Mam dane cudzyk kart. Co dalej?

Data: 2012-01-18 08:27:18
Autor: Majka
Mam dane cudzyk kart. Co dalej?
Czego¶ tu nie rozumiem. Gło¶o w TV o handlu danymi, wczoraj mówili o 24-
latku, który kupowal na koszt kart wydanych dla pracownikow jakiej¶ amerykanskiej agencji...

Wyja¶nijcie mi:

Kupiłam dane karty, lub spisałam sobie, bo jestem np. kasjerk± w sklepie (numer karty, nazwisko, cvc, date waznosci).
Teraz wchodzę do sklepu internetowego, wybieram telewizor lub laptopa za np. 3000pln i płacę za niego ta skradzion±/spisan± kart±.
Podaje moje dane adresowe jako adres wysyłki - bo jakżeby inaczej doszedl ten sprzęt do mnie?
Laptop przychodzi, potwierdzam odbiór u kuriera... i co dalej?

Bo przeciez teraz na koncie posiadacza karty któr± dokonałam płatno¶ci pojawia się:
"minus 3000zł - kupiłes laptopa w sklepie www.xxx.com"

1. Czy dany złodziej karty jest naiwnie głupi i mysli, że posiadacz karty tego nie zglosi, odpu¶ci lub nie zauważy?

2. Czy posiadacz (księgowa w korporacji) zauważa zakup i zgłasza to w banku, bank na policji, policja sprawdza u kuriera gdzie zawiózł sprzęt i składa wizytę złodziejowi?

Jak to działa, bo nie rozumiem procederu kupowania na cudza kartę - często się o tym mówi, że kradn± dane i kupuja na cudzy koszt - czyli wła¶ciciele kart ignoruj± te cudze zakupy lub ich nie zauważaj±?

Majka

Data: 2012-01-18 08:39:01
Autor: xbartx
Dnia Wed, 18 Jan 2012 08:27:18 +0000, Majka napisał(a):

Jak to działa, bo nie rozumiem procederu kupowania na cudza kartę -
często się o tym mówi, że kradną dane i kupuja na cudzy koszt - czyli
właściciele kart ignorują te cudze zakupy lub ich nie zauważają?

IdÄ…c Twoim tokiem myĹ›lenia np wĹ‚amanie do domu wyglÄ…da tak - przychodzi wĹ‚amywacz do domu puka i siÄ™ pyta "Kiedy Pani/Pana nie bÄ™dzie w domu, bo chciaĹ‚bym Paniom/Pana okraść?". OczywiĹ›cie sÄ… przypadki skrajne i takie rzeczy siÄ™ zdarzajÄ… ale generalnie trzeba mieć jakiĹ› plan.  --
xbartx

Data: 2012-01-18 09:57:57
Autor: Waldek
Mam dane cudzyk kart. Co dalej?

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:jf60f5$m7r$1inews.gazeta.pl...

Idąc Twoim tokiem myślenia np włamanie do domu wygląda tak - przychodzi
włamywacz do domu puka i się pyta "Kiedy Pani/Pana nie będzie w domu, bo
chciałbym Paniom/Pana okraść?".

Teraz to sie dzwoni i pyta
- to kiedy "wnuczek" moze przyjsc po kase?  ;)
Kilka dni temu przerabiala to moja sÄ…siadka starowinka
na jej szczescie przekret "spalony" choc juz wybrala gotowke w SKOK-u :]

Data: 2012-01-18 09:56:43
Autor: SQLwiel
Mam dane cudzyk kart. Co dalej?
W dniu 2012-01-18 09:27, Majka pisze:
Czegoś tu nie rozumiem. Głośo w TV o handlu danymi, wczoraj mówili o 24-
latku, ktĂłry kupowal na koszt kart wydanych dla pracownikow jakiejĹ›
amerykanskiej agencji...

Wyjaśnijcie mi:

Kupiłam dane karty, lub spisałam sobie, bo jestem np. kasjerką w sklepie
(numer karty, nazwisko, cvc, date waznosci).
Teraz wchodzÄ™ do sklepu internetowego, wybieram telewizor lub laptopa za np.
3000pln i płacę za niego ta skradzioną/spisaną kartą.
Podaje moje dane adresowe jako adres wysyłki - bo jakżeby inaczej doszedl
ten sprzęt do mnie?
Laptop przychodzi, potwierdzam odbiĂłr u kuriera... i co dalej?

