Ma造 po郵izg.

Data: 2010-02-03 20:42:35
Autor: jerzu
Ma造 po郵izg.
Po przejchaniu blisko 500 tys. km bez 瘸dnej kolizji przyszed czas i
na mnie:
http://www.facebook.com/album.php?aid=10599&id=100000499941518&l=e5c09498fc

Straty: lekko wgi皻y pr鏬, p瘯ni皻y zderzak przedni, urwana dolna
os這na silnika, rozszczelnienie uk豉du ch這dzenia. --
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy雟ki  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-02-03 20:46:46
Autor: DoQ
Ma造 po郵izg.
jerzu pisze:
Straty: lekko wgi皻y pr鏬, p瘯ni皻y zderzak przedni, urwana dolna
os這na silnika, rozszczelnienie uk豉du ch這dzenia.

Tam zalegalo na jezdni tyle sniegu??
Jak tego dokonales?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-03 20:50:29
Autor: jerzu
Ma造 po郵izg.
On Wed, 03 Feb 2010 20:46:46 +0100, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

Tam zalegalo na jezdni tyle sniegu??

好iegu praktycznie na jezdni nie by這. Jezdnia by豉 czarna, ale
kurewsko 郵iska.

Jak tego dokonales?

Sam nie wiem :) Silny, boczny wiatr, puste auto, ty poszed w bok,
kontra ale chyba zbyt mocna, autem obr鏂i這 w drug stron i bokiem
poszed do rowu na drug stron drogi. Zdj璚ia s ju po postawieniu
auta na ko豉, bo po這篡這 si na boku od strony pasa瞠ra.

Data: 2010-02-03 21:01:16
Autor: DoQ
Ma造 po郵izg.
jerzu pisze:

[...]

To szczescie w nieszczesciu ze tylko tyle uszkodzen i z przeciwka nic nie jechalo...

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-03 21:19:56
Autor: to
Ma造 po郵izg.
jerzu wrote:

Sam nie wiem :) Silny, boczny wiatr, puste auto, ty poszed w bok,
kontra ale chyba zbyt mocna, autem obr籀cio w drug stron i bokiem
poszed do rowu na drug stron drogi.

Mo髒na spr籀bowa wywierci w pace troch przelotowych otwor籀w, kt籀re zapewni boczny przepyw powietrza i ustabilizuj jerzolota.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-03 21:29:59
Autor: Przemys豉w Bernat
Ma造 po郵izg.
Dnia Wed, 03 Feb 2010 20:50:29 +0100, jerzu napisa(a):

Zdj璚ia s ju po postawieniu
auta na ko豉, bo po這篡這 si na boku od strony pasa瞠ra.

To wysiada貫 jak Janek z "Rudego"? :-) Ja w poniedzia貫k na S這wackiego w Gda雟ku mia貫m chwile grozy. Rzuci這
leciutka, ale na czarnym asfalcie by這 to bardzo zaskakuj帷e. Zadzwoni貫m
do kumpla, kt鏎y jecha p馧 godziny za mn, by go ostrzec. Jak si p騧niej
spotkali鄉y, to opowiada, 瞠 ju kogo z barierek zeskrobywali.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-03 21:48:48
Autor: jerzu
Ma造 po郵izg.
On Wed, 3 Feb 2010 21:29:59 +0100, Przemys豉w Bernat <pbernat@wp.pl>
wrote:

To wysiada貫 jak Janek z "Rudego"? :-)

Co w tym stylu :)

Data: 2010-02-04 06:07:04
Autor: Karolek
Ma造 po郵izg.
Przemys豉w Bernat pisze:
[...]

Tam to wiecznie kogos zeskrobuja z barierek i to niezaleznie od pogody :>
IMHO droga sie wydaje szybka, ale zakrety sa zle wyprofilowane i trzeba uwazac (nawet pod gorke sie rozwalaja :P ).

--
Karolek

Data: 2010-02-04 10:52:27
Autor: Rafa Wo驕niak
May polizg.
Karolek wrote:

Przemysaw Bernat pisze:
Dnia Wed, 03 Feb 2010 20:50:29 +0100, jerzu napisa(a):

Zdjcia s ju髒 po postawieniu
auta na koa, bo poo髒yo si na boku od strony pasa髒era.

To wysiadae jak Janek z "Rudego"? :-)
Ja w poniedziaek na Sowackiego w Gdasku miaem chwile grozy. Rzucio
leciutka, ale na czarnym asfalcie byo to bardzo zaskakujce. Zadzwoniem
do kumpla, kt籀ry jecha p籀 godziny za mn, by go ostrzec. Jak si
p籀驕niej spotkalimy, to opowiada, 髒e ju髒 kogo z barierek zeskrobywali.

Tam to wiecznie kogos zeskrobuja z barierek i to niezaleznie od pogody :>
IMHO droga sie wydaje szybka, ale zakrety sa zle wyprofilowane i trzeba
uwazac (nawet pod gorke sie rozwalaja :P ).

To przez "zielonych" nie wyprostowali zakrt籀w. A mogli to zrobi, tylko zielone mapy przeszkadzay :(

Data: 2010-02-04 00:38:29
Autor: Jaroslaw Berezowski
Ma造 po郵izg.
Dnia Wed, 03 Feb 2010 20:50:29 +0100, jerzu napisa(a):

poszed do rowu na drug stron drogi. Zdjcia s ju髒 po postawieniu
auta na koa, bo poo髒yo si na boku od strony pasa髒era.
Przynajmniej miekkie ladowanie bylo. Nie odrapales sie za bardzo.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-02-04 02:24:20
Autor: R2r
May polizg.
W dniu 2010-02-03 20:50, jerzu pisze:
On Wed, 03 Feb 2010 20:46:46 +0100, DoQ<pawel.doq@gmail.com>  wrote:

Tam zalegalo na jezdni tyle sniegu??

niegu praktycznie na jezdni nie byo. Jezdnia bya czarna, ale
kurewsko liska.

No. Ja nieco ponad tydzie temu te髒 czuem si pewnie do momentu, gdy okazao si, 髒e nie do, 髒e jest lisko to do tego pojawiy si na lekkim uku nier籀wnoci (zaje髒d髒ony, zlodowaciay nieg). Udao mi si (ale to raczej dziki wstawiennictwu Kogo, kto nade mn czuwa) przekona samoch籀d, 髒e najlepszym wyjciem zamiast zwiedzania pleneru (z jednej strony las, z drugiej pole ale oddzielone rzdem drzew) lub pasa do jazdy w przeciwnym kierunku (najbli髒ej by jaki autobus, a za nim te髒 jeszcze klika pojazd籀w), kt籀re to wyday mu si bardziej atrakcyjne, jest jednak pas, kt籀rym ja chciaem si porusza. C籀髒 - w tych warunkach trzeba jednak nieco wolniej i ostro髒niej, mimo, 髒e niekt籀rym nadal wydaje si, 髒e dobre opony i samoch籀d pozwalaj na du髒o wicej ni髒 ja wtedy jechaem (c籀髒 to jest ~130 km/h dla takiej Laguny, Passata czy Mondeo, nie m籀wic o innych bardziej wypasionych brykach).

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2010-02-04 08:17:43
Autor: MarcinJM
Ma造 po郵izg.
jerzu pisze:
[...]

Z laweta jechalem przedwczoraj i wczoraj (ok 1000km). Najwyzszy bieg: 3. Nawet na trojce zrywalem przyczepnosc. A laweta jak nie oprze sie o auto to nie hamuje. Jezdze od '89 ale takiego koszmaru nie przezylem.
2 razy wsliznalem sie na rondo pomalu, acz nieublaganie. Na szczescie nic nie jechalo, wiec obylo sie bez dzwonka (predkosci rzedu kilka km/h).

