otych, co stanowi mo¿e dwa procent ca³ej inwestycji... :-)

No to mo¿e wreszcie koszty zakupu dzia³ki...? No to za³ó¿my, ¿e dzia³ka kosztuje piêædziesi±t..., no mo¿e sto tysiêcy... papierkologia jeszcze - zgrubnie licz±c dziesiêæ tys. Mamy sto dziesiêæ tysiêcy i o tyle jest faktycznie tañszy dom na dzia³kach wybudowany nielegalnie.

Jest jednak druga strona medalu. Jak kto¶ decyduje siê na dom na dzia³kach, to... w ka¿dej chwili mog± mu go nakazaæ zbu¿yæ - to po pierwsze, nie ma w³a¶ciwej infrastruktury potrzebnej do funkcjonowania takiego domu - sieæ wodoci±gowa, kanalizacyjna, telekomunikacyjna, drogowa... To s± rzeczy na prawdê potrzebne i to bez wzglêdu na to, czy budujesz dom ma³y - kilkadziesi±t m2, czy ogromny - 500 m2.

Skoro kolega Werbiñski tak bardzo promuje tanie budownictwo, to niech zda sobie sprawê, ¿e owo 'tanie' w jego rozumieniu znaczy bardzo drogie - nie koniecznie w sensie finansowym.

Wolê mieæ jaki¶ tam kredyt hipoteczny i w³asny dom jako alternatywê do wynajmowanego mieszkania - z którego te¿ przecie¿ by mnie wylali gdybym nie p³aci³, ni¿ wydaæ dwie¶cie, czy trzysta tysiêcy na 'niepewne' stawiaj±c dom na ogródkach dzia³kowych bez odpowiednich zezwoleñ i nielegalnie...

Co¶ od ty³u to my¶lenie :-DDD

pozdr.
robercik-us

Data: 2010-11-10 15:50:58
Autor: Jan Werbinski
Maly dom, tanszy od kawalerki
U¿ytkownik "robercik-us" <robercikus@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ibe2uf$d65$1news.onet.pl...
Dom wybudowany nielegalnie na terenach do tego nie przeznaczonych ma byæ tañszy od domu wybudowanego legalnie i zgodnie z liter± prawa...? Tylko dla tego, ¿e ten pierwszy bêdzie tañszy o koszt zakupu dzia³ki...? A na

Postaw dom w Warszawie na dzia³ce budowlanej i na ogródku dzia³kowym i sprawd¼ co tañsze. Mo¿esz te¿ sprawdziæ jak na tym wyszli ci co tak zrobili.
W temacie chodzi mi jednak o co¶ innego. Je¿eli nie wiesz o co, to ten temat nie jest skierowany do Ciebie.

Data: 2010-11-10 16:05:47
Autor: robercik-us
Maly dom, tanszy od kawalerki
Użytkownik Jan Werbinski napisał:

W temacie chodzi mi jednak o coś innego. Jeżeli nie wiesz o co, to ten
temat nie jest skierowany do Ciebie.

Najwyraźniej :-)))

Data: 2010-11-17 04:30:01
Autor: lolka
On 10 Lis, 13:24, robercik-us <roberci...@poczta.onet.pl> wrote:

No to mo¿e wreszcie koszty zakupu dzia³ki...? No to za³ó¿my, ¿e dzia³ka
kosztuje piêædziesi±t..., no mo¿e sto tysiêcy...

Mhm. Zwlaszcza pod Warszawa. Juz nie mowiac o Warszawie. Juz nie
mowiac o Wilanowie.

--
*lolka*

Data: 2010-11-09 12:18:02
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 9 Nov 2010, BK wrote:

[...]

  Przypuszczam ¿e prawdopodobieñstwie/intensywno¶ci czepiania siê
inspektora budowlanego. W okolicy w której "wszyscy tak robi±" nikt
siê nie wychyli, za¶ w³asn± dzia³kê pewnie bêdzie mia³ w okolicy
w której *wszyscy* maj± w³asne dzia³ki i raczej dzia³aj± jak
pies ogrodnika :> - chyba, ¿e w³a¶nie "wszyscy tak robi±", co siê
zdarza np. po wsiach (a na wiêksz± skalê ujawni³o siê pod koniec
dzia³ania ulg budowlanych, kiedy to USy masowo wywala³y z prawa
do skorzystania z ulgi tych co nie mieli "papierów" - na budynki
gospodarcze ulga nie przys³ugiwa³a :P)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-16 14:06:36
Autor: Lagod
[...]

Popieram ideę. Niestety nie spotka się z powszechnym uznaniem, bo żyjemy w strasznie zniewolonym ideologicznie społeczeństwie. 95% ludzi nie potrafi wyjść poza schematy przedstawiane w popularnych mediach komercyjnych, i coś takiego jak "wolność", "niezależność" budzi niesmak i strach: patrz Posty Budynia i Tomasza Finke.
Większość woli wybrać rozwiązanie dużo gorsze, byle bardziej popularne i prostrze.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-11-16 14:56:45
Autor: tarnus
MaÅ?y dom, taÅ?szy od kawalerki
U¿ytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4ce2847f$1news.home.net.pl...
[...]

Mylisz to co chc± ludzie z tym co mog±. Chcieæ to mo¿na sobie ale co z tego jak
po jakim¶ czasie przyjedzie buldo¿er i ci ten dom zrówna z ziemi±.
Chcesz to zmieniæ? To g³osuj na takich jak Korwin tak jak ja to czyniê od lat
bo tylko dziêki niemu  jest szansa na to aby doznaæ prawdziwej wolno¶ci.
Je¿eli jednak g³osisz frazesy o wolno¶ci a na kartce do g³osowania
uparcie stawiasz krzy¿yki przy PO PIS PSL SLD to krótko powiem...
Bujaj siê.

Marek

Data: 2010-11-17 08:42:52
Autor: Lagod
W dniu 2010-11-16 14:56, tarnus pisze:

[...]

Nie powiniene¶ bezpodstawnie pisaæ do rozmówcy "Bujaj siê"-trochê kultury.
A co do Korwina, to g³osuje na niego od zawsze, ale jako¶ to nie przynosi efektów...

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-11-16 15:31:22
Autor: Kris

Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości > Popieram ideę. Niestety nie spotka się z powszechnym uznaniem, bo żyjemy
[...]

Jest ryzyko jest zabawa:

http://www.deon.pl/wiadomosci/polska/art,5643,nik-tysiac-osob-zylo-w-ogrodkach-dzialkowych.html

http://www.nieruchomosci-trojmiasto.eu/?p=282

Z drugiej strony pewnie nikt nie odważy sie zburzyc tych wszystkich nielegalnie postawionych budowli więc "działkowcy" moga spać spokojnie.

http://www.joemonster.org/art/11577/Najnowszy_zamek_swiata_Lapalice

Skoro ta samowola nic nie robia to i działkowców nie ruszą.
Ale kazdy niech sam podejmuje takie ryzyko

To tak samo jak mnóstwo ludzi mieszka w budynkach bez odbioru- niby jest za to 10tys zł kary ale nie słyszałem aby kogoś ukarano a znam sporo osób które "pilnuja budowy" po kilka lat.

Krzysiek

Ma³y dom, tañszy od kawalerki