Bo przeciez teraz na koncie posiadacza karty którą dokonałam płatności
pojawia siÄ™:
"minus 3000zł - kupiłes laptopa w sklepie www.xxx.com"

1. Czy dany złodziej karty jest naiwnie głupi i mysli, że posiadacz karty
tego nie zglosi, odpuści lub nie zauważy?

[...]

kart ignorujÄ… te cudze zakupy lub ich nie zauwaĹĽajÄ…?

Majka

Podać Ci receptę na oszustwo?
A samej ruszyć głową, to nie łaska?
:)

W celach edukacyjnych wyjaśniam na przykładzie:
Zakłada oszust konto w Allegro, kupuje płacąc skradzionymi danymi karty doładowanie prepaid'a telefonu, do którego starter kupił na targowisku.
Tym telefonem płaci np. w internetowym kasynie.

Dalej, to zapytaj gugla o hasło "na słupa".

Cała zabawa nabiera większego sensu przy dobrze zorganizowanym przedsięwzięciu masowym. Czasem przykłady pojawiają się w mediach.

--
Tnx. SQLwiel.

Data: 2012-01-18 10:05:09
Autor: mvoicem
(18.01.2012 09:27), Majka wrote:
[...]

Wła¶ciciele mog± zakupu w ogóle nie zauważyć, bo np jest drobny i ginie w g±szczu innych zakupów. Albo zauważ±, ale jak przyjdzie wyci±g, czyli po miesi±cu od zakupu.

p. m.

Data: 2012-01-18 11:13:28
Autor: majka
Mam dane cudzyk kart. Co dalej?
Wła¶ciciele mog± zakupu w ogóle nie zauważyć, bo np jest drobny i ginie w g±szczu innych zakupów.

Czyli rydzykujemy: zauważy/nie zauważy.

Albo zauważ±, ale jak przyjdzie wyci±g, czyli po miesi±cu od zakupu.

Ale wci±z może powiadomić bank, a ten policję. Chce się ludziom tak kombinować, i tyle ryzykować...

Majka

Data: 2012-01-18 19:39:45
Autor: mvoicem
(18.01.2012 12:13), majka wrote:
[...]

No i co z tego że powiadomi bank a ten policję?

To że policja i bank będzie powiadomiona, to prawie pewne - przecież takie akcje robi się tysi±cami kart, a nie jedn±. Więc statystycznie rzecz bior±c - kto¶ musi zauważyć. Ale kwestia jak dużo czasu minie między fraudem a powiadomieniem organów i czy złodziej zd±ży w tym czasie zatrzeć ¶lady. IMHO zd±ży.

p. m.

Data: 2012-01-18 10:07:55
Autor: Wemif
Mam dane cudzyk kart. Co dalej?
Złodziej może towar odebrać w paczkomacie, gdzie zostawia ¶lad w postaci
numeru telefonu i numeru imei aparatu - obie rzeczy mog± być kupione
bez identyfikacji, a zakup kradzion± kart± zrobiony przez internet przez te sam± komórkę, któr± wyrzuci po transakcji.

a.

Data: 2012-01-18 11:11:52
Autor: Majka
wemif@amsnet.pl (Wemif) napisał(a):
[...]

Czyli dużo zabawy, dla jeszcze większego ryzyka:
bo przecież już tam może czekać w pobliżu policja po cywilnemu. Czyli cały czas osoba płac±ca cudz± karta liczy na inercję wła¶ciciela karty, że na czas nei zauważy transakcji, i nie powiadomi nikogo.

Majka

Data: 2012-01-18 12:13:25
Autor: sqlwiel
W dniu 2012-01-18 12:11, Majka pisze:

Czyli dużo zabawy, dla jeszcze większego ryzyka:
bo przecież już tam może czekać w pobliżu policja po cywilnemu.

Chyba za dużo filmów ogl±dasz ;)

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-18 17:39:59
Autor: xbartx
Dnia Wed, 18 Jan 2012 11:11:52 +0000, Majka napisał(a):

Czyli dużo zabawy, dla jeszcze większego ryzyka: bo przecież już tam
może czekać w pobliżu policja po cywilnemu.

Czyli cały czas osoba płacąca cudzą karta liczy na inercję właściciela
karty, ĹĽe na czas nei zauwaĹĽy transakcji, i nie powiadomi nikogo.

PodsumowujÄ…c: lepiej siÄ™ nigdy tej "profesji" nie imaj.

Data: 2012-01-18 12:55:40
Autor: Maciej Bojko
Mam dane cudzyk kart. Co dalej?
On Wed, 18 Jan 2012 08:27:18 +0000 (UTC), "Majka"
<majabezjaja@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Podaje moje dane adresowe jako adres wysyłki - bo jakżeby inaczej doszedl ten sprzęt do mnie?

Masz trochę nieaktualny układ odniesienia. W XIX w. przeprowadzono u
nas uwłaszczenie chłopstwa, znosz±c przy tym przywi±zanie do ziemi, w
zwi±zku z czym możesz podać taki adres, jaki chcesz. To nie musi być
ani twój adres zamieszkania, ani adres zameldowania.

S± też takie rzeczy, jak skrytki pocztowe, paczkomaty, odbiór
osobisty, nie mówi±c już o usługach, które istniej± li tylko online, w
zwi±zku z czym problem fizycznego adresu w ogóle nie istnieje.

--
Maciej Bójko

Data: 2012-01-18 22:19:02
Autor: Rafał
[...]

W innym kraju? To by musiał być przekręt na spor± sumkę. U mnie od razu umorzyli ze względu na niewykrycie sprawcy (podejrzewam, że nikt nawet nie występował o pomoc prawn± do prokuratury w UK).

--
Raf

Data: 2012-01-19 09:14:06
Autor: kashmiri
Mam dane cudzyk kart. Co dalej?
Kradzonych numerów kart w zasadzie używa się za granic±. Np. Twoi kumple w Chile czy Brazylii mog± sobie zrobić spore zakupy przez internet, a kupić bilet lotniczy, kolejowy, doładować komórki... Polska policja nie rozsyła informacji o każdej ukradzionej karcie na cały ¶wiat.

Data: 2012-01-21 14:11:48
Autor: JaMyszka
W dniu czwartek, 19 stycznia 2012, 18:14:06 UTC+1 użytkownik kashmiri napisał:
[...]

Parę dobrych lat temu, pewna znana wrocławska dziennikarka płakała na wizji jak to jej wyczy¶cili konto dolarowe chociaż cały czas miała kartę przy sobie i nigdy z niej nie korzystała. Ba, odk±d miała to konto, to nigdy nie była za granic±, choć pieni±dze za ni± wyciekły.

--
Pozdrawiam :)
JM

Data: 2012-01-21 17:31:12
Autor: Krzysztof Halasa
Mam dane cudzyk kart. Co dalej?
kashmiri <000.kashmiri.000@gmail.com> writes:

Kradzonych numerĂłw kart w zasadzie uĹĽywa siÄ™ za granicÄ…. Np. Twoi
kumple w Chile czy Brazylii mogą sobie zrobić spore zakupy przez
internet, a kupić bilet lotniczy, kolejowy, doładować komórki...
Polska policja nie rozsyła informacji o każdej ukradzionej karcie na
cały świat.

Policje siÄ™ tym nie zajmujÄ…. Karty sÄ… zastrzegane lub inaczej blokowane,
tak by zakupy (w szczególności) internetowe nie przechodziły. Fraudy
karciane wymagajÄ… aktywnych kart.

Z biletami jest łatwo (także kolejowymi chyba?) - trzeba pokazać dowód
tożsamości, w razie chargebacku jak znalazł.
Komórki to praktycznie zerowy koszt dla operatora, zwykłe ryzyko
w działalności, jest tam zreszta wiele sposobów na inwigilację.
--
Krzysztof Halasa

Mam dane cudzyk kart. Co dalej?