Mam pytanie

Data: 2009-05-07 10:53:27
Autor: mz
Mam pytanie
Witam
Czy to, że plastik z nawiewem, popielniczką i zapalniczką jest innego koloru
może świadczyc o tym, iż pojazd był uszkodzony ?
link http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8415336

Data: 2009-05-07 11:01:46
Autor: Wojtek
Mam pytanie
po pedałach i kierownicy nie wygląda mi to na 114.000 tys.
pozatym co za niemiec kupuje diesla i robi w 5 lat 114.000 tys. ?
dziwnie z jednej strony nie ma kołpaków.
Z boku na plastikach na nadkolach powinny chyba być oznaczenia "DTI"
Silniki 2.0DTL - podobno padały pompy ale niech ktos sie wypowie dokladniej
na ten temat bo ja tylko słyszałem

Data: 2009-05-07 11:03:27
Autor: Wojtek
Mam pytanie
w ostatnim zdaniu miało być "DTI" nie "DTL"

Data: 2009-05-07 21:05:08
Autor: Bastion
Mam pytanie

Użytkownik "Wojtek" <nofuture@op.pl> napisał w wiadomości news:gtu84r$5si$1atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]

> Z boku na plastikach na nadkolach powinny chyba być oznaczenia "DTI"
> Silniki 2.0DTL - podobno padały pompy ale niech ktos sie wypowie
Z tymi pedalami masz racje, sa zjechane bardziej niz w mojej zafirce z (pewnym )
przebiegiem 230 kkm. W tej na zdjeciu- przebieg raczej powyzej 250-300 kkm
Na bocznych plastichach na nadkolach powinna byc tabliczka z nazwa modelu,
w tym roczniku to Comfort lub Elegance lub dwa zadziej spotykane Desing Edytion lub Selection.
To auto na zdjeciu wyglada mi na ubozsza wersje Comfort. W pozostalych wersjach  byly alufelgi,
sterowania radiem w kierownicy, wiecej niz 2 poduszki. Troche nie pasuje mi to,
ze w aucie ma byc ASR w Comforcie bylo jedynie TC (kontrola trakcji) a nie ASR.
Moze to jakas bogatsza wersja podstawowa?
W tym aucie nie ma tez CD (tak jak w opisie) tylko zwykly magnetofon.
Plastik na konsoli srodkowej napewno nie jest oryginalny. Dlaczego?

Z pompami to w tych silnikach DTI do maja 2003r byla montowana jednowtykowa
boschowska pompa VP 44, pozniej ta sama dwuwtykowa.
Pompa VP 44 byla montowana tez innych znanych markach jak VW czy audi.
Pompe mozna latwo zatrzec ale raczej na wlasne zyczenie- zapalanie silnika na hol, z gorki
albo przez krecenie rozrusznikiem na zapowietrzonym silniku(pompa smarowana paliwem).
Oba typy pomp mozna regenerowac ale w przypadku jednowtykowej jest to prostrze tannsze
bo pompa 2 wtykowa jest zintegrowana z ECU.

Ja bym sobie podarowal to konkretne auto ze zdjecia.
Ogolnie Zafirki A to fajne auto.

Data: 2009-05-07 22:55:20
Autor: Bastion
Mam pytanie

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:gtvc35$1ck$1mx1.internetia.pl...

Przepatrzylem jeszcze raz te zdjecia i mi wychodzi, ze opis
tego auta w wersji Comfort to jest "przeklejony" opis z innego auta w wersji Elegance.

Biorac pod uwaga inne niezgodnosci i felery widoczne na pierwszy rzut oka.
Omijaj ten autohandel z daleka.

Data: 2009-05-08 08:16:22
Autor: bratPit[pr]
Mam pytanie
Troche nie pasuje mi to,
ze w aucie ma byc ASR w Comforcie bylo jedynie TC (kontrola trakcji) a nie ASR.

tylko że TC w Oplu to to samo co ASR w MB,
brat

Data: 2009-05-08 16:30:24
Autor: Bastion
Mam pytanie

Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
nie
> ASR.

tylko że TC w Oplu to to samo co ASR w MB,

Kontola trakcji to kontrola trakcji. W Comforcie jest TC a w Elegance ESP.

