Mam 3/4 mieszkania, jak się zabezpieczyć?

Data: 2018-09-10 11:27:19
Autor: Queequeg
Mam 3/4 mieszkania, jak się zabezpieczyć?
Cześć,

Właściwie to nie ja mam, tylko moja matka i jej siostra.

Sytuacja jest zagmatwana, więc wprowadźmy postacie.

1. Matka -- moja mama
2. Siostra matki -- moja ciotka, będę ją tu nazywał siostrą matki żeby    nie wprowadzać dwóch ciotek
3. Wujek -- brat matki mojej mamy, nie żyje od lat (matka mojej mamy,    czyli moja babcia, zmarła przed nim), żonaty z ciotką, bez dzieci
4. Ciotka -- żona wujka, starsza, schorowana kobieta, bezdzietna;    bynajmniej nie "miła staruszka", ma swoje za uszami
5. Siostra ciotki -- również schorowana staruszka, nie znam jej
6. Siostrzenice -- trzy córki siostry ciotki, które opiekują się ciotką;    nie wiem czy mają dzieci; ich również nie znam

Moja matka wraz z siostrą ma 3/4 mieszkania po wujku. W spadku należało się mniej (bodajże 1/4) i mama chciała, żeby ciotka, która pozostała w tym mieszkaniu, spłaciła ją i jej siostrę ale ciotka nie miała pieniędzy, więc dogadały się tak, że w zamian za prawo dożywotniego mieszkania w tym mieszkaniu moja matka i jej siostra dostaną 3/4 mieszkania, a nie 1/4. To "dogadanie się" zostało przyklepane przez sąd, jest orzeczenie.

Mama chciała spłacić ciotkę (dać jej 1/4 wartości mieszkania i mieć całe mieszkanie na własność, również z warunkiem, że ciotka będzie mogła dożywotnio w nim mieszkać -- nikt nie chce staruszki wyrzucać na bruk ani ściągać z niej pieniędzy, których ona nie ma) ale ciotka nie chciała się na to zgodzić ze względu na siostrzenice, które opiekują się nią, podobno, wyłącznie ze względu na ten spadek (1/4). Moja matka nie może się nią opiekować (ciotka mieszka ponad 200 km od mojej matki), zresztą nie ma z nią na tyle serdecznych relacji, żeby to robić.

Po śmierci ciotki moja matka będzie chciała oczywiście albo odzyskać 3/4 wartości mieszkania od jej spadkobierczyń (siostry lub siostrzenic), albo spłacić je (dać im 1/4 wartości) i mieć mieszkanie.

Będzie to niestety o tyle trudne, że:

a) nie ma żadnego kontaktu z tymi siostrzenicami, to są obcy ludzie,
b) jedna z nich ma podobno schizofrenię i kontakt z nią jest utrudniony,
c) one (znów podobno) są ze sobą skonfliktowane,
d) z ciotką kontakt też jest sporadyczny (nie jest to serdeczna rodzina),    więc wiedza o jej śmierci też może do mojej matki nie dotrzeć

Zastanawiam się w jaki sposób można zabezpieczyć te 3/4 mieszkania jeszcze za życia ciotki, żeby po jej śmierci nie zostać z problemem i orzeczeniem sądu, które okaże się tylko teoretyczne.

Macie jakieś pomysły?

Data: 2018-09-10 23:29:39
Autor: Big Jack
Mam 3/4 mieszkania, jak się zabezpieczyć?
W wiadomości
*Queequeg* napisał(-a):

Macie jakieś pomysły?

Ja tam się nie znam, ale odpowiednie wpisy w KW, jeśli istnieje, wydają mi się być oczywiste.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2018-09-11 22:53:45
Autor: t-1
W dniu 2018-09-10 o 13:27, Queequeg pisze:

Moja matka wraz z siostrą ma 3/4 mieszkania po wujku.

Macie jakieś pomysły?

Matka ma z siostrą 3/4 mieszkania na współwłasność?
Więc dlaczego uważa, że ma 3/4 i będzie też tyle miała np. po śmierci siostry?

Data: 2018-09-12 11:28:28
Autor: Queequeg
t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:

Macie jakieś pomysły?

Matka ma z siostrą 3/4 mieszkania na współwłasność?
Więc dlaczego uważa, że ma 3/4 i będzie też tyle miała np. po śmierci siostry?

Traktuję matkę i jej siostrę jako całość, wiadomo że się już między sobą podzielą.

Mam 3/4 mieszkania, jak się zabezpieczyć?