Ma³y modem gsm-wifi

Data: 2016-07-31 19:06:49
Autor: Marek
Ma³y modem gsm-wifi
On Sun, 31 Jul 2016 15:33:41 +0200, Sebastian Bia³y<heby@poczta.onet.pl> wrote:
Za³o¿enia:
a) wk³adam aero2, play, orange i dzia³a z ka¿d±.
b) ma gniazdo anteny gsm
c) obs³uguje mo¿liwe wysokie transfery (lte?)
d) ma w³asna bateriê
e) ma wifi
f) ma jak±s diagnostykê poza "nie dzia³a i miga diod±". Wyswietlacz wydaje sie byæ ok.
g) "kieszonkowy" czyli wielko¶ci karty kredytowej lub nieco wiekszy.
h) dzia³a nie tylko z bateri± ale tez na zasilaniu przez usb.
i) mo¿e byæ uzywany, wiêc nie musi byæ ju¿ dostepny w sklepie z
pó³ki

Wiêkszo¶æ za³o¿eñ (nie wiem tylko jak areo2) spe³nia u¿ywany przeze mnie Huawei E5373. Sprzêt sprzed dwóch lat, powinien byæ tani w uzywkach. Dzia³a LTE pod warunkim, ¿e siê ma kartê SIM nie starsz± ni¿ dwa lata (LTE dzia³a tylko na nowych kartach, nie wiedz±c czemu).

--
Marek

Data: 2016-07-31 19:43:40
Autor: Sebastian Bia³y
Ma³y modem gsm-wifi
On 2016-07-31 19:06, Marek wrote:
Wiêkszo¶æ za³o¿eñ (nie wiem tylko jak areo2) spe³nia u¿ywany przeze mnie
Huawei E5373.

To typowy modem z gatunku "co¶ siê popsuje i migam diod±" i potrzeba wró¿ka. Wy¶wietlacz oled to jakie¶ $0.5 wiec zainwestowali w kolorowe pude³ko za $1.5 :D.

Sprzêt sprzed dwóch lat, powinien byæ tani w uzywkach.

150z³. OK, zastanowie siê.

Oczywi¶cie w tej roli moze byæ te¿ pewno jakikolwiek android jako accesspoint ale to zostawiam jako woarkaround.

Data: 2016-07-31 22:01:30
Autor: Marek
Ma³y modem gsm-wifi
On Sun, 31 Jul 2016 19:43:40 +0200, Sebastian Bia³y<heby@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Wnosisz to z autopsji? Przez dwa lata u¿ywania nigdy nie mia³em z nim problemu. W³±cza siê go i dzia³a. Ma nawet wymienn± bateriê jak w starej Nokii. W interfejsie webowym jest dostêp do sms-ów, mo¿na odbieraæ/wysy³aæ, sprawdzaæ stan konta itp. Na wierzchu ma licznik  przes³anych danych.
Dzia³a sprawnie w warunkach s³abego zasiegu na wbudowanej antenie, u¿ywam go na wyjazdach i jak dot±d nie mia³em potrzeby dokladania mu anteny zew.
Jedyne do czego mo¿na siê przyczepiæ, to wy³±czony nie w³±czy siê sam po pod³±czeniu zasilania USB, trzeba wcisn±æ przycisk "on".

--
Marek

Data: 2016-07-31 22:25:34
Autor: Sebastian Bia³y
Ma³y modem gsm-wifi
On 2016-07-31 22:01, Marek wrote:
[...]

¯e nie ma taniego wy¶wietlacza? Z obserwacji.

Przez dwa lata u¿ywania nigdy nie mia³em z nim
problemu.

Ale¿ ja nie twierdzê ¿e problem istnieje i mo¿e zapiszê go na listê do sprawdzenia. Ale jak siê problem pojawi to conajwy¿ej mo¿e pomigaæ diod±. Pewno ¿e odczytam z interfejsu web, dlatego to ¶rednia upierdliwo¶æ, ale zawsze upierdliwo¶æ. Tym bardziej ¿e w podobnej cenie kupiê *ca³y* telefon z wypasionym wy¶wietlaczem i miliardem funkcji wiêc koszt hardware nie jest wyt³umaczeniem.

W³±cza siê go i dzia³a. Ma nawet wymienn± bateriê jak w starej
Nokii.

¯e te¿ do¿y³em czasów kiedy to jest ficzer :D

Jedyne do czego mo¿na siê przyczepiæ, to wy³±czony nie w³±czy siê sam po
pod³±czeniu zasilania USB, trzeba wcisn±æ przycisk "on".

O widzisz i to jest to co mnie interesuje. Mala upierdliwo¶c a czyni mi praktycznie to co¶ nieu¿ywalnym bez rêkodzie³a w postaci watchdoga i hackowania hardware. No to du¿y "-" niestety.

Data: 2016-08-01 20:53:25
Autor: ToMasz
Mały modem gsm-wifi

[...]

co Wy wiecie o tym problemie. mnie takie "ON" kosztuje zdobycie drabiny, wspinanie siê na 4metry ze ¶rubokrêtem w zêbach, odkrêcanie 4 ¶rubek fi zero przecinek co¶tam i zwieranie tym ¶rubokrêtem styków.

ToMasz

Data: 2016-08-01 21:15:09
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Ma³y modem gsm-wifi
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 01 Aug 2016 20:53:25 +0200  dosz³a do mnie wiadomo¶æ  <nno5r5$osr$1@dont-email.me>  od ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>  :

[...]

Kup sobie na z³omie stary maszt flagowy i wci±gaj ten router na niego,
jak siê zwiesi, to nie bêdziesz musia³ w³aziæ po drabinie.

ToMasz
--
Ca³ujmy wszyscy dupê Henryka.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

Data: 2016-08-01 21:31:13
Autor: Sebastian Bia³y
Ma³y modem gsm-wifi
On 2016-08-01 21:15, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:
[...]

Rofl. A mo¿e jednak atmegê/arduino + modulik wifi w celu kontroli watchdogiem. W kwocie jaki¶ 30z³ powinno daæ siê kupiæ.

Data: 2016-08-02 11:50:18
Autor: Marek
Ma³y modem gsm-wifi
On Mon, 01 Aug 2016 20:53:25 +0200, ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote:
[...]

Serio nie mo¿esz sobie pod³±czyæ wy³±cznika z d³ugim kabelkiem pod te styki??
Albo prosty uk³ad RC z mosfetem zwirerajacy je po podaniu zasilania?
Nie wiem czy ¶miaæ siê czy p³akaæ...

--
Marek

Ma³y modem gsm-wifi