Ma³y test karty internetowej BZWBK

Data: 2010-12-09 22:43:26
Autor: Jacek Osiecki
Ma³y test karty internetowej BZWBK
Witam,

Widzê ¿e nie jestem tu pierwszym który mia³ okazjê przetestowaæ kartê
internetow±... Jaki¶ miesi±c temu dosta³em zaproszenie do przetestowania
karty internetowej BZWBK. Jako, ¿e nie ma darmowych lunchów - nie do koñca
wierzy³em, ale stwierdzi³em ¿e nie zaszkodzi spróbowaæ skoro daj± ;)

Karta wy³±cznie do internetu (no dobra, mo¿e jeszcze do rezerwowania hotelu,
byle potem nie chcieli jej obejrzeæ ;) - numer karty, data wa¿no¶ci, CVV2.

Kartê zak³ada siê ca³kowicie automatycznie - ¿adnych telefonów, potwierdzeñ,
sprawdzania danych. Pierwszy raz widzê by za³o¿enie karty by³o tak ekspresowe
i bezbolesne - w zasadzie mo¿na by spokojnie za³o¿yæ, do³adowaæ i ni±
zap³aciæ bêd±c w trakcie zakupów w jakim¶ sklepie internetowym :)

Ach w³a¶nie - cvv2 wysy³any osobno, SMSem - wiêc trzeba podaæ nr telefonu.
Na pocz±tku nie doszed³, ale po chwili wys³ali kolejny raz i ju¿ mog³em
korzystaæ z dobrodziejstw nowej zabawki.

Poniewa¿ na zasilenie w ramach testów trzeba chwilê poczekaæ - postanowi³em
obejrzeæ system online. Banalnie prosty, bo i có¿ tu potrzeba - lista kart,
historia transakcji, informacje, do³adowanie karty. O do³adowaniu jeszcze
bêdzie nieco dalej ;)
Z ciekawostek - porz±dna lista zdarzeñ systemowych. S± wszystkie udane i
nieudane logowania, zmiany hase³, nawet informacja o wys³aniu CVV2 SMSem.
Wszêdzie (poza, rzecz jasna, SMSami) podany adres IP. Nieco irytuje
rekordowo krótki timeout po którym siê jest wylogowywanym - chyba co¶
poni¿ej 5 minut... Nie wiem po co, skoro tak naprawdê niewiele mo¿na
namieszaæ.

Poogl±da³em, wyszed³em z systemu, zapomnia³em. Minê³y ze 2 tygodnie... i
sobie
przypomnia³em o karcie ;) Zalogowa³em siê do systemu - a tam ju¿ czeka³o
99z³
(do testów przyznano 100z³, ale koszt karty to 1z³). Ale dzi¶ spojrza³em na
historiê transakcji i niespodzianka - op³ata za kartê skorygowana, wiêc
prezent
wyniós³ pe³ne 100z³ :)

W sam raz by zacz±æ parê testów :)
Na pierwszy ogieñ posz³o allegro - czyli PayU. Przesz³o bardzo sprawnie, jak
zawsze zreszt± (no dobra, czasami miewaj± przestoje). Pierwszy pozytyw:
informacja w panelu klienta jest natychmiast aktualizowana - dostêpne ¶rodki
siê zmniejszy³y od razu. Niestety, gorzej z informacj± co nam zjad³o kasê -
podgl±du blokad nie ma :( A szkoda, to teraz ju¿ niemal standard...
Potem posz³o jeszcze kilka innych sklepów - raz znowu PayU, potem
P³atno¶ci.pl,
na koniec jeszcze rzuci³em parê drobnych róznym fundacjom - paypal,
dotpay...
Wszystko bez zarzutu. Autoryzacja natychmiastowa, ¿adnych odmów, na www
saldo
natychmiast aktualizowane.

Jako ¿e po drodze ¶rodki zaczê³y siê koñczyæ, postanowi³em sprawdziæ jak siê
do³adowuje kartê. Mi³ym zaskoczeniem by³o to, ¿e oprócz klasycznej metody z
przelewem dostêpne jest te¿ natychmiastowe zasilenie - za pomoc±... Bluecash :)

I wszystko by by³o piêknie - gdyby nie to, ¿e akurat w tym jedynym przypadku
przelew bluecash z mBanku nie ma sta³ej op³aty tylko procentow± -
konkretniej ca³e 3% :-/ Zajrza³em na stronê Bluecash i nigdzie takiej informacji
nie mog³em znale¼æ - wiêc wzi±³em za dobr± monetê jaki¶ news z "aktualno¶ci"
o tym ¿e ju¿ nie pobieraj± procentowych prowizji z mBanku... I có¿, my bad
- trzeba by³o uwierzyæ ostrze¿eniu w dziale "do³adowanie karty", ¿e przelew
z mBanku i Multi kosztuje 3%. Trudno, 2z³ posz³o do piachu - mam nauczkê na
przysz³o¶æ. Pewnie wynika to z dawno zawieranej umowy miêdzy BZWBK a bluecash
- jeszcze w czasach gdy BC z mBanku zdziera³o nieco wiêcej ni¿ teraz.