MarcinJM

Data: 2010-02-05 20:53:10
Autor: Tomasz Pyra
Ma造 po郵izg.
MarcinJM pisze:
jerzu pisze:
[...]

W zesz造 weekend jecha貫m z lawet 200km po Kaszubach i te weso這 nie by這.
211KM na o軼e, ponad 1000kg na haku i od razu cz這wiek staje si mistrzem w delikatnym operowaniu gazem :)

Oblodzona droga, ale za wolno te si nie da這 jecha, bo podjazdy pod g鏎 jak zaczyna貫m maj帷 70km/h to ko鎍zy貫m niekt鏎e maj帷 40-50km/h.
Gdzie si da這 tam stara貫m si podjazdy jecha pod pr康 (mniej wy郵izgane).
A jak si z lawet bym w po這wie zatrzyma to nie wiem co bym zrobi.

Najbardziej we znaki da mi si hamulec najazdowy uniemo磧iwiaj帷 cofanie (na 郾iegu ty stawia na tyle op鏎 瞠 nawet delikatne cofanie uruchamia這 mi hamulec najazdowy).
W przysz造 weekend czeka mnie 400km i ju sobie zrobi od陰czanie tego hamulca w przyczepie 瞠by m鏬 je寮zi ty貫m.

2 razy wsliznalem sie na rondo pomalu, acz nieublaganie. Na szczescie nic nie jechalo, wiec obylo sie bez dzwonka (predkosci rzedu kilka km/h).

A w miar wywa篡貫 t lawet?
Bo ja pierwszy raz jak jecha貫m, to za bardzo z ty逝 postawi貫m wieziony samoch鏚 i mi ci庵n窸o samoch鏚 za hak w g鏎 - co hamowanie mia貫m wra瞠nie 瞠 si nigdy nie zatrzymam.
Tym razem jak wjecha貫m ju solidnie do przodu tak 瞠 laweta te kilkadziesi徠 kg dociska豉 hak w d馧, to mam wra瞠nie 瞠 by這 lepiej.

Data: 2010-02-04 21:05:17
Autor: Bartosz Zoltak
Ma造 po郵izg.
ty poszed w bok,
kontra ale chyba zbyt mocna, autem obr鏂i這 w drug stron i bokiem
poszed do rowu na drug stron drogi.

Gratuluj przejechania a 500 tys km do zmierzenia si z chyba najbardziej tajemnicz zasad wychodzenia z po郵izgu nadsterownego. M闚i powa積ie, 瞠 gratulacje, bo je郵i wcze郾iej nie pozna貫 jej, to znaczy, 瞠 przez 500 tys km je寮zi貫 tak bezpiecznie, 瞠 nawet nie by這 takiej potrzeby.

Najprawdopodobniej nie chodzi dok豉dnie o to, 瞠 kontra by豉 za mocna, ale o inny element wykonywania kontry... W豉郾ie taki tajemniczy, o kt鏎ym wielu zapomina, niestety.

Zwykle jak kto "wym康rza" si na grupach dyskusyjnych, jak ja tu (pisz o jakiej zasadzie), jest cz瘰to nies逝sznie atakowany, dlatego mo瞠 *kto z grupowicz闚* podpowie koledze, o jak zasad chodzi tu mo瞠?

Nie wiem, czy dok豉dnie to by kolegi b陰d, ale z opisu mo積a s康zi, 瞠 to do嗆 prawdopodobne - opis sytuacji jest modelowy dla tego b喚du.

Mo瞠 ten post pomo瞠 cho jednej osobie wyj嗆 z po郵izgu nadsterownego...

W razie jakby kto chcia odpowiedzie "nie gadaj g逝pot", najpierw zapraszam na moj stron samochodow :-)

www.vmpcrypt.pl/a_auto.php

pozdrawiam i 篡cz wszystkim bezpiecznej jazdy!
Bartek

Data: 2010-02-04 23:25:22
Autor: DoQ
Ma造 po郵izg.
Bartosz Zoltak pisze:

[...]

Aha, jak ktorys z mistrzuni闚 WuRCa wypadnie z zakretu, znaczy to ze nigdy wczesniej nie zaznal poslizgu . Genialna teoria.

W razie jakby kto chcia odpowiedzie "nie gadaj g逝pot", najpierw zapraszam na moj stron samochodow :-)
www.vmpcrypt.pl/a_auto.php

I masz 100% pewnosc ze nic cie nie zaskoczy? Gratuluje wiary w siebie.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-05 15:11:52
Autor: Bartosz Zoltak
Ma造 po郵izg.
Aha, jak ktorys z mistrzuni闚 WuRCa wypadnie z zakretu, znaczy to ze nigdy wczesniej nie zaznal poslizgu . Genialna teoria.

A to Twoja teoria?

I masz 100% pewnosc ze nic cie nie zaskoczy?

Gdzie tak przeczyta貫?

Data: 2010-02-05 20:23:27
Autor: DoQ
Ma造 po郵izg.
Bartosz Zoltak pisze:
Aha, jak ktorys z mistrzuni闚 WuRCa wypadnie z zakretu, znaczy to ze nigdy wczesniej nie zaznal poslizgu . Genialna teoria.
A to Twoja teoria?

Analogia do Twojej.

I masz 100% pewnosc ze nic cie nie zaskoczy?
Gdzie tak przeczyta貫?

W Twojej wypowiedzi.

Data: 2010-02-05 20:42:27
Autor: Bartosz Zoltak
Ma造 po郵izg.
A to Twoja teoria?

Analogia do Twojej.

I masz 100% pewnosc ze nic cie nie zaskoczy?
Gdzie tak przeczyta貫?

W Twojej wypowiedzi.

Chyba jestem za ma這 inteligentny, bo nie widz, gdzie w mojej wypowiedzi mo積a si doszuka tych dw鏂h rzeczy, kt鏎ych Ty si doszuka貫. Jako osoba nie dor闚nuj帷a Ci inteligencj pokornie wycofuj si z tej wymiany zda.

Data: 2010-02-05 20:52:55
Autor: DoQ
Ma造 po郵izg.
Bartosz Zoltak pisze:

Chyba jestem za ma這 inteligentny, bo nie widz, gdzie w mojej wypowiedzi mo積a si doszuka tych dw鏂h rzeczy, kt鏎ych Ty si doszuka貫. Jako osoba nie dor闚nuj帷a Ci inteligencj pokornie wycofuj si z tej wymiany zda.

Przeciez sam napisales ze sie wym康rzasz, chyba faktycznie jestes inteligentny inaczej.

Data: 2010-02-05 07:51:07
Autor: MarcinJM
Ma造 po郵izg.
Bartosz Zoltak pisze:
[...]

Akurat kontrowanie na bardzo sliskim jest chyba najtrudniejszym manewrem i nawet sportowcom zdarza sie popelnic blad.
Problem jest w tym, ze auto praktycznie nie reaguje na kontre, wiec kierowca podswiadomie ja poglebia. Wystarczy wtedy zlapac nieco przyczepnosci i mamy zwiedzanie pobocza.

Mi trenowanie poslizgow na bardzo sliskim blotku zajelo ok. pol roku. Zasada jest prosta: kola w kierunku jazdy i czekac, zadnych gwaltownych ruchow. A bywalo tak, ze tyl sejacza na prostej probowal wyprzedzic przod. No i oczywiscie przestalem sie emocjonowac takim stanem rzeczy wiedzac, ze predzej czy pozniej auto samo sie ustawi prosto.

MarcinJM

Data: 2010-02-05 09:57:34
Autor: J.F.
Ma造 polizg.
On Fri, 05 Feb 2010 07:51:07 +0100,  MarcinJM wrote:
Bartosz Zoltak pisze:
[...]

Kapelusznik po prostu :-)

www.vmpcrypt.pl/a_auto.php

[...]