Data: 2009-05-08 20:11:13
Autor: bratPit
Mam pytanie
> [...]

tylko że TC w Oplu to to samo co ASR w MB,

Kontola trakcji to kontrola trakcji. W Comforcie jest TC a w Elegance ESP.

nic nie rozumiem z tego co piszesz, napisałeś że ma być ASR a było jedynie TC - ja twierdzę że to to samo tylko różne nazwy pochodzące od różnych producentów pojazdów, teraz dorzucasz coś o esp?
brat

Data: 2009-05-08 20:54:44
Autor: Bastion
Mam pytanie

Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:gu1sk5$or$1inews.gazeta.pl...

nic nie rozumiem z tego co piszesz, napisałeś że ma być ASR a było jedynie
TC - ja twierdzę że to to samo tylko różne nazwy pochodzące od różnych
producentów pojazdów, teraz dorzucasz coś o esp?

Brat, gdzie ja tak napisalem?
cytat 1:
"Troche nie pasuje mi to,
ze w aucie ma byc ASR w Comforcie bylo jedynie TC (kontrola trakcji) a nie ASR."
cytat 2:
"a w Elegance ESP."

Czyli wersja:
- Comfort TC a nie ASR
- Elegance ESP

Twierdzenie, ze ASR to to samo co TC to tak jak twierdzenie,
ze Oplowski DTI to to samo co VW TDI bo to inne nazwy diesela.

Data: 2009-05-08 21:01:09
Autor: bratPit
Mam pytanie
Czyli wersja:
- Comfort TC a nie ASR

Twierdzenie, ze ASR to to samo co TC to tak jak twierdzenie,
ze Oplowski DTI to to samo co VW TDI bo to inne nazwy diesela.

dlaczego, przecież TC ogranicza poślizg kół przy ruszaniu i przyspieszaniu poprzez najpierw ograniczenie mocy silnika a gdy to nie pomaga dohamowuje koła hamulcami, sądziłem że nazwa ASR używana przez Mercedesa realizuje te same funkcje?
brat

Data: 2009-05-08 21:47:47
Autor: Bastion
Mam pytanie

Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:gu1vhu$dc2$1inews.gazeta.pl...
> [...]

koła hamulcami, sądziłem że nazwa ASR używana przez Mercedesa realizuje te

OK, tak mozemy dlugo dyskutowac.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8415336

Krotkie pytanie, czy w tym aucie jest TC czy ASR?
Czy jak bede szykac schematu do kontroli trakcji w tym aucie
to mam szukac do TC czy do ARS?

Data: 2009-05-08 21:53:50
Autor: bratPit
Mam pytanie

> [...]

Krotkie pytanie, czy w tym aucie jest TC czy ASR?
Czy jak bede szykac schematu do kontroli trakcji w tym aucie

no dokładnie, nie rozumiemy się,
w Oplu było tylko TC lub ESP, określenie ASR użyte przez handlarza w ogłoszeniu IMO jest tożsame z TC i to poeta miał na myśli pisząc te słowa,
brat

Data: 2009-05-09 01:08:56
Autor: Mirek Ptak
Mam pytanie
Dnia 2009-05-08 16:30,  *Bastion* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Nie do końca jestem przekonany, czy w Comfort było TC, ale na pewno w Elegance nie było ESP (seryjnie) - na pewno w Elegance było TC i skórzana kierownica, której w ogłoszeniu nie ma.
A tak przy okazji TC to to samo co ASR - zmiana nazwy to jedynie kwestia licencyjna.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-05-09 09:50:48
Autor: Bastion
Mam pytanie

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:gu2e2c$pkt$1news.onet.pl...

Nie do końca jestem przekonany, czy w Comfort było TC,

W Comforcie rocznik 2003 jest na 200% TC (wiem bo mam:))

ale na pewno w
Elegance nie było ESP (seryjnie) - na pewno w Elegance było TC i
skórzana kierownica, której w ogłoszeniu nie ma.
???
No to zes mnie zastrzelil... w Elegance rocznik 2003 nie bylo ESP?
http://www.google.pl/search?hl=pl&safe=off&q=zafira+2003+ESP+elegance&lr=

A tak przy okazji TC to to samo co ASR - zmiana nazwy to jedynie kwestia
licencyjna.

Dyskutowalismy o tym z Bratem...
Twierdzisz, ze w Oplach jest ASR czy TC?

