Mam buty SiDi, ale jakie?

Data: 2013-02-13 23:08:17
Autor: chester
Mam buty SiDi, ale jakie?
Witam!

Jestem od lat posiadaczem butów MTB SiDi. Model Bullet.
Nie mam od nich pudełka, nie ma na nich nigdzie naklejki/naszywki z informacją o rozmiarze, nie ma też nic na wkładkach.

Mam też dość szerokie stopy, a buty te są dla mnie ciasnawe. Problem polega na tym, że buty te występują zarówno w rozmiarówce "Mega", jak i zwykłej, a moje stópki są na tyle szerokie, że istnieje niezerowe prawdopodobieństwo, że rozmiarówka Mega jest za wąska.

Zastanawiam się nad wymianą butów na coś nowego, ale najpierw chciałbym ustalić, czy mam "zwykłe", czy też "mega". W przypadku tych pierwszych dałbym szansę rozmiarówce mega zamiast odkładać na Bonty czy coś podobnie absurdalnie drogiego (mierzyłem Northwave'y, Specializedy i parę innych - wszystko za wąskie).

Nie trafiłem na rzeczywistą i wiarygodną rozmiarówkę Mega więc może ktoś z Was mi pomoże linkiem i/lub informacją o tym, jaki to rozmiar buta i w której rozmiarówce?

Jedynym sposobem na ustalenie status quo wydaje mi się zmierzenie wkładki. Po wyjęciu i rozprostowaniu (w pięcie jest zagięta ciut do góry, ale chyba zawsze tak było) wkładka ma:
długość: ~264mm
szerokość: 90mm

Przy czym szerokość mierzyłem prostopadle do długości, a nie łącząc najbardziej odstające w lewo/prawo punkty.

Z góry dziękuję,
chester

Data: 2013-02-13 14:20:28
Autor: Ignac
Mam buty SiDi, ale jakie?
W dniu ¶roda, 13 lutego 2013 23:08:17 UTC+1 u¿ytkownik chester napisa³:

Jestem od lat posiadaczem butów MTB SiDi. Model Bullet.

Nie mam od nich pude³ka, nie ma na nich nigdzie naklejki/naszywki z informacj± o rozmiarze, nie ma te¿ nic na wk³adkach.

buty te wystêpuj± zarówno w rozmiarówce "Mega", jak i zwyk³ej,

Drogi Chesterze,je¿eli do tego s± czarne i z cholewk± to na 100%
s± to gumiaki-te¿ mam takie.

Data: 2013-02-13 23:28:49
Autor: chester
Mam buty SiDi, ale jakie?
W dniu 13.02.2013 23:20, Ignac pisze:
[...]

Bardzo to by³o pomocne, nigdy bym siê nie domy¶li³...
Jakby¶ nie wiedzia³, rozmiarówka "Mega" wcale nie jest ³atwa do znalezienia i sporo czasu po¶wiêci³em przed zadaniem pytania.
A pytam bo nie ma jej te¿ w sklepach stacjonarnych, przynajmniej w moim województwie - nie mam gdzie przymierzyæ.

chester

Data: 2013-02-13 23:50:52
Autor: Kret z domu
Mam buty SiDi, ale jakie?
WHAT MAKES A MEGA SHOE DIFFERENT?
SIDI MEGA shoes are constructed on a Mega last which is an additional 4mm wider across the ball. The Mega is higher volume with a higher instep and wider heel cup. Occasionally a cyclist who does not have an exceptionally wide foot but who uses a high volume orthotic and/or has a very high instep will be more comfortable in a Mega shoe.

HOW CAN I TELL WHAT SIZE OR CUT MY CURRENT SIDI SHOES ARE?
Every SIDI shoe (except the Triathlon models) from the 2002 model year forward is stamped with the size and last. (Mega, Narrow or Women's shoe) The stamp is usually found on the tongue. For example, a Woman's model in size 40.5 would be stamped 40 ? W, with the "W" indicating that it is a Women's model. (in older shoes this may be an L) If you had a Mega model, the stamp would be 40 ? M, and if you had a Narrow model, the stamp would be 40 ? S, with the "S" indicating that it is a SLIM model. Ignore the size on the sole, which is the closest whole size, meaning that a 42, a 42.5 women's and a 42 mega would all have 42 stamped on the sole.

A co do miejsca gdzie jest podany rozmiar na bucie, to sprawdze jutro.

Przemek
www.kluchojady.waw.pl

Data: 2013-02-14 06:23:29
Autor: kamil/Endurorider.pl
Mam buty SiDi, ale jakie?
Użytkownik "chester" <chesteroni@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:kfh2sj$l79$1portraits.wsisiz.edu.pl...

[...]

Luis Garneau sprawdzałeś? W tej chwili są niezłe ceny na te buty.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Mam buty SiDi, ale jakie?