Nie zawsze sie ustawi. Imo dosc istotne jest jeszcze prostowanie kierownicy odpowiednio
wczesnie - jak auto jest jeszcze sporo odchylone ale juz zaczyna
wracac. Bardzo latwo po poslizgu w jedna strone przejsc w druga, znow
w pierwsza - i za kazdym razem coraz glebiej. Trzeba korzystac z okazji jak jest snieg i cwiczyc - przed komputerem
sie tego nie opanuje, ani przed ksiazka.

Mnie jeszcze w scierce [RWD] pomagalo wcisniecie sprzegla od poczatku.
Jakos tak poslizg udawalo sie opanowac szybciej i z wiekszym
prawdopodobienstwem niz przy kombinowaniu z gazem.  Aczkolwiek niektore zakrety sliskie czy slalomy trzeba pokonywac na
biegu - fajnie sie kontroluje czy tyl ma sie slizgac czy przod.

J.

Data: 2010-02-05 15:08:53
Autor: Bartosz Zoltak
Ma造 po?lizg.
A ju my郵a貫m, 瞠 nikt na grupie nie zna odpowiedzi na to proste pytanie. Ech, takich rzeczy powinni uczy na kursie prawa jazdy. Zgaduj, 瞠 bardzo wiele wypadk闚 jest spowodowanych brakiem tej w豉郾ie podstawowej, ale do嗆 nieintuicyjnej, umiej皻no軼i.

By貫m kiedy w Austrii na profesjonalnym szkoleniu kierowc闚 i na p造cie po郵izgowej, gdzie ten element 獞iczyli鄉y, wzi皻y zosta na pr鏏 PROFESJONALNY kierowca autobusu, kt鏎y nas do tej Austrii zawi霩. I jak ma貫 dziecko pope軟i ten sam podstawowy b陰d, nie umia auta wyprowadzi z po郵izgu, a zamiast tego majtn窸o go w drug strone. Smutne, 瞠 jemu zawierzyli鄉y nasze 篡cie podczas podr騜y.... I zatrwa瘸j帷e, 瞠 tak ma這 ludzi ma t prost umiej皻no嗆:

Imo dosc istotne jest jeszcze prostowanie kierownicy odpowiednio
wczesnie

Ciesz si, 瞠 kto to napisa. Dok豉dnie o to chodzi.

Nie ma za mocnej kontry. Jest tylko ZA P茯NE ODBICIE KONTRY. Kontr trzeba stopniowo odbija (prostowa ko豉) jak auto jest jeszcze MAKSYMALNIE wychylone na bok (a wi璚 kiedy ju nie pog喚bia wychylenia i zaczyna powoli prostowa si). I prostowa ko豉 dalej, r闚nocze郾ie z prostowaniem si auta.

Jest to do嗆 NIEINTUICYJNE, bo w panice cz這wiek ma odruch, 瞠 jak auto jest wychylone, to si kontruje na maksa i TRZYMA t kontr.

Tu pomaga prosty eksperyment, kt鏎y nawet w my郵i po積a przeprowadzi. Je郵i tak zaciekle konktrujemy, ale kontry nie odbijamy, a auto wr鏂i這 ju na sw鎩 tor jazdy, to popatrzmy, co si dzieje: auto jest skierowane na wprost, a ko豉.... s skr璚one! Wi璚 auto pos逝sznie robi to, co mu ka瞠my i odbija w drug stron ze zdwojon si陰.

Tak瞠 najwa積iejsze przy po郵izgu nadsterownym to w por odbi kontr.

Albo inaczej m闚i帷 - ko豉 trzeba ustawia tak, zeby zawsze by造 skierowane W ZAMIERZONYM KIERUNKU JAZDY (zar闚no podczas kontrowania, jak i odbijania kontry).

No i je郵i mamy przedni nap璠 - to gaz. Gaz mocno pomaga wyci庵n望 przednie ko豉 z takiego nadsterownego po郵izgu. W autach z nap璠em na ty jest to ju bardziej skomplikowane.

Trzeba korzystac z okazji jak jest snieg i cwiczyc

Dok豉dnie, wybra si noc na parking pod hipermarketem czy gdzie i na 郾iegu idealnie mo積a to po獞iczy.

Jedziemy, robimy specjalnie po郵izg, nawet na r璚znym i pr鏏ujemy skontrowa, a potem odbi kontr tak, 瞠by auto wr鏂i這 na sw鎩 tor, ale NIE OBIΜ W DRUG STRON. Jak nie odbija, to znaczy, 瞠 dobrze to robimy.

Zach璚am wszystkich POKORNYCH do prze獞iczenia sobie tego. Tych, kt鏎zy uwa瘸j si za 鈍ietnych kierowc闚, bo umiej wcisn望 gaz i jecha 100 km/h na prostej po mie軼ie - nie - im i tak nic nie pomo瞠 :-)

pozdrawiam,
Bartek

Data: 2010-02-05 15:17:40
Autor: Bydl
Ma造 po?lizg.
Jedna ma豉 uwaga

Bartosz Zoltak wrote:
> wzi皻y zosta na pr鏏
> PROFESJONALNY kierowca autobusu

Mia貫 na my郵i cz這wieka wykonuj帷ego zaw鏚 kierowcy autobusu.
Bo gdyby to by profesjonalista, to nie poleg豚y podczas testu.

--
Bydl

Data: 2010-02-05 17:06:03
Autor: Mikolaj Rydzewski
Ma造 po?lizg.
Bartosz Zoltak wrote:
No i je郵i mamy przedni nap璠 - to gaz. Gaz mocno pomaga wyci庵n望 przednie ko豉 z takiego nadsterownego po郵izgu.

Tzn. gaz czy brak gazu?

Data: 2010-02-05 19:26:16
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Ma造 po?lizg.
Dnia 05.02.2010 Mikolaj Rydzewski <miki@ceti.pl> napisa/a:
Bartosz Zoltak wrote:
No i je郵i mamy przedni nap璠 - to gaz. Gaz mocno pomaga wyci庵n望 przednie ko豉 z takiego nadsterownego po郵izgu.

Tzn. gaz czy brak gazu?

Gaz - w FWD wypada doda熝ak chcesz ustabilizowa ty auta. Tylko ma to
niewiele wsp鏊nego z wyci庵aniem, chodzi o doci您enie tylu i zwiekszenie
przyczepnosci kol tylnych. --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2010-02-05 20:50:49
Autor: Bartosz Zoltak
Ma造 po?lizg.
Tzn. gaz czy brak gazu?

Gaz - w FWD wypada doda熝ak chcesz ustabilizowa ty auta. Tylko ma to
niewiele wsp鏊nego z wyci庵aniem, chodzi o doci您enie tylu i zwiekszenie
przyczepnosci kol tylnych.

Przy nap璠zie na przednie ko豉 - gaz! Przy nap璠zie na ty - raczej wcisn捷 sprz璕這, ale tu nie mam du瞠go do鈍iadczenia. R璚zy mog za to, co m闚i z autem przednionap璠owym tylko.

Wg mnie jednak zdecydowanie chodzi o wyci庵anie auta przednimi ko豉mi przez dodawanie gazu, a nie o doci捫enie ty逝.

Wyobra sobie taki eksperyment. Po堯z sw鎩 telefon kom鏎kowy na stole pod k徠em 45 stopni do kraw璠zi sto逝 (to auto w po郵izgu). Nast瘼nie poci庵nij telefon sznurkiem doczepionym do jego ko鎍a lub np. przyciskaj帷 jeden jego koniec jednym palcem. Przeci庵nij telefon wzd逝 kraw璠zi sto逝. Telefon si wyprostuje. U這篡 si wzd逝 kraw璠zi sto逝 (to auto wyprowadzone z po郵izgu). Na tej samej zasadzie dzia豉 wyci庵anie auta przednionap璠owego gazem z po郵izgu nadsterownego.