Data: 2009-05-09 16:00:15
Autor: bratPit
Mam pytanie

Dyskutowalismy o tym z Bratem...
Twierdzisz, ze w Oplach jest ASR czy TC?

Jezu! Bastion! zlituj się!
to to samo, różnica tylko w nazwie, funkcjonalnie to to samo, nazwy "ASR" używa mercedes a opel "TC",
brat

Data: 2009-05-09 22:19:29
Autor: Bastion
Mam pytanie

Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:gu429f$eh7$1inews.gazeta.pl...

> [...]

Jezu! Bastion! zlituj się!
to to samo, różnica tylko w nazwie, funkcjonalnie to to samo, nazwy "ASR"

 Jezu! Brat! zlituj się!;)
W Oplach jest TC a nie ASR
Jezeli twierdzisz, ze jest inaczej to w nalepszym wypadku mijasz sie z prawda.

Data: 2009-05-09 23:07:55
Autor: Mirek Ptak
Mam pytanie
Dnia 2009-05-09 22:19,  *Bastion* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Tak masz rację, w Oplach jest TC, ale to to samo co ASR :)
Bijesz pianę o nazwę - to tak jak ja bym miał się kłócić ze swoimi śląskimi kolegami o nazwę pączka - oni mówią krepel ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji
http://www.automotopedia.pl/m/14/esp

Data: 2009-05-09 20:41:53
Autor: Mirek Ptak
Mam pytanie
Dnia 2009-05-09 09:50,  *Bastion* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Nie do końca jestem przekonany, czy w Comfort było TC,

W Comforcie rocznik 2003 jest na 200% TC (wiem bo mam:))

Może być - ale czy seryjnie?

[...]

http://www.google.pl/search?hl=pl&safe=off&c2coff=1&q=zafira+2003+tc+elegance&btnG=Szukaj&lr=

Wiesz - ludzie piszą różne rzeczy ;)

A tak przy okazji TC to to samo co ASR - zmiana nazwy to jedynie kwestia
licencyjna.

Dyskutowalismy o tym z Bratem...
Twierdzisz, ze w Oplach jest ASR czy TC?

TC, ale to to samo co ASR

Data: 2009-05-09 20:56:02
Autor: Bastion
Mam pytanie

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:gu4ipi$abv$1news.onet.pl...
> [...]
odpisać:

> No to zes mnie zastrzelil... w Elegance rocznik 2003 nie bylo ESP?

Przeczytales co znalazly google?
TC bylo w Elegance w roczniku 1999
Znajdz chociaz jedno ogloszenie gdzie Elegance w roczniku 2003 na TC a nie ESP.

Co do ASR to twierdze z przekonaniem, ze pisanie ze w Oplach
bylo ASR a nie TC jest bledem(pomimo, ze systemy dzialaja na tej samej zasadzie)

Data: 2009-05-09 22:35:15
Autor: Mirek Ptak
Mam pytanie
Dnia 2009-05-09 20:56,  *Bastion* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Może być 2005?
http://moto.allegro.pl/item621116245_zafira_2_0dti_elegance_klimatronik_bezwypadek.html
Poza tym:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8541007
http://moto.allegro.pl/item626825109_zafira_2_0_dti_elegance_2003r_czestochowa.html
Tu z kolei niby jest ESP, którego zapewne nie ma:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8283919

Dodatkowo zapraszam na parking pod firmą, gdzie często parkuję obok Zafiry 1.8 Elegance z 2003 roku, która ma TC a nie ESP.
ESP w standardzie zaczęło się pojawiać u Opla tak mniej więcej od 2005/2006 roku w Vectrze C, a i to nie przy wszystkich silnikach.
Bywało tez wcześniej oczywiście, ale tylko z konkretnymi silnikami (zwykle najmocniejszymi)

Co do ASR to twierdze z przekonaniem, ze pisanie ze w Oplach
bylo ASR a nie TC jest bledem(pomimo, ze systemy dzialaja na tej samej zasadzie)

Tu zgoda, ale pisanie, że ASR to nie to samo co TC jest nieprawdą.
Popatrz sobie na Japończyki, lub Porsche bodaj ich PSS to to samo co ESP+

Data: 2009-05-07 12:06:32
Autor: gosmo
Mam pytanie
[...]

Mam znajmego, który kupił Fiestę dizla dla małżonki, a ta w 2 lata zrobiła 12tyś km (30 tyś w 5 lat). Inny kupił C1 dla małżonki, ta robi 9tyś rocznie (45 tyś w 5 lat). Ja mam gaz i robię 15tyś rocznie (75 tyś w 5 lat). Co dziwnego w tym, że 114tyś jest zrobione w 5 lat? Zarówno małżonki znajmowych jak i ja będziemy osądzani o kręcenie licznika. A dizel nie tylko kupuje się dla robionych KM ale również dla NM i "prestiżu" - ale to ostatnie to chyba tylko u nas. Inni np. dostają sekwencję od dilera do nowego auta za free.

Data: 2009-05-07 15:53:10
Autor: Paweł Kulesza
Mam pytanie
Mam znajmego, który kupił Fiestę dizla dla małżonki, a ta w 2 lata zrobiła 12tyś km (30 tyś w 5 lat). Inny kupił C1 dla małżonki, ta robi 9tyś rocznie (45 tyś w 5 lat).

Bardzo trafne porównanie: Fiesta i C1 do Zafiry.....

Data: 2009-05-07 17:22:13
Autor: Maciek
Mam pytanie
Bardzo trafne porównanie: Fiesta i C1 do Zafiry.....

Nie o to chodzi przeciez, dal przyklad, ze nie kazdy dieslem tyra po 100tys km rocznie. Sam znam kogos, kto kupil nowego C5 a po 3 latach mial przebieg ~30tys. km, do tego jest to osoba prowadzaca firme. Brzmi kosmicznie ale to prawda. Dom ma pod nosem, stac go, taki mu sie podobal to sobie kupil i tyle. Inna sprawa, ze taki samochod w przyszlosci pewnie rozejdzie sie wsrod znajomych.

Maciek

Data: 2009-05-07 18:47:44
Autor: Pawel
Mam pytanie
Nie o to chodzi przeciez, dal przyklad, ze nie kazdy dieslem tyra po 100tys km rocznie.

Auta typu C1 nawet jak mają diesla pod machą to statystycznie robią dużo mniejsze przebiegi od vanów z dieslem.
Takie porównanie jest do niczego.

 Sam znam kogos, kto kupil nowego C5 a po 3 latach mial przebieg
~30tys. km, do tego jest to osoba prowadzaca firme. Brzmi kosmicznie ale to prawda.

No i jak myślisz jak duży procent takich samochodów jest w ogłoszeniach na sprzedaż? Jeżeli już zdarzają się takie auta to z reguły rozchodzą się "po swoich", a nie są upychane na necie, bo i tak mało kto uwierzy w przebieg.

Dom ma pod nosem, stac go, taki mu sie podobal to sobie kupil i
tyle. Inna sprawa, ze taki samochod w przyszlosci pewnie rozejdzie sie wsrod znajomych.

W rzeczy samej.

Data: 2009-05-07 17:02:06
Autor: DoQ
Mam pytanie
gosmo pisze:

[...]

A nakladki w tej zafirze to pewnie ząb czasu nadgryzł ?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-07 11:25:23
Autor: bratPit[pr]
Mam pytanie

Czy to, że plastik z nawiewem, popielniczką i zapalniczką jest innego koloru
może świadczyc o tym, iż pojazd był uszkodzony ?

świadczy o tym że taka jest wersja wyposażenia że elementy konsoli są innego koloru - coś a'la piaskowane aluminium tyle że lekko w kolorze oliwki,
prawdopodobnie wersja N'joy

link http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8415336

o przebiegu świadczą m.in. gumy na pedałach i kierownica, IMHO to auto ma min. 2x więcej najechane,
brat

Data: 2009-05-07 16:22:16
Autor: Sebo z Bogdanca
Mam pytanie
Użytkownik "bratPit[pr]" napisał w wiadomości

o przebiegu świadczą m.in. gumy na pedałach i kierownica, IMHO to auto ma min. 2x więcej najechane,

Nie koniecznie.
Ja jak kupilem moja Zafire to miala ok. 107 tys. km na liczniku (cala historia serwisowana udokumentowana) i pedaly byly ok.
Teraz przejechalem ok. 22 tys. km i mam zjechane pedaly. Laczny obecny przebieg to 129 tys. km. Kwestia zjechania pedalow to, kwestia stylu jazdy i ulozenia nog na pedalach ;-)
Kierownica tez nie jest popekana czyli nie jest tak zle.
Wedlug opisu auto ma odtwarzacz CD. Ja na zdjeciach go nie widze. Byc moze ma podlaczona zmieniarke plyt CD, ale watpie w to.

Pozdrawiam

Data: 2009-05-07 17:29:54
Autor: Maverick
Mam pytanie
Sebo z Bogdanca wrote:
UÂżytkownik "bratPit[pr]" napisaÂł w wiadomoÂści

o przebiegu ÂświadczÂą m.in. gumy na pedaÂłach i kierownica, IMHO to auto ma min. 2x wiĂŞcej najechane,

[...]

Wg opisu to powinien miec fajna kierownice - wiec mysle ze jeszcze wiele takich kwiatkow tam wyjdzie :(

--
Regards,
Maverick

Data: 2009-05-07 16:40:37
Autor: Sebo z Bogdanca
Mam pytanie
Użytkownik "Maverick"  napisał w wiadomości

Wg opisu to powinien miec fajna kierownice - wiec mysle ze jeszcze wiele takich kwiatkow tam wyjdzie :(

Coz... Zycie...
Dlatego trzeba wszystko sprawdzac przed zakupem a nie slepo wierzyc w opis.

Pozdrawiam

Data: 2009-05-07 23:01:11
Autor: bratPit
Mam pytanie
[...]

wierz mi, widziałem trochę opli w pracy i to auto ma duuużo więcej najechane,
brat

Data: 2009-05-07 23:11:28
Autor: Bastion
Mam pytanie

Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:gtu9e7$n45$1inews.gazeta.pl...

> [...]

koloru - coś a'la piaskowane aluminium tyle że lekko w kolorze oliwki,

W roku 2003 nie bylo jeszcze wersji Enjoy.
Plastik na konsoli srodkowej jest nieoryginalny!

Data: 2009-05-08 08:20:08
Autor: bratPit[pr]
Mam pytanie

[...]

może, nie wiem, nie znam niemieckich specyfikacji,
brat

Data: 2009-05-07 11:42:27
Autor: Krzysiek
Mam pytanie

Użytkownik "mz" <lubiespam@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtu7ma$4re$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

w ogłoszeniu jest "kierownica wielofunkcyjna" - ja tam widzę zwykłą.
ciekawe o co chodziło sprzedającemu ?

Data: 2009-05-07 11:44:29
Autor: Grejon
Mam pytanie
Krzysiek pisze:

w ogłoszeniu jest "kierownica wielofunkcyjna" - ja tam widzę zwykłą.
ciekawe o co chodziło sprzedającemu ?

  - skręcanie w lewo
  - skręcanie w prawo
  - jazda prost
  - klakson
  - poduszka powietrzna

Jest wielofunkcyjna? :)

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-05-07 11:49:17
Autor: Maverick
Mam pytanie
Krzysiek wrote:
UÂżytkownik "mz" <lubiespam@wp.pl> napisaÂł w wiadomoÂści news:gtu7ma$4re$1atlantis.news.neostrada.pl...
Witam
Czy to, Âże plastik z nawiewem, popielniczkÂą i zapalniczkÂą jest innego koloru
moÂże Âświadczyc o tym, iÂż pojazd byÂł uszkodzony ?
link http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8415336

w og³oszeniu jest "kierownica wielofunkcyjna" - ja tam widzê zwyk³¹.
ciekawe o co chodziÂło sprzedajÂącemu ?

Moze o regulacje (w dwoch plaszczyznach)? Bo sterowania radiem brak...

Data: 2009-05-07 16:28:23
Autor: Mirek Ptak
Mam pytanie
Dnia 2009-05-07 10:53,  *mz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

W życiu się z takim panelem w Zafirze nie spotkałem - jak dla mnie to "tuning" :)
Jak już tu inni pisali, stan kierownicy wskazuje na naprawdę sporo większy przebieg.

Data: 2009-05-07 20:56:55
Autor: zinek
Mam pytanie

Użytkownik "mz" <lubiespam@wp.pl> napisał w wiadomoœci news:gtu7ma$4re$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

nie koniecznie uszkodzony ale sprawdz czy to nie jest przypadkiem anglik przelozony najtanszym sumptem...

Mam pytanie