Mamiya 645E - ładowanie filmu

Data: 2009-07-03 07:53:11
Autor: Krzysztof Kudłacik
Mamiya 645E - ładowanie filmu
Mam drobne pytanie odnośnie zakładania filmu w 645E. Otóż w instrukcji
napisano m.in. taką uwagę:
'When you load film for the first time, remove and discard the protective
paper cover which is the film rails in the against camera body'

Czyli... zdjąć całość papierka z pełnej długości kliszy? Pytam, bo w moim
stareńkim Psixie papierek pozostawał.

--
stopka tymczasowa
por+folio: http://born66.net/portfolio/

Data: 2009-07-03 08:48:43
Autor: mm
Mamiya 645E - ładowanie filmu
;)

[...]

doczytaj to kolego dokładnie i ze zrozumieniem... a jak Twój inglisz jest za cienki, to niech Ci to ktoś przeczyta... papierek zostaje. inaczej nie miałoby to żadnego sensu. zwróć tylko uwagę, jak wyjmiesz insert to tam jest bardzo dokładnie namalowany przebieg filmu. i dokładnie tak należy go założyć. jeżeli odwrócisz film to na nim się nic nie naświetli bo od migawki będziesz miał papierową taśmę. tak jest jeszcze taki punk oznaczony strzałką i opisem start. należy dokładnie do tego miejsca przesunąć film aby opis start i strzałka na papierze pokryła się z tym na insercie i dopiero wtedy założyć insert do aparatu. przy zakładaniu muszą zaskoczyć zatrzaski z obu stron insertu. to jest bardzo ważne, więc lepiej dociskać insert niesymetrycznie. najpierw z jednej strony a potem z drugiej aż do usłuszenia charakterystycznego kliknięcia

pozdr
mm
===
www.marekmadej.com
kącik o fotografii, galeria

Data: 2009-07-03 13:44:23
Autor: Krzysztof Kudłacik
Dnia Fri, 3 Jul 2009 08:48:43 +0200, mm napisał(a):

doczytaj to kolego dokładnie i ze zrozumieniem... a jak Twój inglisz jest za cienki, to niech Ci to ktoś przeczyta

Bardzo ci jestem wdzięczny za troskę o mojego inglisz ;P
moja chwalić twoja inglisz!

... papierek zostaje. inaczej nie miałoby to żadnego sensu.

No dokładnie to przyszło mi na myśl, kiedy przeczytałem ten kawałek
instrukcji.

[...]

Dzięki za wyjaśnienia!

Data: 2009-07-07 17:26:51
Autor: conik
Krzysztof Kudłacik pisze:
[...]

chodzi o tekture ktora siedzi w fabrycznie nowym insercie

Data: 2009-07-08 14:22:43
Autor: Krzysztof Kudłacik
Dnia Tue, 07 Jul 2009 17:26:51 +0200, conik napisał(a):

Krzysztof Kudłacik pisze:
[...]

:) dokładnie! Zwrot 'when you load film for the first time...' do puszki
Mamiyi...