Bartek

Data: 2010-02-05 21:52:20
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Ma造 po?lizg.
Dnia 05.02.2010 Bartosz Zoltak <bzoltakNOSPAM@wp.pl> napisa/a:
Tzn. gaz czy brak gazu?

[...]

Chyba jestem mocno niekumaty bo ten przyk豉d nic mi nie pokazuje.
Rozr騜niam za to tarcie toczne od ciernego oraz telefony kom鏎kowe od
samochod闚 :-> --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2010-02-06 08:04:26
Autor: MarcinJM
Ma造 po?lizg.
Bartosz Zoltak pisze:
[...]

Wyobraz sobie, ze tzw. "wyciaganie przednimi kolami" to mit.

Skoro ktos opowiada, ze "wyciagnal sie kolami" to znaczy, ze przejechalby dane miejsce bez dodatkowej interwencji.
Natomiast manipulowanie rozkladem mas jest faktem. Autentycznym.

MarcinJM

Data: 2010-02-06 13:46:29
Autor: Tomasz Pyra
Ma造 po?lizg.
MarcinJM pisze:
Bartosz Zoltak pisze:
[...]

No ale przeciwie雟two "wyci庵ania si gazem" jest puszczenie gazu, kt鏎e w mo瞠 u豉twi wyprzedzeniem ty貫m przodu.

Inna sprawa, 瞠 teorie o gazowaniu czy niehamowaniu w po郵izgu ko鎍z si wtedy jak samoch鏚 faktycznie wpadnie w nieplanowany po郵izg.

Bo zazwyczaj dzieje si to na zakr璚ie, a jak samoch鏚 wpad w po郵izg (oboj皻nie jaki) to znaczy 瞠 jedzie za szybko do tej przyczepno軼i kt鏎 ma i pewnie nawet najbardziej optymalna trajektoria przejazdu przez zakr皻 z tak pr璠ko軼i sko鎍zy si gdzie poza drog.
Czyli jedyna droga ratowania to hamowanie - 瞠by straci chocia troch pr璠ko軼i do takiej, przy kt鏎ej mo積a ju powalczy o utrzymanie si w zakr璚ie.

Co innego sportowe pokonywanie zakr皻闚 gdzie samoch鏚 stawia si bokiem jeszcze przed zakr皻em, tak 瞠by ca造 zakr皻 przejecha najlepiej na prostych ko豉ch i wtedy faktycznie mo積a korygowa tor gazem, nawet w FWD.

Skoro ktos opowiada, ze "wyciagnal sie kolami" to znaczy, ze przejechalby dane miejsce bez dodatkowej interwencji.

Zgadzam si - to by po prostu lekki u郵izg przy kt鏎ym wystarczy豉 minimalna korekta gazem.

Data: 2010-02-06 14:22:20
Autor: MarcinJM
Ma造 po?lizg.
Tomasz Pyra pisze:
MarcinJM pisze:
Bartosz Zoltak pisze:
[...]

Z tym, ze puszczenie gazu w FWD daje efekt podobny do uzycia lewej na hamplu: przy odpowiednio niskim biegu i wysokich obrotach gwaltownie dociaza przod, a odciaza tyl i w trudnych warunkach to wystarcza do wprowadzenia tylu w poslizg. Minus taki, ze na ulamek sekundy traci sie moc.
A dodanie gazu odciaza i tak bedacy w poslizu przod. Wiec raczej nie sa to przeciwstawne dzialania.

Inna sprawa, 瞠 teorie o gazowaniu czy niehamowaniu w po郵izgu ko鎍z si wtedy jak samoch鏚 faktycznie wpadnie w nieplanowany po郵izg.

Jak przestrzelisz zbyt mocno zakret to NIC nie pomoze, mozesz hamowac, mozesz nie hamowac, mozesz dlubac w nosie. Zmieni sie tylko miejsce ladowania :)

[...]

Pod warunkiem, ze masz ta odrobine miejsca pozwalajaca zhamowac na wyprostowanych kolach. Jesli jestes w stanie hamowac na zakrecie to znaczy, ze sobie spokojnie przez niego przejedziesz. Chyba, ze jest zaciesniajacy, to wtedy oczywiscie trzeba walczyc o kilka km/h mniej za wszelka cene. Dohamowywanie w luku "na limicie" to zaden pomysl.
http://www.youtube.com/watch?v=oJ5tIhXPg14
A tu byla wylacznie redukcja z 3 > 2 i po niej zbyt male obroty silnika.
Takie sa skutki :)

PS. Sejacz ukonczony. Z przodu kolce, a tylu zimowki i trenuje opanowywanie uciekajacej dupci :)

MarcinJM

Data: 2010-02-06 15:57:26
Autor: Tomasz Pyra
Ma造 po?lizg.
MarcinJM pisze:

[...]

Jak si wejdzie 100 w zakr皻 w kt鏎y trzeba by這 wej嗆 50 to wiadomo 瞠 nic nie pomo瞠, ale jak si tylko troch przesadzi, to jednak hamowanie daje rad. To 瞠 si w zakr璚ie nie zmieszcz to wida ju od pocz徠ku zakr皻u, wtedy noga (najlepiej lewa) na chwil na hamulec, nawet kawa貫k na czterech zablokowanych ko豉ch i pr璠ko嗆 jest ju na tyle ma豉 瞠 daje si na pozosta貫j cz窷ci drogi zakr皻 wyrobi.
Tyle 瞠 oczywi軼ie czasu sporo w plecy, bo pr璠ko嗆 na wyj軼iu b璠zie du穎 ni窺za ni by mog豉 by.

[...]

A bo to jeszcze ca豉 "magia" samochodu kt鏎y ma 2x ci篹szy prz鏚 ni ty - inna charakterystyka pracy tylnego i przednie zawieszenia. Samoch鏚 jak nie trzeba to jest zdecydowanie podsterowny, natomiast jak mu ty poskacze na nier闚no軼iach to ty lata na boki.
Dlatego na szutrach cento chodzi bokami i to tak 瞠 nigdy nie wiadomo kiedy mu odbije.

PS. Sejacz ukonczony. Z przodu kolce, a tylu zimowki i trenuje opanowywanie uciekajacej dupci :)

Ja kupi貫m spr篹yny od Seja 1100 i jutro to zamontuje.
Jeszcze alternator musi mi poczta przynie嗆 i te b璠 mia gotowy.

W ostatni weekend 獞iczy貫m tak:
http://picasaweb.google.pl/lukas.gdansk/SRTWCII?feat=directlink#5433228381200873186
a sko鎍zy這 si tak:
http://picasaweb.google.pl/lukas.gdansk/SRTWCII?feat=directlink#5433228396012572834
http://picasaweb.google.pl/lukas.gdansk/SRTWCII?feat=directlink#5433228412561784866

Wszed貫m w zakr皻 jakie 3x za szybko ;)

Data: 2010-02-06 19:14:11
Autor: Krzysiek Kielczewski
May po?lizg.
On 2010-02-06, MarcinJM <marcin@inetia.pl> wrote:

Jak przestrzelisz zbyt mocno zakret to NIC nie pomoze, mozesz hamowac, mozesz nie hamowac, mozesz dlubac w nosie. Zmieni sie tylko miejsce ladowania :)

Czasem zmiana miejsca oznacza, 瞠 zamiast na cmentarz trafiasz do
blacharza...

Pzdr,
Krzysiek Kie販zewski

Data: 2010-02-06 19:29:09
Autor: MarcinJM
Ma造 po?lizg.
Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-02-06, MarcinJM <marcin@inetia.pl> wrote:

[...]

....lub odwrotnie :)

MarcinJM

Data: 2010-02-06 14:34:53
Autor: J.F.
Ma造 po?lizg.
On Sat, 06 Feb 2010 13:46:29 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
MarcinJM pisze:
Wyobraz sobie, ze tzw. "wyciaganie przednimi kolami" to mit.

Z tym ze tak nie do konca ..

[...]

jakis tydzien temu kontrolowalem jednak gazem normalnie na ulicy. Predkosc byla niewielka, na drodze snieg z lodzikiem, i czuc jednak
bylo ze w zaleznosci od gazu przod lub tyl chce wypasc. Inna sprawa ze takie warunki to sie trafiaja raz na pare lat ..

J.

Data: 2010-02-06 15:05:48
Autor: MarcinJM
Ma造 po?lizg.
J.F. pisze:
jakis tydzien temu kontrolowalem jednak gazem normalnie na ulicy. Predkosc byla niewielka, na drodze snieg z lodzikiem, i czuc jednak
bylo ze w zaleznosci od gazu przod lub tyl chce wypasc.

Bo jabys trzymal gaz neutralnie to i auto szloby neutralnie (na swoje mozliwosci). Skoro wahlowales rozkladem mas to czego sie spodziewales?
W wiekszosci FWD wystarczy trzymac auto w zakrecie na lekko ciagnacych kolach i charakterystyka staje zblizona do neutralnej, a co najwazniejsze jest stala.

MarcinJM

Data: 2010-02-06 15:12:01
Autor: J.F.
Ma造 po?lizg.
On Sat, 06 Feb 2010 15:05:48 +0100,  MarcinJM wrote:
J.F. pisze:
[...]

No ale skoro nie mam w pedale zatrzasku na pozycji neutralnej, to
jakos musialem trafic.

W wiekszosci FWD wystarczy trzymac auto w zakrecie na lekko ciagnacych kolach i charakterystyka staje zblizona do neutralnej, a co najwazniejsze jest stala.

Na asfalcie taka sie wydaje, a na lodziku kazda odchylka okazuje sie
miec znaczenie ..

J.

Data: 2010-02-06 15:31:33
Autor: MarcinJM
Ma造 po?lizg.
J.F. pisze:
[...]

Neutralna = trzymac gaz w pozycji jaka mial przy wjezdzie w zakret. To nie jest trudne.

[...]

Owszem, dlatego wahlowanie rozkladem mas na lodziku wydaje sie wysoce pozbawione sensu. Na bardzo sliskim podstawowa staje sie zasada jechania "na okraglo", bardzo plynnie bez zbednych ruchow czy to kierownica, czy to peda.... eee... przepraszam: gejami ;)
Czysty asfalt wybacza znacznie wiecej. Ba, nawet szuter znosi znacznie wieksze bledy.

MarcinJM

Data: 2010-02-06 15:45:20
Autor: J.F.
Ma?y po?lizg.
On Sat, 06 Feb 2010 15:31:33 +0100,  MarcinJM wrote:
J.F. pisze:
[...]

Przed zakretem to ja stalem bo przepuszczalem samochody z naprzeciwka.

Moglem tez hamowac, bo wydawalo mi sie ze za szybko jechalem, mogl byc
moj pas swiezo odsniezony ..

[...]

No i tak bylo - jazda prawie na okraglo. Ale trzeba bylo trafic.

J.

Data: 2010-02-06 14:54:39
Autor: Adam P豉szczyca
Ma造 po?lizg.
Dnia Fri, 5 Feb 2010 20:50:49 +0100, Bartosz Zoltak napisa(a):

Przy nap璠zie na przednie ko豉 - gaz! Przy nap璠zie na ty - raczej wcisn捷 sprz璕這, ale tu nie mam du瞠go do鈍iadczenia. R璚zy mog za to, co m闚i z autem przednionap璠owym tylko.

Przy RWD albo sprz璕這, albo lekko uj望 gazu. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P豉szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Krak闚 (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywo造wanie slajd闚 http://trzypion.pl/

Data: 2010-02-05 19:59:24
Autor: Rafa Grzelak
Ma造 po?lizg.
Mikolaj Rydzewski wrote:

Bartosz Zoltak wrote:
> No i je郵i mamy przedni nap璠 - to gaz. Gaz mocno pomaga wyci庵n望
> przednie  ko豉 z takiego nadsterownego po郵izgu.

Tzn. gaz czy brak gazu?

Gaz.

Brak gazu to przy podsterownym - odpuszczasz i czekasz az przod zlapie
przyczepnosc.

--
Pozdrawiam, Rafa.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2010-02-05 22:00:03
Autor: J.F.
Ma造 po?lizg.
On Fri, 5 Feb 2010 15:08:53 +0100,  Bartosz Zoltak wrote:
[...]

Coz chcesz - nigdzie w programie szkolenia nie ma tego, nawet dla
zawodowych kierowcow. Moze i slusznie - on ma zwolnic wczesniej na tyle zeby nie wpasc w
poslizg :-)

Aczkolwiek jak widac w takiej Austri szkola. W Niemczech tez. Ale chyba nie wszystkich.

I zatrwa瘸j帷e, 瞠 tak ma這 ludzi ma t prost umiej皻no嗆:

IMO to ona wcale nie jest prosta.

[...]

Ale nawet jak sie to wie, to i tak sie czlowiekowi wydaje ze jeszcze
auto obrocone jest za bardzo zeby zaczac prostowac. A za chwile jest
za pozno :-)

No i je郵i mamy przedni nap璠 - to gaz. Gaz mocno pomaga wyci庵n望 przednie ko豉 z takiego nadsterownego po郵izgu.

IMO nie zawsze. Czasem nie pomaga wcale.

J.

Data: 2010-02-05 17:36:34
Autor: V-Tec
May po嚙締izg.
J.F. pisze:
[..]
[...]

IMO jeszcze wczeniej, jak jest ju髒 punkt "przegicia" to ju髒 trzeba odkrca, inaczej nie zd髒ymy. I nie mo髒na zakada zbyt mocnej kontry. Generalnie zasada m籀wi, 髒e przednie koa powinny by r籀wnolege z zamierzonym kierunkiem jazdy. atwo napisa, trudno wykona. IMO trzeba bardzo du髒o wiczy (i nie na placu zasypanym niegiem - reakcje s zbyt wolne), aby to dobrze umie.
Swego czasu by tu prezentowany polizg audi (a3?) na autostradzie. Nie wiem, czy ESP pomaga czy nie, ale chciabym przy 160km/h czy ile on tam jecha wyprowadzi auto z polizgu nadsterownego.

--
pozdrawiam,
W.

Data: 2010-02-05 19:27:09
Autor: J.F.
Ma造 po?lizg.
On Fri, 05 Feb 2010 17:36:34 +0100,  V-Tec wrote:
J.F. pisze:
[..]
Imo dosc istotne jest jeszcze prostowanie kierownicy odpowiednio
wczesnie - jak auto jest jeszcze sporo odchylone ale juz zaczyna
wracac.
IMO jeszcze wcze郾iej, jak jest ju punkt "przegi璚ia" to ju trzeba odkr璚a, inaczej nie zd捫ymy. I nie mo積a zak豉da zbyt mocnej kontry. Generalnie zasada m闚i, 瞠 przednie ko豉 powinny by r闚noleg貫 z zamierzonym kierunkiem jazdy. ζtwo napisa, trudno wykona. IMO trzeba

Otoz to.

bardzo du穎 獞iczy (i nie na placu zasypanym 郾iegiem - reakcje s zbyt wolne), aby to dobrze umie.
Swego czasu by tu prezentowany po郵izg audi (a3?) na autostradzie. Nie wiem, czy ESP pomaga czy nie, ale chcia豚ym przy 160km/h czy ile on tam jecha wyprowadzi auto z po郵izgu nadsterownego.

Jego tam pare razy wahnelo, i to raczej wygladalo jak wiecej szczescia
niz umiejetnosci.

J.

Data: 2010-02-05 20:27:37
Autor: Bartosz Zoltak
Ma造 po?lizg.
Generalnie zasada m闚i, 瞠 przednie ko豉 powinny by r闚noleg貫 z zamierzonym kierunkiem jazdy. ζtwo napisa, trudno wykona. IMO trzeba bardzo du穎 獞iczy (i nie na placu zasypanym 郾iegiem - reakcje s zbyt wolne), aby to dobrze umie.

S逝szna uwaga. Na za郾ie穎nym placu mo積a 豉two wyczu, o co chodzi, nauczy si podstaw.

Ale prawda, ze jak si po郵izg nadsterowny zdarza na suchym asfalcie, to wszyskto odbywa si wprawdzie wg tego samego schematu, ale za to jak w przyspieszonym filmie (w por闚naniu z treningiem na 郾iegu) i to przyspieszonym tak z 5 czy 10 krotnie :-) Autem rzuca jak szalone.

Dobrze wida to - jak szybko to si dzieje - np. na jednym moim filmiku:
www.vmpcrypt.pl/a_auto.php
filmik "Freestyle" mi璠zy 10 a 15 sekund filmu....

Kilka razy zdarzy這 mi si odruchowo pu軼i kierownic przy mocnym po郵izgu nadsterownym na suchym asfalcie - pu軼i w momencie, w kt鏎ym auto ju by這 maksymalnie wychylone i kiedy powinno si ju odbija kontr. Kierownica szybko sama si prostowa豉 (jak przy wychodzeniu z zakr皻u) i cz瘰to wtedy udawa這 mi si idealnie wyprowadzi auto z po郵izgu. Przy czym chwil po puszczeniu kierownicy znowu j 豉pa貫m. Ale tego ju dobrze nie umiem teoretycznie wyt逝maczy - kiedy kierownic pu軼i i kiedy znowu z豉pa. Instynktownie to robi貫m. Nie wiem, czy tak jest poprawnie (z puszczeniem kierownicy na suchym asfalcie), ale mi si par razy sprawdzi這.

Przy czym nie polecam nikomu pr鏏owa pierwszyt raz na drodze!!! :-) Popr鏏owa trzeba na jakich zamkni皻ych placach, gdzie utrata kontroli nad wiruj帷ym autem nie sprawi zagro瞠nia.

Teoria teori, ale najwa積iejsze to po德iczy, bez 獞iczenia teoria na niewiele si zda.

Ale jak si cz這wiek nauczy takich rzeczy, to potem jazda sprawia wi璚ej przyjemno軼i :-) Nawet jak si jedzie tak samo jak kiedy, ostro積ie, to ma si poczucie, 瞠 jest si ubezpieczonym, 瞠 w razie czego, w razie niespodziewanego po郵izgu, mamy wytrenowane, co robi. I jad帷 zwyczajnie na co dzie mamy wtedy mniej stresu i wi璚ej przyjemno軼i :-)

pozdrawiam
Bartek

Data: 2010-02-05 22:32:43
Autor: Tomasz Pyra
May po嚙締izg.
V-Tec pisze:
J.F. pisze:
[..]
[...]

Tak og籀lnie lepiej zrobi kontr du髒o za sabo ni髒 minimalnie za mocno.

Je髒eli kierowca bdzie kontrowa za lekko, to nawet jak go rzuci kilka razy, to ka髒da kolejna oscylacja bdzie mniejsza od poprzedniej.
A jedna kontra zbyt gboka i ty si zabiera za wyprzedzanie przodu.

Generalnie zasada m籀wi, 髒e przednie koa powinny by r籀wnolege z zamierzonym kierunkiem jazdy.

No plus jeszcze trzeba troch ten prz籀d nadrzuci 髒eby ty przesta lata z prawej w lew.

Swego czasu by tu prezentowany polizg audi (a3?) na autostradzie. Nie wiem, czy ESP pomaga czy nie, ale chciabym przy 160km/h czy ile on tam jecha wyprowadzi auto z polizgu nadsterownego.

Trzeba si byo kiedy wybra do Borska :) Tam si daje rozpdzi do takich prdkoci i mo髒na si polizga.
Chocia髒 niestety Borsk od tego sezonu ju髒 wycigowo nieczynny.

Data: 2010-02-05 22:25:22
Autor: Tomasz Pyra
Ma造 po郵izg.
Bartosz Zoltak pisze:

Najprawdopodobniej nie chodzi dok豉dnie o to, 瞠 kontra by豉 za mocna, ale o inny element wykonywania kontry... W豉郾ie taki tajemniczy, o kt鏎ym wielu zapomina, niestety.

Ten tajemniczy element to IMO sp騧niona reakcja samochodu.

"Leczenie objawowe" polegaj帷e po prostu na kontrowaniu tak g喚boko jak uciek ty i tak d逝go a ty nie zacznie wraca na miejsce za przodem powoduje narastaj帷e oscylacje, kt鏎e pr璠zej czy p騧niej sko鎍z si utrat panowania nad samochodem.

S康z 瞠 瘸dne s這wo pisane nic tu nie pomo瞠 - t umiej皻no嗆 mo積a naby po prostu to 獞icz帷 tak d逝go a wejdzie w krew i ca造 ruch zakoduje si w r瘯ach i nogach tak, 瞠 nie b璠zie wymaga my郵enia.

Skontrowa trzeba po prostu mniej ni si wydaje i na kr鏂ej ni by si mia這 ochot. Nawet je瞠li ty przeleci znowu na drug stron, zrobi to ju mniej ni poprzednio.

Data: 2010-02-05 00:12:18
Autor: Adam Wysocki
Ma造 po郵izg.
jerzu <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote:

Zdj璚ia s ju po postawieniu auta na ko豉

Z ciekawo軼i - jak postawi貫?

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

Data: 2010-02-05 21:43:43
Autor: jerzu
Ma造 po郵izg.
On Fri, 5 Feb 2010 00:12:18 +0000 (UTC),
gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid (Adam Wysocki) wrote:

Z ciekawo軼i - jak postawi貫?

We czterech. Posz這 豉two, by pusty.

Data: 2010-02-03 21:11:12
Autor: Lewis
Ma造 po郵izg.
U篡tkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo軼i news:rckjm5p7t06tjj8ss4ggme40h4d5i8d91d4ax.com...
[...]

Mia貫m podobn sytuacj kilka dni wstecz, jechali鄉y z kolega, wyjechali鄉y z parkingu i po jakich 2km wywin瘭i鄉y kilka piruet闚, na szcz窷cie zostali鄉y na drodze, okaza這 sie ze spali豉 sie kontrolka od r璚znego kt鏎ego nie odpi瘭i鄉y i nie sygnalizowala jego w豉czenia. Dop鏦i droga nie by豉 郵iska nie bylo problemu...

Lewis
Hornet PC 41 na sprzeda
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-02-04 17:04:04
Autor: Tomek
Ma造 po郵izg.
U篡tkownik "Lewis" napisa
okaza這 sie ze spali豉 sie kontrolka od r璚znego kt鏎ego nie odpi瘭i鄉y i nie sygnalizowala jego w豉czenia.
to w A6 nie ma powiadamiania o r璚zniku? u mnie w polo 6N2 jak jest zaci庵ni皻y r璚zny to piszczy po kilku sekundach od ruszenia

Data: 2010-02-04 18:01:16
Autor: Lewis
Ma造 po郵izg.
U篡tkownik "Tomek" <WYWAL.TOqazzyTO.TEZ@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo軼i news:hker6d$b6a$1news.onet.pl...
U篡tkownik "Lewis" napisa
[...]

Jechali鄉y T4...

Lewis
Hornet PC 41 na sprzeda
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-02-03 22:44:03
Autor: Ludvigus
Ma造 po郵izg.
Some day 2010-02-03 20:42, some human being called *jerzu* claimed...
[...]

U mnie pierwsza kolizja drogowa mia豉 miejsce w zesz造m roku... po przejechaniu oko這 150 tys. km i 9 latach posiadania PJ kategorii B. Je盥輳 pewnie, spokojnie w zabudowanym, jestem zr闚nowa穎ny za k馧kiem i s康zi貫m 瞠 w ka盥ej sytuacji drogowej zareaguj wystarczaj帷o szybko, by unikn望 uszkodze auta... i trwa貫m w tym prze鈍iadczeniu do niedawna. Teraz wyznaj zasad kumpla z pracy, 瞠 na ka盥ego przyjdzie pora - pr璠zej lub p騧niej, ale przyjdzie.

Pozdrawiam ,
--
|____ UDVIGUS greetz you!   me_gg: 783307   me_mail: ludvigus AT op DOT pl

Data: 2010-02-03 23:04:37
Autor: bratPit
Ma造 po郵izg.

Po przejchaniu blisko 500 tys. km bez 瘸dnej kolizji przyszed czas i
na mnie:

U mnie pierwsza kolizja drogowa mia豉 miejsce w zesz造m roku...

heh, to tak jak ja zastanawia貫m si jak u licha mo積a w korku w kogo wjecha... a sam tego nie zrobi貫m :/
篡cie uczy pokory,
brat

Data: 2010-02-04 01:09:31
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Ma造 po郵izg.
W dniu 2010-02-03 22:44, Ludvigus pisze:
[...]

Przejecha貫m troch wi璚ej i jedyne co to mam 100% pewno嗆, 瞠 jeszcze mnie sytuacja na drodze zaskoczy.
Mam nadziej, 瞠 zdo豉m w豉軼iwie zareagowa, ale jestem pewien, 瞠 to tylko naiwne my郵enie...

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-02-04 01:29:08
Autor: J.F.
Ma造 polizg.
On Wed, 03 Feb 2010 22:44:03 +0100,  Ludvigus wrote:
[...]

Mnie wystarczylo przesiasc sie na sierre. RWD rzadzi .. autem, nie
kierowca :-)

J.

Data: 2010-02-03 16:51:25
Autor: pmolski
Ma造 po lizg.
On 4 Lut, 01:29, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

Mnie wystarczylo przesiasc sie na sierre. RWD rzadzi .. autem, nie
kierowca :-)

Napisz cos wiecej? Ja przesiadlem sie na chwile w busa T3 z RWD i
lekkim tylem. Jezdze co prawda tylko po Wawie, ale za zakrety biore
bokami ;) Predkosc +-60 km w miescie, na prostych bez swiatel +-90.
pozdr
Piotr

Data: 2010-02-04 15:30:04
Autor: Mihaj
May po lizg.

U髒ytkownik <pmolski@ant.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:4fd61f89-31b4-4fbe-8ea3-a25d16fcc9c3@f12g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

VW T3 to specyficzny typ auta dostawczego: w miar r籀wno rozo髒ona masa prz籀d/ty, ale te髒 bardzo du髒a bezwadno, sztywne zawieszenie, szeroki rozstaw k籀 ale wysokie nadwozie. Ja miaem 1.6TD, wic nie cierpia na nadmiar mocy i bardzo adnie, tzn przewidywalnie i dawa si kontrolowa na liskim. Problemy byy podczas jakichkolwiek manewr籀w na nier籀wnej i liskiej drodze - zerowy wykrzy髒 osi powodowa natychmiastowe polizgi napdzanych k籀 (z zimowymi oponami)
Mam teraz FWD (na oponach caorocznych) i zimowo je驕dzi mi si niepor籀wnywalnie lepiej.

MP

PS. T3 Syncro - to byoby co na zim...

Data: 2010-02-04 01:49:43
Autor: Przemek
Ma造 po lizg.
On 4 Lut, 01:29, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

Mnie wystarczylo przesiasc sie na sierre. RWD rzadzi .. autem, nie
kierowca :-)

Eee, dramatyzujesz ;). O ile do miasta wola豚ym FWD, bo 豉twiej si
wyje盥瘸 z parking闚 w tak pogod, to w trasie bardzo przyjemnie si
jedzie z RWD. Mia貫m kilka sytuacji przy wyprzedzaniu, kiedy tylne
ko豉 z豉pa造 l鏚, ale wystarczy這 delikatnie uj望 nog z gazu i auto
grzecznie jecha這 prosto...

pozdr
Przemek

Data: 2010-02-04 09:15:38
Autor: glang
Ma造 po郵izg.
Po przejchaniu blisko 500 tys. km bez 瘸dnej kolizji przyszed czas i
na mnie:
http://www.facebook.com/album.php?aid=10599&id=100000499941518&l=e5c09498fc

ja na szcze軼ie wczoraj chyba wykorzysta貫m limit Anio豉 Str騜a
trasa Zamo軼 - Szczebrzeszyn spokojna jazda ok 40-50 km/h 郵isko jak cholera. wyprzeda mnie go嗆 land roverem. jedzie z ze 3 km i hebel a 200 metr闚 dalej skr璚a na skrzy鄴waniu. ja hamulec no i piruet. Ducato na pusto tak samo lekkie. Z naprzeciwka fiat Uno. matko nie wiem jak to sie sta這 瞠 si omin瘭ismy. on w zaspie na poboczu po mojej stronie ja w zaspie po jego stronie. nikomu nic si nie sta這 na szcze軼ie.
uwa瘸jcie na siebie!!
pzdr
GL

Data: 2010-02-04 11:50:36
Autor: Dman-666
Ma造 po郵izg.
Patrze a tu w szybce robal taki:
news:rckjm5p7t06tjj8ss4ggme40h4d5i8d91d4ax.com ! Pewnie kiero jakis,
ten jerzu . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy:
[...]

<OT>
A ja chcialem Ci pogratulowac fajnego szota na fejsbuku...jakbym nie znal to niechcialbym znac ;>
</OT>
--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2010-02-04 21:40:03
Autor: Przemek V
Ma造 po郵izg.

U篡tkownik "Dman-666" <dman666topodpucha@torztofejk.o2.pl> napisa w wiadomo軼i news:Xns9D1582A6E13D7Zielonagens213.180.128.149...
[...]

Te o tym pomy郵a貫m ;).

Trzym si Darek - do kolejnego spotkania na gierk闚ce ;)

Data: 2010-02-07 17:56:55
Autor: jerzu
May po繞lizg.
On Thu, 4 Feb 2010 11:50:36 +0000 (UTC), "Dman-666"
<dman666topodpucha@torztofejk.o2.pl> wrote:

A ja chcialem Ci pogratulowac fajnego szota na fejsbuku...jakbym nie znal to niechcialbym znac ;>

A tak 幢e wysz這? ;-))
Zdj璚ie robi豉 szwagierka, na Mazurach, przy grilu ;-))

Data: 2010-02-07 18:10:02
Autor: Dman-666
May po繞lizg.
Patrze a tu w szybce robal taki:
news:m5stm59c7icr8pdsnb4adgmh765mmq2cb04ax.com ! Pewnie kiero jakis,
ten jerzu . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy:
A tak 幢e wysz這? ;-))
Zdj璚ie robi豉 szwagierka, na Mazurach, przy grilu ;-))

Pogratuluj! ;)  Mnie sie podoba...na galerie typu "najwieksze zjeby n-k" nie trafisz ;)
Jak fura?

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2010-02-07 21:04:44
Autor: jerzu
May po繞lizg.
On Sun, 7 Feb 2010 18:10:02 +0000 (UTC), "Dman-666"
<dman666topodpucha@torztofejk.o2.pl> wrote:

Pogratuluj! ;)  Mnie sie podoba...na galerie typu "najwieksze zjeby n-k" nie trafisz ;)

Mam tak nadziej :)

Jak fura?

Wg. wyceny naprawa b璠zie kosztowa... 19,6 tys. netto.

Data: 2010-02-08 09:31:48
Autor: Dman-666
May po繞lizg.
Patrze a tu w szybce robal taki: news:e57um5tlre1bpflv0jvnn7dblstp1ietiu4ax.com ! Pewnie kiero jakis, ten jerzu . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy:

Jak fura?

Wg. wyceny naprawa b璠zie kosztowa... 19,6 tys. netto.

Oj...najgorsze, ze bedziesz stal a wlasciwie juz stoisz...

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2010-02-05 00:20:16
Autor: Adam Wysocki
Ma造 po郵izg.
jerzu <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote:

Po przejchaniu blisko 500 tys. km bez 瘸dnej kolizji przyszed czas i
na mnie:

Takie posty ucz pokory.

Podobnie jak sytuacja ojca mojej znajomej - ponad 30 lat na taryfie i zero st逝czek, a miesi帷 temu z klientk skasowa barierk...

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

Data: 2010-02-05 09:59:15
Autor: Shrek
Ma造 po郵izg.
Adam Wysocki pisze:

Takie posty ucz pokory.

Podobnie jak sytuacja ojca mojej znajomej - ponad 30 lat na taryfie i zero st逝czek, a miesi帷 temu z klientk skasowa barierk...

Bo kierowcy si dziel na takich co ju dzwonili i co dopiero b璠;)

Shrek.

Data: 2010-02-05 10:00:11
Autor: J.F.
Ma造 polizg.
On Fri, 5 Feb 2010 00:20:16 +0000 (UTC),  Adam Wysocki wrote:
[...]

Bo tak naprawde to trzeba odwrotnie - jak ktos czesciej o wlos nie
wyrabia, to wie na co moze sobie pozwolic :-)

Choc musze przyznac ze droga jest dla mnie zawsze niewiadoma - jade i
nie wiem jak daleko jestem od granic przyczepnosci. A co gorsza za
chwile moze byc inaczej.

J.

Data: 2010-02-05 10:55:00
Autor: MarcinJM
May po嚙締izg.
Choc musze przyznac ze droga jest dla mnie zawsze niewiadoma - jade i
nie wiem jak daleko jestem od granic przyczepnosci. A co gorsza za
chwile moze byc inaczej.

Wtedy trzeba zahamowac do utraty przyczepnosci i wiesz na jakie przeciazenie mozna narazic samochod. Oczywiscie najpierw uprzedz pasazerow :)
Ew. zredukowac do trojki i dac gaz w podloge. Jesli nie zerwie to nie jest tak zle.

MarcinJM

Data: 2010-02-05 17:47:56
Autor: V-Tec
May po嚙締izg.
MarcinJM pisze:
[...]

zim jednak trzeba bra poprawk, 髒e mo髒e by lokalna gooled驕, l籀d, nieodnie髒one, nawiane z pola, itd. Ja te髒 od czasu do czasu robi pr籀b awaryjnego hamowania. Spos籀b z pr籀b zerwania przyczepnoci na 3. wydaje si ciekawa - sprawdz.

--
pozdr,
W.

Data: 2010-02-05 16:58:12
Autor: Robert R璠ziak
Ma造 po?lizg.
On Fri, 05 Feb 2010 17:47:56 +0100, V-Tec <v_tec@zatega.pl>
wrote:

Spos鏏 z pr鏏 zerwania przyczepno軼i na 3. wydaje si ciekawa - sprawdz.

 Sprawd w mocnym RWD i opowiedz jak by這 :P

 r.
robert r璠ziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-02-05 18:02:47
Autor: V-Tec
Ma造 po?lizg.
wrote:

Spos鏏 z pr鏏 zerwania przyczepno軼i na 3. wydaje si ciekawa - sprawdz.

 Sprawd w mocnym RWD i opowiedz jak by這 :P

Je盥輳 niemocnym FWD ;)

--
pozdr,
W.

Data: 2010-02-05 18:07:29
Autor: V-Tec
Ma造 po?lizg.
wrote:

Spos鏏 z pr鏏 zerwania przyczepno軼i na 3. wydaje si ciekawa - sprawdz.

 Sprawd w mocnym RWD i opowiedz jak by這 :P

Je盥輳 niemocnym FWD ;)

....a mocne RWD budz we mnie jeszcze "mocniejszy" respekt.

W.

Data: 2010-02-05 20:26:06
Autor: MarcinJM
Ma造 po?lizg.
V-Tec pisze:
wrote:

Spos鏏 z pr鏏 zerwania przyczepno軼i na 3. wydaje si ciekawa - sprawdz.

 Sprawd w mocnym RWD i opowiedz jak by這 :P

Je盥輳 niemocnym FWD ;)

...a mocne RWD budz we mnie jeszcze "mocniejszy" respekt.

Naprawde, to nieuzasadnione obawy. :)

MarcinJM

Data: 2010-02-05 20:24:46
Autor: MarcinJM
Ma造 po?lizg.
wrote:

Spos鏏 z pr鏏 zerwania przyczepno軼i na 3. wydaje si ciekawa - sprawdz.

 Sprawd w mocnym RWD i opowiedz jak by這 :P

Ja stosuje to w mocnym RWD i w mocnym FWD. Zadnej roznicy. "Impuls" jest na tyle krotki, ze z autem nic sie nie dzieje w sensie utraty kontroli.

MarcinJM

Data: 2010-02-07 18:13:32
Autor: Dman-666
Ma造 po?lizg.
Patrze a tu w szybce robal taki: news:slrnhmojh5.v0r.rekindrapak.wkurw.org ! Pewnie kiero jakis, ten Robert R璠ziak . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy:

 Sprawd w mocnym RWD i opowiedz jak by這 :P
robert r璠ziak     e36/5 323ti

A ile to jest "mocne" ? ;>

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2010-02-07 18:17:05
Autor: Robert R璠ziak
Ma造 po?lizg.
On Sun, 7 Feb 2010 18:13:32 +0000 (UTC), Dman-666
<dman666topodpucha@torztofejk.o2.pl> wrote:

robert r璠ziak     e36/5 323ti

A ile to jest "mocne" ? ;>

 To nie jest specjalnie mocne -- ma tylko 170 chabet. Przy czym
 mocniejszego ciungu dostaje gdzie w okolicach 3-3.5krpm, wi璚
 na wy窺zych biegach poni瞠j jest wzgl璠nie spokojnie, a jak
 przytrzymasz i ju si wkr璚i, to kupa szybko mo瞠 si
 zameldowa w porci皻ach. ;)

Data: 2010-02-08 12:27:26
Autor: Dman-666
Ma造 po?lizg.
Patrze a tu w szybce robal taki: news:slrnhmu0t1.j2n.rekindrapak.wkurw.org ! Pewnie kiero jakis, ten Robert R璠ziak . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy:

[...]

Milo sie czyta ... wreszcie cos godnego GieTeRa ;>

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2010-02-05 21:45:27
Autor: jerzu
Ma造 po?lizg.
On Fri, 05 Feb 2010 10:55:00 +0100, MarcinJM <marcin@inetia.pl> wrote:

Wtedy trzeba zahamowac do utraty przyczepnosci i wiesz na jakie przeciazenie mozna narazic samochod. Oczywiscie najpierw uprzedz pasazerow :)

Hehe, dobre. Tylko 瞠 sytuacja na drodze mo瞠 si zmieni na
nast瘼nych 100 metrach i na nic taki test.