Mam pomysła !

Data: 2013-08-15 10:44:00
Autor: Lewis
Mam pomysła !
W dniu 2013-08-15 10:38, Jacek pisze:
Ostatnio politycy coś chcą znowu mieszać w przepisach drogowych.
W związku z dyskusjami na temat ograniczeń prędkości mam taki pomysł,
albo nawet takiego pomysła:

Technika już od paru lat ma odpowiedni poziom, więc można wprowadzić bez
kłopotu.
Każde nowe auto ma wmontowany GPS z modułem, który uniemożliwia jazdę z
prędkości wyższą, niż przypisana na danym odcinku drogi.
Starsze auta dostanÄ… obowiÄ…zek montaĹĽu tego cudu techniki, podobnie, jak
straganiarze dostali nakaz "mania" kas fiskalnych. Dotyczyć będzie to
nawet aut z gaĹşnikiem - a co?
Za niemanie modułu milion złotych kary, albo nawet dwa - idę na całość.
W ten sposób raz na zawsze zniknie problem dyskusji na temat legalności
radarów, miśków schowanych za przystankiem, straszników w krzakach itd.
Co o tym myślicie?
Jacek

Tylko będzie problem jak chwilowo będziesz potrzebowac nagle przekroczyć tę prędkość by ratować siebie...

Lewis

Data: 2013-08-16 22:16:46
Autor: Gotfryd Smolik news
Mam pomysła !
On Thu, 15 Aug 2013, Lewis wrote:

Tylko będzie problem jak chwilowo będziesz potrzebowac nagle
przekroczyć tę prędko¶ć by ratować siebie...

  Znaczy tak jak w ciężarówkach "z kagańcem"?
  :>

  Wniosek taki, że za rozwi±zanie lepsze zostanie uznane dawanie
mandatu "z urzędu" (drog± administracyjn±).
  Lepsze dla budżetu oczywiscie.
  Trudno¶ć taka, że trzeba ustalić kto ma mandat dostać, bo
je¶li powodem "potrzeby ucieczki" był inny pojazd, to rzecz
jasna on powinien być obdarowany :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-19 07:27:02
Autor: Jan Koval
Mam pomysła !

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci >  Wniosek taki, że za rozwi±zanie lepsze zostanie uznane dawanie
[...]

Administracyjnie: mandat się należał. Kto ma płacić?
Z punktu widzenia państwa jako odbiorcy mandatu to wszystko jedno kto zapłaci.

J.

Data: 2013-08-20 22:05:09
Autor: Gotfryd Smolik news
Mam pomysła !
On Mon, 19 Aug 2013, Jan Koval wrote:

[...]

  Mam szukać optymalnego "rozs±dnego" rozwi±zania, czy losować
co zapoda ustawodawca? ;)
  W istniej±cych przepisach chyba przewidziano wszystkie kombinacje,
z p. widzenia interesów państwa "optymalna" jest chyba ta, która
obci±ża wła¶ciciela :P
  Pozostaje kwestia "otwarcia" drogi do regresu (bo nie można
ż±dać zapłacenia kary za siebie).

pzdr, Gotfryd

Mam pomysła !