Mam dane cudzyk kart. Co dalej?

Data: 2012-01-18 09:56:43
Autor: SQLwiel
Mam dane cudzyk kart. Co dalej?
W dniu 2012-01-18 09:27, Majka pisze:
Czego艣 tu nie rozumiem. G艂o艣o w TV o handlu danymi, wczoraj m贸wili o 24-
latku, kt贸ry kupowal na koszt kart wydanych dla pracownikow jakiej艣
amerykanskiej agencji...

Wyja艣nijcie mi:

Kupi艂am dane karty, lub spisa艂am sobie, bo jestem np. kasjerk膮 w sklepie
(numer karty, nazwisko, cvc, date waznosci).
Teraz wchodz臋 do sklepu internetowego, wybieram telewizor lub laptopa za np.
3000pln i p艂ac臋 za niego ta skradzion膮/spisan膮 kart膮.
Podaje moje dane adresowe jako adres wysy艂ki - bo jak偶eby inaczej doszedl
ten sprz臋t do mnie?
Laptop przychodzi, potwierdzam odbi贸r u kuriera... i co dalej?

Bo przeciez teraz na koncie posiadacza karty kt贸r膮 dokona艂am p艂atno艣ci
pojawia si臋:
"minus 3000z艂 - kupi艂es laptopa w sklepie www.xxx.com"

1. Czy dany z艂odziej karty jest naiwnie g艂upi i mysli, 偶e posiadacz karty
tego nie zglosi, odpu艣ci lub nie zauwa偶y?

2. Czy posiadacz (ksi臋gowa w korporacji) zauwa偶a zakup i zg艂asza to w banku,
bank na policji, policja sprawdza u kuriera gdzie zawi贸z艂 sprz臋t i sk艂ada
wizyt臋 z艂odziejowi?

Jak to dzia艂a, bo nie rozumiem procederu kupowania na cudza kart臋 - cz臋sto
si臋 o tym m贸wi, 偶e kradn膮 dane i kupuja na cudzy koszt - czyli w艂a艣ciciele
kart ignoruj膮 te cudze zakupy lub ich nie zauwa偶aj膮?

Majka

Poda膰 Ci recept臋 na oszustwo?
A samej ruszy膰 g艂ow膮, to nie 艂aska?
:)

W celach edukacyjnych wyja艣niam na przyk艂adzie:
Zak艂ada oszust konto w Allegro, kupuje p艂ac膮c skradzionymi danymi karty do艂adowanie prepaid'a telefonu, do kt贸rego starter kupi艂 na targowisku.
Tym telefonem p艂aci np. w internetowym kasynie.

Dalej, to zapytaj gugla o has艂o "na s艂upa".

Ca艂a zabawa nabiera wi臋kszego sensu przy dobrze zorganizowanym przedsi臋wzi臋ciu masowym. Czasem przyk艂ady pojawiaj膮 si臋 w mediach.

--
Tnx. SQLwiel.

Mam dane cudzyk kart. Co dalej?