Podsumowuj±c: fajny produkt, prosty i ³atwy w u¿yciu, bezpieczny o tyle ¿e
jest to prepaid i bez specjalnych starañ raczej nie uda siê nim zad³u¿yæ ;)
Z wad - limity: maksymalna kwota transakcji 500z³, maksimum wydatków
rocznych 10000z³... Ten drugi limit w sumie nie wiem do czego - pewnie chodzi
o to by zapobiec praniu pieniêdzy. Inna sprawa, ¿e je¶li kto¶ bêdzie robi³
ju¿ wiêksze obroty to pewnie u¿yje do tego jakiej¶ KK daj±cej dodatkowo
bonusy... ¦rodki na karcie mo¿na sobie wyp³aciæ - ale op³ata jest s³ona,
bo ca³e 15 z³ - bardziej op³aca siê na co¶ wydaæ :)

Je¶li kto¶ nie lubi KK albo nie chce w jakim¶ dziwnym miejscu podawaæ danych
swojej prawdziwej karty, to karta internetowa BZWBK jest idealna. Mi³o, ¿e
pomy¶lano o do³adowaniu innym ni¿ tylko przelew i czekanie na sesje elixiru
- choæ szkoda ¿e w przypadku mBanku s± s³one prowizje. No i mi³o, gdyby da³o
siê za pomoc± czego¶ w rodzaju platnosci24 lub p³atno¶ci.pl - wtedy by³by to
ca³kiem zgrabny sposób na wyp³atê ¶rodków z kredytówki :)

Ja pewnie czasami bêdê - choæby z ciekawo¶ci - korzysta³.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-12-10 00:09:23
Autor: RobertS
[...]

te¿ spojrza³em i bank odda³ mi t± z³otówkê ;-)

wcze¶niej wyczy¶ci³em konto do 0 z³ i teraz bêdê musia³ przelaæ tam 1 gr aby zap³aciæ alledrogo za korzystanie z ich us³ug

RobertS

Data: 2010-12-10 01:23:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ma³y test karty internetowej BZWBK

"Jacek Osiecki" slrnig2msd.a1k.joshua@tau.ceti.pl

Karta wy³±cznie do internetu (no dobra, mo¿e jeszcze do rezerwowania hotelu,
byle potem nie chcieli jej obejrzeæ ;) - numer karty, data wa¿no¶ci, CVV2.

IMO w necie s± obrazki. ;) Mo¿na pokazaæ na monitorze, mo¿na wydrukowaæ... ;)

[...]

Ja czasami (raczej zwykle) takie zakupy robiê tygodniami. :)

Ach w³a¶nie - cvv2 wysy³any osobno, SMSem - wiêc trzeba podaæ nr telefonu.
Na pocz±tku nie doszed³, ale po chwili wys³ali kolejny raz i ju¿ mog³em
korzystaæ z dobrodziejstw nowej zabawki.

U mnie by³o bez problemowo.

[...]

Po co Ci wiêcej czasu? Imo jedna minuta to dostatecznie d³ugo. :)

[...]

U mnie te¿ jest korekta. :)
Teraz karta nabiera sensu. :)
(nie konkretnie ta, z setk± wi¶ni, ale taka w ogóle)

[...]

Pralnie ulokowane s± w innych miejscach. :) Na przyk³ad:

 () Masz trefny szmal z dopalaczy. :)
    Je¶li kupisz Ferrari, ¶ci±gniesz na siebie uwagê...

 () Ale je¶li za³o¿ysz fundacjê... No... Nie Ty osobi¶cie, ale kto¶, komu ufasz...
    I wp³acisz tam anonimowo milion z³otych zarobionych na handlu tymi narkotykami...
    To bêdziesz móg³ wydaæ te pieni±dze na przyk³ad na zakup klamek (p³ac±c tysi±c
    z³otych za ka¿d± z nich) do budynku bêd±cego siedzib± tej fundacji...

    Kupisz te klamki w swoim sklepie? W sklepie kogo¶, komu ufasz.
    Ten kto¶ zap³aci za ka¿d± jedn± klamkê jedn± z³otówkê, ale sprzeda
    te klamki fundacji po tysi±c z³otych za ka¿d± z nich, a ¿e fundacja
    bêdzie my¶la³a rozwojowo
               (budynek kiedy¶ zostanie rozbudowany, pstrokacizna
               nie jest mile widziana, a za jaki¶ czas takich samych
               klamek nie bêdzie w sprzeda¿y za¶ wymiana sprawnych
               tylko dlatego, aby zakupiæ wiêcej identycznych jest
               raczej niegospodarno¶ci±, wiêc trzeba kupiæ na
               zapas -- razem tysi±c klamek)
    kupi tysi±c sztuk klamek i wyda ca³y ten milion na te klamki...

ju¿ wiêksze obroty to pewnie u¿yje do tego jakiej¶ KK daj±cej dodatkowo
bonusy... ¦rodki na karcie mo¿na sobie wyp³aciæ - ale op³ata jest s³ona,
bo ca³e 15 z³ - bardziej op³aca siê na co¶ wydaæ :)

Nie da siê ukryæ. :)

Je¶li kto¶ nie lubi KK albo nie chce w jakim¶ dziwnym miejscu podawaæ danych
swojej prawdziwej karty, to karta internetowa BZWBK jest idealna.

Zauwa¿, ¿e to nie jest KK, ale KI. :)

Data: 2010-12-10 11:16:43
Autor: brum
Ma³y test karty internetowej BZWBK
Z wad - limity: maksymalna kwota transakcji 500z³

na waciki nie wystarczy...

Data: 2010-12-10 12:57:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ma³y test karty internetowej BZWBK

"brum" idsumb$hvk$1@news.onet.pl

Z wad - limity: maksymalna kwota transakcji 500z³

na waciki nie wystarczy...

IMO 500 z³otych na jednorazowy zakup w sklepie netowym to raczej
ma³o, bo koszt przesy³ki zwykle nie jest zale¿ny od wysoko¶ci
zamówienia i warto kupowaæ naraz tak du¿o, aby przesy³ka by³a
stosunkowo jak najtañsza.

Data: 2010-12-15 12:52:08
Autor: Grzexs
Ma³y test karty internetowej BZWBK
Ja pewnie czasami bêdê - choæby z ciekawo¶ci - korzysta³.

Czy to nie aby tekst sponsorowany?

--
Grzexs

Data: 2010-12-15 12:55:26
Autor: MarekZ
Ma³y test karty internetowej BZWBK
U¿ytkownik "Grzexs" <grzexs@gaXzeta.pXl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ieaa58$rhn$3@inews.gazeta.pl...

Czy to nie aby tekst sponsorowany?

Tekst raczej nie, ale test tak. Przecie¿ ka¿dy dosta³ 99 z³. Jak inaczej sobie to wyobra¿asz? Przecie¿ to produkt przed wprowadzeniem go na rynek.

Data: 2010-12-19 17:47:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ma³y test karty internetowej BZWBK

"MarekZ" iea9c2$dqe$1@srv.cyf-kr.edu.pl

Tekst raczej nie, ale test tak. Przecie¿ ka¿dy dosta³ 99 z³. Jak inaczej sobie to wyobra¿asz? Przecie¿ to produkt przed wprowadzeniem go na rynek.

100 -- chyba z³otówkê korygowano.

Data: 2010-12-15 14:03:34
Autor: Jarek Andrzejewski
Ma³y test karty internetowej BZWBK
To i ja siê dopiszê: zak³adanie bez problemu, wszystkie niezbêdne
informacje oprócz numeru karty s± dostêpne w systemie transakcyjnym
(data wa¿no¶ci, status, historia, numer rachunku do zasilenia).

Nasuwa mi siê w³a¶ciwie dlaczego nie ma tam numeru karty? Przecie¿
zak³adamy, ¿e dostêp do systemu transakcyjnego jest zabezpieczony i
tylko u¿ytkownik ma do tego dostêp. Z drugiej strony: podczas zak³adania karty by³a jasna informacja, ¿e
numer bêdzie podany tylko raz i trzeba go jako¶ zapamiêtaæ, wiêc nie
powinno to byæ zaskoczeniem.

Lekki zgrzyt: zasilenie salda karty przez bank nast±pi³o z parodniowym
opó¼nieniem.

Dzi¶ u¿y³em tej karty po raz pierwszy: zakupi³em ksi±¿ki (w Helionie).
I napotka³em pierwsz± trudno¶æ: musia³em zgadywaæ, czy ta karta to
Visa czy Mastercard, a mo¿e jeszcze co¶ innego. Strzeli³em: Visa,
trafione!

Transakcja przyjêta bez problemu, saldo uaktualnione bez zw³oki,
czekam teraz na przesy³kê.

Ogólne wra¿enia pozytywne: bez trudno¶ci i "biegania po bankach" mo¿na
mieæ kartê do zdalnych p³atno¶ci i nie martwiæ siê nadmiernie ryzykiem
nadu¿yæ (ograniczonych z natury tego produktu do wysoko¶ci salda
rachunku karty).
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski