Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA

Data: 2010-12-09 02:10:31
Autor: Janeo
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
Dotykowiec... wiem, ze juz byly nawet zazarte dyskucje nad
wyzszoscia ... nad ...., ale nie moge sie powstrzymac, miarka sie
przebrala, moze ten watek mi troche ostudzi nerwy :-).
Powoli mam dosc tego telefonu DOTYKOWCA. Kupilem go glownie ze wzgledu
na mozliwosc instalacji profesjonalnych aplikacji nawigacyjnych
wymagajacych systemu operacyjnego i dotykowego ekranu. No i ze wzgledu
na male rozmiary Xperia X10 mini pro, co przyznaje, jest cudowna
sprawa.
Jednak nie spodziewalem sie, ze czeka mnie koszmar przy obsludze - w
porownaniu z klawiszowcami. Mialem juz do czynieniA z Nuvi 760 z
ekranem dotykowym i tam raczej mozliwosci zmian opcji bylo
ograniczone, nie przeszkadzalo mi to, wrecz pomagalo.
Ale co do telefonu...:
1. Co dotkne ekranu, to wariuje i otwiera przypadkowe opcje, musze
ciagle cofac, poprawiac. A przede wszystkim obchodzic sie z telefonem
jak z jajkiem, tzn. klamstwem jest ze taki maly telefon obsluguje sie
jedna reka - zeby uniknac ciaglego przypadkowego wlaczania sie
niepotrzebnych komend/opcji z widzetow czy ikon na ekranie, to i tak
trzeba go trzymac jedna reka, a druga delikatnie sie pier...c z
dotykaniem ikon (tym bardziej na wielkich dotykowcach). Mowie to majac
wciaz w pamieci skroty klawiszowe w klawiszowcu, kiedy zalatwialem
wszystko jedna reka i wlasciwie za kazdym razem bezblednie, i ciach -
do kieszeni, bez obawy o wlaczenie sie czegos-tam.
2. Wiekszosc komend/opcji w dotykowcu otwieram 2-3 krotnie wieksza
iloscia ruchow palca niz w klawiszowcu, a jesli dodac przypadkowe
dotkniecia tych ikon/widzetow, co zdarza sie PERMANENTNIE, jeszcze
wiecej.

DOTYKOWIEC TO ISTNY KOSZMAR. Juz jestem wlasciwie zdecydowany go
odprzedac i kontynuowac prace na starym z Java albo kupic nowy model
klawiszowy na Javie + WiFi. Nie przypuszczalem, ze moda na dotykowce
(wszystkie) moze tak skrzywic ludziom obiektywna ocene obslugi takiego
telefonu.

Musze obiektywnie przyznac, ze jedynych wlascicieli telefonow
dotykowych ktorych sklonny jestem rozumiec to tych, co sa "rabnieci"
na punkcie siedzenia z nosem w internecie i tu rzeczywiscie potrzebny
im ekran nie tylko dotykowy, ale i ekran duzy, a ten wariujacy od
przypadkowych dotkniec ekran daloby sie wytrzymac juz z musu.

Data: 2010-12-09 10:36:49
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 9 Dec 2010 02:10:31 -0800 (PST), Janeo napisał(a):

[...]

Przepraszam, że lekko nie na temat, ale ciekawo¶ć mnie zżera - jakie to
PROFESJONALNE programy nawigacyjne s± na Androida?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2010-12-09 04:02:11
Autor: Janeo
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
On 9 Gru, 11:36, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Przepraszam, e lekko nie na temat, ale ciekawo mnie z era - jakie to
PROFESJONALNE programy nawigacyjne s na Androida?
Zeby cie nie dluzej zzerala :-).. -- > Sygic, Navigon i wiele innych.

ps: rozumiem, ze chciałe¶ powiedziec profesjonalne na dotykowce

Data: 2010-12-09 12:09:05
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 9 Dec 2010 04:02:11 -0800 (PST), Janeo napisał(a):

Zeby cie nie dluzej zzerala :-).. -- > Sygic, Navigon i wiele innych.

ps: rozumiem, ze chciałe¶ powiedziec profesjonalne na dotykowce

A co takiego profesjonalnego ma Sygic? Może informacje o niskich mostach?

Oprócz tego Sygic istnieje w zasadzie na każdego smartfona, w tym również
na takie które nie maj± dotykowych ekranów - np. Symbian lub Windows
Mobile, więc nie bardzo rozumiem o co ten płacz.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
" A W indows Phone 7 Series nie da sie instalowac softu inaczej niz

Data: 2010-12-09 13:05:01
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 12/09/2010 01:02 PM, Janeo wrote:
[...]

I one sÄ… PROFESJONALNE?
Sygic na pewno nie...

M.

Data: 2010-12-09 11:54:31
Autor: G Nowak
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
Przepraszam, że lekko nie na temat, ale ciekawo¶ć mnie zżera - jakie to
PROFESJONALNE programy nawigacyjne s± na Androida?

Jesli profesja to kierowca wtedy bedzie ich calkiem spory wybior. Swoja droga "macalem" ten telefon pare razy i rzeczywiscie potrzeba nie lada sprytu do jego obslugi ze wzgl na mikroskopijny wyswietlacz. Ciekaw jestem, jak te profesjonalne programy nawigacyjne beda na nim wygladac.

--
Pozdr

Data: 2010-12-09 03:59:04
Autor: Janeo
On 9 Gru, 12:54, "G Nowak" <gnowak84.wytni...@gmail.com> wrote:
Swoja droga "macalem" ten telefon pare razy i rzeczywiscie potrzeba
nie lada
sprytu do jego obslugi ze wzgl na mikroskopijny wyswietlacz.
Tu KOMPLETNIE nie chodzi o mały wyswietlacz (bo jest idealny), a ceche
dotykowca.

Data: 2010-12-09 13:02:17
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 12/09/2010 12:59 PM, Janeo wrote:
[...]
Zaprawdę nie wiem jak w Xperię mini (bez pro) zdołać wpisać cel podróży...

M.

Data: 2010-12-10 09:16:22
Autor: z
Janeo pisze:
[...]

Miałem przez chwilę dotykowca LGKU990 i bardzo spodobało mi się "dotykanie" gdyby jeszcze dało się poprawić miejsca umieszczenia i wielko¶ć przycisków to by było idealnie.
Niestety nie każdy ma tak szczupłe, delikatne dłonie i cierpliwo¶ć jak ja :-) Nawet się przyzwyczaiłem i dałbym radę go używać.
Zrezygnowałem z innych powodów a nie stać mnie na SE SATIO.
Nie każdy jest stworzony do dotykowca. :-)

Ta Xperia Mini to jest faktycznie mini dlatego problem może się nasilać.

Data: 2010-12-10 00:31:14
Autor: Janeo
On 10 Gru, 09:16, z <zch280...@gazeta.pl> wrote:
Janeo pisze:

> [...]
> nie lada
> Tu KOMPLETNIE nie chodzi o ma y wyswietlacz (bo jest idealny), a ceche

Mia em przez chwil dotykowca LGKU990 i bardzo spodoba o mi si
"dotykanie" gdyby jeszcze da o si poprawi miejsca umieszczenia i
wielko przycisk w to by by o idealnie.
Niestety nie ka dy ma tak szczup e, delikatne d onie i cierpliwo jak
ja :-) Nawet si przyzwyczai em i da bym rad go u ywa .
Zrezygnowa em z innych powod w a nie sta mnie na SE SATIO.
Nie ka dy jest stworzony do dotykowca. :-)

Masz racje, nie kazdy jest stworzony do dotykowca, ja potrzebuje
szybko i sprawnie obsluzyc telefon a nie pierd...c sie z przewijaniem
stron czy wariowaniem ekranu.
Oczywiscie dotykac bardzo lubie, szczuple dlonie, cierpliwosc, czulosc
itd. ... ale gdy mi sie nie spieszy, no i nie z telefonem :-)

Data: 2010-12-10 14:55:12
Autor: sendilkelm
W dniu 2010-12-10 09:31, Janeo pisze:

Masz racje, nie kazdy jest stworzony do dotykowca,

Pięknie to uj±łe¶.
Na tym można IMHO skończyć dyskusję "o wyższo¶ci ¶wi±t...".

--
sendilkelm

Data: 2010-12-10 09:41:23
Autor: G Nowak
[...]

Tak tak, rozmiar nie ma znaczenia. A uzywales "dorosle" X10 albo Desire HD?

--
Pozdr

Data: 2010-12-10 05:06:13
Autor: Janeo
On 10 Gru, 10:41, "G Nowak" <gnowak84.wytni...@gmail.com> wrote:
> [...]
> dotykowca.

Tak tak, rozmiar nie ma znaczenia. A uzywales "dorosle" X10 albo Desire HD?
Niczym pod tym wzgledem sie nie rozni: czy duzy, czy maly nadal
przewijanie w lewo, prawo, gora i dol, widzety, gadzety, srety wiec i
kilkakrotnie czestsze i zamaszyste ruchy palcami/ reka. Nie mowiac o
przypadkowych dotknieciach i wariacjach ekranu zmuszajacych do
dodatkowych niepotrzebych ruchow. Byc moze innych to nie denerwuje,
ale mnie tak i watek zaczalem z nerwow :-)
Przepraszam wlascicieli dotykowcow, nie mialem intencji rozpoczynac na
nowo dyskusji.

Data: 2010-12-09 12:05:11
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 9 Dec 2010 11:54:31 -0000, G Nowak napisał(a):

[...]

Wy¶wietlacz nie jest problemem, jeżeli tylko nawigacja nie ma napaćkanego
wszystkiego co się da na ekranie.
Taki tomtom wygl±da ¶wietnie nawet na 2.8 i mniejszych. Nawet używałem tego
dawno temu na Nokii N73 z ekranem 2.4 czy nawet 2.2 w SPV c500. Bez żadnego
problemu.

A profesjonalna nawigacha to dla mnie co¶ takiego:
http://www.tomtomwork.com/en
ale ja to truskawki cukrem posypuję...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"O duren kolina, no to teraz mamy przechlapane" - Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2010-12-09 13:07:42
Autor: niusy.pl
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA

Uzytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com>

To moze jednak rysik ? :-)

Data: 2010-12-09 13:10:28
Autor: qwerty
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
Użytkownik "niusy.pl"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:idqgqh$h70$1@news.net.icm.edu.pl...
To moze jednak rysik ? :-)

Lepiej nie. Wczoraj widziałem w autobusie jak pewna dziewczyna starała się co¶ zrobić na dotykowcu za pomoc± rysika. Autobus przyhamował i mało co nie walnęła głow± w rurę. :)

Data: 2010-12-09 04:28:55
Autor: Janeo
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
Kochani koledzy, poprawcie mnie - bo nie wiem, czy mnie rozumiecie :-)
Jesli dyskusja prowadzi do wskazania na koniecznosc szczegolnej uwagi/
dokladnosci przy obsludze malego ekranu, to nie to bylo tematem mojego
watku, gdyz na to nie ma co narzekac (SE Xperia X10 mini-pro ma
wyjatkowo czuly ekran i nawet na maciupcich ikonkach 3x3mm
pochodzacych z aplikacji MoreIcons przy lada dotkniecieciu reaguja bez
pudla (ekran pojemnosciowy i rysiki niepotrzebne). Zreszta
potwierdzaja to niezalezne opinie.
Mnie chodzi o przypadkowe dotkniecia i warjacje ekranu plus 3x wieksza
ilosc majdrowania zeby cos uzyskac - charaktrystyczne dla WSZYTKICH
DOTYKOWCOW, brrr...
@Waldek Godel - Symbian (starocie) i Windows (ceglowkowe telefony) -
odpadaja ;-/

Data: 2010-12-09 12:35:50
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 9 Dec 2010 04:28:55 -0800 (PST), Janeo napisał(a):

Mnie chodzi o przypadkowe dotkniecia i warjacje ekranu plus 3x wieksza
ilosc majdrowania zeby cos uzyskac - charaktrystyczne dla WSZYTKICH
DOTYKOWCOW, brrr...

Na telefony HTC były programiki pozwalaj±ce ustawić czuło¶ć ekranu

@Waldek Godel - Symbian (starocie) i Windows (ceglowkowe telefony) -
odpadaja ;-/

zawsze można użyć nowego telefonu z Symbianem albo małego z Windows. Na
wszystko s± sposoby. A podałem je, jako dowód, że mały ekran nie musi
przeszkadzać w nawigacji oraz, że nawigacje, które z sobie tylko znanych
powodów nazywasz "profesjonalnymi" można mieć równiez w telefonach bez
ekranu dotykowego.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak

Data: 2010-12-09 04:54:55
Autor: Janeo
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
On 9 Gru, 13:35, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Thu, 9 Dec 2010 04:28:55 -0800 (PST), Janeo napisa (a):

> Mnie chodzi o przypadkowe dotkniecia i warjacje ekranu plus 3x wieksza
> ilosc majdrowania zeby cos uzyskac - charaktrystyczne dla WSZYTKICH
> DOTYKOWCOW, brrr...

Na telefony HTC by y programiki pozwalaj ce ustawi czu o ekranu

> @Waldek Godel - Symbian (starocie) i Windows (ceglowkowe telefony) -
> odpadaja ;-/

zawsze mo na u y nowego telefonu z Symbianem albo ma ego z Windows. Na
wszystko s sposoby. A poda em je, jako dow d, e ma y ekran nie musi
przeszkadza w nawigacji oraz, e nawigacje, kt re z sobie tylko znanych
powod w nazywasz "profesjonalnymi" mo na mie r wniez w telefonach bez
ekranu dotykowego.

Wlasciwie sie zgadzam z wyjatkiem tego, ze Symbian (nie sam telefon z
tym SO) nie ma dobrych opinii jesli chodzi o dotykowce stad nie bralem
ich pod uwage (jeszcze nie wiedzac, jakie klopoty niesie dotykowiec).
Ponadto nawigacja profesjonalna to w obiektywanym znaczeniu, np. w
slownictwie handlowym/rynkowym oznacza platny licencyjny, z pelna
obsluga BOK itp... w odroznieniu od darmowych czy za 2 USD no i przede
wszystkim w odroznieniu od czyichs indywidualnych, subiektywnych ocen,
ze profesjonalny program = dobry program.

Data: 2010-12-09 13:01:18
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 9 Dec 2010 04:54:55 -0800 (PST), Janeo napisał(a):

Wlasciwie sie zgadzam z wyjatkiem tego, ze Symbian (nie sam telefon z
tym SO) nie ma dobrych opinii jesli chodzi o dotykowce stad nie bralem
ich pod uwage (jeszcze nie wiedzac, jakie klopoty niesie dotykowiec).

Skup się: na telefony z Symbianem BEZ EKRANU DOTYKOWEGO

[...]

a sk±d te dziwne wnioski, drogi Watsonie?
Bo cały ¶wiat za nawigację profesjonaln± uważa tak±, która ma informacje o
mostach za niskich dla ciężarówek, o mostach z ograniczon± no¶no¶ci±, z
możliwo¶ci± integracji z korporacyjnym systemem zarz±dzania flot± i wieloma
innymi tego typu sprawami. Oprócz tego - Nokia Maps nie różni się istotnie w funkcjonalno¶ci od
takiego Sygica -czym w takim razie według ciebie różniłyby się
profesjonalne od nieprofesjonalnych?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam

Data: 2010-12-09 05:18:35
Autor: Janeo
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
On 9 Gru, 14:01, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Skup si : na telefony z Symbianem BEZ EKRANU DOTYKOWEGO
Wlasnie teraz chyba tak, ale dochodza wymagania na szer. =< 5 cm
wys.ok.<=100-105 mm, dobre foto (makro + AF+ video30 fps) oraz WiFi -
czego w Nokii nie moge znalezc.
Chyba pozostaje rezygnacja z nawigacji on-board i pozostanie przy
starym telefonie, ew. z nowych SE sredniej polki ale o sporym
potencjale Hazel (Java) - gdzie wlasciwie zyskalbym tylko WiFi...

Data: 2010-12-09 05:25:56
Autor: Janeo
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
..... chcialem dopowiedziec "rezygnacji z nawigacji on-board" i
pozostanie przy tym cholernym NaviExpercie co ciagle sie opoznia,
serwer mu nie dziala in. wkur...ce zjawiska.
No, ale to tak nawiasem... :-/

Data: 2010-12-09 13:35:40
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 9 Dec 2010 05:18:35 -0800 (PST), Janeo napisał(a):

[...]

proszę bardzo - E66, może poza fps w video

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2010-12-09 05:57:17
Autor: Janeo
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
On 9 Gru, 14:35, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Thu, 9 Dec 2010 05:18:35 -0800 (PST), Janeo napisa (a):
prosze bardzo - E66, moze poza fps w video
Dzieki za dobre intencje, to rzeczywiscie bylby najlepszy wybor z
serii Nokii bo do tego z darmowy± Ovi Maps, ale to nie zarty :-). Nie
po to myslalem o zmianie komorki na przelomie 2010 / 2011, zeby
kupowac starszy model 2008 ze starym slimaczacym sie, zawieszajacym
Symbianem z procesorem 369 MHz oraz brakiem wspomnianego 30fps... :-
o.
Tak, na pewno kupiłbym taki E66, gdyby procesor byl 600 Mhz i
video30fps.

Data: 2010-12-09 14:54:44
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 9 Dec 2010 05:57:17 -0800 (PST), Janeo napisał(a):

[...]

aaa... to przepraszam, nie wiedziałem, że ty to do fapfapingu potrzebujesz,
my¶lałem, że do zwykłego używania - bo do tego starcza idealnie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2010-12-09 07:01:17
Autor: Janeo
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
On 9 Gru, 15:54, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
aaa... to przepraszam, nie wiedzia em, e ty to do fapfapingu potrzebujesz,
my la em, e do zwyk ego u ywania - bo do tego starcza idealnie.
....mysle, wiec jestem, stad biore pod uwage, ze nastepny z umowy za 2
lata.
ps: do "uzywania" mozesz kupic model sprzed 5 lat.

Data: 2010-12-09 15:19:39
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 9 Dec 2010 07:01:17 -0800 (PST), Janeo napisał(a):

ps: do "uzywania" mozesz kupic model sprzed 5 lat.

dokładnie tak, zwłaszcza, że małe ekrany nie porzebuj± wielu megaherców, co
w dodatku odwdzięcza się ładowaniem co 3-4 dni zamiast dwa razy na dobę.
Tak wła¶nie jak E71 czy E66.
Oferuj± wszystkie niezbędne funkcje, ł±cznie z kilkoma nawigacjami do
wyboru.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Thalia bije na glowe Yarisa wygod±" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2010-12-09 08:21:52
Autor: Janeo
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
On 9 Gru, 16:19, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Thu, 9 Dec 2010 07:01:17 -0800 (PST), Janeo napisa (a):

> ps: do "uzywania" mozesz kupic model sprzed 5 lat.

dok adnie tak, zw aszcza, e ma e ekrany nie porzebuj wielu megaherc w, co
w dodatku odwdzi cza si adowaniem co 3-4 dni zamiast dwa razy na dob .
Tak w a nie jak E71 czy E66.
Tak, ale to nie jest takie proste, bo jesli wziac pod uwage
koniecznosc 30fps to nie na starych wolnych procesorach. Tak wiec jak
jedno ok, drugiego brak.
Xperia X10 mini-pro byla dla mnie idealem dopoki nie doswiadczylem
"urokow telefonow z ekranami dotykowymi".... szlag by trafil cholerna
mode... Wroce do klawiszowej Javy.

Data: 2010-12-09 19:49:26
Autor: animka
W dniu 2010-12-09 14:57, Janeo pisze:
[...]
serii Nokii bo do tego z darmowyÄ… Ovi Maps, ale to nie zarty :-). Nie
[...]

Masz 10 dni na zwrĂłcenie telefonu. MinÄ…Ĺ‚ juĹĽ ten termin?

--
animka

Data: 2010-12-31 06:55:44
Autor: AL
Janeo pisze:
[...]

- uzywam e51
- zona uzywa e66  (wiekszy ekran, reszta bez zmian w stos. do e51)

- navigacja (Sygic/Garmin/Ovi) dzialaja OK - szybko i bezproblemowo  (do e51 modul gps po bt)  (ba, 2 razy szybciej niz na G1 z Androidem, ktorego tez zaposiadowuje)

- oba w/w tel maja wifi (idealne jako tel internetowy - voip, lub do komunikacji)
- nic sie nie slimaczy
- e51 ma gowniany aparat foto, w e66 obleci (do tego do czego moze sluzyc aparat w telefonie)

Syn ma nokie 5320 (dotykowiec na symbianie z gps, bez wifi) - tez wszystko dziala, ale do dotykowca trzeba sie jednak przyzwyczaic
- w kazdym razie nie zauwazylem rowniez na nim zadnych problemow, o ktorych wspominasz

Jakbym teraz bral nowego - to moze e71
(tak, wiem, ze jest e72 ale e71 jest lepiej wykonany)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-12-31 00:41:54
Autor: Janeo
On 31 Gru, 06:55, AL <a...@skads.tam> wrote:
Janeo pisze:

> [...]

ktorych wspominasz

Jakbym teraz bral nowego - to moze e71
(tak, wiem, ze jest e72 ale e71 jest lepiej wykonany)
No tak, ale one zadne nie spelniaja wszystkich moich kryteriow (w tym
szerokosci czy fps).
Padlo na Hazela, na zdjeciach nie wyglada zbyt atrakcyjnie, ale w reku
wyglada calkiem elegancko, jest nieduzy. Nie ma SO, ale latwo wejsc w
oprogramowanie tylnimi drzwiami i go personifikowac na wlasne potrzeby
co jeszcze przyspieszy obsluge telefonu. Co mnie cieszy, takiego
slidera mozna na wszystkie strony obslugiwac bez wysuwania klawatury
numerycznej. Co mnie NIE cieszy, to punktowe oswietlenie foto oraz
sliska tylnia pokrywka bo juz mi pare razy wypadl z reki. Mozna i to
poprawic samemu (np. pokrywke zrobic gumowana). Ogolnie jestem
zadowolony nawet, jesli musialem pozostac przy nawigacji on-
line... :-).

Data: 2010-12-31 00:42:03
Autor: Janeo

Data: 2010-12-09 21:25:17
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-12-09 13:28, Janeo pisze:
[...]

X10mini mozna wykastrowac z wszystkich widgetow i skrotow i zostawic JEDEN na glownym ekranie co raczej UNIEMOZLIWIA wariowanie i frustracje z powodow nie umiejetnosci poslugiwania sie ekranem

Data: 2010-12-09 16:17:32
Autor: ToMasz
qwerty pisze:
[...]

doi znudzenia będe powtarzał wszystkim którzy czasem potrzebuj±
rozdzielczo¶ci dotykowca, wygody klawiaturowca i sterowania jednym
palcem: samsung i780. klawiarurka, tępy dotyk i genialna muszka pod
kciukiem. da sie wszystko, totalnie wszystko (poza kalibrcj± ekranu)
zrobić jedn± ręk±, nawet jad±c  na rowerze.

ToMasz

PS do w±tkotwórcy. podzielam Twoj± opinie o negatywnych cechach
dotykowców. niestety jeste¶my w mniejszo¶ci, co gorsza, tępionej mniejszo¶ci

Data: 2010-12-09 18:07:12
Autor: JoteR
"ToMasz" napisał:

PS do w±tkotwórcy. podzielam Twoj± opinie o negatywnych cechach
dotykowców.

Wiemy, wiemy, w co drugim po¶cie głosisz tę deklarację ideow±.

niestety jeste¶my w mniejszo¶ci, co gorsza, tępionej mniejszo¶ci

O, następny z syndromem oblężonej twierdzy? Podasz może jakie¶ przykłady tego "tępienia"? Bo jak na razie to głównie z Twojej strony płynie agresja wobec wszystkiego, co nowe, dotykowe, windziane czy abonamentowe. Może w końcu przyjmiesz do wiadomo¶ci, że nie każdy czuje się komfortowo w powyci±ganym sweterku, ze starym klawiszowcem z (za przeproszeniem) Allegro, nerwowo obliczaj±cy na komuteropodobnym wyrobie z AMD i VIA w ¶rodku i Linuchem na pokładzie, ile zdrapek i w jakiej "promocji" musi kupić, żeby mu minuta wyszła o 2 grosze taniej.
O, teraz faktycznie możesz poczuć się "tępion± mniejszo¶ci±" ;->

JoteR

Data: 2010-12-09 18:25:12
Autor: Dominik & Monika
JoteR pisze:

[...]

Ale¶ błyskotliwy. Jak salceson.

--
Dominik & Co (z domku)
Mundus vult decipi, ergo decipiatur.

Data: 2010-12-09 20:31:44
Autor: ToMasz
JoteR pisze:
"ToMasz" napisał:

PS do w±tkotwórcy. podzielam Twoj± opinie o negatywnych cechach
dotykowców.

Wiemy, wiemy, w co drugim po¶cie głosisz tę deklarację ideow±.
walczyłem o to prawo, i nie odbieram go innym. Tymbardziej je¶li sam
czego¶ spróbowałem (a pierwszym moim modelem dotykowym był ericsson,
który nic nie wiedział o sony) i poczułem ze to totalna porażka albo
genialny wynalazek, to czemu mam sie nie podzielić t± informacj± z
innymi? nie każdy czyta _Wszystkie_ moje listy jak Ty.

niestety jeste¶my w mniejszo¶ci, co gorsza, tępionej mniejszo¶ci

O, następny z syndromem oblężonej twierdzy? Podasz może jakie¶ przykłady
tego "tępienia"?
znajdĽ dowolny list jana s. - ulubieniec Waldka G.
Ty jeste¶ drugi, tyle ze tępisz płac±cych za tosamo mniej.
Bo jak na razie to głównie z Twojej strony płynie
agresja wobec wszystkiego,(...)
jak rozumiem krytyke, ale teraz to przegi±łe¶. mozesz jaki¶ przykład
podać? bo w takim razie musze zmienić leki.

"promocji" musi kupić, żeby mu minuta wyszła o 2 grosze taniej.
nieaktualne. mam abo w Palyu, 60min za 1zł wiec nie da sie  boksować o 2
grosze bo minuta kosztuje mniej niz 2 grosze. Popa też mam bo trzyma
mnie 1000min na orange i stacjonarne.
O, teraz faktycznie możesz poczuć się "tępion± mniejszo¶ci±" ;->
PRzyzwyczaiłem sie.

ToMasz

Data: 2010-12-09 21:13:57
Autor: JoteR
"ToMasz" napisał:

niestety jeste¶my w mniejszo¶ci, co gorsza, tępionej mniejszo¶ci

O, następny z syndromem oblężonej twierdzy? Podasz może jakie¶
przykłady tego "tępienia"?

znajdĽ dowolny list jana s. - ulubieniec Waldka G.

Że niby iJasio tępi dotykowce? Będ±c fanbojem swojego wymarzonego a niosi±galnego dlań iPhona? No bardzo Cię proszę...

Ty jeste¶ drugi, tyle ze tępisz płac±cych za tosamo mniej.

Może nie zauważyłe¶, ale ja tylko odpowiadam na wycieczki tych, co chc± mi wmówić, że białe jest czarne i na odwrót. Ale masz szansę - za miesi±c kończy mi się cyrograf. Proszę, przekonaj mnie, żebym nie podpisywał następnego.

Bo jak na razie to głównie z Twojej strony płynie
agresja wobec wszystkiego,(...)

jak rozumiem krytyke, ale teraz to przegi±łe¶. mozesz jaki¶ przykład
podać?

Proszę bardzo, to tyko kilka niczym nie sprowokowanych wrzutek z Twojej strony:

"po pierwsze przestań używać windowsa"

"> co jest przyczyn± takiego zachowania się Windowsa?

windows.

ToMasz"

"nie mam windowsa... tym bardziej w pracy, a-sio!"

I naj¶mieszniejsze:

"przepraszam za lekki bełkot, ale nie mam windowsa"

bo w takim razie musze zmienić leki.

Ja Ci nie wmawiam choroby, tylko wzmożon± nerwowo¶ć, kiedy temat schodzi na Windows, wcze¶niej na abonament, a teraz na dotyk.

mam abo w Palyu,

Niewierny ToMasz wetkn±ł palec do rany i uwierzył? Hosanna!

Tylko kto mnie będzie teraz nawracał na prepaid?

JoteR

Data: 2010-12-10 08:02:31
Autor: ToMasz
JoteR pisze:
"ToMasz" napisał:

[...]

weżno wytrzeĽwiej, potem pisz. skoro ja twierdze ze dotykowce dla mas to
pomyłka, "iJasio" mnie tępi to musi być zwolennikeim dotykowców, i to
tych pojemnosciowych akurat.

[...]

a co to ja z ja z pisu jestem? MAsz kalkulator policz. wystarczy ze
otworzysz umysł - reszte już masz. I wcale nie twierdze ze prepaid
_dzisiaj_ Ci sie opłaci, bo _dzisiaj_ dostajesz 50% upustu na abonament.
Rok temu mnie oferowano 60 minut w sieci...

[...]

tu akurat kontekst jest ważny, bo komu¶ pomagałem. Cieżko jest napisać
wejdĽ do palelu sterowania kliknij w otoczenie siecoiwe... skoro nie
widze nazw ikon. facet bedzie miał "moja sieć"- i nic nie zrobi.
bo w takim razie musze zmienić leki.

Ja Ci nie wmawiam choroby, tylko wzmożon± nerwowo¶ć, kiedy temat schodzi
na Windows, wcze¶niej na abonament, a teraz na dotyk.
cytaty sie zgadzaj±, ale gdzie jest agresja? w "a sio"?

mam abo w Palyu,

Niewierny ToMasz wetkn±ł palec do rany i uwierzył? Hosanna!
błogosławieni Ci którzy nie widzieli a uwierzyli. Za mnie zdecydował
kalkulator.
Tylko kto mnie będzie teraz nawracał na prepaid?
Kalkulator.

ToMasz

Data: 2010-12-09 22:33:31
Autor: niusy.pl
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>

To moze jednak rysik ? :-)

Lepiej nie. Wczoraj widziałem w autobusie jak pewna dziewczyna starała się co¶ zrobić na dotykowcu za pomoc± rysika. Autobus przyhamował i mało co nie walnęła głow± w rurę. :)

Nie zrozumiałe¶. Chodzi o to, że jak dotykanie jest zbyt problemowe to stukanie może już nie. Zamiast rysika można użyć paznokcia.

Data: 2010-12-09 22:58:22
Autor: animka
W dniu 2010-12-09 22:33, niusy.pl pisze:

UĹĽytkownik "qwerty"<qwerty01@poczta.fm>

To moze jednak rysik ? :-)

Lepiej nie. Wczoraj widziałem w autobusie jak pewna dziewczyna starała się
coś zrobić na dotykowcu za pomocą rysika. Autobus przyhamował i mało co
nie walnęła głową w rurę. :)

Nie zrozumiałeś. Chodzi o to, że jak dotykanie jest zbyt problemowe to
stukanie może już nie. Zamiast rysika można użyć paznokcia.

W instrukcji mojego telefonu jest napisane, że używanie paznokci jest zabronione, bo ekran jest ze szkła. Używać opuszków palców.
Niestety, czasami, żeby coś zaptaszkować (malusieńkie okienko do zaptaszkowania) to trzeba paznokcia użyć. Komu by się chciało rysikiem wywijać.

--
animka

Data: 2010-12-09 15:05:10
Autor: Janeo
On 9 Gru, 21:25, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:
X10mini mozna wykastrowac z wszystkich widgetow i skrotow i zostawic
JEDEN na glownym ekranie co raczej UNIEMOZLIWIA wariowanie i frustracje
z powodow nie umiejetnosci poslugiwania sie ekranem
Umiejetnosc poslugiwania sie ekranem posiadam, a usuniecie wszystkich
ikon czy widzetow to wlasnie wykastrowanie i pozbawienie cechy
wlasciwej dotykowca. No ale nawet ukrycie ich w katalogach przy pom.
ADW.Launcher niewiele daje, bo tez przy byle musnieciu katalogi sie
sie otwieraja, a dalej nieraz aplikacje, itd. i dawaj, zaczyna sie po
raz n-ty wielokrotne naciskanie klawisza powrotu...przeciez telefon
trzeba jakos trzymac jedna reka, a kciuk na ekranie najczesciej robi
to zamieszanie... :-/

On 9 Gru, 19:31, Piotr M <x...@xx.xx> wrote:
Pogr±żam się z Tob± w smutku i oczywi¶cie w pełni Cie rozumiem.
Sam kiedy¶ po 3 miesięcznej walce posłałem dotykowca w diabły, mimo dobrego
foto, fajnego ekranu itd itd.
Ale, albo telefon się używa, albo głaszcze puka i smyra :) Mój tryb
życia, pracy, niestety nie pozwala na smyranie :)
Może zrobię drugie podej¶cie do dotytkowca ale z klawiaturk± qwerty.
Ja w przyszlosci tez przymierze sie do dotykowca z klawiatura, ale z
wezszego bo QWERTY telefon poszerza (jak dla mnie). Ale coz, na dzien
dzisiejszy TEMAT JUZ DLA MNIE NIE ISTNIEJE, godzine temu wrocilem do
Javy bo kupilem juz SE Hazel, a Xperie X10 mini-pro z przykroscia
rzuce na rynek z wielkim smutkiem :-(

Data: 2010-12-10 08:05:38
Autor: ToMasz
Janeo pisze:
[...]
ja miałem kiedys dotykowca z WM ( chyba jakis eten) z do¶ć czułym
ekranem. przy każdej rozmowie dotykiem ucha przeł±czałem gło¶no¶ć...
tego sie nieda wywalić z ekranu
ToMasz

Data: 2010-12-10 08:48:56
Autor: ALEX
W dniu Pt 10 12 2010 8:05, ToMasz pisze:

[...]

O czujniku zbliżeniowym nie słyszałe¶?

--
ALEX CloneTrooper
Morgwyn of Ravenscar: Meine Ehre heisst Treue.

Data: 2010-12-10 15:43:51
Autor: animka
W dniu 2010-12-10 08:05, ToMasz pisze:
Janeo pisze:
[...]
ja miałem kiedys dotykowca z WM ( chyba jakis eten) z dość czułym
ekranem. przy każdej rozmowie dotykiem ucha przełączałem głośność...
tego sie nieda wywalić z ekranu

Chyba Ci się śniło, a Mikołaj jednak nie przyniósł.

--
animka

Data: 2010-12-10 10:36:00
Autor: niusy.pl
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA

UĹĽytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl>

[...]

W instrukcji mojego telefonu jest napisane, ĹĽe uĹĽywanie paznokci jest
[...]

Normalnie wymiękam. Piszę o wyborze telefonu z ekranem dotykowym na rysik ale nieczułym na dotyk palca.

Data: 2010-12-10 19:27:53
Autor: Kotlet
W dniu 2010-12-10 10:36, niusy.pl pisze:

[...]

lg gt 540 ma zajebisty ekran, wlasnie mozna koncami paznokciow, mozna opuszkami palcow (przy lekkim nacisnieciu), cos jak pomiedzy ERA G2 a ku990i

http://program.do.prowadzenia.ksiegi.dumpingowiec.pl/
http://program.ryczalt.ewidencjonowany.dumpingowiec.pl/

Data: 2010-12-09 14:17:13
Autor: gosmo
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
Uzytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisal w wiadomosci news:4f7c01fc-88cd-4a7c-8b7f-e484df19dd96t8g2000prh.googlegroups.com...
DOTYKOWIEC TO ISTNY KOSZMAR.
He, he... mam podobne odczucia (wczesniej HTC HD), dlatego navi tylko dedykowane (dla mnie do auta innej nie potrzebuje). A telefon, no cóz... mam slidera, i troche zaluje, ze nie wzialem wersji z klapka. W klapce ekran sie nie rysuje i dluzej trzyma bateria, bo dokladnie wie kiedy wlaczac/wylaczac wyswietlacz. Choc mój silder i tak daje spokojnie rade tydzien dzialac bez ladowania (czyzby kolejna zaleta?).

Data: 2010-12-09 16:14:01
Autor: Diabełson
W dniu 2010-12-09 11:10, Janeo pisze:

[...]

  ja jestem wrogiem dotykowcĂłw, ale ostatnio mam do czynienia z Samsungiem Avila i jakoĹ› nawet nawet to wyglÄ…da :)

--
Kupa!

Data: 2010-12-09 19:14:53
Autor: lumarcin
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA

maszz racje jak korzystac z dotykowca zima w rekawiczkach ;) nie idzie nic zrobic na dworze bez sciagania rekawic  :) a na zwyklym da sie cos wyklikac ;)

Data: 2010-12-10 07:13:00
Autor: J.F.
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
On Thu, 9 Dec 2010 19:14:53 +0100,  "lumarcin"
maszz racje jak korzystac z dotykowca zima w rekawiczkach ;) nie idzie nic zrobic na dworze bez sciagania rekawic  :) a na zwyklym da sie cos wyklikac

Zalezy - duze te ekrany, coraz mniej miejsca na klawisze, takie male
ze w rekawiczce nie da rady.

A w dotykowcu duzy ekran, duze "klawisze"  i choc numer daje sie
wybrac. (sprawdzic przez zakupem czy dziala w rekawiczkach)

J.

Data: 2010-12-09 19:31:27
Autor: Piotr M
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
Pogrążam się z Tobą w smutku i oczywiście w pełni Cie rozumiem. Sam kirdyś po 3 miesięcznej walce posłałem dotykowca w diabły, mimo dobrego foto, fajnego ekranu itd itd.
Ale, albo telefon się używa, albo głaszcze puka i smyra :) Mój tryb życia, pracy, niestety nie pozwala na smyranie :)

Może zrobię drugie podejście do dotytkowca ale z klawiaturką qwerty.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - SzukaĹ‚em, ale nie znalazĹ‚em."

Data: 2010-12-09 22:23:55
Autor: animka
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
W dniu 2010-12-09 19:31, Piotr M pisze:
Ale, albo telefon siÄ™ uĹĽywa, albo gĹ‚aszcze puka i smyra:)  MĂłj tryb
ĹĽycia, pracy, niestety nie pozwala na smyranie:)

Smyrać nie musisz, możesz sobie pykać jak w klawiaturę.

--
animka

Data: 2010-12-09 19:38:37
Autor: s@piens
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
Ja wlasnie po 4 czy 5 latach korzystania z dotykowca wymienilem go na klasyczna sluchawke z klawiszami i.. ale ulga! Nie moge sie nadziwic, ze korzystanie z telefonu moze byc tak wygodne, szybkie i mozliwe jedna reka! :)

A do "mobilnego" browsowania w necie i aplikacji jest netbook / tablet, telefon ma byc do dzwonienia. Zwlaszcza, ze zwykly telefon w potrzebie da radia posluchac, poczte odbierze, pozycje GPS wyznaczy.

pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-12-09 21:28:09
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-12-09 19:38, s@piens pisze:
[...]

Wszystkim ktorzy nie mieli iPhona wspolczujemy

Data: 2010-12-09 21:33:43
Autor: Piotr M
W dniu 9 gru 2010 21:28, Jan Strybyszewski pisze:
[...]

Współczujemy wszystkim, którzy używają iPhona do wszystkiego

Data: 2010-12-10 20:12:07
Autor: frank drebin
Piotr M wrote:
[...]

czyli o co ci chodzi?

Data: 2010-12-31 07:07:30
Autor: AL
frank drebin pisze:
Piotr M wrote:
[...]

ze iPhone to raczej gadzet z funkcjami telefonu
i wiekszosc klawiszowcow bedzie od niego szybszych (jako telefon)

Jako podreczny komputerek (w awaryjnych sytuacjach) sie psrawdzi - ale jako _narzedzie_ do pracy juz wymieka

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-12-31 18:30:02
Autor: frank drebin
AL wrote:
frank drebin pisze:
Piotr M wrote:
[...]

No dobrze, ale ja do wszystkiego czego potrzebujÄ™ uĹĽywam akurat ipka.

Ale powiedz mi, co rozumiesz "jako narzędzie do pracy"?
Od biedy mam edycję .doc i innych formatów tekstowych, excela też ale chyba trzeba mieć coś nie teges, żeby używać smartfona do takich rzeczy.
Chyba, że przez "pracę" masz coś innego na myśli.

Data: 2010-12-31 21:20:34
Autor: AL
frank drebin pisze:
AL wrote:
frank drebin pisze:
Piotr M wrote:
[...]

napisalem jako _telefonu do pracy_ (ma byc szybki i pewny i niezawodny w dzialaniu, dzialac dlugo, nie absorbowac uwagi w obsludze i dac sie calkowicie obsluzyc jedna reka _w roznych_ sytuacjach (biegnac, jadac autem (w pol. z zestawem glosnomowiacym), majac wolne tylko dwa palce jednej reki ;).

Co do funkcji edycyjnych - to jak sam wspomniales w swoim iPhonie, czy dotykowcach bez klaw.sprzetowej - masz taka mozliwosc jak edycje dokumentow.  No wlasnie - tylko mozliwosc (i od razu zauwazyles, ze ciezko cos w tym obrobic).
Tak to jest jak sie nie ma klawiatury qwerty sprzetowej - bo wirtualna to:
1. zajmuje dodatkowo ekran - wiec tracisz ekran na klawiature a nie na dokument edytowany
2. pisac za jej pomoca to jednak mordega - trafienia palcow, szybkosc dzialania, etc

Dlatego do edycji dokumentow i f.zwiazanych ogolnie z multimediami ogolnie pojetymi - uzywam G1 (z racji jednej z lepszych klawitur sprzetowych tel dostepnych na rynku), a do rozmow telefonicznych zazwyczaj E51 (choc z G1 tez moge - ale nie przepadam).
Zawsze przy sobie nosze e51, a G1 mam z reguly w torbie lub marynarce i nie nie zabieram go np. na narty/rower/bieganie i wszedzie tam, gdzie wiem, ze sam telefon calkowicie mi wystarczy - od biedy dostep do niemal wszystkich dokumentow ktore edytuje na G1 czy kompie (dropbox) - wiec obejsc sie moge i bez G1 w zasadzie (chodz do wiekszosci rzeczy biurowych uzywam raczej G1).

Dotykowiec - jako taki sam w sobie - jest fajny gdy w/w cechy uzywamy b.sporadycznie (tzn.mamy swiadomosc, ze sie da, ale z nich czesto nie korzystamy lub wcale (ale wiemy, ze mozna), przegladania www (ale wole to zrobic na notebooku jak mam mozliwisc), czytanie ebookow, grania czyli ogolnie rozumianej rozrywki.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-12-10 06:42:20
Autor: Pan Piskorz
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
Wszystkim ktorzy nie mieli iPhona wspolczujemy

PrzecieĹĽ pĹ‚acisz jeszcze za swojego G1  :-)
https://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia.gsm/browse_thread/thread/fe1c4a37fa073f6d/757567b2a22b7764?hl=pl&q=jan+strybyszewski+google+g1&lnk=ol&

P.

Data: 2010-12-10 20:13:11
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-12-10 06:42, Pan Piskorz pisze:
Wszystkim ktorzy nie mieli iPhona wspolczujemy

Przecież płacisz jeszcze za swojego G1 :-)
https://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia.gsm/browse_thread/thread/fe1c4a37fa073f6d/757567b2a22b7764?hl=pl&q=jan+strybyszewski+google+g1&lnk=ol&

Taaa jasne...

Data: 2010-12-10 07:04:35
Autor: J.F.
On Thu, 09 Dec 2010 21:28:09 +0100,  Jan Strybyszewski wrote:
[...]

Ale wymog koncowy, czyli nawigacja - dobrze ma nim dziala ? J.

Data: 2010-12-10 07:09:39
Autor: J.F.
On Thu, 9 Dec 2010 19:38:37 +0100,  s@piens wrote:
[...]

No widzisz, i tu sa drobne pytania:
-czy zawsze nosisz netbooka przy sobie, co bedzie jak trzeba bedzie
chocby rozklad jazdy telefonem obejrzec.
-pozycje GPS wyznaczy .. a na mapie pokaze ? Bo w samochodzie to juz
pewnie nawigowal nie bedzie ? -poczte odbierze .. a tam tresc w zalaczniku w html, wordzie, excelu
czy PDF ..

J.

Data: 2010-12-10 08:20:54
Autor: BAREK
[...]

Na te skÄ…dinÄ…d dobre pytania jest i dobra i prosta odpowiedĹş( a pewnie nie jedyny wariant takowej odpowiedzi zresztÄ…);
-na pewno prawie każde Blackberry to potrafi i to nawet bez usługi BIS czy BES/posiadanie takiej usługi zmienia tylko poziom kosztów przesyłu danych.
-a i pewnikiem symbianowe aparaty teĹĽ tak potrafiÄ….

barek

Data: 2010-12-09 19:42:30
Autor: animka
[...]

Mylisz siÄ™. Dotykowiec (a przynajmniej mĂłj LG GT505) to cudowna sprawa.
Taki mały komputerek i to mi odpowiada :-) Przyciski są duże, że nawet jeszcze ani razu nie wyciągnęłam rysika (czy jak mu tam) z obudowy telefonu.

--
animka

Data: 2010-12-09 20:35:47
Autor: qwerty
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
UĹĽytkownik "animka"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:idr7v1$jhj$1@node1.news.atman.pl...
[...]

A jak ktoĹ› do Ciebie dzwoni to nie odbierasz, gdyĹĽ przyjemnie wibruje? :> MSPANC

Data: 2010-12-10 15:40:49
Autor: animka
W dniu 2010-12-09 20:35, qwerty pisze:
[...]

Gdy co? Dzwoni dzwonek, który sobie wgrałam (bo taki chciałam) i zarazem leciutko wibruje. Ponadto jak ktoś dzwoni to telefon się włącza z uśpienia (czyli zaczyna świecić ekran, tak jak mam w SE). Fakt, że mógłby trochę głośniej dzwonić, ale jak ktoś nie jest głuchy to słyszy.

--
animka

Data: 2010-12-10 17:33:01
Autor: qwerty
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
UĹĽytkownik "animka"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:idthaf$3gi$2@node1.news.atman.pl...
[...]

Głucha osoba raczej nigdy nie usłyszy rozmówcy. ;)

Data: 2010-12-10 09:02:40
Autor: --=olo=--
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
(...)
a ja kupilem wlasnie - i to z wielka obawa - dotykowy LG GX500 ze wzgledu na jego funkcje DUAL-SIM WiFi i jestem bardzo zadowolony, ekran jest precyzyjny, na poczatku problemem jest przestawienie sie z myslenia "klawiszowego" na "dotykowe", ale jeden wieczór wystarczyl, aby nabyc wprawe - telefon jest super

-- =olo=--

Data: 2010-12-11 10:09:50
Autor: Marek
[...]

Sądzę, że emocje biorą górę w Twojej wypowiedzi :-) Moim zdaniem wcale tak nie jest jak piszesz. Przesiadłem się jakieś 2 lata temu na dotykowce i mam wręcz odwrotne doświadczenia. Raczej nigdy już nie kupię "klawiszowca" gdyż dla mnie telefon ma być maksymalnie uniwersalnym urządzeniem biurowym z szybkim dostępem do wszystkiego. Jeśli kupiłeś urządzenie z małym ekranem, to z założenia nie może ono poprawnie działać o ile karłem nie jesteś. :-) Jeśli palcem zahaczasz o np. 2 litery to nie dziwię Ci się, że wkurzasz się, że urządzenie to inaczej interpretuje niż Ty. Dotykowiec musi być duży. Jeśli to Ci nie pasuje - nie kupuj go. Ponadto zastanów się jaki chcesz ekran: pojemnościowy, rezystancyjny... Niektóre reagują na dotyk czymkolwiek a inne na dotyk skóry więc jeśli tipsy nosisz, to ten drugi typ telefonu stanie się bezużyteczny :-D

Kolejną sprawą to system operacyjny. Do niedawna kupowałem w większości przypadków Nokie (Symbian). Ostatnio miałem 5800. Reaguje precyzyjnie na dotyk. Błyskawiczny dostęp do najważniejszych funkcji. Niestety nie był to szybki telefon i nie raz fucki posłałem. Obecnie posiadam HTC Desire HD. Ogromny telefon choć płaski w stosunku do 5800 przypominającej trumnę. To mój pierwszy Android i tu od strony konfigurowalności wszystkich ekranów, łatwości nawigacji (choć musiałem przez parę dni zmieniać przyzwyczajenie, co łatwe nie było), intuicyjność, możliwość tworzenia skrótów do najczęstszych operacji (np. SMS do Kowalskiego albo rozmowa tel. do Nowaka), edycja głosem, udostępnianie innym urządzeniom internetu po WiFi, grupowanie SMS/MMS w wątki, pobieranie informacji o kontaktach z internetu (integracja ze wszystkim chyba), w aucie panel samochodowy automatycznie uruchamiający się i podłączający i odłączający samoczynnie słuchawkę BT, panel z ogromnymi przyciskami i funkcjami, które nie zakłócają się wzajemnie itp itd to zupełnie inny wymiar tego typu urządzeń. Na początku przytłacza ilością tego co potrafi a potem gdy po tygodniu uda Ci się skonfigurować to wszystko, to operacje przeprowadzasz dwoma kliknięciami. W żadnym klawiszowcu tak prosto nie było. Zero szukania, grzebania itp.

Data: 2010-12-11 11:00:46
Autor: Janeo
On 11 Gru, 10:09, Marek <b...@email.com> wrote:
> [...]

> im ekran nie tylko dotykowy, ale i ekran duzy, a ten wariujacy od
> przypadkowych dotkniec ekran daloby sie wytrzymac juz z musu.

S±dzę, że emocje bior± górę w Twojej wypowiedzi :-) Moim zdaniem wcale
tak nie jest jak piszesz. Przesiadłem się jakie¶ 2 lata temu na
dotykowce i mam wręcz odwrotne do¶wiadczenia. Raczej nigdy już nie kupię
"klawiszowca" gdyż dla mnie telefon ma być maksymalnie uniwersalnym
urz±dzeniem biurowym z szybkim dostępem do wszystkiego. Je¶li kupiłe¶
urz±dzenie z małym ekranem, to z założenia nie może ono poprawnie
działać o ile karłem nie jeste¶. :-) Je¶li palcem zahaczasz o np. 2
litery to nie dziwię Ci się, że wkurzasz się, że urz±dzenie to inaczej
interpretuje niż Ty. Dotykowiec musi być duży. Je¶li to Ci nie pasuje -
nie kupuj go. Ponadto zastanów się jaki chcesz ekran: pojemno¶ciowy,
rezystancyjny... Niektóre reaguj± na dotyk czymkolwiek a inne na dotyk
skóry więc je¶li tipsy nosisz, to ten drugi typ telefonu stanie się
bezużyteczny :-D

Kolejn± spraw± to system operacyjny. Do niedawna kupowałem w większo¶ci
przypadków Nokie (Symbian). Ostatnio miałem 5800. Reaguje precyzyjnie na
dotyk. Błyskawiczny dostęp do najważniejszych funkcji. Niestety nie był
to szybki telefon i nie raz fucki posłałem. Obecnie posiadam HTC Desire
HD. Ogromny telefon choć płaski w stosunku do 5800 przypominaj±cej
trumnę. To mój pierwszy Android i tu od strony konfigurowalno¶ci
wszystkich ekranów, łatwo¶ci nawigacji (choć musiałem przez parę dni
zmieniać przyzwyczajenie, co łatwe nie było), intuicyjno¶ć, możliwo¶ć
tworzenia skrótów do najczęstszych operacji (np. SMS do Kowalskiego albo
rozmowa tel. do Nowaka), edycja głosem, udostępnianie innym urz±dzeniom
internetu po WiFi, grupowanie SMS/MMS w w±tki, pobieranie informacji o
kontaktach z internetu (integracja ze wszystkim chyba), w aucie panel
samochodowy automatycznie uruchamiaj±cy się i podł±czaj±cy i odł±czaj±cy
samoczynnie słuchawkę BT, panel z ogromnymi przyciskami i funkcjami,
które nie zakłócaj± się wzajemnie itp itd to zupełnie inny wymiar tego
typu urz±dzeń. Na pocz±tku przytłacza ilo¶ci± tego co potrafi a potem
gdy po tygodniu uda Ci się skonfigurować to wszystko, to operacje
przeprowadzasz dwoma kliknięciami. W żadnym klawiszowcu tak prosto nie
było. Zero szukania, grzebania itp.

Daj spokoj... :-). Wystarczy, ze dotykowca nalezy trzymac w 2 rekach -
czy duzego, czy malego. To tylko poczatek, a juz dyskwalifikacja.
Przynajmniej dla tych, co cenia sobie strony praktyczne urzadzen
(jakie by nie byly) i nienawidza przerostow form nad tresciami.
Dobrze, ze oddycham z ulga... kupilem inny :-).

Data: 2010-12-11 20:24:20
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 12/11/2010 08:00 PM, Janeo wrote:

Daj spokoj... :-). Wystarczy, ze dotykowca nalezy trzymac w 2 rekach -
czy duzego, czy malego.

Dziwne, ale drugiej ręki potrzebuję grając w Angry Birds, do telefonowania, pisania sms i czytania książek jakoś nie...

M.

Data: 2010-12-11 22:17:33
Autor: animka
W dniu 2010-12-11 20:24, "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" pisze:
On 12/11/2010 08:00 PM, Janeo wrote:

Daj spokoj... :-). Wystarczy, ze dotykowca nalezy trzymac w 2 rekach -
czy duzego, czy malego.

Dziwne, ale drugiej ręki potrzebuję grając w Angry Birds, do
telefonowania, pisania sms i czytania ksiÄ…ĹĽek jakoĹ› nie...

Jednak jedna ręka i palce wystarczają.
Co innego z tym rysikiem :D

--
animka

Data: 2010-12-12 16:42:12
Autor: cpt. Nemo
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA

Użytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:ee862a71-ea3f-474b-ae8f-59000991b87fg26g2000vbi.googlegroups.com...
..

Daj spokoj... :-). Wystarczy, ze dotykowca nalezy trzymac w 2 rekach -
czy duzego, czy malego. To tylko poczatek, a juz dyskwalifikacja.

Ty jestes inwalida czy niepelnosprawny ?
Nie moge pojac po jaka cholere chcesz trzymac telefon dwoma rekami ?
Ja jakos jedna reka spoko uzywam, kciukiem wybieram potrzebne opcje cyfry ikonki czy co tam jeszcze i  nawet mi nigdy na mysl nie przyszlo ze ktos moglby miec z tym problem.

Nemo

Data: 2010-12-12 23:34:36
Autor: Janeo
On 12 Gru, 16:42, "cpt. Nemo" <cpt__n...@poczta.onet.pl> wrote:
Ty jestes inwalida czy niepelnosprawny ?
Nie potrafie wywijac kciukiem jak ty i tobie podobna grupa posiadaczy
- tylko po to, zeby na sile cos udawadniac.
ps: uwazaj, zeby ci ten dotykowiec kiedys nie wylecial z reki :-/

Data: 2010-12-14 00:01:08
Autor: animka
W dniu 2010-12-13 08:34, Janeo pisze:
[...]

Każdy telefon moze wylecieć z ręki. Mój trochę straszy SE580 i nieraz przekoziołkował po twardej podłodze. Nowy mi dzisiaj wyleciał z ręki i przekoziołkował, ale na dywan. Spałam i mi ktoś zadzwonił jak na złość.

--
animka

Data: 2010-12-14 18:55:10
Autor: Marcin N

Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ie68jt$rku$2@node1.news.atman.pl...

Każdy telefon moze wylecieć z ręki. Mój trochę straszy SE580 i nieraz przekoziołkował po twardej podłodze. Nowy mi dzisiaj wyleciał z ręki i przekoziołkował, ale na dywan. Spałam i mi ktoś zadzwonił jak na złość.

A to Ci historia. Znajomemu kiedyś wyleciał z ręki telefon... na wieży telekomunikacyjnej.
Przeleciał 40m w pionie, zanim uderzył o podłoże. Oderwała się od niego bateria i roztrzaskała i wyłamała się antana.
Z nową baterią i anteną... telefon zadziałał bez żadnego problemu.

Tak kiedyś konstruowano takie rzeczy. Był to model Ericssona (chyba 388).
Dzisiaj wyzwaniem staje się upadek telefonu z ręki na dywan.

Data: 2010-12-14 22:31:01
Autor: animka
W dniu 2010-12-14 18:55, Marcin N pisze:
Tak kiedyś konstruowano takie rzeczy. Był to model Ericssona (chyba 388).
Dzisiaj wyzwaniem staje się upadek telefonu z ręki na dywan.

W instrukcji mojego nowego LG jest napisane, żeby obchodzić się delikatnie, bo ekranik jest ze szkła. Poza tym pilnować, żeby dziecko nie pogryzło tego telefonu ;-)

--
animka

Data: 2010-12-14 23:51:26
Autor: Piotr M
W dniu 14 gru 2010 22:31, animka pisze:
Poza tym pilnować, żeby dziecko nie pogryzło tego telefonu ;-)

Nie zapomnę, jak po zakupie nowej Omnii (używana ale jak nówka), zobaczyłem ją w paszczy u takiego jednego szczeniaka mojej koleżanki, to był Husky, eh..

Data: 2010-12-15 00:04:17
Autor: animka
W dniu 2010-12-14 23:51, Piotr M pisze:
W dniu 14 gru 2010 22:31, animka pisze:
Poza tym pilnować, żeby dziecko nie pogryzło tego telefonu ;-)

Nie zapomnÄ™, jak po zakupie nowej Omnii (uĹĽywana ale jak nĂłwka),
zobaczyłem ją w paszczy u takiego jednego szczeniaka mojej koleżanki, to
był Husky, eh..

Może był nauczony, żeby jej podawać telefon gdy zadzwoni :-)

--
animka

Data: 2010-12-15 09:06:13
Autor: qwerty
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
UĹĽytkownik "Marcin N"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:ie8b1k$eeu$1@news.onet.pl...
Dzisiaj wyzwaniem staje się upadek telefonu z ręki na dywan.

Za kilka lat będzie upadek na poduszkę z wysokości 0,5 m. :)

Data: 2010-12-28 14:51:11
Autor: Pszemol
"Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote in message news:ie8b1k$eeu$1news.onet.pl...
A to Ci historia. Znajomemu kiedyś wyleciał z ręki telefon... na wieży telekomunikacyjnej.
Przeleciał 40m w pionie, zanim uderzył o podłoże.

Jakie podłoże? Beton? Trawa?

Oderwała się od niego bateria i roztrzaskała i wyłamała się antana.
Z nową baterią i anteną... telefon zadziałał bez żadnego problemu.

Tak kiedyś konstruowano takie rzeczy. Był to model Ericssona (chyba 388).

Ciekaw jestem czy to rzeczywiście telefon był taki dobry czy też może
upadek na antenę po prostu zamortyzował siły i byłaby inna rozmowa
gdyby walnął inną częścią obudowy o betonową posadzkę.

Data: 2010-12-13 12:55:52
Autor: tl
[...]

-- -- -- -- -- -- --
A teoria Darwina ? Nieużywane organy zanikaj±. Nie boisz się ?

Data: 2010-12-13 17:55:04
Autor: Marek
W dniu 2010-12-11 20:00, Janeo pisze:

Daj spokoj... :-). Wystarczy, ze dotykowca nalezy trzymac w 2 rekach -
czy duzego, czy malego.
> To tylko poczatek, a juz dyskwalifikacja.

Hmmm... bo ja wiem. Przy grach pewnie tak :-) W Nokii 5800 kciukiem poł±czenia odbierałem (przesunięcie w prawo) lub odrzucałem (w lewo). Zdjęcie blokady - nie ma kłopotu - podobnie. W HTC Desire HD, który jest telefonem XXL to jest wyczynem dla mnie choć też się daje.

SMSów nie pisuję dużo więc zdania nie mam czy jedn± ręk± sprawnie pójdzie. Zreszt± gdy odpisuję to nigdy za kierownic± więc jest mi to obojętne.

Przynajmniej dla tych, co cenia sobie strony praktyczne urzadzen
(jakie by nie byly) i nienawidza przerostow form nad tresciami.

Wiesz... grunt to dobór urz±dzenia do potrzeb. Nie kupowałbym zmywarki gdyby żona chciała zmywać :-D

Data: 2010-12-14 20:26:23
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-12-13 17:55, Marek pisze:
> [...]

Zdjęcie blokady - nie ma kłopotu - podobnie. W HTC Desire HD, który jest
telefonem XXL to jest wyczynem dla mnie choć też się daje.

W X10mini NIC nie robi sie dwoma rekami bo niby jak ?

Data: 2010-12-11 19:35:14
Autor: ToMasz
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
(...)uda Ci się skonfigurować to wszystko, to operacje
przeprowadzasz dwoma kliknięciami. W żadnym klawiszowcu tak prosto nie
było. Zero szukania, grzebania itp.

odblokowanie sie liczy czy nie? bo jak nie to pod q mam jaśniej, pod a
ciemniej pod p latarka, pod m słownik, pod o xnview, pod k kalkulator
pod.... i tak 30 innych. Sam mam wygode, i ktokolwiek weĹşmie telefon do
ręki - da rade. Słownik? wciśnij długo M. nikt sie nie zapyta gdzie jest
M? jakie M? jak mocno M?

ToMasz

PS pije jedynie do "nie dasie" Da sie, Bez wyciÄ…gania telefonu z
kieszeni, da sie wyciszyć dzwonki. Da sie zadzwonić do żony, poczekać na
połączenie, ( wtedy zawibruje) podnieść słuchawkę i krótko
powiedzieć.... ( pomidorowa za 14 minut) i rozłączyć sie. Da sie też
napisać smsa jedną ręką jadąc na rowerze.

Data: 2010-12-28 14:48:35
Autor: Pszemol
"Janeo" <janeo100@gmail.com> wrote in message news:4f7c01fc-88cd-4a7c-8b7f-e484df19dd96t8g2000prh.googlegroups.com...
Jednak nie spodziewalem sie, ze czeka mnie koszmar przy obsludze
[...]
[...]

Wez Ty sie upewnij, czy masz ten touchscreen poprawnie skalibrowany
albo lepiej - przejdz sie do sklepu Apple w swoim miescie i pomacaj
sie z telefonem iPhone 4 - bedziesz wiedzial jak dobrze zrobiony
dotykowiec powinien dzialac. :-)

To co oceniasz na podstawie swojego dziadostwa, i do tego pewnie
z jakas naklejka na ekranie co to bardzo uposledza dzialanie dotykowego
ekranu nie jest reprezentacyjne dla wszystkich telefonów z touchscreen.

Powiem Ci tyle - iPhone 4 dziala idealnie, nie mam zadnych,
podkreslam ZADNYCH problemów z touchscreenem, mimo
ze jest bardzo czuly i wystarcza musniecia - nie musze z nim
walczyc i zdecydowanie uzywam telefon jedna reka, z pisaniem
SMSów na wirtualnej klawiaturze wlacznie.

Data: 2010-12-29 06:23:56
Autor: gosmo
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
Uzytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisal w wiadomosci news:ifctc3.8a4.0poczta.onet.pl...
[...]

Teraz zima, a ty, aby odebrac, czy zadzwonic musisz rekawiczki sciagac, zaajefajne, zadny problemów ;)

Data: 2010-12-29 07:19:37
Autor: Pszemol
"gosmo" <tojest@mojmail.pl> wrote in message news:ifeglc$2iqo$1news2.ipartners.pl...
Teraz zima, a ty, aby odebrac, czy zadzwonic musisz rekawiczki sciagac, zaajefajne, zadny problemów ;)

Zima zima, a ja bez rekawiczek chodze, to raz...
A dwa - dla osób które musza w rekawiczkach tez wymyslono rozwiazanie:
http://www.google.com/#sclient=psy&tbs=shop:1&q=iphone+gloves&fp=7692d49383e9d2f6
Dla chcacego nic trudnego.

Data: 2010-12-30 14:00:33
Autor: gosmo
Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
Uzytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisal w wiadomosci news:ifene9.7fk.0poczta.onet.pl...
[...]

No widzisz, gdyby nie iPhone, to móglbys chodzic :)

Data: 2010-12-29 14:23:21
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-12-29 06:23, gosmo pisze:

Teraz zima, a ty, aby odebrac, czy zadzwonic musisz rekawiczki sciagac,
zaajefajne, zadny problemĂłw ;)

Co za myslenie gołodupca

a) sluchawka BT
b) sluchawki z przyciskiem dla biedoty
c) w mojej limuzynie nie ma mrozu

Data: 2010-12-29 10:40:11
Autor: Pszemol
"Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> wrote in message news:iffcof$io0$4news.onet.pl...
[...]

Od razu gołodupca...
Nie mĂłw mi ĹĽe nosa z limuzyny nie wystawiasz na mrĂłz.

Data: 2010-12-29 19:07:39
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-12-29 17:40, Pszemol pisze:

[...]

Wtedy odbiera moj sekretarz, albo wspomiany BT

Data: 2010-12-30 14:03:39
Autor: gosmo
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:iffcof$io0$4news.onet.pl...
[...]

A.. to trzeba chodzić ze słuchawkami/słychawką na uszach/w uchu? Fajny ten iPhone ;) Miałem dotykowca i zrezygnowałem, używałem z nim słychawki BT a teraz nawet nie potrafiłbym jej znaleźć ;)

Data: 2010-12-29 06:33:15
Autor: Janeo
On 28 Gru, 21:48, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
[...]

ekranu nie jest reprezentacyjne dla wszystkich telefon w z touchscreen.

Powiem Ci tyle - iPhone 4 dziala idealnie, nie mam zadnych,
podkreslam ZADNYCH problem w z touchscreenem, mimo
ze jest bardzo czuly i wystarcza musniecia - nie musze z nim
walczyc i zdecydowanie uzywam telefon jedna reka, z pisaniem
SMS w na wirtualnej klawiaturze wlacznie.

I ja nie mialem problemow z touchscreenem, chyba nie zrozumiales o co
mi chodzilo. Moja ocena to nie ocena konkretnego modelu telefonu ani
konkretnego kalibrowania, a obsługi dotykowej. Tyle i az tyle.
Co do "dziadostwa", wez jakiegokolwiek dotykowca (w tym swojego
iPhone'a) do jednej reki, ale nie trzymaj nieruchomo wslepiajac sie z
luboscia we wspanialy ekran i latajace obrazki, ale rusz reka, np. na
chwile ja opusc, machnij nia, porusz czy cokolwiek zrob - i sprobuj
pomyslec, gdzie bylo wtedy najwygodniej trzymac kciuk.
Albo jak juz nie chcesz machac reka trzymajac taki wspanialy sprzet,
to - jak jestes praworeczny - wloz lewa reke to kieszeni i szybko
obsluz prawa reka ze cztery opcje/czynnosci jedna po drugiej POD
WARUNKIEM, ze miales do czynienia z klawiszowcem nie dawniej, niz
miesiac wczesniej. Bo jak obslugiwales klawiszowca dawniej, to juz
zapomniales, co znaczy latwa i szybka obsluga telefonu
Zreszta temat dla mnie zamkniety, odezwalem sie ze wzgledu na jakies
"dziadowskie" epitety :-/.

Data: 2010-12-29 10:45:03
Autor: Pszemol
"Janeo" <janeo100@gmail.com> wrote in message news:c1496ac0-7311-412f-bd25-3c051557bb37d7g2000vbv.googlegroups.com...
[...]

To znaczy czego konkretnie? Bo opisywałe¶ problemy z touchscreenem.
Ja nie muszę w iPhone naciskać ikonek parę razy aby uzyskać efekt,
nie muszę cofać ekranów błędnie wywołanych naci¶nięciem s±siedniej
ikony - więc co? Albo masz chu**wy touchscreen w telefonie albo masz
co¶ nie tak z koordynacj± ruchow±, czyli jeste¶ inwalid±... :-)

Albo jedno albo drugie.

[...]

Może Twój telefon jest za duży albo rękę masz za mał±? :-)
Naprawdę nie mam problemów z trzymaniem telefonu i ruszaniem ręk± :-)

[...]

??? O czym Ty mówisz? Co ma włożenie lewej ręki do kieszeni
z obsług± telefonu praw± ręk±??? Naprawdę nie rozumiem!!!
Może Ty masz rzeczywi¶cie jakie¶ problemy z koordynacj± ruchow±?
Proponuję odwiedzić lekarza, bo co¶ z Tob± bracie nie jest jak należy!

Zreszta temat dla mnie zamkniety, odezwalem sie ze wzgledu na jakies
"dziadowskie" epitety :-/.

No dla mnie sprawa jest teraz jasna - nie telefon jest problemem tylko Ty :-)

Data: 2010-12-29 16:32:15
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-12-29 15:33, Janeo pisze:

[...]

Nie widze powodu by chwalic sie publicznie iz potrafi sie grzebac w kieszeniach .... powiedz nam jak na klawiszowcu przesuwasz strony www

Data: 2010-12-29 10:46:27
Autor: Pszemol
"Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> wrote in message news:iffka6$c6h$2news.onet.pl...
[...]

Ale on nie pisał o manipulowaniu telefonem w kieszeniu...
On napisał aby włożyć lew± rękę do kieszeni a telefon obsługiwać praw±.
Ma chłopak jakie¶ problemy z koordynacj± ruchów skoro to stanowi dla
niego jak±¶ trudno¶ć.

Data: 2010-12-31 06:42:54
Autor: AL
Janeo pisze:
[...]

zgadzam sie z Toba w niemal 90%
- jako telefon tez wole 'klawiszowca' niz dotykowca

- klawiszowiec jeszt szybszy i nie znaczy, ze mniej funkcjonalny niz dotykowiec (moze mniej bajerancji)

- co zainstalujesz na fonie - zalezy od systemu (nie od tego, czy to dotykowiec czy klawiszowiec)

- klawiszowca obsluzysz szybko jedna reka - dotykowca angazujesz czesto dwie rece (+wieksza uwage)

dotykowiec bez mozliwosci definiowania wprowadzanych znakow (grafiti)
jest bezuzyteczny do szybkiego wprowadzania danych (zwlaszcza jedna reka)

dotykowiec bez dodatkowej klawiatury sprzetowej qwerty jest tylko zabawka w przypadku gdy chcesz go uzyc do pisania czegos wiecej niz tylko sms'a (np. dokument/arkusz kalk.)

--
pozdr
Adam (AL)

Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA